Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:52

8nnemiek schreef:
Wij hebben een kruimelzuiger van Dirt Devil. Die was nog redelijk betaalbaar, en de accu's werken altijd zo heerlijk lang en goed van dat merk. Kan wel alleen droog zuigen, maar nattigheid veeg ik toch liever gewoon met een doek droog.

De was hebben wij gewoon in een oude boodschappentas.
We hadden vroeger een handwasmachine die je zelf moest ronddraaien, de wonderwash heette het.. maar daar brak al vrij snel het handvat van af :=
Later kochten we deze campingwasmachine: *link*
En die gebruiken we eigenlijk al jaren.
Wassen deden we dan aan boord, en drogen soms bij de haven (heel apart, op Texel kostte het wassen volgens mij rond de 5 euro maar het drogen maar 50 cent :+ ) en anders gewoon aan de zeerailing of in de kuiptent.
Afgelopen vakantie hebben we de wasmachine ook weer gebruikt. Tegenwoordig helemaal ideaal; hij staat in de tweede doucheruimte, dus direct warm water erin, en na afloop hoef ik de afvoerslang maar in de afvoer te leggen.



Dirt Devil staat ook op mijn lijstje. Daar had ik een stofzuiger van waar ik heel tevreden mee was. Nattigheid zou ik idd ook gewoon met een doekje opvegen, zoveel moeite is dat niet.

Een boodschappentas hebben we idd voor komend weekend. Maar ik wil wel iets wat meer permanent is. Een wasmachine is op de boot geen optie en hoeft ook niet. In de haven kan gewassen worden in de langere vakanties en voor een weekendje weg ga ik geen wasjes draaien :P. Voor jullie is het natuurlijk een ander verhaal omdat je op de boot wil gaan wonen.


M_i_R schreef:
Tot dusver zijn we nog niet zo lang weggeweest dat ik moest wassen tussendoor maar we hebben voor in de punt allemaal opbergluiken die onder wel kunnen luchten dus daar hang ik een zak in denk ik.

Inmiddels een heel arsenaal zeilkledij onderweg. Had de broek net besteld is hij vandaag bij HH in de sale, net als de bijbehorende jassen. Nu dus de broek nogmaals besteld en twee jassen. Hopelijk is het er snel allemaal. Kan het dubbele spul terug :$ :$ :$ :oo

Ow beter _O_. Fijn dat je sale kon bestellen, scheelt toch weer een slok op een borrel vaak.

Onze jassen worden woensdag bezorgd. Hopelijk passen ze.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:22

Uiteindelijk hoop ik gewoon onze bovenlader wasmachine van thuis mee te kunnen nemen, die zou precies moeten passen op de boot. Vooral fijn als we aan boord wonen inderdaad. Momenteel was ik eigenlijk vaker op de hand dan met de machine, dat is vaak minstens zo snel.

Ik hoop dat de jassen passen!

Dankzij de gesprekken over zeiljassen hier ben ik ook een paar mooie jassen tegen gekomen die ik eigenlijk nog niet nodig heb en waar ik nog niet zo veel geld aan uit wil geven.. maar ze zijn zo gaaf :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:49

8nnemiek schreef:
Uiteindelijk hoop ik gewoon onze bovenlader wasmachine van thuis mee te kunnen nemen, die zou precies moeten passen op de boot. Vooral fijn als we aan boord wonen inderdaad. Momenteel was ik eigenlijk vaker op de hand dan met de machine, dat is vaak minstens zo snel.


Handwas deden wij vroeger op de camping ook gewoon, voornamelijk ondergoed, shirtjes en korte broeken. Was idd zo gedaan met een schep biotex. Maar ik weet niet of ik dat op de boot wil gebruiken.

Citaat:
Ik hoop dat de jassen passen!

Dankzij de gesprekken over zeiljassen hier ben ik ook een paar mooie jassen tegen gekomen die ik eigenlijk nog niet nodig heb en waar ik nog niet zo veel geld aan uit wil geven.. maar ze zijn zo gaaf :+

Ik ook :D. Ik heb ruim een maat groter besteld ivm laagjes kunnen dragen, grote borsten, en ik denk dat iets ruimer beter is dan iets te strak.

Lastig is dat he, eigenlijk niet nodig hebben, maar wel willen hebben :)).

