Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:05

Vanmiddag heerlijk gezeild op het Tjeukemeer <3.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu liggen we lekker in Sloten, even een aanlegbiertjr. Straks douchen en dan fish 'n Chips :9.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:08

Ohh wat heerlijk! Is de boot weer helemaal in orde?
Je zit er lekker zomers bij :D Is het zo’n lekker weer bij jullie?
Hier in Limburg komt het met bakken uit de lucht nu :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:26

8nnemiek schreef:
Ohh wat heerlijk! Is de boot weer helemaal in orde?
Je zit er lekker zomers bij :D Is het zo’n lekker weer bij jullie?
Hier in Limburg komt het met bakken uit de lucht nu :=

Ja, all is good <3. Gelukkig.

Het was heerlijk weer. Vanmorgen met volle zon vertrokken uit de Weerribben. Vanmiddag wel een buitje gehad, maar verder wisselend bewolkt en zo'n 20 graden denk ik.

We zitten nu ook lekker buiten in de kuip een biertje te drinken :). Het mocht wel warmer, maar ben content zo.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:04

Dat klinkt heerlijk <3 Lekker genieten!
Hoe lang hebben jullie vakantie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:12

8nnemiek schreef:
Dat klinkt heerlijk <3 Lekker genieten!
Hoe lang hebben jullie vakantie?

3 weken! We zijn zaterdag vertrokken en hebben nog tweeënhalve week. 13 augustus zij we terug in Maurik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:45

Wij zitten nu dag twee in Lemmer. Wat een schijtweer _O-.

Morgen terug naar het Tjeukemeer, daar is een eiland waar we willen aanmeren. Kunnen we morgen lekker weer een dag zeilen :).

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk naar Zeeland <3.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:50

Ahh jammer van het slechte weer! Maar toch veel plezier morgen. Ik hou van eilandjes <3

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 18:51

Hopelijk knapt het weer snel op! Wel mooie beelden, zo te zien vermaken jullie je prima ondanks het weer.

Wij hebben over iets meer dan twee weken vakantie. We willen graag naar het buitenland met de boot, nog geen idee waar precies naartoe. Waar het mooi weer is, maar dat is nogal een uitdaging. We horen van zo veel zeilers dat ze verwaaid liggen dus als het zo blijft wordt het een vakantie dichtbij vrees ik. We zien het wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:18

8nnemiek schreef:
Ahh jammer van het slechte weer! Maar toch veel plezier morgen. Ik hou van eilandjes <3

Thanks!


Mo_86 schreef:
Hopelijk knapt het weer snel op! Wel mooie beelden, zo te zien vermaken jullie je prima ondanks het weer.

Wij hebben over iets meer dan twee weken vakantie. We willen graag naar het buitenland met de boot, nog geen idee waar precies naartoe. Waar het mooi weer is, maar dat is nogal een uitdaging. We horen van zo veel zeilers dat ze verwaaid liggen dus als het zo blijft wordt het een vakantie dichtbij vrees ik. We zien het wel.

Ben er wel bang voor, hoor :=. Vandaag was echt een prutdag, alleen maar binnen gezeten door de regen.

Morgen wordt t wel okay, maar na t weekend weer allemaal regen. We hebben nog geen dag zonder regen gehad. De Waddenzee zit er dit jaar ook niet in, zo.

Hopelijk hebben jullie qua weer meer geluk +:)+.

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:50

Ja erg hè, het is echt ellendig dit jaar. Alleen maar regen en te veel wind. Vooruitzichten zijn niet heel best, ook als wij vakantie hebben lijkt het nog niet echt beter te worden. Op deze manier wil ik ook de zee niet op, vind daar niks aan met veel wind en regen. Rotklimaat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 20:10

Mo_86 schreef:
Ja erg hè, het is echt ellendig dit jaar. Alleen maar regen en te veel wind. Vooruitzichten zijn niet heel best, ook als wij vakantie hebben lijkt het nog niet echt beter te worden. Op deze manier wil ik ook de zee niet op, vind daar niks aan met veel wind en regen. Rotklimaat

Ja, echt waardeloos... Maandag hadden we nog een prachtige tocht door de Wieden. Op de wind door de slootjes, genieten.

Maar sinds gisteren is het echt ruk. Het is in Lemmer ook niet druk. Normaal ligt alles dubbel. Nu nog niet de helft.

Afbeelding
Dit was maandag <3. Wel ook wolken, maar ook veel zon.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 20:15

Ja echt jammer.. Dit jaar zou ons eerste echte zeiljaar moeten worden met de nieuwe boot, flink mijlen maken, maar bijna elk weekend is er óf te weinig wind, of te veel, of gewoon regelrecht poedersuiker :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 20:32

8nnemiek schreef:
Ja echt jammer.. Dit jaar zou ons eerste echte zeiljaar moeten worden met de nieuwe boot, flink mijlen maken, maar bijna elk weekend is er óf te weinig wind, of te veel, of gewoon regelrecht poedersuiker :')

Maar echt he :').

Ik hoop nu maar op een heerlijke nazomer...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:11

Afbeelding

Vandaag weer heerlijk kunnen zeilen <3.

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:32

Ziet er goed uit!

