Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:13

Ik snap jullie maar de diëtiste zelf zij dat ik brood kon proberen vandaarmaar hou t voorlopig bij beschuit en cracker ik kon volgens haar ook geroosterd brood proberen maar dat gaan we niet doen ..en de visburger was alleen binnenste

Bij ontslag zou er diëtiste gekomen zijn heb niemand gezien ..moet overal zelf achteraan bellen :(

Iemand tips met dit weer wat koud zou kunne eten aan groente of salade of iets dergelijk

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:40

wenneke20 schreef:
Ik snap jullie maar de diëtiste zelf zij dat ik brood kon proberen vandaarmaar hou t voorlopig bij beschuit en cracker ik kon volgens haar ook geroosterd brood proberen maar dat gaan we niet doen ..en de visburger was alleen binnenste

Bij ontslag zou er diëtiste gekomen zijn heb niemand gezien ..moet overal zelf achteraan bellen :(

Iemand tips met dit weer wat koud zou kunne eten aan groente of salade of iets dergelijk


ik vind met dit weer een simpele salade caprese het lekkerst.
een light mozzarella en een tomaat en wat kruidjes naar keuze.
weet natuurlijk niet hoe je dat verdraagt.
had in het begin ook wat opstart problemen maar bij mij werd er toch ook beschuit, cracker of geroosterd brood aangeraden

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:47

Mag ik hier meepraten?

Heb al heel wat pagina's gelezen om jullie ervaringen te lezen.

Ik heb al letterlijk heel mijn leven overgewicht. Al als ik kind was naar diëtiste gegaan, op dieet.
Achteraf ontelbaar dieeten gedaan, met diëtiste, zonder, shakes, dieet samen psychologische begeleiding,...
Viel wel af maar alles kwam er terug bij.
Heb ooit 65 gewogen maar toen leefde ik wel op sla en water, dat kon ik niet volhouden.
Nunen ik op mijn zwaarst,ben 1.58m en weeg zeker boven de 100 kg maar ik heb al meer als jaar niet op de weegschaal durven staan.
Heb 2 jonge kinderen met wat zorg waardoor mijn stressniveau hoog staat, waardoor ik meer ga eten.
Voel me nu zo slecht, dat ik het alseen verloren zaak ervaar, wat me nog meer doet eten.

Heb eerder als een operatie overwogen maar de schrik en commentaar van andere mensen, heeft me er door afgezien om door te zetten.
Maar nuis het genoeg geweest, ik zit in vicieuze cirkel, sporten, of zelfs gewoon wandelen is moeilijk tot bijna onmogelijk omdat ik door de zwangerschappen chronische bekkeninstabilliteit heb opgelopen, mijn gewicht doet er geen goed aan maar het 1 hangt aan het ander.

Nu nog bepalen waar ik hulp ga zoeken in antwerpen of ergens anders. Er zou in Vilvoorde een heel goede chirurg zijn.

Mijn grootste angst zijn levensbedreigende complicaties, nu met kindjes heb ik daar meer bang voor omdat ik ze niet wil laten opgroeien zonder mama.
Maar zoals nu gaat het ook niet verder...

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:26

Ik ben geopereerd geweest door Dr. De Bruyne in Vilvoorde :j

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:34

Ah, die heb ik ook door gekregen als goede dokter.
Ook goede ervaring mee? Hoe verliep proces naar goedkeuring?

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:21

Ben bij dr de bruyne in gesprek geweest héél in het begin.
Man rammelde een hele epistel af in een 10 tal min. Zowel moeder als ik kwamen wat beduusd buiten en konden de helft van wat zonet werd naar ons hoofd gesmeten niet meer onthouden. Daarnet eens in gasthuisberg Leuven gaan horen waar wel te tijd werd genomen om alles kalm en goed uit te leggen. Gekozen om dus voor gasthuisberg te gaan

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:10

wenneke20 schreef:
Ik snap jullie maar de diëtiste zelf zij dat ik brood kon proberen vandaarmaar hou t voorlopig bij beschuit en cracker ik kon volgens haar ook geroosterd brood proberen maar dat gaan we niet doen ..en de visburger was alleen binnenste

Bij ontslag zou er diëtiste gekomen zijn heb niemand gezien ..moet overal zelf achteraan bellen :(

Iemand tips met dit weer wat koud zou kunne eten aan groente of salade of iets dergelijk


Waar loop je? Sorry maar je begeleiding is echt heel erg slecht volgens mij heeft deze diëtiste geen kennis van gastric bypass patiënten..

