Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:22

Het was juist "fijn" dat de deskundige met mij eens was, dat de mast niet goed was en slecht gerepareerd. Rapport werd in opdracht van de geschillencommissie opgesteld.

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:23

Hoe gaat het inmiddels met de zeilers?
Al mensen het water op geweest afgelopen weekend? Het was zo’n heerlijk weer!

Wij moesten kiezen tussen zeilen of klussen, en omdat er nog zo veel moet gebeuren hebben we toch maar voor de tweede gekozen.
Inmiddels is ons elektra kastje bijna klaar :D Nog wat kabels aansluiten, marifoon plaatsen en klaar. En dan kunnen we verder met de accu’s en omvormer en stuurautomaat en walstroom enz enz :+

Afbeelding

Super fijn, binnenkort kunnen we gewoon tijdens het zeilen een aantal 220V apparaten gebruiken en zijn we niet meer zo afhankelijk van walstroom :D
Ze gaat wel nog een weekje het water uit dit voorjaar.

Onze vakantie staat gepland voor Juni *\o/*

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:55

Wij zijn er weer klaar voor, de nieuwe mast is gisteren afgeleverd en staat er zelfs alweer op! Alle klussen zijn nu bijna gedaan, alleen de lampen moeten nog aangesloten worden en de zeilen moeten er nog op. Wij gaan dit weekend weer op pad!

Fijn dat jullie niet meer afhankelijk zijn van walstroom, scheelt al enorm inderdaad! Wij hebben een zonnepaneel, ook heel fijn!

Ladyson

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:21

Hallo dames! Ik meld mij als stuntelzeiler. Vroeger in een optimist gezeild op de lokale recreatieplas. Vorig jaar begon het te kriebelen en hebben we een 470 gekocht. Vriendlief had uberhaupt nog nooit gezeild. In eerste instantie kregen we de boel niet eens opgetuigd maar dankzij wat behulpzame buurmannen is het allemaal goedgekomen!

We zijn wel mooi weer zeilers en ik vond het vorig jaar erg tegenvallen qua weer.. Ik hoop dit jaar op meer zeiltochtjes!

En wat een bizar verhaal hetty!

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:33

Ladyson schreef:
Hallo dames! Ik meld mij als stuntelzeiler. Vroeger in een optimist gezeild op de lokale recreatieplas. Vorig jaar begon het te kriebelen en hebben we een 470 gekocht. Vriendlief had uberhaupt nog nooit gezeild. In eerste instantie kregen we de boel niet eens opgetuigd maar dankzij wat behulpzame buurmannen is het allemaal goedgekomen!

We zijn wel mooi weer zeilers en ik vond het vorig jaar erg tegenvallen qua weer.. Ik hoop dit jaar op meer zeiltochtjes!

En wat een bizar verhaal hetty!


Gewoon lekker veel het water op gaan en doen waar jij je fijn bij voelt. Gaandeweg zul je merken dat je je grenzen steeds verder durft te verleggen :). Al doende leert men, zeker bij een sport als zeilen. Veel zeilplezier komend seizoen!

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:04

Wat fijn dat de mast weer staat en jullie alweer het water op kunnen, mo! Met het weer van afgelopen week begint het ook echt weer te kriebelen he :D
Een zonnepaneel hebben wij ook, maar die is maar 50Wp dus misschien komt er nog eens eentje bij.

Ladyson, wat leuk zeg :D
Om te beginnen hebben wij veel youtube filmpjes gekeken. Daar leer je best veel van. En verder inderdaad gewoon doen, heel veel het water op :D
En niet bang zijn om eens om te slaan. Vooral bij warm weer is het erg leuk om de grenzen op te zoeken :D

pnltl148

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-08-15
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:27

Oeh wat leuk!! Ik heb nu een aantal keer op vakantie gezeild en ik vond dat ontzettend gaaf! Een paar keer op de Loosdrechtse Plassen mee op de F-six van mijn oom, vooral in de trapeze gehangen :) En in Kroatië en Portugal op een catamaran met 2 zeilen en een hoby-cat, hier ook veel in de trapeze gehangen, toen ik twee keer mocht sturen zijn we twee keer omgeslagen :+ Maar wauw wat ging dat hard zeg <3

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:34

Wat gaaf, vooral zeilen in een catamaran lijkt me idd geweldig. Dat gaat hard ja!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:25

De scoutjes zijn afgelopen zaterdag ook voor het eerst weer het water op geweest :) .

