Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:16

BETUWE schreef:
Ik zie hier foto’s voorbij komen van dames met prachtige figuurtjes. Nu vroeg ik me af Hebben jullie geen last van overtollig huid???


Ik niet alleen bij mijn armen iets maar dat is niet noemenswaardig.

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:45

Weinig, m’n tieten zijn gaan hangen, maar vergelijkbaar als bij m’n zusje die een kind heeft gehad. M’n buik is slap, m’n armen hebben eenkipfilet eronder bungelen. Niets iets waar ik wat aan zou willen doen in elk geval daar is t te weinig voor en t valt alleen op als ik helemaal naakt ben. De enige die dat ziet kan t niets schelen die vond mij ook al leuk in de extended versie

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:12

Ik heb zelf het meeste gewicht op mijn benen zitten. Die zijn echt extreem, en mijn bovenarmen

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:07

Hoi, na 20 jaar groeiend overgewicht ben ik net terug van de screening met de diëtiste in Almelo. Ik moet nog de screening met de psycholoog en dan ga ik ook het traject in hopelijk.
Was oorspronkelijk al gepland op 23 maart maar corona maakte het allemaal een wat langdurig geheel helaas. Ik ben iig verwezen naar een diëtist vandaag voor verdere begeleiding maar weet nog niet of het operatie traject daarop moet gaan wachten of dat het gelijk op gaat lopen naast elkaar.
Ik vind het allemaal mega spannend en ben erg bang om weer gefrustreerd vast te lopen in een of ander traject. Hoop dat ik hier mee mag praten?

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:36

zimbabwe schreef:
Hoi, na 20 jaar groeiend overgewicht ben ik net terug van de screening met de diëtiste in Almelo. Ik moet nog de screening met de psycholoog en dan ga ik ook het traject in hopelijk.
Was oorspronkelijk al gepland op 23 maart maar corona maakte het allemaal een wat langdurig geheel helaas. Ik ben iig verwezen naar een diëtist vandaag voor verdere begeleiding maar weet nog niet of het operatie traject daarop moet gaan wachten of dat het gelijk op gaat lopen naast elkaar.
Ik vind het allemaal mega spannend en ben erg bang om weer gefrustreerd vast te lopen in een of ander traject. Hoop dat ik hier mee mag praten?


Tuurlijk mag dat! Dat is heel herkenbaar dat je bang bent om gefrustreerd te raken, hier ben ik soms ook wel bang voor. Ik kan mezelf ook niet meer voorstellen hoe ik eruit ga zien als al die overtollige kilo's er af zijn. Ben zo benieuwd naar Ilse 2.0

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:26

Ilsje87 schreef:
Ik kan mezelf ook niet meer voorstellen hoe ik eruit ga zien als al die overtollige kilo's er af zijn. Ben zo benieuwd naar Ilse 2.0


Ik merk wel dat het enorme impact heeft. Ik voel me veel zekerder, heb weer zin om dingen te ondernemen. Kan niet wachten tot de corona voorbij is, en we weer op stap kunnen :D

ruitje

Berichten: 12372
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:31

Ik kan dus juist voor geen meter wennen aan mijn nieuwe lijf, als ik foto's van mezelf zie denk ik: huh :')

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:36

ruitje schreef:
Ik kan dus juist voor geen meter wennen aan mijn nieuwe lijf, als ik foto's van mezelf zie denk ik: huh :')

Hier ook :D
Heb soms in de winkel een jeans vast in de maat die ik nu draag (5maten minder *D ) en denk ik daar raak in nooit of te nimmer in terwijl ze vlotjes passen.
En waar ik vroeger vermeed om op de foto te staan zag ik laats mezelf op foto . Had iets van hmm niet slecht

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:37

Sorry, ik zie dat het het verkeerde topic is. Excuses... Ik lees soms mee uit interesse, maar heb geen GBP gehad..

wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:32

Hoi

Alweer week thuis doodziekngeweest en sinds vrijdag weer in t ziekenhuis kijkoperatie gehad was goed mri goed ct goed ze kunne niks vinden nu vandaag of morge krijg ik sondevoeding geplaatst en dan kijken wat er gebeurt en of er mee moet leren leven

ruitje

Berichten: 12372
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:52

Wat ontzettend heftig zeg!

