paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:23

Otti1977 schreef:
Ik mag 1600 calorieën zit al 2 dagen net onder de 1200..bij trek neem ik een glas water en een crackertje. Echt hongerig ben ik niet. Anders kan ik altijd nog wat extra's eten.

Onder de 1200 lijkt mij behoorlijk te weinig..

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:34

Tja merk er zelf weinig van.. Ontbijt met schaaltje yoghurt. Tussen door crackertje. Ben hele ochtend druk eet normaal dan nooit iets. Ontbeet voorheen ook nooit. Tussen de middag wrap dun besmeerd met roomkaas light sla en of gerookte kip of coburgerham. Tussen door crackertje en wat snoeptomaatjes savonds eet ik gewoon alleen geen aardappels en wat extra groente. Vandaag dan een tonijnsalade. En schaaltje yoghurt toe. Net paar crackertjes heel dun besmeerd met roomkaas ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:54

Otti1977 schreef:
Tja merk er zelf weinig van.. Ontbijt met schaaltje yoghurt. Tussen door crackertje. Ben hele ochtend druk eet normaal dan nooit iets. Ontbeet voorheen ook nooit. Tussen de middag wrap dun besmeerd met roomkaas light sla en of gerookte kip of coburgerham. Tussen door crackertje en wat snoeptomaatjes savonds eet ik gewoon alleen geen aardappels en wat extra groente. Vandaag dan een tonijnsalade. En schaaltje yoghurt toe. Net paar crackertjes heel dun besmeerd met roomkaas ligt

Heb je je BMR wel eens berekend? Daar standaard onder gaan zitten is niet aan te raden..

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:08

Je moet doen waar je je prettig bij voelt :j mijn hart zegt ook zo min mogelijk en dus max 1200 eigenlijk maar mijn hersenen zeggen das niet gezond. Ik moet volgens mfp 1800, ik wil zelf rond de 1400 zitten :j

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:14

Ik zou inderdaad ook echt meer dan 1200 gaan eten en zoals Emma zegt je BMR berekenen.

Wat goed trouwens, dat iedereen zo lekker bezig is! Hier gaat het minder. Wel keurig 3 keer (oké zaterdag de 3e keer) wezen hardlopen, maar mijn eten is een drama. Ik ben echt een emotie-eter en ik heb echt een rotweek achter de rug met het verlies van een dierbare en de uitvaart etc. Dus ik voel me een opgeblazen kikker op dit moment, vanaf maandag er maar weer plat voor.

Dat gezegd hebbende, waar halen jullie je (gezonde) recepten vandaan? Ik wil een eigen receptenboekje maken en ben vooral op zoek naar ontbijt en lunch ideeën. :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:18

Hoe tellen jullie in hemelsnaam precies jullie calorieen?
Lijkt me moeilijk...... zucht.
Ik gebruik tot heden nog de ouderwetse punten tellen methode van Weightwatch maar ben ook
erg benieuwd naar jullie methodes om eenvoudig calorieen te tellen.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:21

Patt schreef:
Hoe tellen jullie in hemelsnaam precies jullie calorieen?
Lijkt me moeilijk...... zucht.
Ik gebruik tot heden nog de ouderwetse punten tellen methode van Weightwatch maar ben ook
erg benieuwd naar jullie methodes om eenvoudig calorieen te tellen.


Ik gebruik gewoon simpel een weegschaal en voer dit vervolgens in in MyFitnesspal. Ik scan wel de barcodes van de producten, voor zover dat mogelijk is, die ik gebruik, zodat ik zeker de goede producten heb. Het is wel wat werk, maar ik word steeds beter in het schatten hoeveel het ongeveer is. De keren dat ik boter van m'n brood af moet schrapen worden ook steeds minder! :Y) *\o/*

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:25

Ik ook via my fitness pal. Ideale app. Wordt er ook steeds handiger in. Vooral dat scannen is ideaal.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:26

Otti1977 schreef:
Ik ook via my fitness pal. Ideale app. Wordt er ook steeds handiger in. Vooral dat scannen is ideaal.


Idem :j

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:47

Ik via de eetmeter app van het voedingscentrum

ik heb net alles ingevuld en had nog wat ruimte qua kcal over, en had zo'n honger dus heb 2 handjes pistache noten gepakt.. zit ik iets boven doel, en onder de 2000 nog. dus vond het wel goed voor vandaag :P

Morgen weer er volledig voor gaan

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 08:55

het is moeilijk he dames. ik ben ook een emo eter. En hier ook een slanke kerel die kan en dus ook eet wat hij wil.

het BMR verhaal vind ik zo moeilijk ..
Mijn BMR is 1350 en eet nu standaard 1200 kcal per dag. Mijn PT vind dit overigens prima en ook hij heeft er voor gestudeerd. Natuurlijk niet voor de rest van mijn leven maar wel nog tot er een kilootje of 5-7 af is...

zometeen wegen. Zie er enorm tegen op.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:42

pff zie je wel.. kei hard m'n best gedaan super gezond gegeten. Vanalles afgeslagen 2x gesport (wel beperkt ivm m'n hamstring)
en in een week 200 gram afgevallen..

kan wel janken ;(

Ik weet dat ik met mijn lengte niet veel verbrand en dat ik moet sporten maar ik wil niet de rest van mijn leven 6x per week sporten ..

