paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:21

Wauw gefeliciteerd

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:36

TurboTinker schreef:
Balen is dat dan he!

Na even de schouders er weer onder, vandaag 89.8 . Wat een mijlpaal!onder de 90!


Enorm!! Ging helemaal blij naar de weegschaal want had verwacht dat er wel weer wat af zou zijn, dan is het zo'n tegenvaller als er juist 2 kilo bij zit -O-

Maar jij bent echt super goed bezig zeg!!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:43

TurboTinker schreef:
Balen is dat dan he!

Na even de schouders er weer onder, vandaag 89.8 . Wat een mijlpaal!onder de 90!


Super!

Ik weer 86,2 afgelopen twee dagen 2 uur per dag gesport. Gezond gegeten Huh??

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:00

Super TurboTinker! Ik sta hier helaas nog steeds stil.. Niet erg motiverend..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:02

Dat is demotiverend. Gewicht erbij na sporten :(

TT: super!!

Frost: komt echt goed! Ik heb ook geregeld een plateau, maar ben nu weer aan het afvallen.

Ik sport helemaal niet intensief momenteel, mag alleen maar stappen met ons paard. Maar ongemerkt verbrand je dan toch blijkbaar nog wel een en ander.

Ik zak steeds verder onder de 80. Ben daar alleen al zo blij mee, weeg nu volgens mij ongeveer even veel als op ons trouwen bijna 9 jaar geleden.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:17

Ik zat begin mei op 92.6, en nu dan 89.8, dus zo heel hard gaat het niet meer, als je nagaat dat ik begon op 2 januari met 112.6 en dan in 4 maand 20 kg. En nu in 2 maanden nog geen 3. Maaaaaar. Nu moet ik zeggen dat de teugels wat gevierd zijn en ik in het weekend wat mag snoepen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:00

-O- ik gisteravond blij.
89.5 op de weegschaal. ( smorgens 89.8) en je bent altijd zwaarder savonds. Dus ik blij. Vanmorgen 89.9 das toch ook raar :') ben normaal ook nooit savonds lichter.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:42

Hah dat is gek. Stond je er wel goed op?

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:27

Wel goed gedronken?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:19

Ja op beiden. Ik vond het ook echt heel apart :')

Vanmiddag patat en frikandel speciaal gegeten. Vanavond spinazie. Morgen weer in de 90 denk ik

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:48

Gisteren voor het eerst met mijn nieuw paardje gewandeld. en vanmorgen op -4,9kg eruit gekomen!! *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:22

Hier een slecht weekend. Vandaag taart en morgen uit eten. Ben benieuwd wat straks de schade is. Probeer binnen de marge te blijven.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:32

Ik baal echt als een stekker 2 avonden achter elkaar uit eten geweest en alcohol gedronken en ben er weer een kilo bij -O-

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:34

Vandaag veel water drinken en een rondje extra gaan lopen.

Hier was er ook weer wat bij. Hopelijk morgen minder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:35

Ik ben verbaasd. Taart op en pannenkoek gegeten in een restaurant. En niet over de kcal heen. Heb echt alles goed ingevoerd.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:11

Goed gedaan!

Ik ben morgen wel aangekomen. Halve bak tiramisu op. En lekker! Nu weer de hele week op rantsoen en dan een heel weekend verjaardag van de mup. Word 1 jaar.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:15

Heb een drukke dag gehad. Zal morgen even uitgebreid bijlezen en reageren. Maar ik had toch even een vraagje.
In het schema dat ik van mijn begeleider heb gekregen staat dat ik sochtends havermout in de kwark/yoghurt mag. Maar bij mijn weten moet je havermout koken voordat je het kan eten :o?

Iemand enig idee hoe dit kan? Heb je een speciaal soort havermout hiervoor? Of kan je het ook gewoon 'rauw' eten?

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:42

Nee, hoef je niet te koken :) Je kunt gewoon de goedkope van de Jumbo b.v. pakken, is 45cent voor 500g.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:53

bontejames schreef:
Stamper schreef:
Wat ik me af vraag, want hoor er meerdere over.
Body & Fit is toch niet om ermee te kunnen afvallen?


Smart protein is een eiwit met als doel afvallen. Whey protein voor spieropbouw. Smart protein is ook goed voor de spieren en spieropbouw maar beter te combineren met afvallen dan whey
Protein.

Zelf gebruik ik de smart protein met vanille smaak. Dit doe ik na elke training in de sportschool. Merk dat ik dan minder spierpijn heb en een goede ondersteuning is om aan de nodige eiwitten te komen.


Oke. Kan je dit ook bv als ochtend als soort "ontbijt" nemen? Krijg sochtends namelijk niks weg. En ben van Straight away enkel sochtends hierop gebleven, als "ontbijt". Zodat ik toch iets binnen heb zeg maar.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 07:30

@stamper


Iets is beter dan niets eten. Dat snap ik. Maar officieel is het geen maaltijdvervanger. Als jij een shake wel weg kan krijgen dan is het wellicht een optie. Zon shake vult wel erg vind ik.