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:50

Wat leuk een topic over zeilen!
Ik ben er nooit mee opgegroeid, ik woon in Limburg met niet echt mogelijkheid tot zeilen in de buurt.
Maar door mijn exvriend ben ik toch gaan zeilen. Weekendje samen naar Friesland gegaan om daar te zeilen, was prachtig! Van boten enzo heb ik eigenlijk echt 0 verstand. T is echt zijn dingetje eigenlijk haha. Maar ik vind het echt supertof en ga proberen komend seizoen ook weer wat wedstrijden mee te pakken. Ik heb nooit met een optimist gevaren, alleen tweemansboot. Maar ik wil ook ooit eens een optimistje gaan proberen :D

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:57

Wat leuk romyloverr! Waar woon je ook alweer in Limburg? Onze bootjes liggen in Thorn, en je bent altijd welkom om eens mee te varen!
De zeilclub hier is erg gezellig, en je kan je ook aanmelden voor het deelvaren, waarbij je gebruik kan maken van de clubboten wanneer je wil.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:44

Mijn vriend houd ook van zeilen en ik ga vaak mee! :-D

Momenteel hebben we twee boten. Een Dehler Varianta die uit het water is en ook blijft. Deze is namelijk te koop.

En een leuke opknapper, een zeeschouw. Het was eigenlijk niet de bedoeling om er een tweede boot bij te hebben voor de varianta is verkocht. Maar deze zeeschouw kwam erg gunstig.
En van Sneek naar limburg gevaren met 4 dagen. Ik ben alleen het laatste stukje mee gevaren vanaf Venlo.

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:50

Gaaf, een zeeschouw! Dat is meteen iets heel anders dan een Dehler :D Ik vind ze vooral heel gaaf om te zien ook, die platbodems. En lekker ruim van binnen.
Liggen jullie ook aan de maasplassen?

Ik hoop dat jullie de Dehler goed kunnen verkopen. De markt is best gunstig volgens mij he.

Wij willen ook ooit een groter schip, maar dan waarschijnlijk een ketch, waar we dan ook echt mee op reis willen gaan.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:22

Ja, mijn vriend wou altijd al een platbodem. Maar ze zijn vrij aan de prijs. Omdat dit een opknapper is was deze wel gunstig geprijsd.
Inmiddels zitten er andere zwaarden op en in zijn vakantie gaat mijn vriend een nieuw frame in de kuip lassen waar de platen op liggen om bij het motorruim te komen. De afvoer van de zelf lozende kuip waren verstopt. Hierdoor is er water in de kuip blijven staan waardoor het frame is doorgeroest. Water in het motor ruim en nu ook onder de vloer in de kajuit. Ach, het is een opknapper. :Y) we zijn in ieder geval blij dat het daar weg komt en niet toch een verborgen lek in de romp ofzo.
Verder nog een hele hoop lakwerk. Inmiddels is de boegspriet gelakt, een aantal kikkers, de gaffel en de "nieuwe" zwaarden krijgen een beurtje. :)
Wel heerlijk gevaren afgelopen weekend. Helaas nog niet gezeild bij gebrek aan de zwaarden en de gaffel die nog binnen liggen. :Y)

Ja, we denken ook dat het nog wel een jaar tot 2 jaar duurt voor de varianta verkocht is..

We liggen bij VSW Hanssum in Neer. Dat is idd aan de maasplassen :)

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:41

8nnemiek schreef:
Wat leuk romyloverr! Waar woon je ook alweer in Limburg? Onze bootjes liggen in Thorn, en je bent altijd welkom om eens mee te varen!
De zeilclub hier is erg gezellig, en je kan je ook aanmelden voor het deelvaren, waarbij je gebruik kan maken van de clubboten wanneer je wil.

Ik woon helemaal in het zuiden van Limburg :D
Mijn ex-vriend woont in midden-limburg juist over de grens in België, met de boot in Maasmechelen.
Ik zal het zeker in gedachten houden, bedankt voor het aanbod <3

Nog een foto'tje gevonden van t zeilen
Afbeelding

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:46

uhm zeilen
ooit geleerd zou nog wel kunnen alleen durf niet meer XD

ooit is mijn giek afgebroken en toen ging mijn bootje hele harde rondjes draaien en ik stond dood angsten uit _/-\o_

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:14

Wat een hoop Limburgse ingezetenen hier :D . Ik ook :P

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:22

De marieholm schiet ook mooi op. Nog de laatste dingetjes op het dek, nieuwe huiddoorvoeren en de mast optuigen dan kan ze met een week of 2 het water weer in.

Wat leuk mikkiej. Succes met opknappen. Wat betreft de varianta. Ik had mij varianta vorig najaar binnen 2 weken verkocht. Vooral de Duitsers zijn er gek op. Misschien een advertentie op een Duitse site plaatsen?

Afbeelding

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:16

Mooi hoor! Veel succes!

Zoals ik eerder schreef was onze mast omgewaaid tijdens de storm afgelopen winter. De mastenmaker heeft onlangs bevestigd dat het puur is gekomen door de wind en dat er geen enkele zwakke plek in de mast zat.

Gelukkig alles snel kunnen afhandelen, we zijn verzekerd en de verzekering heeft heel snel en fijn gehandeld. Dus twee dagen na tewaterlating eind maart hadden we weer een echte zeilboot!

