paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:31

Ja dat is echt heel veel suiker. Zo'n misleidende naam, je denkt gezond bezig te zijn met vitamine-water maar je drinkt gewoon een flesje cola weg..

Hier een maand dus bezig en -7,2 *\o/*

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:32

Ja, best veel als je het in suikerklontjes bekijkt eigenlijk he! Ik ben er zelf dus mee gestopt en drink nu alleen nog maar water en thee, en 1 keer per dag neem ik een glas van iets wat ik lekker vind. Dan is het ook extra lekker, je proeft de smaak opeens heel sterk.
Het brood lijkt mij wel goed!

Fijn dat je je goed voelt Kingeping, best veel 1,6!

Ik ga zelf helemaal niet zo snel, maar ik vind het niet heel erg want ik heb er geen tijd voor gezet dat ik mijn doel moet halen, als het maar in 2017 is :p Dat lijkt me reëel! (van 80 naar ongeveer 65) Er is wel 1 tot twee kilo af maar het schommelt een beetje en ik moet ongesteld worden.

Verder heb ik gisteren een kalender gemaakt met 100 hokjes en ik wil graag 100 dagen achter elkaar sporten, ik zag dat op een filmpje en ik denk dat ik dat wel kan. Ik woon in een studiocomplex en er zit een gratis sportschool voor bewoners bij in, dus de lat ligt niet al te hoog! Een half uurtje per dag lijkt mij haalbaar. Ik ga al wel soms, maar ik wil graag elke dag dan wordt het meer een gewoonte.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:35

Bedoelde 4,5 gram per 100ml en het flesje is 0,5 liter (geen ml :p)

Maar is alsnog best veel ben ik bang

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:37

Goed bezig kingeping!

Hier ook gewogen vanmorgen en ik ben de eerste kilo kwijt! Dus ik ben blij :)
Ik ben de 16e begonnen, maar nog erg zoekende. Dus zeker niet ontevreden!
M'n eerste doel halen zal wel pittig worden, wil eigenlijk 16 feb die behaald hebben en dat is nu nog 4 kilo. Is haalbaar, zeker in het begin, maar dan moet ik nu wel m'n stinkende best gaan doen


Celine_Famke schreef:
Bedoelde 4,5 gram per 100ml en het flesje is 0,5 liter (geen ml :p)

Maar is alsnog best veel ben ik bang


Dan blijft het 22.5 gram suiker ;)
Mijn suiker doel is om rond de 25 gram per dag te blijven, met zo'n flesje tik je dat nagenoeg in 1x weg

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 11:38

0.5 liter is 500 ml. Dus 4.5x5 zit er aan suiker in. Dat is echt wel veel.

Hier een paar dagen t zelfde. Helemaal prima, dan komt er niets aan en had van 't weekend wat slechte momenten. Vandaag de touwtjes weer aantrekken. Als de hoefsmid is geweest even een boswandeling maken met paardlief. Zo eerst even een eind sjouwen met de honden.

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:39

Hier -3.1 :)

Idd vitamine water en ook andere producten is soms erg schrikken qua suiker. Ik merk nu ook al dat nu ik minder suiker etc eet het sterker smaakt als ik het wel neem

Sporten doe ik 1x in de week 2 uur intensief badminton. Wil nog 1x gaan zwemmen en ik loop met de honden en wil die rondjes ook wat groter maken. Stapsgewijs anders vind mijn wat oudere hond dat niet zo leuk denk ik haha

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:40

Celine_Famke schreef:
Bedoelde 4,5 gram per 100ml en het flesje is 0,5 liter (geen ml :p)

Maar is alsnog best veel ben ik bang



Er zitten zo'n 100 kcal. in 1 zo'n flesje. Ik vind 100 kcal. voor alleen een drankje heel veel want ik wil dat mijn tussendoortjes niet meer dan 100 kcal. zijn. Dat betekent voor mij dus dat ik met zo'n flesje niets meer tussendoor mag eten op dat moment. Het klinkt gezond, maar is het zeker niet!

je kan dan beter een klein drupje slimpie ranja in een fles water oplossen voor de smaak.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:07

Is 19kcal per 100 gram.