pjer
Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:06

Ik las net de vraag over het gewicht na een paar jaar.
Ik ben in 2015 geopereerd ging van 161kg naar 97kg op mijn lichtst. Afgelopen jaar ben ik helaas aangekomen en zit nu op 111 kg. Hoewel ik me lichamelijk bij dit gewicht wel beter voel baal ik wel als een stekker natuurlijk.
Het afgelopen jaar / anderhalf door belssures van paardlief niet meer gereden en veel met haar gewandeld maar dus niet meer gesport. Voordeel was dat ik geen last meer heb van de artrose in mijn knieeen nadeel was dus aankomen, minder motivatie en dus niet meer 6x per dag eten (of in ieder geval niet eiwitrijk) en toch weer te veel snoepen.
Ik was die vitamines zo spuugzat (2x multivitamines, B12 en D6 extra en ijzerpillen) dat ik daar ook mee gestopt ben. Sinds het faillisement van het slotervaart ook geen controles meer gehad en niets meer gehoord van het ziekenhuis (ook niet van het spaarne waar de hele bups heen is gegaan) en dat terwijl ik net in het plastische chirurgie traject zat. Het was erg demotiverend allemaal voor mij.
Aangezien ik toch wel erg last heb van los vel en vet op rare plaatsen wil ik toch nog wel weer verder want ik heb er dagelijks gewoon ook fysiek echt last van.

Maar die drempel van een ziekenhuis bellen om voor controles etc weer in het systeem te komen is bijkans nog groter dan de eerste keer.
Inmiddels voel ik me niet slank meer maar gewoon weer dik als voorheen (ok wel 10 kledingmaten minder maar toch). Paard-technisch zit het ook even niet mee: op dit moment geen verzorgpaard ofzo maar gelukkig wel menles dus nog wel wat vitamine P.

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:20

Vandaag zat de “uitslag” van de slaaptest bij de post. Ik de brief stond dat ik nav de slaaptest doorverwezen ben naar een longarts. Deze belt mij 17 augustus. Ik vond de informatie erg matig dus maar een belletje gedaan. Nog niets wijzer maar de belafspraak is nu 3 augustus.
De assistente wist mij wel te vertellen dat er iets niet goed is, goede uitslagen worden wel schriftelijk mede gedeeld.

Wendy_Komen

Berichten: 6333
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:37

Waarschijnlijk dan toch (lichte) slaapapneu.

Hier volgende week dinsdag de Screening, toch wel spannend.
Kent iemand de Amerikaanse Arts, Dr. Vuong? Ik ben zijn YouTube filmpjes aan het bekijken en vind ze geniaal! Wil ook zijn boek "Ultimate Gastric Sleeve succes" gaan bestellen.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:59

BETUWE schreef:
Ik zie hier foto’s voorbij komen van dames met prachtige figuurtjes. Nu vroeg ik me af Hebben jullie geen last van overtollig huid???


Ik mag echt van geluk spreken, eigenlijk alleen op mijn benen, verder is mijn buik wat losjes maar daar mag ik echt niet over klagen :')

Mijn bovenbenen irriteren mij wel maar dat schijn alleen ik te zien :')
Kan me wel vreselijk onzeker maken, een vriendje hebben die 9 jaar jonger is met een sixpack helpt daar soms ook niet bij :') maar t zit allemaal in t koppie, hoop dat t er ooit nog uit gaat of ik me er minder druk om kan maken!

Afbeelding

Afbeelding

@betuwe he wat naar! Nu zit je zo in spanning! Ik duim voor je!

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:11

Dank je wel Friemel, wat ben je mooi

Ik ben wel blij dat ik gebeld hebt, daardoor heb ik de afspraak kunnen vervroegen.

kim_1990

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:03

Ik heb echt exact hetzelfde als friemel _/-\o_
Bovenbenen irriteren me echt wel en mijn billen ook... maar mijn buik mag ik zeer zeker niet over klagen, net als friemel wat losjes maar vind het als overtollig huid echt niet noemenswaardig haha.
Ook ik ben daarin heel onzeker, mijn vriend is dan 7 jaar ouder maar die zot strak in zijn vel met ook een sixpack... Hoe vaak hij ook zegt dat hij mijn billen "lekker kneedbaar" :)) :Y) :roll: vind... Ik blijf er onzeker over... Evenals de boobs wat echt nog minder dan een pickwick theezakje is geworden... Maarja, hij vind het niet erg... Nu ik nog _O-