Wat de drukte in havens betreft zie je overal inderdaad lege boxen en kades. Zelfs op de Waddeneilanden is het ontzettend rustig. Kan me van vorig jaar nog herinneren dat je op een gegeven moment zo ongeveer van links naar rechts kon lopen over de boten.

Vrienden van ons zijn nu met hun boot op vakantie in eigen land en die gaan dus eerder naar huis. Zo vaak verwaaid en verregend, die hebben ook echt geen leuke vakantie.

Wij hebben al besproken dat als het niet beter wordt we mogelijk niet eens met de boot op vakantie gaan. Dan maar op de bonnefooi naar die ene plek waar het weer mooi is.

Zonde Annemiek, heb je je zo verheugd na al het harde werken, gooit het weer roet in het eten!

hopelijk komt er inderdaad nog een mooie nazomer! Hebben we wel ook verdiend na maanden ellendig weer. We hebben nog nooit zo weinig gezeild als dit jaar.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:16

Heerlijk, San! Wat een mooi schip hebben jullie toch <3

Mo, hier in de haven is het inderdaad ook belachelijk rustig.
Ik hoop voor jullie ook dat het nog even mooi weer wordt en jullie alsnog kunnen gaan.

Wij hebben vandaag gelukkig wel weer eens best lekker gezeild <3
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:40

Heerlijk, 8nnemiek <3.

@Mo, wat waardeloos, joh :\. Wij twijfelen ook wel of we de hele vakantie op de boot blijven. Ik vind het nu bijvoorbeeld gewoon koud :=.

Morgen varen we naar het noorden, Leeuwarden en daarna Harlingen. Droogvallen zit er dit jaar niet in, Terschelling misschien wel. Afhankelijk van de wind.

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:05

Ja erg hè, ik had dit jaar al een voorgevoel dat het een flutzomer zou worden en here we are. Vind het ook sneu voor Nederlandse horeca ondernemers, dit wordt geen best jaar voor ze. Komende week wordt al helemaal ellendig… heel veel regen en wind. Die westcirculatie weet echt van geen wijken.

Gisteren was inderdaad een van die spaarzame mooie zeildagen, ziet er goed uit hoor! Ik moest helaas werken dus wij konden niet op pad.

Hopelijk halen jullie Terschelling! Das ook met slecht weer leuk. Tip: huur een auto als het te slecht weer wordt om te fietsen, hebben wij ook gedaan. Was echt ideaal!

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:57

Oh San wat heb ik een medelijden met jullie…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:59

Ja, ik ben ook echt niet blij... We gaan morgen naar Sneek, en dan overmorgen richting huis :\.

En natuurlijk wordt het het laatste weekend van onze vakantie mooi weer :').

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:08

Ah echt balen San..
Hopelijk komen er nog wat meer mooie weekendjes.

Wij hebben de laatste paar weken van September nog vakantie. Hopelijk is het weer dan iets beter, maar voor hetzelfde geld ligt er dan een pak sneeuw zo voelt het :')

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:14

Wat jammer joh! Kunnen jullie nog een paar dagen met de auto weg?

Inderdaad lijkt er beter weer aan te komen, precies als onze vakantie begint. Hoop het zo!

Nou echt hè, het voelt echt alsof we al even in de herfst zijn beland.

Ik wil weg uit dit land…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:44

Op zich vind ik het wel best. We zijn begin april verhuisd, dus nog een week thuis een beetje keutelen vind ik ook wel lekker :).

Misschien dat we eind van t jaar nog naar de zon kunnen. En de weekenden weg kan natuurlijk ook nog gewoon.

Ik duim dat jullie beter weer hebben, dit is echt waardeloos :).

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:20

He gaat het met de boot van jullie vrienden? kunnen jullie inmiddels verder? Het is nog steeds niet veel soeps he met het weer...

Kijkende naar de vooruitzichten tempert het elke dag helaas een beetje. Zowel qua zon als qua temperatuur. En heel eerlijk heb ik het liever dan of echt mooi of echt te slecht om te varen.

Want anders gaat het als volgt: matig weer, kans op een buitje in de verwachting en af en toe zon, dus dan maar op pad met de boot. Om vervolgens toch regelmatig regen te krijgen en tegenvallend weer in het algemeen. Mijn man die dan zegt dat het allemaal wel mee valt en ik, zomerliefhebber en winterhater, die aan het eind van de vakantie niet met een gevoel echt op vakantie te zijn geweest terug kom. Dan ook maar te slecht om te varen zodat we naar de zon kunnen met de auto. Of zodanig mooi dat we echt mijlen kunnen maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:31

Het is de boot van mijn schoonouders. Mijn vriend en z'n vader hebben een bypass gemaakt naar een losse dieseltank, dus de motor loopt weer. Waarschijnlijk dieselbacterie, naast een erg vieze brandstoftank.

We varen, en we zijn nu bijna bij Kampen. Morgen over de Randmeren en overmorgen een klein stukje Markermeer en dan naar Maarssen.

Met deze wind/dit weer, en een losse dieseltank, durven we t IJsselmeer en Markermeer niet aan...

Wat je zegt over het weer snap ik helemaal, voor buitenvakanties is het hem gewoon niet. Jullie boot kan wel wat hebben denk ik, maar ik verwacht niet dat je erg blij bent als je nu t Markermeer over moet := ?