Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:26

Super frustrerend is dat, veel mensen hebben er schijnbaar last van.

Ik heb zelf een keer eerder gehad dat mijn FitBit niet wilde synchroniseren, maar dat was simpel opgelost en verder ook geen problemen meer gehad. Mijn vriend heeft daarin tegen super veel problemen met zijn Ionic en die problemen blijven terug keren.

Nou ja, ik ga er morgen eens achteraan en ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:54

Hier hetzelfde probleem met mijn charge 3. Vorig jaar ook gehad en echt een hele slechte klantenservice bij Fitbit, niet normaal. Heel frustrerend.

Heb m nu helemaal ontkoppeld en wacht tot ie helemaal leeg is, dan opladen en lukt het soms weer om te koppelen...

NikieV

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:14

__Sannne schreef:
Zijn er meer mensen die de Charge 4 al hebben? Ik verwacht de mijne vandaag! :)

Ik heb sinds een weekje de Charge 4.
Mijn eerste fitbit/activity tracker die ik koop, dus kan het niet echt vergelijken met een andere.

Maar tot nu toe ben ik echt heel tevreden, batterij gaat wel best snel leeg bij GPS gebruik met hardlopen, maar dat is met alles met GPS :(:)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:07

Quir schreef:
Hier hetzelfde probleem met mijn charge 3. Vorig jaar ook gehad en echt een hele slechte klantenservice bij Fitbit, niet normaal. Heel frustrerend.

Heb m nu helemaal ontkoppeld en wacht tot ie helemaal leeg is, dan opladen en lukt het soms weer om te koppelen...


Echt waar? Ik heb tot nu toe bijna alleen positieve verhalen gehoord en kan niet anders dan deze bevestigen. Vanmorgen gebeld en krijg een nieuwe opgestuurd.

Zou als ik jou was nogmaals contact opnemen, het moet gewoon functioneren.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:15

Mag ik mezelf hier ook even melden? Ik heb een tijd geleden altijd een fitbit flex 2 gehad waar ik erg tevreden mee was maar uiteindelijk verkocht heb door de beperkte functies. Nu zit ik eraan te denken om een fitbit charge 4 te kopen. Alleen heb ik een hele smalle pols dus ik vraag mij af of het schermpje niet te breed gaat zijn. Zou een van jullie de lengte hiervan misschien op willen meten voor mij?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:47

Ik heb geen charge 4, maar is passen in een winkel niet een idee? En anders staan op internet, zoals de websitebezoek van Fitbit of Coolblue, ook de maten bij :).

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:51

Ik zou m ook passen... Bij de mediamarkt zou je dat kunnen doen. :j

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:30

_kimm schreef:
Mag ik mezelf hier ook even melden? Ik heb een tijd geleden altijd een fitbit flex 2 gehad waar ik erg tevreden mee was maar uiteindelijk verkocht heb door de beperkte functies. Nu zit ik eraan te denken om een fitbit charge 4 te kopen. Alleen heb ik een hele smalle pols dus ik vraag mij af of het schermpje niet te breed gaat zijn. Zou een van jullie de lengte hiervan misschien op willen meten voor mij?


Ik postte toevallig gister dit in het topic Smartwatch:

Ik had een FitBit charge en die deed zoveeeel pijn. Ik heb echt dunne polsjes (ongeveer het enige aan mijn lichaam, samen met mijn enkels, die nog formaat skinny hebben := ) en met wel bandje ik hem ook deed, het ging gewoon pijn
doen. Het kastje/klokje was gewoon te lang (en die kan je helaas niet korter maken haha), waardoor die pijn deed.

Nu heb ik de Apple Watch en wat een ver-a-de-ming! <3 Die draag ik nagenoeg dagelijks (wat sowieso al vrij uniek is; mijn gewone horloge droeg ik ook vaker niet dan wel). Meet alles netjes en met een ander bandje vind ik hem niet eens zo lelijk! :D

Dus goede tip: kijk vooral naar de lengte van het klokje. De lengte was dus voor mij echt te groot, de bandjes begonnen zeg maar te laat om hem goed aansluitend te krijgen.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:22

Ja precies dat bedoelde ik ook. Van het bandje kan ik inderdaad wel de maten ontdekken maar van het klokje niet maar ik denk toch dat ik dan het beste kan gaan passen in een winkel.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:11

Hallooo ik kom hier even binnenvallen
Ik heb sinds vandaag de Fitbit charge 4. Nu wilde ik een smart wake up alarm instellen maar dit zie ik helemaal nergens? Nu lees ik verschillende dingen dat dit nog niet voor iedereen beschikbaar is. Klopt dat?

En waar zie ik nou of ik de nieuwste update heb? Toen ik m vanmiddag aanzette moest ik wel gelijk een nieuwe update doen dus kan ik er dan vanuit gaan dat ik de nieuwste heb?

Vind de handleiding niet super duidelijk ofzo

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:55

Smart wake up heb ik ook lang naar gezocht, maar zit er inderdaad nog niet op. Komt ooit met een update, maar wanneer? Erg misleidend want dat was wel de reden dat ik voor deze gekozen heb.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:11

Chita schreef:
Smart wake up heb ik ook lang naar gezocht, maar zit er inderdaad nog niet op. Komt ooit met een update, maar wanneer? Erg misleidend want dat was wel de reden dat ik voor deze gekozen heb.

