Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:50

Mag ik mij ook melden? Ik ben vandaag door verwezen naar de obesitas kliniek. Elke vorm van afvallen helpt niet bij mij, minder kh op een dag helpt niet. Daarbij komt er ook kijken dat ik lipoedeem heb dus dat het afvallen zeer moeilijk gaat.
Verder heb ik reuma en beginnende artrose.
Volgens de huisarts kwam ik in aanmerking voor een maagverkleining.

Ik ga nu eerst informatie vergaren en aan de hand van jullie ervaringen en die van anderen besluiten of ik het ga doen. Want het is toch wel een heftige operatie lijkt me.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:24

Dat is wel heel lastig,maar vraag me af of een verkleining dan wel zal helpen. Dan krijg je ook gewoon minder binnen. Is op zich niet heel veel anders dan minder eten, het is alleen veel makkelijker

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:33

fokfanaat schreef:
Dat is wel heel lastig,maar vraag me af of een verkleining dan wel zal helpen. Dan krijg je ook gewoon minder binnen. Is op zich niet heel veel anders dan minder eten, het is alleen veel makkelijker

Dat was dus ook de vraag van de huisarts. Die zal ik daar kunnen stellen.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:11

Hoi Purny. Op zich valt de operatie enorm mee. Meestal. Maar je moet er op bedacht zijn dat je je eten beter kauwt bijvoorbeeld. Lees net dat ( wist niet wat lipoedeem betekend) je dus vet vast houdt/ opslaat. Even kort door de bocht. Hopelijk wordt je wijzer van een intake bij de obesitas kliniek. Je bent vast niet de enigste. Succes.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:41

pipo schreef:
Hoi Purny. Op zich valt de operatie enorm mee. Meestal. Maar je moet er op bedacht zijn dat je je eten beter kauwt bijvoorbeeld. Lees net dat ( wist niet wat lipoedeem betekend) je dus vet vast houdt/ opslaat. Even kort door de bocht. Hopelijk wordt je wijzer van een intake bij de obesitas kliniek. Je bent vast niet de enigste. Succes.

Ik heb op internet gelezen dat bij bepaalde stadia een maagverkleining helpt.
Ik loop gewoon continu tegen het gevecht van afvallen aan, wat ik ook doe niks helpt. Elk dieet heb ik geprobeerd.
Ik let zelf al veel op mijn kh.
Ik hoop dat een maagverkleining gaat helpen

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:23

pipo schreef:
Hoi Purny. Op zich valt de operatie enorm mee. Meestal. Maar je moet er op bedacht zijn dat je je eten beter kauwt bijvoorbeeld. Lees net dat ( wist niet wat lipoedeem betekend) je dus vet vast houdt/ opslaat. Even kort door de bocht. Hopelijk wordt je wijzer van een intake bij de obesitas kliniek. Je bent vast niet de enigste. Succes.

Hoelang duurde het bij jou voordat je werd uitgenodigd voor de eerste bijeenkomst? Dus vanaf de doorverwijzing?

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:48

Oh lieverd, dat moet je niet vragen. :D bij mij heel lang. Ik had veel aan m'n hoofd door m'n kids. Toen t eindelijk door kon gaan ,was mn apneu onderzoek verlopen en bleek ik apneu te hebben, moest dus wachten op verbetering hiervan. Al met al een jaar of 2. Ondertussen ook corona. Haha dus ik ben geen vergelijk materiaal.

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:27

Ik ben half juli bij de huisarts geweest, toen twee weken nagedacht waar ik heen wilde. Werd de dag na mijn keuze direct gebeld en kon half augustus voor de screening terecht. Zelfde dag nog groen licht. Eind september de eerste groepsbijeenkomst en 2 november geopereerd. Zo snel kan het dus gaan :)

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:59

Mijn verwijzing was nog niet binnen...

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:40

14 april voor de screening geweest, 15 mei begonnen met de groepsbijeenkomsten (6 weken). 1 september geopereerd.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:33

Volgende week de screening. Het kon daarna 6 tot 8 weken duren voordat ik hoorde of
Ik door ben.
Vind het wel allemaal heel spannend.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:36

Succes alvast.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:25

pipo schreef:
Succes alvast.