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:07

Hahaha ja zo komt de jas er nu ook. Had helemaal voor mezelf beredeneerd waarom die niet zo nodig was en misschien ook wel teveel van het goede qua kleur. :roll:

Ruimte voor een wasmachine, dat is fijn! Wij zijn al blij dat we een plek hebben gevonden voor een koelkast, aangezien de vorige eigenaren die gewoon in de achterkajuit hadden staan en wij daar onze kabouter willen laten slapen (tot op heden nog niet gelukt overigens omdat meneer het allemaal veeeeeeeel te gezellig vindt in de hoofdkajuit.) maar wanneer hij straks wat ouder is, wordt dat vast beter

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:33

M_i_R schreef:
Hahaha ja zo komt de jas er nu ook. Had helemaal voor mezelf beredeneerd waarom die niet zo nodig was en misschien ook wel teveel van het goede qua kleur. :roll:

Ruimte voor een wasmachine, dat is fijn! Wij zijn al blij dat we een plek hebben gevonden voor een koelkast, aangezien de vorige eigenaren die gewoon in de achterkajuit hadden staan en wij daar onze kabouter willen laten slapen (tot op heden nog niet gelukt overigens omdat meneer het allemaal veeeeeeeel te gezellig vindt in de hoofdkajuit.) maar wanneer hij straks wat ouder is, wordt dat vast beter

Is ie roze? Want dan is het nooit teveel van het goede.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:26


Afgelopen jaren een jachtje gehuurd, dit jaar weer een polivalk, blijft best leuk zeilen.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:17

_San87_ schreef:
M_i_R schreef:
Hahaha ja zo komt de jas er nu ook. Had helemaal voor mezelf beredeneerd waarom die niet zo nodig was en misschien ook wel teveel van het goede qua kleur. :roll:

Ruimte voor een wasmachine, dat is fijn! Wij zijn al blij dat we een plek hebben gevonden voor een koelkast, aangezien de vorige eigenaren die gewoon in de achterkajuit hadden staan en wij daar onze kabouter willen laten slapen (tot op heden nog niet gelukt overigens omdat meneer het allemaal veeeeeeeel te gezellig vindt in de hoofdkajuit.) maar wanneer hij straks wat ouder is, wordt dat vast beter

Is ie roze? Want dan is het nooit teveel van het goede.


Zekersssssss 8-) kreeg net de verzendbevestiging binnen van Helly Hansen *\%/*

Naskapower. Lekker wezen zeilen dus! Ramkoers met de tonnen kan de verhuurder vermoedelijk minder waarderen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:52

Hier ook een roze jas besteld. Morgen komt ie binnen! En ik hoop dat ie past :=.

Wat cool, @ Naskapower :D.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:26

M_i_R schreef:
Naskapower. Lekker wezen zeilen dus! Ramkoers met de tonnen kan de verhuurder vermoedelijk minder waarderen :+


Ik vond die 1e nooit ook wel erg dichtbij, zou ik zelf niet zo gedaan hebben al moet ik zeggen dat we nog nooit wat geraakt hebben met de polivalk

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:05

Broek is binnen en past perfect *\%/* nu weer inpakken en terugsturen terwijl ik wacht op dezelfde broek met korting :') moest even passen, hij is zo leuk. Veel minder ‘zacht’ van kleur dan de foto deed vermoeden dus ondanks het roze nog best een stoer ding.

Iedereen alles extra goed vast vannacht? Ben erg benieuwd, morgen na de storm maar even naar de jachthaven om te kijken of alles er nog netjes bij ligt.


Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:18

Fijn dat ie goed past!

Ik hoop dat alles heel blijft vannacht inderdaad. Afgelopen weekend nog aan boord geweest, maar toen werd er nog geen storm voorspeld. Ik heb toevallig net nieuwe landvasten besteld die morgen aankomen, en ik komend weekend wilde gaan omwisselen }:0
Gelukkig liggen we altijd met genoeg springen en trossen op een stuk of 5 plekken aan de vingersteiger vast, dus dat zal wel goed komen haha. De havenmeesters letten hier goed op gelukkig.

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:53

Oehhhh wel een foto plaatsen als je t hele pak binnen hebt hè! Heel gaaf in ieder geval, een roze pak!

Hopelijk past de jas San!

En leuk, valkjes! Heb ik ooit in leren zeilen, heb er nog steeds een zwak voor.