Toen ik nog kon hardlopen en fietsen enzo ging het veel beter maarja mijn hamstring wil niet beter worden ..

Vinden jullie het na een tegenslag ook zo moeilijk om vol te houden ipv de kasten leeg te vreten omdat t toch geen zin heeft.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:43

Ach balen zeg. Kan me voorstellen dat je denkt waar doe ik het voor. Hoe reken je je bmr uit?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:26

Tyrcanol schreef:
pff zie je wel.. kei hard m'n best gedaan super gezond gegeten. Vanalles afgeslagen 2x gesport (wel beperkt ivm m'n hamstring)
en in een week 200 gram afgevallen..

kan wel janken ;(

Ik weet dat ik met mijn lengte niet veel verbrand en dat ik moet sporten maar ik wil niet de rest van mijn leven 6x per week sporten ..

Toen ik nog kon hardlopen en fietsen enzo ging het veel beter maarja mijn hamstring wil niet beter worden ..

Vinden jullie het na een tegenslag ook zo moeilijk om vol te houden ipv de kasten leeg te vreten omdat t toch geen zin heeft.


Heel herkenbaar inderdaad, maar je moet volhouden!! Misschien ben je wel iets gegroeid in spieren. Je kan het!

Ik heb een paar maanden terug een programma gevolgd in de sportschool en daarmee zou je 1 tot 2 kledingmaten verliezen in 1 maand. Ik was er al een beetje sceptisch over en gedurende het programma merkte ik er weinig van. Ja m'n conditie was veel beter geworden, maar de weegschaal bleef maar hangen. Tot ik uiteindelijk m'n weegmoment had in de sportschool, 5 cm van m'n buik af, 2 kilo vet minder en 2.5 kilo spieren erbij. Dus het was geen wonder dat ik geen verschil zag, maar daarom motiveerde het ook niet heel erg.

Otti1977 schreef:
Ach balen zeg. Kan me voorstellen dat je denkt waar doe ik het voor. Hoe reken je je bmr uit?


Ik zoek het altijd op via Google, misschien kan het ook via mfp.

Kwam dit net tegen: BMR Vrouwen -> 655 + (9,6 x gewicht in kilo´s) + (1,8 x lengte in cm) – (4,7 x leeftijd in jaren)
Vind het zelf makkelijker om het in te voeren via een website en dat die het dan berekend

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:35

bedankt voor je berichtje :).
Spieren kunnen het helaas niet zijn zo hard heb ik niet getraind en ik moet eerst meer vet verliezen en meer eten vooraleer ik spieren op kan bouwen helaas.

Heb de fysio gebeld voor een afspraak ... wil gewoon weer normaal kunnen sporten ..

BMR is heel makkelijk online uit te rekenen gewoon invoeren idd even Google erbij pakken !

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:36

Ik ben me even kapot geschrokken van de weegschaal :+ Vliegt van 81,6 kg naar 85,4. Die nemen we maar even niet serieus :') Maar het maakt wel dat ik vanmorgen tóch maar even ga sporten _O-

Ik heb vanmorgen magere yoghurt met een banaan genomen en twee scheppen granola poeder (http://pienskeuken.nl/granola-poeder/). Heel lekker! Vanmiddag eens die wraps proberen waar jullie zo idolaat van zijn :+

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:46

Tyrcanol schreef:
pff zie je wel.. kei hard m'n best gedaan super gezond gegeten. Vanalles afgeslagen 2x gesport (wel beperkt ivm m'n hamstring)
en in een week 200 gram afgevallen..

kan wel janken ;(

Ik weet dat ik met mijn lengte niet veel verbrand en dat ik moet sporten maar ik wil niet de rest van mijn leven 6x per week sporten ..

Toen ik nog kon hardlopen en fietsen enzo ging het veel beter maarja mijn hamstring wil niet beter worden ..

Vinden jullie het na een tegenslag ook zo moeilijk om vol te houden ipv de kasten leeg te vreten omdat t toch geen zin heeft.


Mindset is ook een hele belangrijke, hoe moeilijk ook, maar probeer blij te zijn met die 200 gram! Een positieve instelling helpt je beter dan een negatieve. Ik weet hoe moeilijk het is, maar het werkt echt als je die knop om kan zetten. En 200 gram er af is zoveel beter dan helemaal niks en nog veel beter dan aankomen.
En door blij te zijn met die 200 gram zal je ook minder de neiging hebben om de kasten leeg te trekken, zonde immers want je weet dat als ke het niet doet je afvalt!
Het is misschien lastig om blij te zijn als je dat niet voelt, maar je hersenen zijn vrij makkelijk voor de gek te houden. Neem even een rustig momentje, zoek een rustig plek op en ga even 10 minuten met je ogen dicht bedenken waarom je hier blij mee mag zijn. Je bent afgevallen ipv aangekomen, je bent weer dichter bij je doel, je hebt je eetpatroon vol gehouden, etc. Je zal merken dat je lijf dit gevoel overneemt, en zo kun je zorgen dat je niet in de negatieve fibe blijft hangen.