Ja dat dus... heb m ook mede daardoor gekocht

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:14

Chita schreef:
Smart wake up heb ik ook lang naar gezocht, maar zit er inderdaad nog niet op. Komt ooit met een update, maar wanneer? Erg misleidend want dat was wel de reden dat ik voor deze gekozen heb.


Ik heb de fitbit versa 1 en gebruik denk ik echt al wel een maand de 'slimme wekker' functie. Zit hij niet ergens goed verstopt? Kan mij niet voorstellen dat ze zo'n oude fitbit eerder upgrades geven dan de nieuwe charge 4?

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:42

_Chip schreef:
Chita schreef:
Smart wake up heb ik ook lang naar gezocht, maar zit er inderdaad nog niet op. Komt ooit met een update, maar wanneer? Erg misleidend want dat was wel de reden dat ik voor deze gekozen heb.


Ik heb de fitbit versa 1 en gebruik denk ik echt al wel een maand de 'slimme wekker' functie. Zit hij niet ergens goed verstopt? Kan mij niet voorstellen dat ze zo'n oude fitbit eerder upgrades geven dan de nieuwe charge 4?


Heb t hele ding overhoop getrokken en nergens wat gevonden. Zelfde geld overigens voor spotify

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:13

Spotify moet je er zelf op zetten. Via de app op je telefoon.

NikieV

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:16

Citaat:
Ik heb de fitbit versa 1 en gebruik denk ik echt al wel een maand de 'slimme wekker' functie. Zit hij niet ergens goed verstopt? Kan mij niet voorstellen dat ze zo'n oude fitbit eerder upgrades geven dan de nieuwe charge 4?

Citaat:
Heb t hele ding overhoop getrokken en nergens wat gevonden. Zelfde geld overigens voor spotify


Als je op 'homescherm' bent naar links vegen tot je bij alarms bent. En als je dan een wekker wilt instellen, kan je kiezen voor smart wake *D

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:22

Ik heb vanochtend een update gehad en nu zit t er allemaal op!

NikieV

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: België

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:25

Wat fijn TurboDi.

Doet iemand hier challenges via fitbit?

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:16

Ik heb woensdag toch de fitbit charge 4 gekocht op zich super blij mee alleen twijfel ik toch een beetje. En dat kom met name door de band. Die loert bij de overgang tussen het scherm en en de band ontzettend waardoor ik bang ben dar hij niet helemaal stevig vast zit maar volgens mij gaat er op deze manier ook ontzettend veel vuil tussen zitten.
Afbeelding

Even een poging gedaan om het goed op de foto te zetten maar dat is nog best lastig. Heeft iemand van jullie dit ook? Ik ga de winkel ook maar even een berichtje sturen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:17

Yes dat heb ik ook, hoort volgens mij gewoon bij het model. Hij zit verder wel goed vast en qua vuil valt het me ook alles mee.

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:55

En juist om die reden heb ik met mijn charge 2 leren bandjes besteld die wel netjes aansluiten.

Vond het originele bandje ook echt zo'n zweet bandje.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:57

Ik had vanochtend toch nog een berichtje gestuurd van fitbit. Zij geven aan dat dit niet hoort maar wel een veel voorkomend probleem is. Ik moest mn gegevens doorgeven en ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen doen. De winkel (coolblue) heeft aangeboden dat ik hem terug mag brengen maarja dat is ook weer zo'n gedoe.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:20

Is met mijn Charge 3 een klein beetje, niet zo erg als de foto hierboven. Het stoffen bandje vind ik heerlijk maar wordt snel smoezelig. Het rubberen bandje een naar broeierig ding, heb nu via Ali wat bandjes met magneet sluiting. Die zijn ook leuk!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:54

He bah. De Ionic van mijn man gaat niet meer aan.... Scherm blijft zwart. Licht soms een beetje op (word grijs) en daarna gaat het lampjes voor de hartslag knipperen. Vervolgens word hij enorm heet en that's it... Alle tips van internet al geprobeerd, maar helaas mag het niet baten... Balen!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:47

Zijn er mensen met en Huawei telefoon die de charche 4 gebruiken?
Ik gebruik de charche 2en dat gaat goed maar hij wordt nu gewoon oud dus de 4e gekocht maar dat lukte echt niet met installeren.

Nu zag ik op de coolblue site staan dat hij bij de meeste Huawei telefoons niet werkt. Gewoon flink balen /andere telefoon kopen O:) (hij is niet jong meer maar werkt nog even door) of weten jullie een leuke andere optie?

Ik heb al een sporthorloge voor tijdens het sporten en ik wil absoluut geen oproepen tussendoor.
Dus puur stappen hartslag (!) activiteiten, slaap, rusthartslag, enzo nog wat dingetjes. Tijd goed afleesbaar is ook belangrijk.

Ik ben benieuwd of er toch mensen zijn met een Huawei die een charche 4 hebben. Geldt dat trouwens ook voor de charche 3.