We hebben alweer meerdere zeildagen gehad, afgelopen weekend naar Hoorn gevaren. Was een heerlijk weekend! En heerlijk warm ook! Zondag was het alleen windstil, dus op de motor met stuurautomaat terug getuft naar de haven.

Fijn vaarseizoen allemaal!

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:45

Mikkiej, gaaf zeg, dat jullie zo’n opknapper zijn tegengekomen. En fijn dat de lekkages makkelijk te repareren zijn.
Ik vind het altijd heerlijk om in de haven wat te klussen <3
Bij Neer is de omgeving ook mooi!
Kunnen jullie onder de bruggen door richting roermond?
Dat vinden wij het enige nadeel van Thorn.. de brug bij de A2 is net een meter te laag voor onze boot -O- Dus we kunnen net niet richting roermond varen met staande mast.

Romyloverrr, wat een mooie plas! Nooit geweten dat er in Maasmechelen ook een watersportclub is.

Leuk inderdaad, zoveel limburgers, terwijl de meeste mensen helemaal niet weten dat je hier überhaupt kan zeilen :))

Haha pandameisje, dat klinkt wel eng ja, maar dan heb je toch wel heel veel pech gehad! Een giek breekt gelukkig niet zo snel af :D
Ach, ik denk altijd maar zo.. het ergste wat kan gebeuren in een kleine boot is dat je in het water terecht komt, en op een lekker warme dag is dat ook niet zó erg :))

Waaw hettie, wat ziet de marieholm er mooi uit! Ik vind die vorm vooral erg gaaf.
Ik hoop dat jullie snel het water in kunnen!

Mo, wat fijn dat alles zo goed is afgehandeld door de verzekering, en jullie alweer hebben kunnen zeilen!
Het was idd heerlijk weer afgelopen weekend <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:50

Iedereen hier weer druk bezig met het vaarseizoen zie ik.

Mooie zeilfoto hierboven.

Mooie boot Hetty.

Ik ben druk bezig met mijn klein vaarbewijs te halen. Zaterdag heb ik deel 1 gehaald en over een paar weken ga ik voor deel 2.
Vond het nog best een pittig examen.

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:06

Wat fijn dat je je examen voor deel 1 al hebt gehaald! Succes met deel 2.
Mijn vriend is er ook mee bezig. Alleen jammer dat de examenlocaties zo ver weg zijn.

Het marifoon certificaat heeft ie vorig jaar gehaald, dus dit jaar mogen we voor het eerst de marifoon gebruiken :D

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:11

Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vind, het zeilen, varen en alles wat erbij komt kijken! Voor ik mijn vriend leerde kennen was enkel op een boot stappen al een uitdaging.
Vorig jaar zijn we op vakantie geweest met de varianta (erg knus en de ultieme relatietest.. :D) en voor ik het wist rende ik ook die hele boot over haha. Daar leer je wel veel van, een bootvakantie. :)

Helaas passen wij ook niet onder de bruggen door bij Roermond, dus die kant zijn we nog nooit opgevaren. Ooit is dat wel de bedoeling, want het schijnt wel een leuke route te zijn voor 1 dagje. Maar dan moet de mast plat. Met de varianta was dat nooit zo'n probleem. Maar deze mast is iets zwaarder dus daar moet nog iets op bedacht worden dat hij makkelijker te "hanteren" is.

Vaarbewijs wil ik ook ooit eens halen. Nu vaart mijn vriend eigenlijk altijd, maar het lijkt mij leuk, en ook voor de veiligheid als er iets gebeurd, dat ik ook overal mag varen zonder dat je moet kijken of dat wel mag.
Qua afmetingen en pk's (Yanmar 16 pk :Y)) mag het allemaal zonder vaarbewijs, maar geloof dat je voor sommige stukken een vaarbewijs nodig bent?

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:26

hier een mee-zeiler, mijn vriend is er gek van en heeft een open zeilbootje. Ik vaar regelmatig mee maar heb er nog niet zoveel kaas van gegeten. Wij varen het hele jaar door, ook in de winter dus en overnachten dan ook op de boot. Kan wel zeggen dat je dan goed materiaal moet hebben, zowel zeilpak als slaapzak en matje. Kortom in de winter wel een uitdaging. Nu met de zomer in aantocht wil ik ook wat meer echt leren zeilen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:59

8nnemiek schreef:
Wat fijn dat je je examen voor deel 1 al hebt gehaald! Succes met deel 2.
Mijn vriend is er ook mee bezig. Alleen jammer dat de examenlocaties zo ver weg zijn.

Het marifoon certificaat heeft ie vorig jaar gehaald, dus dit jaar mogen we voor het eerst de marifoon gebruiken :D


Misschien doe ik dit jaar ook nog marifoon examen.

Al moet moet ik bekennen dat ik hem in Griekenland gewoon gebruik :o

Examenlocatie is voor ons gelukkig goed te doen. Succes voor je vriend. Ik heb veel aan de oefenexamens gehad.