Succes!!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:50

bontejames schreef:
Mijn hond doet ook mee! Hij weegt 20.8 en moet 16.2 wegen. Hij zit nu aan de dieetbrokken van de dierenarts. Het is een beagle overigens _O-


Arm hondje!
Wij hadden ook een beagle, ook een poos te zwaar geweest, Maar daar hebben ze toch snel aanleg voor! Succes!


bontejames schreef:
JesdaJinn schreef:

Wow XD
Die is echt veel te zwaar. Succes!


Ach hij moet maar 25% van zijn lichaamsgewicht kwijt _O- dikke hond

[ [url=m/Qwy2XK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahhh <3

Jester_ schreef:
Je moet doen waar je je prettig bij voelt :j mijn hart zegt ook zo min mogelijk en dus max 1200 eigenlijk maar mijn hersenen zeggen das niet gezond. Ik moet volgens mfp 1800, ik wil zelf rond de 1400 zitten :j


Ik moet ook op de 1880 zitten, maar kom er haast niet aan. Meestal op de 1500 ofzo, vind ik ook best!


Otti1977 schreef:
Ik ook via my fitness pal. Ideale app. Wordt er ook steeds handiger in. Vooral dat scannen is ideaal.


Inderdaad super handige app!
Dat scannen heb ik nog niet gevonden? :P

Tyrcanol schreef:
pff zie je wel.. kei hard m'n best gedaan super gezond gegeten. Vanalles afgeslagen 2x gesport (wel beperkt ivm m'n hamstring)
en in een week 200 gram afgevallen..

kan wel janken ;(

Ik weet dat ik met mijn lengte niet veel verbrand en dat ik moet sporten maar ik wil niet de rest van mijn leven 6x per week sporten ..

Toen ik nog kon hardlopen en fietsen enzo ging het veel beter maarja mijn hamstring wil niet beter worden ..

Vinden jullie het na een tegenslag ook zo moeilijk om vol te houden ipv de kasten leeg te vreten omdat t toch geen zin heeft.


Vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je er flink van baalt!
Maar inderdaad spieren zijn zwaarder dan vet, en misschien heeft jou lijf iets langer nodig
dat het doorheeft dat de kilootjes eraf kunnen!
Kom op, je kan het!! :(:) :j

Renee1991 schreef:
Ik ben me even kapot geschrokken van de weegschaal :+ Vliegt van 81,6 kg naar 85,4. Die nemen we maar even niet serieus :') Maar het maakt wel dat ik vanmorgen tóch maar even ga sporten _O-

Ik heb vanmorgen magere yoghurt met een banaan genomen en twee scheppen granola poeder (http://pienskeuken.nl/granola-poeder/). Heel lekker! Vanmiddag eens die wraps proberen waar jullie zo idolaat van zijn :+


Oh haha dat is nogal verschil ja!
Misschien de batterijen vervangen? Misschien beginnen die leeg te raken!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:51

Bij mij was er weer 0,6 af vanmorgen! *\o/*

Das nu 2,2 in 10 dagen! *\o/*

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:04

Balen dat je zo weinig bent afgevallen, maar alles helpt!!

En jij gefeli melis!

Ik ga er ook zo opstaan, hopelijk valt de schade mee na de pannenkoeken

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:08

Aah *\o/*

Weer 0,6 sinds gisteren *\o/*
Dat maakt dat ik sinds 2 januari ( dus 12 dagen) al 4,6 kilo kwijt ben en ik bijna op mijn magische grens van 85 weer ben! Dan mag ik een cadeautje kopen :j

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:09

Pfffff. .... ik wil ook afvallen

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:16

EmptyWords schreef:
Pfffff. .... ik wil ook afvallen


Dat komt vast, hoe zien jou dagen er nu uit tov voor het afvallen? En doe je alles zelf of heb je begeleiding (ik ben het even kwijt sorry)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:18

Ik doe alles zelf. Mijn bmr is 1600. Ik eet ong 1500-1800 calorieën. Wil ik gelijk blijven miet ik 2600 eten. Daar zit ik dus netjes onder. Vorige week was mn energie balans -900. Dus dat is prima.

Ik loop 2-3x in de week hard en minimaal 10.000 stappen pee dag. Beweging en eten zou dus goed moeten zijn

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:25

EmptyWords schreef:
Ik doe alles zelf. Mijn bmr is 1600. Ik eet ong 1500-1800 calorieën. Wil ik gelijk blijven miet ik 2600 eten. Daar zit ik dus netjes onder. Vorige week was mn energie balans -900. Dus dat is prima.

Ik loop 2-3x in de week hard en minimaal 10.000 stappen pee dag. Beweging en eten zou dus goed moeten zijn


Daar doe je idd niets mis mee en drink je genoeg water? Niet dat ik je terecht wil wijzen hoor, maar vind het zo jammer voor je. Je komt hier vol goede moed je verhaal vertellen en inspireert veel mensen om mee te doen en dan lukt het bij jou niet zo goed.