Maar wat erg eigenlijk he, hoe ze je kunnen misleiden met zoiets... Dan maar gewoon water voortaan!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:11

Celine_Famke schreef:
Is 19kcal per 100 gram.

Maar wat erg eigenlijk he, hoe ze je kunnen misleiden met zoiets... Dan maar gewoon water voortaan!


Ja vervelend he! Ik heb wel een half jaar steeds braaf elke dag een flesje mee naar school genomen haha. Je kan wel 1 glas per dag nemen als je het heel lekker vind, dat is 250 ml dus de helft. Maar water is natuurlijk het allerbeste inderdaad!

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:15

Moet mezelf toch ook eventjes herpakken. Heel weinig groenten gegeten de laaste tijd.
vanaf vandaag schrijf ik alles weer netjes op. Ik drink gelukkig wel veel water.
En aangezien het vandaag payday is, doen we vanaf donderdag ook weer een abonement op de sportschool :D

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:43

Zo ik ben weer bij! :))

Jester_ schreef:
Ik ben vandaag na 4 weken precies 7 kilo kwijt *\o/* Ik had mezelf beloofd onder de magische 85 tapas te eten en dat gaan we ook doen vanavond, maar vind het bijna zonde :')

Maar ga er wel van genieten :D



Super goed!! *\o/*


EmptyWords schreef:
Ik ben na 4 weken bijna 2 kilo kwijt.... 't is niet eerlijk! :')


Maar even goed, je gaat naar beneden! Super! *\o/*

Jester_ schreef:
Ik was na een avondje tapas eten gewoon hetzelfde gebleven qua gewicht *\o/* hoe bestaat het haha


Beter!!

Kingeping schreef:
Mijn vriend is van vrijdag tot woensdag weg en heb het dan behoorlijk moeilijk altijd (heel slap van me zelf)
Vrijdag en zaterdag heb ik me perfect gehouden aan mijn dieet, maar gisteren ging ik dan bij het avond eten de fout in :(
Ik had totaal geen zin in koken en was er even klaar mee en toen heb ik een pizza bestald bij domino's...
Wel maar een halve op en de andere helft mn zoontje..

Owjaa en om het af te maken een warme chocolade melk als "toetje" bij het tv kijken,,,
Nou dat heb ik geweten want was flink misselijk,, doe ik voorlopig niet weer en het was gelukkig pas mijn eerste cheat.
Hoop dat de weegschaal morgen medelijden met me heeft haha

Bij mij is de 80 grens een mega moeilijk doel om onder te gaan zitten,
Als ik dus de 78kg heb gehaald mag ik een cadeau kopen voor me zelf, de Rambo Micklem :) (dus eigenlijk voor mn paard)

Ontzettend knap van de mensen die zo goed afvallen!!
Bewegen is voor mij geen probleem, ik sport elke avond een half uurtje thuis en vind dat heerlijk.


Cadeautjes werken wel motiverend vind ik! :))
En ik heb van het weekend ook pizza gegeten, zondag en maandag weer netjes en toch een halve kilo kwijt!
Komt goed, je kan het!

Picassox schreef:
Ik heb na bijna 12 kilo te zijn afgevallen, afgelopen weekend echt een enorm cheatweekend gehad.

Normaal had ik dat ook wel eens een dagje/avondje maar ging ik de volgende dag extra goed opletten en veel bewegen, nu twee dagen nergens op gelet, heel veel gegeten en slechte dingen gedronken, veel alcohol, en gewoon 2 kilo erbij! :oo

Dus nu weer hard aan het werk. Even een dikke tegenvaller, maar goed, ik heb flink gecheat dus mag niet zeuren. Maar dat het er zó snel bij komt... :o


Ahg, moet af en toe eens kunnen!
Vaak als je dan een paar dagen weer gewoon eet is die 2 kilo er zo weer af!

fohadie schreef:
De meeste zijn weer goed bezig! En een cheatdag mag best, sterker nog: ik geloof heilig dat je het langer volhoud met regelmatig een cheatdag. En voor degene die nu in een sip zitten: Kop op. Bedenk waarvoor je het ook alweer doet en wat je doelen ook alweer zijn en probeer jezelf een schop onder je kont t egeven. (Figuurlijk dan he..)