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:21

@stamper: ik neem iedere ochtend een smart protein shake als ontbijt, ik krijg namelijk ook niks weg voor 10 uur. Werkt prima en vult mij voor de 3 uur van opstaan tot 10 goed.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:50

Veriye: bedankt voor je antwoord.

Stamper: ik raad je aan om dan zelf iets van een smoothie te gaan maken als ontbijt. Daar komen mijn inziens meer goede voedingsstoffen in voor dan alleen eiwit. Een shake is inderdaad beter dan niets, maar een smoothie drinkt ook vrij makkelijk weg.

Zo, nu mijn update.
Ik ben donderdag bij iemand geweest die mij wil helpen om de laatste 10 tot 13 kilo kwijt te raken. De intake verliep prima en hij heeft een hele boel uitgelegd over de werking van voeding in je lichaam. Vrijdag kon ik gelijk al terug komen om het vetpercentage te meten en een schema op te stellen. Dit eetpatroon hebben wij in overleg samen gesteld, van wat zie ik wel en niet zitten. Dat heeft hij daarna met voorbeelden uitgewerkt en mij doorgestuurd. Uiteraard mag ik variëren en als ik twijfel of ik een product door iets vervangen kan, kan ik hem altijd appen om te vragen of dat een goede vervanger is.

Mijn balans in het eten was compleet weg. Nu hebben we eigenlijk een 'basisschema' opgesteld. In dit schema eet je elke 2 á 3 uur en zijn de snelle koolhydraten weggelaten. Wel eet ik nog de langzame koolhydraten (havermout, zilvervliesrijst/quinoa/zoete aardappel) maar wel een maximaal aantal grammen per dag.
Nu gaan we dit eerst twee weken doen en dan bekijken of mijn vetpercentage/gewicht is gezakt. Zolang dit voor mij werkt, gaan we op deze manier verder. Zodra ik merk dat ik niet meer afval en mijn doel nog niet heb bereikt, gaan we het schema opnieuw aanpassen en dan weer kijken of het werkt, net zo vaak als nodig is om mijn doel te bereiken.
Ook is mij op het hart gedrukt: ga niet compenseren! Heb je een keer zin in een ijsje? Doe het! Maar houdt daarnaast je nieuwe eetpatroon aan. Op die manier wordt het ijsje veel gemakkelijker mee-verteerd. Uiteraard moet je niet continu gaan snoepen, maar af en toe wat lekkers, moet er gewoon bij kunnen!
Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat!

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:38

Nou, ik vind dat klinkt toch goed, ItsMe2!

Mijn vriend en ik waren vrijdag naar een huisje kijken. 5 min fietsen van mijn werk af i.p.v. de 30 min met de auto. Over 3 weken gaan wij dus verhuizen en ik vrees dat wij in deze weken weer iets gaan ankomen :( Gewoon, omdat ik 9 uur werk, paard, hondjes, huishoud en verhuizen in een dag moet stoppen. Heb ik nu al geen zin meer om veel te koken 8)7
Ik probeer misschien altijd al voor 2 dagen te koken of veel voor te bereiden, maar ik ken mij :+

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 18:53

Nu al voorbereiden. Heb je een vriezer? Ga porties invriezen. Zo niet... ga nu al op zoek naar makkelijke snelle recepten. Plan vooruit. Anders gaat het inderdaad niet werken.

Ik heb een hele slechte week gehad. Moet echt weer de knop omzetten... alweer.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:10

Ik heb alles nog steeds meegelezen, maar raakte erg gedemotiveerd :o
Veel van jullie gaan echt super! +:)+
Maar ik dus niet :\
Ik ben namelijk in de afgelopen weken ipv afgevallen, aangekomen. Dus ik heb het roer omgegooid.
De grote boosdoener was de Implanon. Deze is er nu uit. Ik kan erg slecht tegen hormoonwisselingen, dus het was vrij makkelijk te herleiden.
Verder heb ik me aangemeld voor het slankplan bij de sportschool hier. Dat is een combinatie van een khd-arm dieet en sporten, onder begeleiding. Ik heb de dieet-intake gehad en vrijdag ga ik voor het eerst sporten. Er komt een persoonlijk plan. Dit duurt in totaal een maand of 3 en dan moet je zelf verder kunnen.
Het is zo zonde. Ik ben ooit 35 kg afgevallen, ik wilde er nog 10, maar kon dat niet meer opbrengen. Er zitten er nu weer 5 aan in het afgelopen halfjaar. Dus ik wil er nu in totaal 15 kwijt.
Ik baal er echt van, maar ik kan echt de motivatie niet meer opbrengen. Dus heb ik gezocht naar een stok achter de deur.

Afgelopen vrijdag heb ik op de sportschool op de weegschaal gestaan en dat was wel confronterend. Positieve was dat mijn vetmassa niet extreem hoog is, spiermassa ook hoog is. Bmi overigens ook hoog is en ik wel gewoon te zwaar ben. Maar de hoge spiermassa vertekent dus wel de kilo's. Ik moet dus naast kilo's wegen ook op verschillende plaatsen centimeters meten.
Ik ben heel benieuwd naar de komende maanden :j