NOK gaf al direct aan:
Eerste stap cracotje
Tweede stap beschuitje
Derde stap wasa cracker
Vierde stap geroosterd broodje
En als aller aller laatste normaal volkoren brood, brood vormt zich namelijk als een bal in je maag dus 9 van de 10 hebben er in het begin moeite mee..

Dromerige welkom! Succes naar je weg 2.0 en negeer de negativiteit! Je krijgt er zoveel voor terug!!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:50

Ik ben het eigenlijk wel met friemel eens,
Ik heb ook het idee dat je diëtiste niet echt weet wat goed voor je is.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:57

Friemel ik loop bij het NOK in Den Haag en mijn diëtiste raad juist aan te beginnen met een volkoren cracker. Maar een geroosterde volkoren boterham kon ook. Die vormt zich namelijk niet als een bal in je maag. Cracot en beschuit raadde zij af. Zo zie je maar dat ook bij het NOK de adviezen anders zijn.

Zelf ben ik begonnen met een volkoren cracker en pas na 3 maanden ofzo een boterham. Nu eet ik alleen nog in de ochtend een boterham en verder alleen crackers. Gepaneerd voedsel eet ik nu nog steeds niet, ik maak dan liever een andere gezonde keuze.

Wenneke mocht je nog tips/ervaringen willen weten wat betreft eten mag je me altijd pben.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:03

Ik word niet wild van cracotjes dus heb die sowieso overgeslagen, ik ben begonnen met volkoren beschuit en de volkoren wasa crackers idd, nu nog favoriet! Ik eet niet altijd brood, afentoe wel maar hij kan idd naar vallen, zelfs na 14 maanden nog :=

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:04

Ik kan echt alles eten, niets valt fout, dump nergens op. Ene kant heel fijn, andere kant ook wel spannend of ik wel genoeg af ga vallen, doordat ik eerst een maagband had schijnt dat sowieso moeilijker te gaan.
Nu op vakantie vind ik vaak genoeg en het goede eten vinden ook best lastig, wat dat betreft fijn als we weer in het thuis ritme zitten.

wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:20

Ik heb de diëtiste alleen gezien in voortraject 1x nu 25e erheen moet en ze hebben intern overleg gehad ga heel behandelen in .verder alleen via telefoon maar geen adviezen

Eindhoven catharina
Laatst bijgewerkt door wenneke20 op 14-08-20 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:20

Christadk schreef:
Friemel ik loop bij het NOK in Den Haag en mijn diëtiste raad juist aan te beginnen met een volkoren cracker. Maar een geroosterde volkoren boterham kon ook. Die vormt zich namelijk niet als een bal in je maag. Cracot en beschuit raadde zij af. Zo zie je maar dat ook bij het NOK de adviezen anders zijn.

Zelf ben ik begonnen met een volkoren cracker en pas na 3 maanden ofzo een boterham. Nu eet ik alleen nog in de ochtend een boterham en verder alleen crackers. Gepaneerd voedsel eet ik nu nog steeds niet, ik maak dan liever een andere gezonde keuze.

Wenneke mocht je nog tips/ervaringen willen weten wat betreft eten mag je me altijd pben.


Lief dankjewel

wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:22

Cracker valt wel goed

Ben van morge arts geweest op controle ze willen bloed nog op van alles controleren en ontlasting ze willen weten waar dit vandaan komt

Vorige week kon ik kip eten gister werd ik er ziek van

Wat eten jullie als tussendoor

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:26

Fruit, noten, yoghurt, eitje, babybel, havermout koekje

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:05

Dr de bruyne is inderdaad geen people-persoon :P maar zeer kundige chirurg en iedereen die ik ken die bij hem geopereerd is, is zeer tevreden.

