Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:46

Ik heb volgende week mijn eerste groepsbijeenkomst en kan echt niet wachten := Waarschijnlijk half november operatie en het mag van mij morgen al zijn.

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:36

Hhilde, fijn!
Butterfly, het komt nooit uit. Nu al nerveus worden heeft geen zin. Wacht gewoon af, als het echt niet uitkomt, kan je altijd nog nee zeggen.

Met mij gaat ie wel goed hoor. Wil wel binnenkort overleg met chirurg. Heb op 2 plaatsen nog pijn. Misschien hoort dat erbij en is niet aan de buitenkant. Bij hoesten rechts bovenin en de andere plek is midden links. Zo voor t eerst naar de fysio. Heb ik ook aangevraagd. Weer langzaam aan buikspieren trainen.

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 23:37

Hoe gaat het nu pipo? Helpt de fysio al iets?

Mjetterd, hoe is het met jou een paar weken later?

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:20

Hier gaat ie goed. Heb zowaar geen pijn meer. Vast door goed gebruik van spieren?? Geen idee, maar pijnvrij is zoiets gaafs!!!

Zonnetje81
Berichten: 18687
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:27

Butterfly schreef:
Mjetterd, hoe gaat het nu met je?
Ashley, heb je al wat meer duidelijkheid?
Pipo, hoe gaat het met jou inmiddels?

Ik dacht zelf half oktober een telefonische afspraak met de chirurg te hebben en vanaf daar in overleg alles weer op te starten. Krijg ik vanmiddag bericht en hebben ze alle leefstijlbijeenkomsten en controles gepland, me weer toegevoegd in een groep en noem maar op := eerste bijeenkomst is 31 oktober.
De operatie zou dan ongeveer tussen 1 december en half februari zijn, in die periode hebben we maar 7 verjaardagen waaronder die van mijn dochter, 2 kerstdagen, een jaarwisseling, een uitje en een familieweekend :x
Mijn eerste gevoel zegt: dit is wel een heel beroerde timing. Niet zozeer vanwege kerst enzo, want ik hou toch niet van schransen en alles. Maar er zitten wel een paar milestones in al die dagen, die ik liever niet op bed of nog helemaal van de wap van pijn/ongemak wil doorbrengen -O-

Zo lastig!


Je weet nog geen datum en eerlijk wanneer heb je geen verjaardagen? Een verjaardag is denk ik niet belangrijker dan je gezondheid. Het is altijd iets, de vakantie, een verjaardag, een bruiloft etc... Rustig afwachten en volgens mij ben je niet heeeeel lang bedliggerig.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12750
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:28

Het gaat hier super goed! Ik kan alles eten, kleinere porties, maar eigenlijk nooit problemen. Afgelopen weekend een feestje gehad met buffet en ook daar kon ik gewoon van mee eten. Vlees is wel de grootste uitdaging, kip zorgt regelmatig voor een vastloper, maar daar ben ik dan met 5-10 minuten vaak wel van af.
Gisteren helaas niet, toen kwam ik er niet van af. Volledig mijn eigen schuld want ik had ook echt veel te snel gegeten. Uiteindelijk moest ik spugen en toen was ik er ook helemaal vanaf. Dat was ook de eerste keer dat ik heb gespuugd en ook nog nooit een dumping gehad.

Maar het belangrijkste is, 0 hongergevoel. Wat een verademing vergeleken met hoe ik dat eerder altijd had. Drinken is nog wel een uitdaging om goed te plannen. Nu 11,6 KG kwijt, nog 5 kilo en ik zit op een gewicht wat ik sowieso 6 jaar niet gewogen heb.

Jij al bijna aan de beurt? Heb je al een datum?

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:47

pipo schreef:
Hier gaat ie goed. Heb zowaar geen pijn meer. Vast door goed gebruik van spieren?? Geen idee, maar pijnvrij is zoiets gaafs!!!

:oo Wat fijn!! *\o/* Wat lijkt me dat heeeeerlijk voor je! Ik ga heel hard voor je duimen dan het zo blijft :D

Mjetterd, wat goed om te lezen! Lijkt me fijn dat je al relatief snel weer alles kan eten. Met vlees/kip vind je inderdaad wel een weg, maar als je tot nu toe weet waar het vastlopen vandaan komt net zoals gisteren, is dat wel prettig. Kun je het in ieder geval aanpassen ofwel voorkomen. En wat een gewicht al kwijt, enorm! Lukt het sporten/bewegen ook al redelijk en zijn de wondjes al geheeld?

