Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:51

Haha die honden :))
En wat fijn dat de zwaarden er weer op zitten. Ziet er heel mooi uit!

In onze haven is niks van het hoge water te merken, maar in de haven waar we vroeger lagen wel, die ligt aan de maasplassen in Midden-Limburg:
Afbeelding
De steigers dreigden weg te drijven :=
https://www.thornerzeilclub.nl/wp-conte ... scaled.jpg

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:55

Leuk al die verhalen over zeiljachten :)

Mijn vriend en ik willen over een paar weken een lang weekend weg met de laser.
Wie weet er in Friesland een leuke camping waar we met een klein tentje kunnen staan.

Liefst wel aan een lekker groot meer.

Hoeft geen haven te hebben, een strandje is ook goed. We hebben geen motor dus een rustige plek om het water in te gaan is wel fijn.


Afbeelding

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:09

Leuk! Wij hebben sinds kort ook een laser (heel erg, we hebben inmiddels 4 boten: grote zeiljacht waarop we wonen, de dinghy bij de zeilboot, een sloep en de laser :o ), super leuke boten! Waar je naartoe kunt: Sneek, Langweer en Makkum, hoe ze heten weet ik niet, ben niet zo thuis in kamperen maar weet wel dat je daar direct aan het water staat. Hopelijk vinden jullie een mooi plekje!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:11

Wij zijn laatst met de kano in Gaastmeer geweest. Ik weet niet of daar een camping is, maar vlakbij is Heeg, daar kun je zeker camperen! Daar kun je varen op de 2 grote meren die daar liggen. Voor tussendoor pauze zijn er ook een paar kleine eilandjes. Met een laser zal het even zoeken zijn om aan te leggen, maar dat moet zeker lukken.

Ik zal trouwens maar niet beginnen over onze vloot. Gelukkig zijn het alleen geen zeilboten. Ik vind het wel heel leuk om mee te lezen over jullie zeilboten!

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:24

mirriezz schreef:
Wij zijn laatst met de kano in Gaastmeer geweest. Ik weet niet of daar een camping is, maar vlakbij is Heeg, daar kun je zeker camperen! Daar kun je varen op de 2 grote meren die daar liggen.

Heeg is inderdaad heel leuk varen. We zijn daar in juni nog geweest met een gehuurd zeiljacht. Ik ga daar eens zoeken naar een camping.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:04

Yay, de stremming op pleziervaart is ook ingetrokken *\o/*.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:05

Afbeelding

Wij zijn op de Waddenzee :D. Zonder grootzeil, maar we hebben nog wat kunnen zeilen op t fokje.

Vanavond droogvallen *\o/*!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:15

Ohh waaw wat een heerlijke foto! Heel veel plezier!
Wat ziet ze er prachtig uit <3

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:47

Wat heerlijk! En zo leuk als je foto’s ‘onder zeil’ hebt. Wij zeilen inmiddels met enige regelmaat ‘samen’ met mijn ouders. Ik snapte mijn vader vroeger nooit als hij mijn moeder vroeg naar de dijk te komen zodat hij dicht onder de dijk langs kon varen voor actie foto’s. Maar de boot in actie op de foto is gewoon heel vet, ben ik nu achter =:) dus als we samen gaan zeilen maken we over en weer bij elke keer kruisen foto’s en filmpjes van elkaar :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:54

8nnemiek schreef:
Ohh waaw wat een heerlijke foto! Heel veel plezier!
Wat ziet ze er prachtig uit <3

Dank je wel, het is echt perfect weer om droog te vallen, weinig wind, lekker zonnetje. Nog een paar uurtjes wachten op hoog water en dan zoeken we de plek op waar we voor anker gaan en blijven liggen tot laag water.

Ze ziet er zeker goed uit. Helaas mist de masttop, maar het mag de pret en de complimenten van anderen niet drukken :D.


M_i_R schreef:
Wat heerlijk! En zo leuk als je foto’s ‘onder zeil’ hebt. Wij zeilen inmiddels met enige regelmaat ‘samen’ met mijn ouders. Ik snapte mijn vader vroeger nooit als hij mijn moeder vroeg naar de dijk te komen zodat hij dicht onder de dijk langs kon varen voor actie foto’s. Maar de boot in actie op de foto is gewoon heel vet, ben ik nu achter =:) dus als we samen gaan zeilen maken we over en weer bij elke keer kruisen foto’s en filmpjes van elkaar :')

Ja, wat je zegt idd! Ik heb net ook een 20-tal foto's van de boot van mijn schoonvader gemaakt, is ie erg blij mee. Helemaal zo op open zee krijg je dat anders niet voor elkaar.

