Peesontsteking enkel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Peesontsteking enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 19:48

Ik ging naar de fysio omdat ik veel pijn had onder mijn voet bij het lopen, daar zit de aanhechting van de pees die aan de buitenkant van mijn been naar de knie loopt. Hij dacht aan een overbelaste pees, en hij kon er wat aan doen. Toen ik een week later weer naar hem toe ging was de pijn erger geworden, het was dus een peesontsteking. Iets wat wel een paar maanden kan duren, ik ben nu aan het smeren en ik gebruik warmte en dat werkt goed.

Het advies is niet te veel lopen doe ik dat toch dan ga ik weer een paar stappen achter uit. Ik ga begin juni naar Frankrijk om daar te drummen met de band. Het is 80 jaar geleden dus de herdenkingen worden daar groots “gevierd”. Ik zou het echt heel jammer vinden als ik niet zou kunnen mee spelen, zijn er meer bokkers die dit hebben gehad? Hoe was het verloop en wat deden jullie wel of niet?

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Peesontsteking enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:23

Ik heb een peesplaatontsteking gehad, ben ik bijna een jaar zoet mee geweest. Deed zoveel pijn onder mijn voet, ben blij dat het nu over is.

Bij mij maakte het geen verschil of ik wel/ niet veel liep. Heb van de podotherapeut zooltjes gekregen maar ook hiermee ging het niet over. Uiteindelijk toen ook percutane electrolyse en shockwave therapie niet hielpen, in overleg met de fysio overgestapt op barefoot schoenen. Toen was het na een maand over en tot op heden is het niet meer teruggekomen. Ik loop wel nog steeds op barefootschoenen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 20:26

Oké dat is bijzonder dat je met die schoenen heel erg bent geholpen, zou dat bij iedereen zo zijn?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Peesontsteking enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:03

Hier op het moment precies hetzelfde, ik moet rek oefeningen voor m’n kuit en achillespees doen. Omdat de boel zo strak staat is m’n voet overbelast geraakt. Moest wel rustig blijven bewegen en gaat een stuk beter nu ik rek

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 21:08

Heb je er lang last van of niet?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:13

marleen_usar schreef:
Heb je er lang last van of niet?


Zeker twee maanden al maar pas vorige week diagnose :')

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 21:17

Kom je bij een fysio of niet, 2 maanden is wel lang hoor. Bij mij was er snel een diagnose gelukkig.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:25

marleen_usar schreef:
Kom je bij een fysio of niet, 2 maanden is wel lang hoor. Bij mij was er snel een diagnose gelukkig.


Nou :') ik kom bij de fysio voor wat anders en ik had dus niet echt gezegd dat ik er zoveel last van had. Dus pas afgelopen week naar laten kijken

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:27

Hier ook een peesplaatonsteking gehad en een overbelaste achillespees. Ik zit een beetje gek in elkaar gebouwd… Met beide langer dan een jaar bezig geweest, gaan nu goed zolang ik op goede schoenen loop met goede zolen. Stel ik ga een paar dagen op slippers lopen is het weer foute boel. Weet natuurlijk niet of jouw pees probleem ook zolang duurt hoor, maar ik vind het een hardnekkig probleem.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Peesontsteking enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:10

Hier al ruim een jaar 'last'. Het goede schoeisel vinden is wel echt het belangrijkste. Bij de ene schoen heb ik veel meer last dan bij de andere.

Verder is rust houden niet echt een optie bij mijn beroep dus ik loop gewoon rustig door.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Peesontsteking enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:27

Achillespees ontsteking.
Ik had (heb) er een bult op zitten.
Zolang ik er geen druk op heb geen last, denk aan schoenen met een hoge achterkant, anders loop ik met pijn.
Duurt nu al ruim 8 maandenen het duurt lang.

Frozen shoulder en tenniselleboog al ruim 2 jaar last van.

Dus je moet heel veel geduld hebben.
Bij mij hielp om met zo'n geisha steen te wrijven over de pees.
Maar dat is voor iedereen anders.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 23:02

Ik denk dat TS last heeft van de aanhechting van de m. Peroneus. Dat is een spier die aan de buitenkant van je onderbeen van de knie, langs de enkel, naar de zijkant van je voet loopt. Dat is anders dan een peesplaatontsteking (die ook achillespeesklachten kan geven) onder de voet.

TS: is shockwave een optie? Heb je oefeningen meegekregen om te doen?

Edit: je zou ook nog kunnen kijken of een podotherapeut wat voor je kan betekenen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 07:08

Ik heb zolen en dinsdag ga ik naar de podoloog om te kijken of mijn zolen nog goed zijn. Ik heb veel tips gekregen waar ik echt wat aan heb.

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:18

Ik heb een overbelaste pees in mijn knie door teveel wandelen zonder rust er tussendoor op vakantie. Het zeurde toen al wat maar ik schoof het op spierpijn. 2 weken aangekeken maar geen verbetering dus toch maar naar de huisarts. Aan de binnenkant van die knie zit een verdikking en daar voel ik ook de meeste pijn. Maar al mijn andere spieren eromheen doen gezellig mee ( bovenbeen en kuit). In de ochtend goed te doen maar het ongemak neemt toe richting de avond. Zitten voelt nog vervelender dan lopen.

Advies wel blijven bewegen en ik mag alles doen maar rustiger aan. Laat ik daar nu niet zo goed in zijn. Op werk maar echt dingen uit handen moeten geven anders gaat het gewoon niet. Paardrijden probeer ik wel maar mijn paard zit in een puberfase en dan wordt het wel moeilijk.

Ik hen in juni een mountainbikewedstrijd en baal dus ook enorm omdat ik nog niet weet of ik het ga redden. Ik mag fietsen, maar ik ben bang dat ik die op mijn buik kan schrijven.

Ik lees dus even mee voor tips! Ik neem dus wat meer rust en gebruik voltaren maar merk daar niet zoveel van. Voor de rest hen ik niet echt wat tips gekregen van de huisarts. Kan 6 weken tot 3 maanden duren. Ik zit nu in week 3....

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:48

Pezen duren gewoon lang. Dat weten we allemaal als het onze paarden betreft maar het is niet dat het bij mensen ineens sneller gaat ;).
Ik ben zelf al sinds de kerst onderweg met peesproblemen in het enkelgebied en kan nu eindelijk zeggen dat er vooruitgang in zit. Maar het gaat traag.
Dus accepteren dat het nu eenmaal zo is lijkt mij de eerste stap.
Uiteraard zijn er wat ondersteunende therapieën maar verwacht er allemaal geen wonderen van.