Dank je wel

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:28

Nou, de screening zit erop voor vandaag. Nu maar duimen draaien dat ik snel de uitslag heb.
De arts vertelde mij wel dat er een kans is dat de lipoedeem niet helemaal over gaat of dat het erger kan worden qua verhoudingen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:44

Zei hij ook nog iets over dat ook als je heel weinig calorieën eet, je nog niet afvalt. Of een operatie dan wel helpt?

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:56

fokfanaat schreef:
Zei hij ook nog iets over dat ook als je heel weinig calorieën eet, je nog niet afvalt. Of een operatie dan wel helpt?

Het bovenstaande antwoord was het antwoord op de lipoedeem.
Als je op een normaal gewicht blijft en voldoende beweegt blijft de lipoedeem onder controle.
Dat betekend dus dat ik af moet vallen, ook omdat ik steeds meer last van mijn knieën krijg.

Ik vertrouw er dus op dat mijn lipoedeem-probleem meegenomen wordt in de beslissing.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:11

Maar je gaf toch aan dat afvallen je niet lukt, hoe weinig je ook eet?

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:19

fokfanaat schreef:
Maar je gaf toch aan dat afvallen je niet lukt, hoe weinig je ook eet?

Ik heb aangegeven dat welk dieet ik ook probeer, of ik nou veel of weinig kh eet, veel of weinig beweging heb, het afvallen niet lukt.
En ja, als je alles al geprobeerd hebt en het lukt niet dan wil je alles proberen. Het is bewezen dat in bepaalde gevallen een gbp wel effect heeft, omdat je dan wel afvalt

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:01

Het blijft dus afwachten voor je. Spannend hoor.

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:08

pipo schreef:
Het blijft dus afwachten voor je. Spannend hoor.

Idd. Nu maar afwachten

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:12

Inmiddels heb ik groen licht van de screening en ben ik gisteren naar de informatie bijeenkomst geweest met de chirurg.
Ik krijg een gbp. De operatie staat volgens mij in mei gepland, na de vakantie.

Ik ben superblij maar vind het ook spannend tegelijk. En ik kan weer gaan paardrijden dat is voor mij heel fijn.

Kan niet wachten om er weer op te zitten, al is het alleen maar een privéles stappen

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:16

Snap je helemaal! Het is spannend, maar het komt goed :j Je kunt op elk moment nog een andere beslissing maken. Veel plezier in het voortraject!

Hier inmiddels 4 maanden na de operatie, iets meer dan 30 kilo afgevallen :D

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:17

Spannend Purny!

Ik sta voor Vrijdag as ingepland. nu 1,5 aan het shake vooraf en ben al 6,5 kilo kwijt maar het is zwaar om dat vol te houden

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:20

Heel veel succes beide! Ik rijd inmiddels ook weer vaak paard en geniet er enorm van.

Shaken vooraf lijkt mij inderdaad ook zwaar, dat hoefde ik gelukkig niet. Ik was de twee weken voor mijn operatie op vakantie en heb echt maximaal daar nog van genoten met het idee dat dat daarna niet meer kon. Dat had ik mis, want ik kan nog steeds enorm genieten van lekker eten. Het is alleen heel veel minder.

Dit had ik echt al 10 jaar eerder moeten doen.

Hhilde

Berichten: 7445
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:25

Hier ook heel blij met het besluit, hoe meer er af gaat, hoe blijer ik weer word in en met mijn eigen lijf. Ik kan met mijn gewicht nog niet paardrijden, maar hoop heel erg dat ik wel op een goed gewicht kom daarvoor. Ben 183cm lang (vanaf 83kg gezond BMI), dus het wordt wel spannend of ik op een gewicht kom waarmee je op een paard kan kruipen. Of dat mijn afvallen gewoon eerder stopt.

Spannend Ashleytjuhh, heel veel succes!

Hoeveel ben je nu kwijt als ik vragen mag, Mjetterd?