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:20

Afgelopen maandag de uitslag van de slaaptest gekregen. Ik heb matige slaapapneu. Ik zit op 20 ademstops per uur. Volgende week Krijg ik 6 weken een apparaat op proef. Weet niet hoe dat ding heet maar is een soort masker wat je op je neus moet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:28

BETUWE schreef:
Afgelopen maandag de uitslag van de slaaptest gekregen. Ik heb matige slaapapneu. Ik zit op 20 ademstops per uur. Volgende week Krijg ik 6 weken een apparaat op proef. Weet niet hoe dat ding heet maar is een soort masker wat je op je neus moet zetten.


Een CPAP.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:29

BETUWE schreef:
Afgelopen maandag de uitslag van de slaaptest gekregen. Ik heb matige slaapapneu. Ik zit op 20 ademstops per uur. Volgende week Krijg ik 6 weken een apparaat op proef. Weet niet hoe dat ding heet maar is een soort masker wat je op je neus moet zetten.


Ben benieuwd hoe dat bevalt :)

Ik kan op het moment slecht eten die warmte doet echt niets goed voor mij. Word misselijk van alles...

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:33

Ik heb net hetzelfde voor met dit warme weer. Waardoor ik dus ook niet afval en super veel vocht op hou en moet morgen op controle bij de chirurg... :+

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:53

Wenneke hoe gaat het met je?

Wendy_Komen

Berichten: 6333
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:40

Hier afgelopen dinsdag de screening gehad. Diëtiste was zo vriendelijk om alvast aan te geven dat ik toch de 4 maanden lopen bij een diëtist moet gaan doen. Ik verwacht voor de rest eigenlijk geen problemen. Dus heb voor aanstaande maandag gelijk afspraak bij een diëtiste gemaakt. Dan zou begin december de 4 maanden erop zitten, zij kan dan een verslag sturen naar het NOK, en zal de rest begin volgend jaar verder moeten gaan plaatsvinden.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:41

BETUWE schreef:
Afgelopen maandag de uitslag van de slaaptest gekregen. Ik heb matige slaapapneu. Ik zit op 20 ademstops per uur. Volgende week Krijg ik 6 weken een apparaat op proef. Weet niet hoe dat ding heet maar is een soort masker wat je op je neus moet zetten.


Ik lees hier mee, mijn man heeft ook snaapapneu, maar bij hem komt het eigenlijk bijna alleen voor als hij op zijn rug ligt. Hij heeft snachts een apparaatje op zijn borst dat gaat trillen als hij op zijn rug ligt. Dan gaat hij dus niet meer op zijn rug liggen en komt het eigenlijk niet meer voor. Hebben ze dat bij jou ook uitgezocht?

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:04

Wendy_Komen schreef:
Hier afgelopen dinsdag de screening gehad. Diëtiste was zo vriendelijk om alvast aan te geven dat ik toch de 4 maanden lopen bij een diëtist moet gaan doen. Ik verwacht voor de rest eigenlijk geen problemen. Dus heb voor aanstaande maandag gelijk afspraak bij een diëtiste gemaakt. Dan zou begin december de 4 maanden erop zitten, zij kan dan een verslag sturen naar het NOK, en zal de rest begin volgend jaar verder moeten gaan plaatsvinden.


tegenwoordig is het 4 idd, bij mij was het nog 6 maanden.. ik kan je vertellen de moet schiet zakt dan aardig weg hoor! Ik ben september 2018 begonnen in het hele traject en 2 juli was het pas zover, :=

Maar goed al met al toch wel weer helemaal waard :D vooral nu met die stranddagen... lekker in bikini, ik voel me zó lekker! ik merk dat ik nu ook echt aan het stabiliseren ben in mijn hoofd. Ik sta nog maar zelden op de weegschaal en als ik er op sta kan ik me er niet druk om maken.

Hoe kijken jullie naar je littekens? Ik heb slechte wondgenezing dus ik wist dat ze bij mij enorm zichtbaar zouden zijn maar ik vind ze zó mooi <3 gewoon omdat ze vertellen wat er allemaal is gebeurd