Dat geen hongergevoel is echt jaloersmakend. Ik probeer nu minstens zes eetmomenten te hebben (om de 2-3 uur) en te eten volgens de schijf van vijf, maar ik krijg al heel snel hongergevoel en zo snel verkeerde trek. Eet misschien ook wel te weinig… voelt heel erg als een dieet en merk dat ik het daar ook wel mee gehad heb := Operatie is voorspeld nu rond half november, dus het gaat al supersnel. Krijg eind oktober pas de daadwerkelijke datum.

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:09

Vastlopers oid heb ik gelukkig nooit gehad, ook nog nooit hoeven overgeven sinds de operatie. Ik had in het begin wat moeite met ei, zat daar snel vol van en gevoel alsof ie bleef hangen. Ben toen vaker eiersalade gaan maken en dat ging wel goed.
Hongergevoel heb ik idd ook nog niet echt.. Zat zaterdag in de auto en toen dacht ik wel honger te voelen (lege maag voel ik wel) even nadenken, o ja, ontbijt was gewoon alweer 4 uur geleden :+ Doordeweeks gaat dat wel goed, dan heb ik gewoon een goede regelmaat, maar in het weekend vergeet ik wel eens te eten :+

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12750
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:11

Hhilde schreef:
pipo schreef:
Hier gaat ie goed. Heb zowaar geen pijn meer. Vast door goed gebruik van spieren?? Geen idee, maar pijnvrij is zoiets gaafs!!!

:oo Wat fijn!! *\o/* Wat lijkt me dat heeeeerlijk voor je! Ik ga heel hard voor je duimen dan het zo blijft :D

Mjetterd, wat goed om te lezen! Lijkt me fijn dat je al relatief snel weer alles kan eten. Met vlees/kip vind je inderdaad wel een weg, maar als je tot nu toe weet waar het vastlopen vandaan komt net zoals gisteren, is dat wel prettig. Kun je het in ieder geval aanpassen ofwel voorkomen. En wat een gewicht al kwijt, enorm! Lukt het sporten/bewegen ook al redelijk en zijn de wondjes al geheeld?

Dat geen hongergevoel is echt jaloersmakend. Ik probeer nu minstens zes eetmomenten te hebben (om de 2-3 uur) en te eten volgens de schijf van vijf, maar ik krijg al heel snel hongergevoel en zo snel verkeerde trek. Eet misschien ook wel te weinig… voelt heel erg als een dieet en merk dat ik het daar ook wel mee gehad heb := Operatie is voorspeld nu rond half november, dus het gaat al supersnel. Krijg eind oktober pas de daadwerkelijke datum.



Qua wondjes heb ik nu alleen nog rode streepjes over, was met 2-3 weken al heel mooi.
Sporten en bewegen gaat ook super goed, toen ik stipt 3 weken na de operatie was heb ik mee gedaan met de voetbaltraining. Eigenlijk merk ik daar geen beperkingen.
1 week thuis geweest, 2de week 3x3 uur kantoorwerk gedaan, 3de week 3x4 uur voornamelijk kantoorwerk gedaan en de 4de week volledig aan het werk (24 uur) variërend van stalwerk tot kantoorwerk.

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:36

Wat fijn Mjetterd :D Daar teken ik voor :)

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:23

Hoe is het hier met iedereen?

Ik heb inmiddels een datum *\o/* Over precies twee weken ben ik aan de beurt. Ik kon volgende week al, maar dat kwam echt heel slecht uit op mijn eigen werk en werk van mijn vriend. Heel blij dat het dus een weekje later kon. Kijk er enorm naar uit, maar merk nu wel dat de spanning ook komt over eventuele complicaties of moeilijkheden. Al komt dat vast wel goed :D

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:47

Spannend Hhilde! Al heel veel succes

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:24

Lekker snel. Op naar over 3 weken, dan lach je erom :D alvast succes

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:26

Oh ik ben sinds maandag aan t werk voor justitie. Zooo blij mee. Nu overal en nergens, per 1-1 opleiding voor complexbeveiliger. ( gevangenis). Vandaag een welkomsbloemetje gekregen van iedereen... bedankt hiervoor ;)

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:54

Inmiddels ben ik geopereerd en alles gaat tot nu toe heel goed, al vind ik het bijna eng om dat te zeggen :=

Weten jullie de eerste dagen na de operatie nog? De pijn valt me enorm mee, maar voel me vandaag wat slapjes. Moet ook zeggen dat ik het mentaal wel pittig vind, ben bang spijt te krijgen. Het zal ook wel deels de moeheid zijn, maar ben benieuwd hoe jullie die eerste dagen ervaren hebben.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:21

