Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:51

Amethyst_ schreef:
Quir schreef:
Er zijn de laatste maanden enorm veel problemen met synchroniseren. Mijn charge 3 is ook echt een drama op dit moment. Heb een update voor de charge 3 staan, ruim een week, maar krijg m gewoon niet gekoppeld...


Ohh goed om te weten, ik heb dit nu ook! Synchroniseren is geen probleem, maar krijg de update absoluut niet voor elkaar. Heb al contact met Fitbit en zij stuurden me de herstart en alles. Gisteren geprobeerd en geen resultaat dus ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen..

Maar ben dus niet de enige, fijn!


Het is me uiteindelijk gelukt de update erop te krijgen, maar heeft heel wat uren gekost. :+ Helaas is het er nog niet beter van geworden.

Als ik Fitbit moet geloven heeft alleen de charge 3 die enorme problemen met synchroniseren en koppelen. Mogen ze wel eens oplossen, nou niet echt een goedkoop ding. :=

Maar communicatie is ook niet veel, krijg continue dezelfde mail terug met tekst gekopieerd van de website, totaal geen reactie op mijn vragen. Wel Zweedse, dus misschien eens Nederlandse proberen... :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:54

Als ik dit allemaal eerder gelezen had weet ik niet of ik nog voor een fitbit gekozen had :')

Wat rot dat het zo stroef loopt in de communicatie inderdaad..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:15

Douchen/zwemmen jullie er ook mee trouwens? Zou de charge 3 in feite moeten kunnen toch?
Doe hem nu steeds braaf af als ik iets met water ga doen namelijk :')

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:04

Ik hou m altijd om onder de douchen en met zwemmen.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:44

Ik ook! Ik heb de charge 3 al twee jaar en hij gaat eigenlijk nooit af.. ik zwem er 1x per week mee.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:41

Ik hou hem ook altijd om! Gaat perfect.
Heb nu al een nieuwe binnen voor mijn defect van afgelopen dinsdag.

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:50

Zijn er hier nog mensen actief met hun Fitbit? :)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:12

Ik heb een charge 4
Maar was meer tevreden met mijn 3.
Heb hem wel altijd om

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:44

dejoni schreef:
Zijn er hier nog mensen actief met hun Fitbit? :)

Altijd om (voor de stappen en slaap). :)

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:00

Ik heb ondertussen een Samsung watch. Bevalt me vele maten beter dan de fitbit. Behalve dat de batterij van m'n fitbit een stuk langer mee ging.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:22

Fem schreef:
Ik heb ondertussen een Samsung watch. Bevalt me vele maten beter dan de fitbit. Behalve dat de batterij van m'n fitbit een stuk langer mee ging.


Heb ik ook precies hetzelfde. Als ik nu de stappen vergelijk met fitbit is die helemaal niet nauwkeurig. Met de fitbit zat ik zo op de 10.000 stappen en met de Samsung red ik 8000 amper.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:04

Ik heb nu ook de Samsung smartwatch, echt een verademing en had ik veel eerder moeten doen. App vind ik ook fijner en hij draagt ook een stuk prettiger.

Fitbit gaf mij zo veel frustraties :+ en hij is inderdaad ook niet nauwkeurig (overschat enorm qua stappen, maar ook slaap klopt weinig tot niets van). Heel blij dat ie de deur uit is. :j

Alleen de batterij van de fitbit ging inderdaad langer mee (5 dagen) de Samsung gaat 2 dagen mee, maar goed dat heb ik er graag voor over haha.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:15

Hier sinds kort een versa 3. Had juist eerst een Samsung besteld maar die is retour gegaan omdat die geen totaal aantal kcal meet maar alleen bij sporten. Tot nu toe bevalt de fitbit mij prima, maar gebruik hem vooral als smartwatch en om mee te betalen, ben niet zo sportief :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:17

De Samsung houdt wel totaal aantal kcal bij. :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:21

Quir schreef:
De Samsung houdt wel totaal aantal kcal bij. :j


Sinds wanneer dan? Want ik heb er uitgebreid contact over gehad met coolblue en die optie is sinds de update van afgelpen augustus eruit gehaald was de conclusie.

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:02

Hier ook gewoon tevreden over mijn fitbit. Las dat er hier in het verleden een groepje was aangemaakt om elkaar te motiveren. Misschien is er tzt nog animo voor zoiets .. :)

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:04

Ik heb de charge 3 als ik t goed zeg. Erg blij met het beeld qua slaap, klopt namelijk heel goed bij mij. Ik vraag me af.... Overschat de Fitbit, of onderschat de Samsung watch? Hoe bepaal je zoiets? Geen oordeel hoor, als iemand met Samsung watch meer tevreden is dan ben ik niet degene om daar wat van te vinden :D

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:19

Alwiene schreef:
Quir schreef:
De Samsung houdt wel totaal aantal kcal bij. :j


Sinds wanneer dan? Want ik heb er uitgebreid contact over gehad met coolblue en die optie is sinds de update van afgelpen augustus eruit gehaald was de conclusie.


