Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:38

Hoe is het met iedereen?

Purny, jouw operatie komt dichterbij, hoe is het met je?

Hier de laatste twee weken iets minder afgevallen (-0,7 en -0,6) terwijl ik voorheen altijd boven de kilo zat, dus merk dat ik even moet wennen. Wil nog wel een kilo of twintig, dus word wat onzeker of ik dat ga halen. Typisch hoe je hoofd je kan tegenwerken, gezien ik me ook besef dat ik gewoon nog afval/niet stil sta en het is ook twee weken, dit betekent niet dat ik nooit meer ga afvallen :=

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 19:42

Hier gaat het goed op de snif na(verkouden).
Dank je wel.
Gisteren de laatste bijeenkomst gehad en ook al de bevestiging van de operatiedatum.
Het komt nu idd steeds dichterbij. Volgende week nog even de laatste dingen halen zoals een staafmixer, broodrooster en weegschaal(hopelijk wil ie in mijn mandje).
Aan de ene kant vind ik het spannend, aan de andere kant vind ik het eng...
Ik kan me ook nog niet voorstellen dat het er straks allemaal afgaat...

Heb je een idee hoe het komt? Iets veranderd in je patroon?

Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:38

De spanning kan ik me voorstellen, maar het komt wel goed :j

Ik zit inmiddels een half jaar na mijn operatie en ik viel wekelijks nog heel behoorlijk af, dus het is wel logisch dat het iets langzamer gaat nu. Maar omdat ik nog wel 20 kilo kwijt wil, ook lastig :=

Volgens mij vallen de meeste mensen het eerste jaar/anderhalf jaar nog wel af, dus moet me maar niet teveel zorgen maken :)

MoniekJ

Berichten: 3597
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:06

Mag ik mij ook melden? Na heel lang twijfelen etc nu toch de stap gezet. Vandaag de doorverwijzing geregeld en ga naar kliniek in amersfoort. Ben heel benieuwd naar de screening! Geen idee wat ik kan verwachten haha :)

Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:20

MoniekJ schreef:
Mag ik mij ook melden? Na heel lang twijfelen etc nu toch de stap gezet. Vandaag de doorverwijzing geregeld en ga naar kliniek in amersfoort. Ben heel benieuwd naar de screening! Geen idee wat ik kan verwachten haha :)

Succes :) Komt allemaal wel goed, stap voor stap krijg je vanzelf meer beeld :j

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:22

MoniekJ schreef:
Mag ik mij ook melden? Na heel lang twijfelen etc nu toch de stap gezet. Vandaag de doorverwijzing geregeld en ga naar kliniek in amersfoort. Ben heel benieuwd naar de screening! Geen idee wat ik kan verwachten haha :)

Heel veel succes!

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:23

Wat fijn dat hier wat over maagverkleining is, ik heb donderdag de screening hoop alleen op een sleeve maar lees graag jullie ervaringen. Btw ik ben Monique en woon in Limburg

Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:51

moniquelucky schreef:
Wat fijn dat hier wat over maagverkleining is, ik heb donderdag de screening hoop alleen op een sleeve maar lees graag jullie ervaringen. Btw ik ben Monique en woon in Limburg

Veel succes! Het topic is niet zo actief, maar er staat al heel veel info op eerdere pagina’s.

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:58

Haha hallo nieuwe. Succes! Ik heb ook een sleeve. Dus ook dat onderdeel is vertegenwoordigd :D

Butterfly
Berichten: 2865
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:38

MoniekJ schreef:
Mag ik mij ook melden? Na heel lang twijfelen etc nu toch de stap gezet. Vandaag de doorverwijzing geregeld en ga naar kliniek in amersfoort. Ben heel benieuwd naar de screening! Geen idee wat ik kan verwachten haha :)

Ik heb dinsdag een verkorte screening in Amersfoort! Waar ga je heen?

Deze kliniek voelt voor ons een stuk fijner, maar alsnog vind ik het zoooo eng allemaal. Ik ben vooral bang dat ik me na de operatie helemaal niet goed voel en er een hoop ellende bij krijg waar ik nu geen last van heb :=

MoniekJ

Berichten: 3597
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:10

Weightworks en jij?
Ik ben ook beetje bang voor wat jij zegt idd. Ben benieuwd hoe je screening gaat, succes alvast!