Iemand van jullie na 3 maand ook even een plateau gehad of is dit meer te wijten aan het warme weer?
Ben altijd zo bang dat het bij mij niet genoeg af gaat ofz :P

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:29

Ik heb meerdere keren 3-4 weken stilgestaan; nu al weer 5 weken nauwelijks afgevallen (10 maanden post op). Het hoort er bij, gewoon goed blijven eten en je aan de voorschriften houden en dan komt het weer

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:11

FF ik kan ook nagenoeg alles eten hoor en ook al heel snel.
Crackers vallen bij mij beter dan brood, brood lukt opzich wel prima maar ik zit heel snel vol. Vaak eet ik t binnenste van een broodje en laat de korstjes liggen. Brood als ontbijt lukt niet, dan zit ik met 3 hapjes vol, later op de dag lukt het beter. Ik eet tegenwoordig meer wraps, en daar maak ik ook gewoon tosti’s van. Gaat nog makkelijker dan brood.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:58

Ugh, ik moet echt weer terug naar de basis, in de coronatijd ben ik echt aangekomen, ik zie het in de spiegel. :(

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:57

Hoe gaat het nu met jullie?

Ik vecht alweer een tijdje tegen ondergewicht helaas...de hele andere kant weer van de operatie...
Heb in april al sondevoeding gehad welke na 1,5 week al verstopt was en dus weer verwijdert is...toen ging het eventjes redelijk waarna het helaas weer mis ging ... ik wilde liever geen sondevoeding dus hebben het eerst geprobeert met nutridrink, in het begin redelijk weg te krijgen maar na mate de dagen verstreken en ik steeds meer van die dingen moest hebben werd het met de dag smeriger om te nemen en wilde dat eigenlijk ook niet meer...
Maandag contact opgenomen met CON en werd gister terug gebelt door de chirurg...er zit helaas niks anders op dan toch weer sondevoeding krijgen...dinsdag wordt hij geplaatst en verwachting is dat hij 4+ weken moet blijven zitten...iig tot ik ongeveer een gewicht van 65/70 kilo heb...zie er tegenop maar het is helaas niet anders

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:53

He wat balen kim! Hoe sta je er tegenover? Heb je spijt?

Hier gaat t verder goed, 15 maandrn post op bijna en verlies nog gewicht maar langzaam aan. Wel sinds vorige maand rasechte hypo's, wat is dat heftig zeg, ik loop hiervoor nog bij de arts, ik los dat nu op met suikers waardoor mijn hypo vervolgens na 20 minuten doorgaat naar een dumping :')

Sheila_
Berichten: 348
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:05

Kim, mijn moeder heeft ook een tijdje tegen ondergewicht aangezeten. Inderdaad een heel contrast. Hopelijk valt het inmiddels na plaatsing sonde bij jou mee en zit je snel weer op het gewenste gewicht.
Friemel, hypo’s lijkt me ook niet prettig. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Morgen zijn er al 5 weken om sinds mijn screening. Als het goed is hoor ik dus volgende week of ik toegelaten wordt, spannend vind ik het wel.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:24

Hey allemaal, ik heb me in het verleden als eens gemeld hier en het traject gestart in heerlen maar toen toch gestopt om me zelf nog eens kans te geven om het zelf te nemen. Helaas 2 jaar later nog steeds aan t struikelen met mijn gewicht. Vandaag de stap gezet om het op nieuw te starten en gebeld en de eerste afspraken staan vast!

Sheila_
Berichten: 348
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:34

Ik heb afgelopen vrijdag de goedkeuring gekregen in Heerlen!
Ivm met afronding opleiding zal ik in ieder geval pas na 12 januari starten met het traject.

Heel veel succes met de voorbereidingen!

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:22

Sheila_ schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag de goedkeuring gekregen in Heerlen!
Ivm met afronding opleiding zal ik in ieder geval pas na 12 januari starten met het traject.

Heel veel succes met de voorbereidingen!


Hee wat leuk iemand uit de omgeving en ook nog redelijk jong ! Ik wordt zelf 20 dit jaar.

Ook jij alvast heel veel succes met het traject en afronden van je studie !