Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:42

in een uur een happy meal cheeseburger, hele hamburger maar echt max 10 patatjes en dat is veel of 2 boterhammen of 1 heel pistoletje.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:48

Ja, zitten we toch allemaal niet op heel veel. Terwijl ik nu na 1.5 jaar 3 boterhammen echt veel vind :+

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:52

Grappig he! Ik denk ook bij ons dat het gaat om het grazen/ tussendoor eten ipv onze portiegroottes

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:09

Is dat iets wat snel went, qua portiegroote? Ik heb nu al best vaak grotere ogen en trek dan dat ik op kan eten.. Ik hoop heel erg dat dat weg is na de operatie eigenlijk... :o

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:10

Ik eet nu al niet meer dan 2 boterhammen en ben nog niet geopereerd.
Maar t is meer wat ik tussendoor eet.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:23

zimbabwe schreef:
Is dat iets wat snel went, qua portiegroote? Ik heb nu al best vaak grotere ogen en trek dan dat ik op kan eten.. Ik hoop heel erg dat dat weg is na de operatie eigenlijk... :o


Bij mij wende dat echt wel heel snel

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:44

zimbabwe schreef:
Is dat iets wat snel went, qua portiegroote? Ik heb nu al best vaak grotere ogen en trek dan dat ik op kan eten.. Ik hoop heel erg dat dat weg is na de operatie eigenlijk... :o


Dat laat je wel uit je hoofd, de eerste keer dat het eten een kwartier in mn slokdarm bleef hangen omdat mn maag vol zat dacht ik dat ik een hartaanval kreeg :')

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:46

ruitje schreef:
zimbabwe schreef:
Is dat iets wat snel went, qua portiegroote? Ik heb nu al best vaak grotere ogen en trek dan dat ik op kan eten.. Ik hoop heel erg dat dat weg is na de operatie eigenlijk... :o


Dat laat je wel uit je hoofd, de eerste keer dat het eten een kwartier in mn slokdarm bleef hangen omdat mn maag vol zat dacht ik dat ik een hartaanval kreeg :')


Oh nah :')

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:11

ruitje schreef:
zimbabwe schreef:
Is dat iets wat snel went, qua portiegroote? Ik heb nu al best vaak grotere ogen en trek dan dat ik op kan eten.. Ik hoop heel erg dat dat weg is na de operatie eigenlijk... :o


Dat laat je wel uit je hoofd, de eerste keer dat het eten een kwartier in mn slokdarm bleef hangen omdat mn maag vol zat dacht ik dat ik een hartaanval kreeg :')


Jaaaa dat ja.. -O-

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:23

Idd dat dus! Hier helaas gisteren nog een flinke dumping gehad op magere kwark. Eenmaal meegemaakt wil je dat echt nooit meer

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:12

ruitje schreef:
zimbabwe schreef:
Is dat iets wat snel went, qua portiegroote? Ik heb nu al best vaak grotere ogen en trek dan dat ik op kan eten.. Ik hoop heel erg dat dat weg is na de operatie eigenlijk... :o


Dat laat je wel uit je hoofd, de eerste keer dat het eten een kwartier in mn slokdarm bleef hangen omdat mn maag vol zat dacht ik dat ik een hartaanval kreeg :')


Ja echt precies dit inderdaad. Ik heb nog soms wel eens hoor dat we wat lekkers eten en ik daar dan zoooon zin in heb, ogen inderdaad groter dan de maag, en dan heb ik 5 happen gehad en is het klaar :+

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:44

Bedankt voor de tips voor de tussendoortjes!

Wat ik nu eet is niet vergelijkbaar, net 3 weken geleden geopereerd dus nog echt aan het opbouwen. Ga ook maar eens een warmhoud bord bestellen want het eten is halverwege al koud :+.

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:04

Bij ons zijn helaas de operaties geannuleerd voor nu. De eerste in de groep zou aankomende week geopereerd worden en ze dachten dat de rest van de groep verdeeld over januari zou worden geopereerd.

Hebben jullie veel last dat je vel los hangt?

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:07

Geen last van, heb wel los vel maar het is (nog) niet vervelend of lastig.

