Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:14

Nou ik heb het niet gedaan hoor. Heb inmiddels al tig keer nieuwe kleding gekocht en blijf dat doen hahahahaha. Dit wordt maar zelden geaccepteerd door de belastingdienst.

Ik zou vooral niet te dure kleding kopen want je blijft voorlopig nog veranderen!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:31

Klinkt mij ook gek in de oren dat zoiets (deels) vergoed zou worden.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:23


ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:05

Ik weet vanuit de NOK dat het een aantal oud-patiënten wel is gelukt. Net zo'n willekeur als bij zorgverzekeringen. Sommigen krijgen de buik- en borstreconstructie wel vergoed en anderen weer niet (en die dokken dus zo €15.000,-...

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:59

Straks afspraak in het ziekenhuis met diëtiste en anesthesist.
Zullen dan uitleggen of ik vooraf moet shaken enzo denk ik. In een brochure online stond dat ik de eerste 2 weken modifast intensive moet eten/ drinken. Was deze week voor de helft van de prijs bij koopjesdrogisterij dus daar al maar een en ander gekocht. Nog vragen of proteïne producten van melkunie mogen . Om eens een ander smaakje te hebben

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:34

Ik krijg hoogstwaarschijnlijk mijn borstcorrectie wel vergoed maar dit is omdat er een verkleining aangeplakt zit waarbij ik aan de voorwaarden voldoe. 7 feb naar de plastische chrirurg!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:34

Wat fijn voor je!

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:09

Hoi allemaal,

ik lees al een klein tijdje mee, maar nu mijn operatie dichter en dichterbij komt (tussen half januari en eind februari) heb ik toch een paardenvraag,, en daar kunnen mijn 'collega's' me natuurlijk niet mee helpen ;-)

Mijn pony staat op een zelf mesten stal, wanneer konden jullie weer zelf voor je paard/pony zorgen?

Groetjes Lizzy

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:26

Hey !

Ik heb al verschillende pagina's meegelezen. Volgende week ga ik voor een inforamtief gesprek bij een chirurg voor een mini gastric Bypass.
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben al mijn vragen aan het opschrijven mar waarschijnlijk hebben jullie wel nog goede vragen of opmerkingen waar ik nu niet meteen aan denk :)
En misschien nog een rare vraag: hoe of door wat hebben jullie de knoop doorgehakt om effectief onder het mes te gaan ?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:57

Lizzzzz schreef:
Hoi allemaal,

ik lees al een klein tijdje mee, maar nu mijn operatie dichter en dichterbij komt (tussen half januari en eind februari) heb ik toch een paardenvraag,, en daar kunnen mijn 'collega's' me natuurlijk niet mee helpen ;-)

Mijn pony staat op een zelf mesten stal, wanneer konden jullie weer zelf voor je paard/pony zorgen?

Groetjes Lizzy


Ik heb wel echt 2 tot 3 weken rustig aan gedaan. Je hebt toch een forse ingreep gehad en ook hechtingen in je lichaam die kunnen knappen. Dus zeker rustig aan doen!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:15

Lizzy ik heb 6 weken niet gemest maar na twee weken deed ik wel weer binnen en buiten. Brave paarden geen gesleur aan m’n lijf

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:13

Inderdaad luisteren!
Ik deed dit niet en ik lag een later weer op de intensive care. Ik herkende de signalen niet. Ik ging lopen (lees schuifelend) boodschapjes doen om de hoek en ik snapte niet waarom ik zo extreem uitgeput was en zweet aanvallen had, bleek mijn lichaam te zijn die aangaf dat ik mijn bed in moest, na anderhalve week ging ik weer aan het werk en daar ben ik ingestort. Ik dacht dat doe ik wel "ff"
Ik ben daarna ruim 2 maanden afwezig geweest met afetoe kantoor en afentoe thuis werken, ik maak die fout niet nog een keer..

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:26

Ik vond het ook best zwaar, het is nu dik twee maanden geleden en heb nu nog regelmatig een niksdag nodig, begin nu weer met werken maar doe het rustig aan.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:33

Ik stond een week later weer les te geven, ging prima. Wel merkte ik dat ik idd vaak tussendoor wat moe was maar ik heb echt een hele periode tussendoor tukkies gedaan. Geeft toch niks!

En zelf mesten, ja hoe zwaar is dat. Ik mest vrij makkelijk dus echt zwaar vond ik dat niet. Maar dat is wel bij iedereen anders. Dat zag ik in het ziekenhuis al. Ik liep savonds gewoon rond en er lagen er ook in bed te kermen. Dat is dus heel moeilijk van te voren te voorspellen. Heel belangrijk is het om naar je eigen lijf te luisteren. Gaat het niet, dan gaat het ook echt niet en moet je je aanpassen.

XLara, voor mij was doorslaggevend dat de chirurg zei dat ik mijn lichaam nog wel tien jaar kon uitputten maar dat een operatie dan misschien wel niet meer op zou leveren wat het me nu oplevert: Pure gezondheidswinst! Ik vond mezelf te gezond/fit om dit te doen en zij zei, dat zorgt er nu voor dat je fluitend door de operatie en de rest heen komt, als je wacht totdat je lijf op is, wordt het veel zwaarder!