Match

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:56

Ik ben ook bij Ww geholpen. Fijne kliniek. Ik heb wel wat dingen nu na bijna 2 jaar PO, maar ook nu word ik goed geholpen.

Butterfly
Berichten: 2865
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:59

MoniekJ schreef:
Weightworks en jij?
Ik ben ook beetje bang voor wat jij zegt idd. Ben benieuwd hoe je screening gaat, succes alvast!

Ook! Leuk om een beetje in dezelfde fase daar te zitten! Heb je al een afspraak staan?

Hoe gaat met jou Match? De medicatie hielp vrij goed meende ik, of toch niet meer?

Wendy_Komen

Berichten: 6332
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 21:59

Hier ook zeer tevreden WW "patiënt"!

Devil_ina

Berichten: 760
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:37

Wat leuk weer nieuwe mensen erbij.

Spannend Purny, 24 mei is nu heel snel.

Hier gaat het nog steeds goed, inmiddels 2 jaar na de operatie en 53 kilo afgevallen.

Op dit moment weeg ik 70 kilo en voor het eerst in meer dan 35 jaar een gezond gewicht.

Ontzettend blij en trots op het resultaat, ik val nog steeds kleine beetjes af,

Dat mag nu wel ophouden anders blijft er niks van mij over :+ :+ :D :D

Ik heb alleen verschrikkelijke pijn in mijn kont, kan nergens lekker zitten. Dat zal voor jullie ook wel herkenbaar zijn.

MoniekJ

Berichten: 3597
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:42

Devil, wat netjes zeg! Geen complicaties of iets gehad?

Butterfly, nee nog geen afspraak, maar gok dat het niet lang meer zal duren. Weekje geleden doorverwijzing geregeld

Devil_ina

Berichten: 760
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:08

@ Moniek, nee hoor, enkel na de opratie en daardoor 2x geopereerd en 3 dagen langer in het ziekenhuis gelegen.

Ik kan vanaf het begin alles eten en drinken, hoewel ik op het moment minder kan eten dan een paar maanden terug.

Ik eet nog steeds voornamelijk vlees en zuivel, wel ook een portie fruit en soms een broodje tonijn. Eieren gaan ook goed, gekookt of omelet.

Ik heb wel een maagzweer op het moment helaas. Dus de omeprazol is verdubbeld voorlopig. Deze moest ik blijven slikken omdat ik 6 wekenn na de operatie weer was begonnen met roken.

Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Devil_ina schreef:
Ik heb wel een maagzweer op het moment helaas. Dus de omeprazol is verdubbeld voorlopig. Deze moest ik blijven slikken omdat ik 6 wekenn na de operatie weer was begonnen met roken.

Ai, wat vervelend :( Hopelijk is het snel beter. Ik snap dat stoppen met roken ongelooflijk moeilijk is, maar de kans op een maagzweer wordt veel groter door het roken. Dat weet jij ongetwijfeld :), maar voor de mensen die hier meelezen en aftastend zijn naar mogelijke complicaties.

Niet alle complicaties kun je voorkomen, maar er zijn wel dingen/leefregels die je kunt volgen om je kansen te verkleinen. Denk aan eten/drinken gescheiden houden, je supplementen blijven nemen, ook na het traject blijven bloedprikken, voldoende bewegen, je eetmomenten ook echt benutten, etc.

Devil_ina

Berichten: 760
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Door de dubbele dosis omeprazol is de pijn nu weg gelukkig.

Roken is niet goed, ik weet het, maar stoppen gaat niet lukken nu. Ziekenhuis maakt er overigens geen probleem van, alleen moet ik dan wel omeprazol blijven slikken om idd de kans op een maagzweer te verkleinen.

Ik las ook nog iets over dumpings en overgeven, In 2 jaar heb ik 1x een dumping gehad en overgeven heb ik alleen de avond/nacht na de operatie gedaan.

Een enkele keer als iets niet helemaal goed valt wil ik wel eens een beetje misselijk zijn, maar dat is snel weer over.