Ik had het vrijdag zwaar. Ik had hier iets gelezen over Omelet als lunch met veel sla ed erop. Dat zou dan vullen, bij sommige zelfs beter dan brood! Nu ben ik een echte brood eter dus wilde wel iets anders proberen. Nou, omelet gemaakt van 3 eieren, flinke berg sla ed erop, opgerolt als een wrap en... Na een uur had ik zo onwijs tek dat ik niet meer kon functioneren op mijn werk. Kopje bouillon genomen en een fles water gedronken maar het hielp niet. Ik was duizelig, mijn handen trilde, kon amper meer nadenken, kortom: er moest vulling in het lijf.

Blijkbaar ben ik een persoon die het wel goed doet op koolhydraten, dat ga ik dus niet meer veranderen. Liever 2 boterhammen dan een omelet want op 2 boterhammen als lunch kan ik zeker 4u door.


Heb ik ook hoor, ik eet smorgens crackers en smiddags 2 broodjes, gaat me prima af zo!
Soms eet ik smiddags wel eens een wrap met van alles erop en die vind ik ook wel vullen, en al denk ik na 1 hm.. heb toch nog trek dan pak ik er nog 1!

Eloya schreef:
Ligt er ook aan of er dressing/mayonaise op het broodje gezond zit
dat vind ik ook altijd zo jammer van eiersalade dat er vaak mayo op zit

En bruin brood is beter dan wit brood

Ik vind het nog wel lastig wennen aan bruin brood :P, ben nu wel volledig over op volkoren beschuit en knackebrood crackers wat ik erg lekker vind maar brood... hmm nog niet. nu ben ik ook niet zo'n grote brood eter maar voor tosti soms en als ik snel weg moet is het wel makkelijk


Misschien anders lekker donker brood met sesamzaadjes ofzo? Vroeger vond ik bruin brood ook niet lekker, maar zoek nu iedere keer iets uit met pitjes en zaadjes en dat vind ik echt wel goed te eten!
Maar moet wel vers brood zijn want als het oud is krijg je het niet weg := :')

Josien_ schreef:
Ik moet weer even herstarten met gezond eten.
Althans, het begint weer wat rommeliger te worden en dan verslapt het.
Niet extreem, maar je valt er niet meer van af haha.


Je kan het!!
Succes!

_KellyAV schreef:
Ik had gister avond iets heel simpels gemaakt, maar het was echt heerlijk!

Het was een stuk kipfilet 150 gram ongeveer, een zak roerbakgroenten van 250 gram en 75 gram rijst (ongekookt gewogen). De kipfilet was al gemarineerd, en ik had zelf bij het kip/groente mengsel nog een marinade erbij gegooid van wat wokolie, klein beetje ketjap, zout, cayennepeper en knoflook.
En lekker :wow:
Ik heb de rijst er niet eens bij gegeten, en ik kon het ook niet op haha. Dus vanaf nu is dit mijn nagenoeg koolhydraat arme maaltje :D

Ik denk dat ik toch maar weet minder koolhydraten ga eten, dat werkt voor mij veel beter. Maar helemaal weglaten doe ik het niet, omdat ik van mening ben dat je lichaam alle voedingsstoffen nodig heeft.


Zulke dingen eet ik ook vaak, super lekker!!