Hier alle stootwillen die we hebben opgehangen en twee extra springen geplaatst. Zou goed moeten gaan. We zijn aan boord dus checken regelmatig even of alles nog goed gaat. Verder uit voorzorg de bimini ingeklapt en goed vastgezet en de vlaggenstok weggehaald.

Succes en sterkte iedereen met een boot, blijft toch altijd weer spannend, een storm. Jaren geleden is onze mast van de vorige boot omgewaaid toen ze op de kant stond (de verzekering heeft alle schade vergoed dus is allemaal goed gekomen). Was wel een extreme storm hoor, er is bij ons in de haven toen windkracht 12 gemeten.

Zal nu gelukkig niet gaan gebeuren. Sowieso kan een boot in het water veel meer hebben haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:27

Jas is binnen, supermooi <3, maar helaas toch echt te groot ;(. Zelfs met een hemd, shirt met lange mouwen en 2 dikke vesten heb ik nog zo'n 10 cm ruimte, dat is echt te veel en beweegt ook niet lekker.

Jas gaat dus terug en ik bestel een maat kleiner :).

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:44

Hopelijk is die er net zo snel. Heb van de jassen ook twee maten onderweg. Als ik kijk naar de broek schat ik in dat ze beide wel eens zouden kunnen passen. Wat weer een nieuw dilemma zou opleveren. <<)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:25

M_i_R schreef:
Hopelijk is die er net zo snel. Heb van de jassen ook twee maten onderweg. Als ik kijk naar de broek schat ik in dat ze beide wel eens zouden kunnen passen. Wat weer een nieuw dilemma zou opleveren. <<)

Denk t wel. Als ik m vandaag bestel zou hij vrijdag bezorgd worden, maar dan zijn we al weg.

Gelukkig heb ik een zeilpak dat ik kan lenen, die is te groot, maar functioneert voor een weekend.

Ik ben benieuwd naar je aanwinsten :D!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:06

Ohhhh verrassing toen ik thuis kwam *\%/* ik had een verzend bevestiging gekregen en het systeem zag het pakketje maar niet.... dus ik zat al te balen. Dat is er dus ‘te laat’ aangezien we vrijdag een paar dagen weg gaan. Kom ik thuis. Staat het gewoon in de woonkamer [&]

Afbeelding
Dit zijn de echte kleuren maar met kunstlicht wordt het dit


Afbeelding
(Eerst alles uitrekken om er dan achter te komen dat de foto niet scherp is >;) )
Afbeelding
Afbeelding

En nu kan ik dus niet kiezen. De lichte jas is wat dunner en langer op de rug. Meer voor ‘lichter’ weer. De donkere jas is wat steviger, heeft extra ‘mouwen’ in de mouwen, gele capuchon en lijkt geschikter bij wat ruiger weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:35

Ik vind de donkere jas mooier. Tof pak +:)+.

Als de donkere voor lichter weer ook prima is, dan zou ik daarvoor gaan :j.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:59

Ik ben inmiddels emotioneel financieel op het punt dat ze beide mogen blijven _O-

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:52

Ik vind ze allebei erg gaaf! De donkere ziet er comfortabeler uit, maar dat is toch altijd lastig te zien vanaf een foto.

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:52

Wat een geweldig pak! Beide jassen zijn gaaf, en het is absoluut fijn om voor zowel licht als zwaar weer een jas te hebben. Ik moet me nu echt inhouden niet ook een kijkje bij Helly te gaan nemen, maar ik mag het écht niet van mezelf want heb een goed pak en nu niets nodig. Maar oh wat is het moeilijk :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:55

Mo_86 schreef:
Wat een geweldig pak! Beide jassen zijn gaaf, en het is absoluut fijn om voor zowel licht als zwaar weer een jas te hebben. Ik moet me nu echt inhouden niet ook een kijkje bij Helly te gaan nemen, maar ik mag het écht niet van mezelf want heb een goed pak en nu niets nodig. Maar oh wat is het moeilijk :')

Niets nodig is relatief, toch :7?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:37

Wij zijn onderweg naar de boot :):) .

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:05

Spannend!!! Goede vaart alvast!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:27

Afbeelding

We gaan lekker :D. Dank je, M_i_R!

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:28

Ah zo leuk! Veel plezier en behouden vaart!