Vastlopers heb ik ook geen last van, dat is alleen in het begin 3x gebeurd. Dat is wel echt een rotgevoel.

Ashleytjuhh

Berichten: 6694
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Hier nu een goede 8 weken geleden geopereerd.
Ik heb stress gehad en daardoor kreeg ik pijn, daar heb ik een slik foto van moeten laten maken en blijk ik een Candy Cane darm te hebben. as Dinsdag heb ik een gesprek met de chirurg.

Veder kan ik ook alles eten en nog geen last gehad van een dumping, alleen 1x een vast loper.

Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Ashleytjuhh schreef:
Hier nu een goede 8 weken geleden geopereerd.
Ik heb stress gehad en daardoor kreeg ik pijn, daar heb ik een slik foto van moeten laten maken en blijk ik een Candy Cane darm te hebben. as Dinsdag heb ik een gesprek met de chirurg.

Veder kan ik ook alles eten en nog geen last gehad van een dumping, alleen 1x een vast loper.

Dat is balen! Even googlen levert vrij weinig resultaat op, zag wel op een site dat het gevolg is van de GBP. Wil je delen welke klachten/waar je precies last van hebt? Hopelijk is het verder wel oké voor je.

Devil_ina :(:) Bedoelde het ook totaal niet vervelend hoor, we weten in dit topic allemaal hoe moeilijk iets zoals stoppen met roken kan zijn.

Ik ben bijna zeven maanden na de operatie en heb ook geen complicaties gehad tot nu toe. Één keer een lichte dumping (wel vervelend), in de eerste twee-drie weken twee keer een vastloper (ik ging daarvan overgeven en dan was het klaar). Verder niets en hoop heel erg dat dat zo blijft natuurlijk :) Vind dat soms nog best spannend.

Ashleytjuhh

Berichten: 6694
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Hhilde schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Hier nu een goede 8 weken geleden geopereerd.
Ik heb stress gehad en daardoor kreeg ik pijn, daar heb ik een slik foto van moeten laten maken en blijk ik een Candy Cane darm te hebben. as Dinsdag heb ik een gesprek met de chirurg.

Veder kan ik ook alles eten en nog geen last gehad van een dumping, alleen 1x een vast loper.

Dat is balen! Even googlen levert vrij weinig resultaat op, zag wel op een site dat het gevolg is van de GBP. Wil je delen welke klachten/waar je precies last van hebt? Hopelijk is het verder wel oké voor je.


klopt in het Nederlands is er weinig over te vinden.

hier zie je er ook een foto van
https://www.dssurgery.com/candy-cane-ga ... ypass-rny/

de klachten die er ervaar op het moment is: snel misselijk, nog minder kunnen eten ( echt maar 3x per dag), geen zware dingen eten want dan ben ik echt snel misselijk heel de tijd een krament gevoel links onder mijn rib en daarbij het gevoel dat ik in een knik zit terwijl dat niet is.

Loop er 3 weken mee dus het begint te wennen. ik eet vooral fruit want dat valt en voelt goed.

Hhilde

Berichten: 7491
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Wat vervelend! Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen en gaat de rest van je traject probleemloos.

Devil_ina

Berichten: 760
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

@Hilde ik vatte het ook echt niet verkeerd op hoor :) :)

@Ashley wat een vervelende complicatie, ik had daar nog nooit van gehoord. In ieder geval veel sterkte ermee. Ben wel benieuwd wat de chirurg zegt. :(:)

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

Ashleytjuhh, mag ik vragen wat je eet?
Ik maak en doe het namelijk erg goed op soepjes.
Ik maak ze zelf. Dus heb een hele variatie aan soepjes in de vriezer. Zo kom ik wel aan mijn vlees en groentes. De ene pureer ik de ander is met stukjes. Van bloemkool-broccoli met zalmsoep, linzensoep, uiensoep, veel varianten kippensoep, pindasoep... afijn, teveel om op te noemen. je begrijpt me wel. Ik kan niet tegen brood, dus eet ik bijna altijd een soepje tussen de middag. Soepjes kan je ook invriezen in ijsblokjesvormpje, zo kan je eruitzagen wat je nodig heb.

Afbeelding