Kingeping schreef:
Nou celine dat is toch echt 22.5 per flesje :')
dat zijn ongeveer 6 a 7 suikerklontjes, best veel dus haha

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan!
Nu 2 weken bezig en te teller staat nu op -1.6 kg *\o/* (16e begonnen)

Ik denk als ik geen cheat dag gehad had en niet een weekend was wezen skien met de nodige cosumpties was het misschien wel 2.5 geweest haha

Maar ik vind dat ik lekker ga en ik voel me goed O:)


Super!! *\o/*

Jester_ schreef:
Ja dat is echt heel veel suiker. Zo'n misleidende naam, je denkt gezond bezig te zijn met vitamine-water maar je drinkt gewoon een flesje cola weg..

Hier een maand dus bezig en -7,2 *\o/*


Jij gaat echt lekker joh! *\o/*

_KellyAV schreef:
Goed bezig kingeping!

Hier ook gewogen vanmorgen en ik ben de eerste kilo kwijt! Dus ik ben blij :)
Ik ben de 16e begonnen, maar nog erg zoekende. Dus zeker niet ontevreden!
M'n eerste doel halen zal wel pittig worden, wil eigenlijk 16 feb die behaald hebben en dat is nu nog 4 kilo. Is haalbaar, zeker in het begin, maar dan moet ik nu wel m'n stinkende best gaan doen.


Hartstikke goed! :D :D



Super Eloya!

Frisdrank laat ik eigenlijk ook wel staan, dronk voorheen echt nog wel veel dubbelfris, cola en taxi.. Maar merk nu dat ik alleen aan de water en thee zit ik het niet mis ofzo!

Haha goedzo Bumblehorse!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:45

Hier gaat het ook lekker, nu -3,8 in bijna 4 weken! :D
Merk echt dat het nog steeds wel lekker gaat, af en toe een momentje maar geef er eigenlijk niet aan toe!


Oh en omdat ik hem nog niet tegengekomen ben;

Water drink momentje!! :):)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:49

Mag ik aanhaken? Ik ben een jojo :(
En van mijn 12 kilo eraf zit er x bij. Ik weet niet hoeveel. Maar ik heb er last van met rijden. Eerst maar eens de alcohol laten staan. Dat scheelt al veel denk ik. En verder gewoon eten. Niet teveel (dat is mijn valkuil) en niet snoepen (hartig snoepen is valkuil nummer twee. Kaas.... calorieen bom!).

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 12:50

Ik zit aan de thee ... is dat ook goed ? :')

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:52

Groene thee zonder suiker is mij altijd verteld.

Ik aan de water met heul klein beetje ranja. Je proeft het niet eens.

Wel heb ik gisteren voor de 1e keer mijn 1.5 liter fles water op gekregen

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:57

Nou, ik hoor dat de meesten toch echt goed bezig zijn. Af en toe zich zo eens laten gaan, maar dan toch weer moedig de draad oppakken. En of je nu langzaam of traag afvalt: volhouden!

Het is inderdaad een schande wat er allemaal in die zogenaamd gezonde drankjes zit. >;) Inderdaad, water en ongezoete thee drinken is echt het beste. En als je eenmaal afgekickt bent van al dat zoet merk je ineens dat het je wegens te zoet helemaal niet meer zo goed smaakt. (Hetzelfde trouwens met veel zout.)

Net een uurtje gesport. Dan smaakt water gewoon het lekkerst. :j

JesdaJinn schreef:
Groene thee zonder suiker is mij altijd verteld.


Hmm, groene thee bevat veel caffeine. Ik zou dan zelf eerder voor een kruidenthee gaan als je er meerdere glazen per dag van wilt drinken.

JesdaJinn schreef:
Ik aan de water met heul klein beetje ranja. Je proeft het niet eens.


Dan kan je het evengoed weglaten. :+

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:02

Net een wandeling van 5,5 km gemaakt, en ga me inschrijven in de sportschool := dat ik dat nog is zou doen

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:25

Goed bezig iedereen. Wat doen jullie op de banaan ei pannekoeken?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:28

ik doe er helemaal niks op, lekker genoeg zo.