Ik vond de eerste dagen ook erg pittig. Hoewel ik niet veel pijn had, maar meer de onzekerheid: hoeveel kan en mag ik eten, wanneer moet ik eten, de uitdaging van het eten - 30 minuten wachten tot drinken. Ik had totaal geen honger. Ben wel vrij snel weer op pad gegaan, het normale leven opgepakt. Je moet echt je draai even vinden, geef het tijd. Het is echt super dat het tot nu toe heel goed gaat :knuffel:

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:48

Eerste dag heb ik bijna hele dag geslapen. 2e dag had ik wel wat pijn. Maar eerder gigantische pijn aan buikspieren. Dat minderde de dagen erna.

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:36

Hé fijn dat het achter de rug is. Vergeet niet dat je wel onder narcose geweest bent. Dat is niet gelijk uit je systeem hoor en de ene heeft er meer last van dan de andere.
Lekker je ding doen voor wat gaat. En idd wel tijdig eten. Gewoon kleine beetjes. Succes.

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:12

Ah dank voor jullie reacties! Moet het inderdaad maar even nemen zoals het komt, wil toch altijd graag te snel. Over een tijdje lach ik er vast om :=

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:36

Bij mij waren de eerste dagen eigenlijk prima, had vooral zoiets, is dit het nou? Eten vond ik idd wel lastig, maar ik hield het echt bij hele kleine porties. Ik maakte dan een smoothie (1 longdrinkglas) en daar sipte ik dan over de hele ochtend wat van.. Alles deed ik op gevoel en dat ging prima. Gaandeweg probeerde ik steeds wat andere dingen te eten, beschuitje, cracker, aardappel, enz..

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:01

Oké nieuw jaar nieuwe kansen!! Hoe gaat het met iedereen?? Hier gaat het goed. Positief over vanalles. En voel me soms heel mooi :o

Ik wens iedereen een gezond en tevreden jaar toe.
Liefs van mij.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12750
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:23

Hier gaat het heel goed! Na de kerstdagen de -30 KG aangetikt.

Afbeelding

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:47

Wat goed om te lezen Pipo, heel fijn!

Mjetterd :oo Wat een resultaat al! Goed bezig!

Hier gaat het ook heel goed, twee maanden na mijn operatie. Vond het mentaal best pittig, maar de energie komt weer terug en ik voel me steeds beter. Er is nu iets meer dan 17 kilo af en dat is al heel fijn! Eten en drinken gaat goed en ik mag echt niet klagen.

Voor iedereen een fantastisch en gezond 2024 gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:08

Jaa de beste wensen allemaal!

Ik had gisteren nog zo'n grappige situatie. Oude buurvrouw kwam tegenover me staan en begon te praten met de man naast me.. zei niks tegen mij, keek wel 1 of 2x even kort naar me maar praatte weer door. Stopt ze met praten, kijkt me nog een keer aan, Relaxed! Ik herkende je niet! Moest zo lachen :')

Ashleytjuhh

Berichten: 6683
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:26

Butterfly schreef:
Mjetterd, hoe gaat het nu met je?
Ashley, heb je al wat meer duidelijkheid?
Pipo, hoe gaat het met jou inmiddels?

Ik dacht zelf half oktober een telefonische afspraak met de chirurg te hebben en vanaf daar in overleg alles weer op te starten. Krijg ik vanmiddag bericht en hebben ze alle leefstijlbijeenkomsten en controles gepland, me weer toegevoegd in een groep en noem maar op := eerste bijeenkomst is 31 oktober.
De operatie zou dan ongeveer tussen 1 december en half februari zijn, in die periode hebben we maar 7 verjaardagen waaronder die van mijn dochter, 2 kerstdagen, een jaarwisseling, een uitje en een familieweekend :x
Mijn eerste gevoel zegt: dit is wel een heel beroerde timing. Niet zozeer vanwege kerst enzo, want ik hou toch niet van schransen en alles. Maar er zitten wel een paar milestones in al die dagen, die ik liever niet op bed of nog helemaal van de wap van pijn/ongemak wil doorbrengen -O-

Zo lastig!





Sorry ik was het topic helemaal kwijt :o

Hoe gaat het met iedereen?

Voor het nieuwe jaar was ik klaar met het voortraject en het staat nu voor eind febr/ begin maart ergens.
Gisteren al wat medicijnen in huis gehaald.


Hebben jullie nog fijne tips voor een versteviging creme om de huid te ondersteunen voor terug te krimpen naast alle andere dingen.