Wat ontzettend balen dat de operatie uitgesteld wordt, sterkte!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:40

nihil, wonder boven wonder! gehalveerd in gewicht (van 98kg naar 49kg)

balen van de uitstel! wachten duurt dan zoooo lang!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:43

Rot dat uitstel, heb het ook voor gehad. Moest normaal 30 oktober geopereerd worden maar uitgesteld. Nu vrijdag 2de poging, paar weken geleden wat stress dat het weer geannuleerd ging worden wegens slechte coronacijfers maar t is hier de goede richting aan het gaan, dus ben er meer gerust op.

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:55

dromertje2 schreef:
Rot dat uitstel, heb het ook voor gehad. Moest normaal 30 oktober geopereerd worden maar uitgesteld. Nu vrijdag 2de poging, paar weken geleden wat stress dat het weer geannuleerd ging worden wegens slechte coronacijfers maar t is hier de goede richting aan het gaan, dus ben er meer gerust op.


Ik zal voor je duimen dat deze dan wel doorgaat! Jeetje wat heb je dan nog lang moeten wachten.

Fijn dat jullie er geen last van vel overschot hebben. Ik las op internet dat je er niet zoveel aan kan doen om het niet te krijgen. Dus nu maar hopen :)

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:21

Hier aankomende donderdag laatste afspraak bij de diëtiste! Dan de brief van de diëtiste naar het NOK, en dan is alles daar om de voorlopige goedkeuring om te zetten in een echte goedkeuring!!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:01

Een vraag, al weet ik niet of het hier thuis hoort..?
Hebben jullie ook gekeken voor een maagballon? Mensen die hier ervaring mee hebben?

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:00

Rebel_Jits schreef:
Een vraag, al weet ik niet of het hier thuis hoort..?
Hebben jullie ook gekeken voor een maagballon? Mensen die hier ervaring mee hebben?



Werd sterk afgeraden bij mij omwille van dat er littekens in de maag kunnen komen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:27

lijkt me ook wel een hele korte termijn oplossing, het grote issue is meestal ook niet het afvallen maar het eraf houden.

putzy
Berichten: 347
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:47

Rebel_Jits schreef:
Een vraag, al weet ik niet of het hier thuis hoort..?
Hebben jullie ook gekeken voor een maagballon? Mensen die hier ervaring mee hebben?


In het ziekenhuis waar ik geopereerd ben doen ze geen maagballon meer ivm de risico's en dat een bypass of een sleeve een beter en langduriger effect heeft. Ik kreeg de keuze tussen sleeve, bypass en mini bypass en ik heb de laatste gekozen in overleg met de chirurg

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:22

Ik moet wel lachen om die drie boterhammen. Ik eet er dus echt maar 1 en dan ben ik wel weer even klaar voor 3 uur. Aan de andere kant werk ik zo een biefstuk van dik 100 gram naar binnen.

Mcdonalds kom ik echt zelden, ja om eten voor mijn zusje te halen en dan neem ik wel eens een hamburger maar die eet ik zonder brood.

Soms maak ik er ook wel eens gebruik van hoor, dat ik in slaap van als ik teveel eet. Vannacht nog, om half twee anderhalve boterham met kaas en pure chocoladepasta, viel zo in slaap daarna :D

putzy
Berichten: 347
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Enschede

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:29

Ik kan ook maar 1 boterham op. Mijn hoofd denkt wel eens dat ik er meer op kan, maar als ik dat doe heb ik echt spijt.

Dat lijkt me wel heerlijk Daffodil, slapen van eten, ik krijg het alleen maar heel koud van eten, of het nu warm of koud eten is, maakt niets uit.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:40

Ik ga echt gierend in coma. Niets houdt dat tegen......maar dat weet ik dus daar hou ik rekening mee. Ik weet precies waar het van kan komen. Vorige week struisvogelbiefstuk met wat patat op, nou binnen tien minuten was ik weg. Lekker hoor!

Echt beroerd word ik niet zo heel snel want ik stop eerder. Dat voedsel blijft hangen heb ik nog nooit gehad, wel met water of cola.