Kan wel even tips gebruiken om door een moeilijk momentje heen te komen. Lijk wel hol vandaag, continue honger. Net geluncht maar nu al honger. Wat doen jullie op zo'n moment?
Zit wel op het werk dus kan niet weg ofzo.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:38

Ranja is eigen gevoel :P
En ik drink niet zo veel thee. Haha

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:52

Jester_ schreef:
Net een wandeling van 5,5 km gemaakt, en ga me inschrijven in de sportschool := dat ik dat nog is zou doen


Ik dacht ook dat ik dat nooit zou doen :') maar ook ik ben lid en ik vind het echt leuk! Vanavond ga ik een lesje bodypump uitproberen :D


Otti1977 schreef:
Goed bezig iedereen. Wat doen jullie op de banaan ei pannekoeken?


Ik meng er wat kaneel doorheen voor het bakken en daarna doe ik er nog weleens appel op :)


mystery1980 schreef:
ik doe er helemaal niks op, lekker genoeg zo.

Kan wel even tips gebruiken om door een moeilijk momentje heen te komen. Lijk wel hol vandaag, continue honger. Net geluncht maar nu al honger. Wat doen jullie op zo'n moment?
Zit wel op het werk dus kan niet weg ofzo.


Misschien even 2 glazen water drinken? Bij mij helpt het vaak. Wat bij mij ook werkt is dat als ik een honger gevoel krijg ik dan 5 minuten moet wachten van mezelf. Vaak ben ik het na die 5 minuten al weer vergeten en als ik nog steeds honger heb neem ik eerst een glas water

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:10

Ik ben dan vandaag toch ook maar weer met opnieuw begonnen. Vanochtend 87 kilo schoon aan de haak. BMI 30.8.
Voor een goede BMI moet ik onder de 70 kg komen maar mijn eerste streven is 75 kg. Daar zou ik al heel gelukkig mee zijn.
Ik heb mijn BMR berekend, 1578 in ruststofwisseling. Wat moet ik dan aanhouden om verantwoord af te vallen? Ben bang dat ik te weinig ga eten en het op de lange termijn dan niet gaat lukken.
Ik heb veel lichamelijke klachten waardoor ik niet ineens keihard kan gaan sporten, heb de afgelopen 2 jaar buiten wat fietsen ook eigenlijk niks gedaan.Maar deze winter heb ik nog maar weinig gefietst. Ben vanochtend goed begonnen, op de fiets naar mijn paard. Is 12 km in totaal. Niet veel maar een begin.
Op mijn paard rij ik 2 a 3x per week een buitenrit dus dat voegt qua beweging ook niet veel toe.
Wat zijn jullie allemaal goed bezig, ik hoop dat ik de motivatie dit keer ook kan houden!

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:14

Celine_Famke schreef:
Is 19kcal per 100 gram.

Maar wat erg eigenlijk he, hoe ze je kunnen misleiden met zoiets... Dan maar gewoon water voortaan!



Dat zeg ik, zo'n 100 kcal!! Best veel voor een drankje, vind je niet?

Op banaan/eipannenkoekjes doe ik alleen kaneel. Schijnt je spijsvertering te stimuleren maar of dat echt zo is?

En als ik op mijn werk een hol/leeg gevoel heb drink ik eerst een flesje water, dan doe ik labello op mijn lippen (Want dan smaakt niets meer lekker als je iets eet) of ik neem een kauwgumpje (Zelfde effect.) En vooral hopen dat ik het druk krijg op mijn werk (Lees afleiding!!) zodat ik niet aan eten denk.

Haal bijv. een kopje koffie/thee voor jezelf en/of collega's en haal die bij een automaat verderop. (Afhankelijk van je werk natuurlijk, ik werk in een kantine en we hebben maar 1 machine.)

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:16

Een vriendin van mij had een fles mondwater op het aanrecht als ze wilde afvallen, als ze dan honger kreeg spoelde ze haar mond daarmee, daarna was er niks meer lekker. Vond ik ook een briljant idee!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:18

Maar honger is niet persee slecht :D