Sinds dat ik hem heb ik ieder geval (oktober).

Afbeelding

Totaal kcal en daaronder de kcal met activiteiten.


Amethyst_ schreef:
Ik heb de charge 3 als ik t goed zeg. Erg blij met het beeld qua slaap, klopt namelijk heel goed bij mij. Ik vraag me af.... Overschat de Fitbit, of onderschat de Samsung watch? Hoe bepaal je zoiets? Geen oordeel hoor, als iemand met Samsung watch meer tevreden is dan ben ik niet degene om daar wat van te vinden :D


Ik heb heel simpel 3 tegelijk om gehad voor 3 dagen. _O-

Huawei, Samsung en fitbit (charge 3)

Dag 1:
Huawei en samsung gaven allebei 10.500 stappen aan (scheelde maar 11 stappen). Fitbit 16.000 stappen.

Dag 2:
Huawei en samsung 11.000 (scheelde 36 stappen). Fitbit 18.000

Dag 3:
Huawei en samsung 6.000 (scheelde 1 stap). Fitbit 11.000

Fitbit meet zelfs stappen als ik aan het typen was. :=

Slaap wijkt fitbit ook flink af van de Huawei en samsung die ook hier vrijwel gelijk waren.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:24

Als ik mij al ging aankleden met de fitbit om had ik al tussen de 50 en 100 stappen gedaan. Dus bij elke zwaai met mijn ook al zat ik op de bank deed ik zogenaamd stappen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:55

@Quir, betaat de kans dat jouw Samsung nog niet is geupdate naar de augustus versie? Mijn verhaal speelt namelijk van half december. En de optie uit de handleiding was ook echt gewoon weg op het horloge zelf.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:00

Alwiene schreef:
@Quir, betaat de kans dat jouw Samsung nog niet is geupdate naar de augustus versie? Mijn verhaal speelt namelijk van half december. En de optie uit de handleiding was ook echt gewoon weg op het horloge zelf.


Hij is volledig up to date, smartwatch zelf en de app. :j
Dus dat zou het niet kunnen zijn. Welk horloge had je?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:06

Quir schreef:
Alwiene schreef:
@Quir, betaat de kans dat jouw Samsung nog niet is geupdate naar de augustus versie? Mijn verhaal speelt namelijk van half december. En de optie uit de handleiding was ook echt gewoon weg op het horloge zelf.


Hij is volledig up to date, smartwatch zelf en de app. :j
Dus dat zou het niet kunnen zijn. Welk horloge had je?


Wonderlijk, vooral omdat ze bij Coolblue vaak ook weten hoe en wat. De Active 2 had ik. En als je door het menu op de watch heen scrolde dan was dat hele stuk waar kcal hoorde te staan volgens de handleiding er ook gewoon niet zeg maar.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:08

Quir schreef:
Amethyst_ schreef:
Ik heb de charge 3 als ik t goed zeg. Erg blij met het beeld qua slaap, klopt namelijk heel goed bij mij. Ik vraag me af.... Overschat de Fitbit, of onderschat de Samsung watch? Hoe bepaal je zoiets? Geen oordeel hoor, als iemand met Samsung watch meer tevreden is dan ben ik niet degene om daar wat van te vinden :D


Ik heb heel simpel 3 tegelijk om gehad voor 3 dagen. _O-

Huawei, Samsung en fitbit (charge 3)

Dag 1:
Huawei en samsung gaven allebei 10.500 stappen aan (scheelde maar 11 stappen). Fitbit 16.000 stappen.

Dag 2:
Huawei en samsung 11.000 (scheelde 36 stappen). Fitbit 18.000

Dag 3:
Huawei en samsung 6.000 (scheelde 1 stap). Fitbit 11.000

Fitbit meet zelfs stappen als ik aan het typen was. :=

Slaap wijkt fitbit ook flink af van de Huawei en samsung die ook hier vrijwel gelijk waren.


Dankjewel voor je antwoord! En klinkt inderdaad duidelijk zo, haha. Wel grappig, want de slaap meet hij bij mij echt wel heel nauwkeurig heb ik het idee, het komt steeds wel goed overeen met hoe mn nacht was. Stappen kan ik me enigzins in vinden, als ik in de auto heb gezeten loopt ie ook echt wel op. Ach ja, het geeft globaal weer of ik genoeg bewogen heb of nog even een rondje moet wandelen :-)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:35

Ik breek hier even in als dat mag :)

Ik heb de fitbit versa.
Zoals ik hierboven al lees, is fitbit nogal enthousiast qua stappen.
Nou kan je dus in de app je paslengte aanpassen.
Maar om minder stappen te laten registreren, zet ik dan de paslengte groter of kleiner?
Paslengte staat nu bij mij op 70 cm maar ik wil dus dat hij minder stappen gaat registreren _O-

Of zal dit niks uitmaken? :o?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:55

Nee dat maakt niets uit, alleen de afstand die je volgens fitbit aflegt veranderen.