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 04:26

Handige tips. Had mijn operatie 2 dagen geleden. Hopelijk vandaag de drain eruit want heb daar eigenlijk het meeste pijn van. En nog even wennen aan al de geluiden die lijn darmen maken. Mocht gisteren beetje prowell pudding 3x een lepel in gesopt en afgelikt maar smaakte me niet. Bleef wel binnen dat wel

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:03

Waarvoor had je een drain? Sterkte met je herstel hopelijk gaat t voorspoedig

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:27

Goed herstel gewenst! Ben zeer benieuwd hoe jij het gaat ervaren.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:01

Dank voor de wensen. Drain zit er nog steeds. Wel zo goed als geen pijn meer. Wel druk waar de drain zit. Wat kunnen eten. Rond lopen is nog een erg zware inspanning voor me.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:29

Danaderese Hoe gaat het met je ? :)

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:11

xLaraaj schreef:
Danaderese Hoe gaat het met je ? :)

Niet zo best

Mocht vorige zaterdag naar huis. Nou was sneller terug in spoedgevallen dan dat ik thuis was.

Helse pijn in de maag streek een ct scan werd uit een omkapselde bloeding in de lever meer dan een liter bloed tussen lever en kapsel
( waar ze tijdens de operatie een biopt van hadden genomen maar toen niet bloedde)

4 dagen op intensive care gelegen morfine tegen de pijn.

Lig nog steeds in het ziekenhuis maar op de gewone afdeling maar met nog steeds zware pijnstillers. Gelukkig geen morfine meer.
En een of andere infectie want krijg ik mijn paracetamol niet op tijd meteen een temp van bijna 39 graden ( wat voor mij erg veel is ik zit meestal vooraan de 36 graden) dokters zeggen dat het komt om dat mijn lichaam dat bloed weer moet afbreken en ondertussen is het hout vasthouden dat het geen abces wordt

Armen zijn lek geprikt van de infusen en bloed namens.

Vinden ze Me nu op straat ze zouden denken een junk :+

Kan ondertussen wel beetje eten net 2cm vis en heel klein beetje purree hoera *\o/*

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:14

Is dat standaard een biopt van de lever?
Wat vervelend voor je, hoop dat het nu snel beter gaat.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 17-01-20 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:26

danaderese schreef:
xLaraaj schreef:
Danaderese Hoe gaat het met je ? :)

Niet zo best

Mocht vorige zaterdag naar huis. Nou was sneller terug in spoedgevallen dan dat ik thuis was.

Helse pijn in de maag streek een ct scan werd uit een omkapselde bloeding in de lever meer dan een liter bloed tussen lever en kapsel
( waar ze tijdens de operatie een biopt van hadden genomen maar toen niet bloedde)

4 dagen op intensive care gelegen morfine tegen de pijn.

Lig nog steeds in het ziekenhuis maar op de gewone afdeling maar met nog steeds zware pijnstillers. Gelukkig geen morfine meer.
En een of andere infectie want krijg ik mijn paracetamol niet op tijd meteen een temp van bijna 39 graden ( wat voor mij erg veel is ik zit meestal vooraan de 36 graden) dokters zeggen dat het komt om dat mijn lichaam dat bloed weer moet afbreken en ondertussen is het hout vasthouden dat het geen abces wordt

Armen zijn lek geprikt van de infusen en bloed namens.

Vinden ze Me nu op straat ze zouden denken een junk :+

Kan ondertussen wel beetje eten net 2cm vis en heel klein beetje purree hoera *\o/*



Jeetje wat heftig hopelijk gaat je verdere herstel beter <3

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:31

fokfanaat schreef:
Is dat standaard een hoopt van de lever?
Wat vervelend voor je, hoop dat het nu snel beter gaat.

Nee ze vroegen of ik mee wou doen aan een studie. (Nu ook verzekerd door die studie dus deze kosten zouden niet voor mij zijn)
Hierbij zouden ze een stukje darm van 2cm dat ze er sowieso uithalen maar ipv in de vuilnisbak te doen sturen ze het op naar een labo als ook een biopt van de lever en een biopt van vet.
Wil een mens een helpen kon even goed nee gezegd hebben ma Ja. Liggen we dan.

Van bed naar wc en terug is een hele marathon. Je kan hier een bewegingsroute doen op de afdeling maar zie ik me snel nog niet doen.
Doe wel af en toe wat rek en strek oefeningen in bed

Gelukkig wel van alle infusen af nog 1 katheter in m'n arm voor de zekerheid maar die is nergens op aan gesloten.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:43

Oei oei , hopelijk herstel je snel en ben je vlug weer thuis!
Wel dom eigl want nu heb je al deze obstakels te overwinnen en het heeft eigl zelf niet met de bypass te maken :(

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:48

Zo heftig zeg! Beterschap!