Afbeelding
De boot van schoonpaps, een Tukker Vlet motorboot (ook een platbodem, maar een met wat meer diepgang dan de onze :)) ).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:56

Leuk is dat ja!

Er is ook een Facebook groep speciaal om foto’s te plaatsen van zeilboten die je onderweg tegen komt.
ElkaarsZeilbootjesSchieten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:56

8nnemiek schreef:
Leuk is dat ja!

Er is ook een Facebook groep speciaal om foto’s te plaatsen van zeilboten die je onderweg tegen komt.
ElkaarsZeilbootjesSchieten

Oh echt? Dat is wel gaaf. Zo even opzoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:35

Afbeelding

:D.

Er zwommen er drie om onze boten. Waarvan een moeder met een jong. Lastig te fotograferen, haha.

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:48

Heerlijke berichten weer, wij zijn ook met de boot op vakantie en liggen nu in Harlingen. We hopen morgen naar Terschelling te gaan maar het lag er vandaag alweer vol. Hopelijk kunnen we ons bootje er nog ergens tussen proppen haha. Geniet ervan allemaal!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:55

Mo_86 schreef:
Heerlijke berichten weer, wij zijn ook met de boot op vakantie en liggen nu in Harlingen. We hopen morgen naar Terschelling te gaan maar het lag er vandaag alweer vol. Hopelijk kunnen we ons bootje er nog ergens tussen proppen haha. Geniet ervan allemaal!

Oh, wij waren vanmorgen nog in Harlingen, echt poepdruk gisteren, vier rijen. We liggen nu voor Richel.

Duimen dat jullie terecht kunnen op Terschelling +:)+.

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:34

Ja vandaag ook mega druk! We liggen ook nog in de smalle maar gezelligste haven. Draait m’n vriend zonder enige stress ons bakbeest even om en vaart zonder enige moeite zo even achterstevoren die haven in. Dat vind ik best wel knap, ik doe hem dat niet na. Kregen zelfs nog complimenten in het voorbijvaren van mensen haha. We liggen nu op een mooi plekje!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:53

Ik vind het stoer hoor, in zo'n drukke havens aanleggen! Wij hebben de drukke zomerperiode altijd vermeden, mede om die reden :))
Ohh en San, wat geweldig, die zeehonden <3

Wat voor kiel heeft jullie schip, Mo?
Ik zie de meeste boten hier in de haven altijd zo gemakkelijk achteruit varen.. bijna haakse bochten.. En dan komen wij aan met onze langkieler :')
Laatst hebben we het schip even omgedraaid en achteruit aangelegd. Ging perfect, we kwamen tot op de centimeter nauwkeurig uit, en we hebben er gelukkig wat ervaring mee en ook een flink schroefeffect gewend, maar man wat luistert die traag naar het roer :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:09

Afbeelding

Deze moest ik nog even delen <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:11

8nnemiek schreef:
Ik vind het stoer hoor, in zo'n drukke havens aanleggen! Wij hebben de drukke zomerperiode altijd vermeden, mede om die reden :))
Ohh en San, wat geweldig, die zeehonden <3

Wat voor kiel heeft jullie schip, Mo?
Ik zie de meeste boten hier in de haven altijd zo gemakkelijk achteruit varen.. bijna haakse bochten.. En dan komen wij aan met onze langkieler :')
Laatst hebben we het schip even omgedraaid en achteruit aangelegd. Ging perfect, we kwamen tot op de centimeter nauwkeurig uit, en we hebben er gelukkig wat ervaring mee en ook een flink schroefeffect gewend, maar man wat luistert die traag naar het roer :')

Pff, dat achteruit varen vind ik sowieso onbegrijpelijk :)). Zo knap.

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:52

We hebben een vinkiel met bulb. Dat wil prima achteruit gelukkig en reageert ook best vlot. Met een langkieler achteruit is al helemaal knap! Mooi dat jullie laatst zo mooi uitkwamen :).

En San wat een prachtig beeld! Droogvallen is zó bijzonder! Heb dit in m’n studententijd veel gedaan met het verenigingsschip van m’n studentenzeilvereniging. Dat kunnen wij niet met ons schip haha, dan vallen we om.

Ondertussen zit ik me een beetje druk te maken om morgen, of er wel plek gaat zijn op Terschelling... We gaan gewoon die kant op en zien het wel, las wel dat je moet bellen vooraf als je met een schip groter dan 15 meter komt, dus dat doen we dan maar.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:30

Ahhhh mooi setje wadpoten Mo! Dan kan alles!

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:31

M_i_R schreef:
Ahhhh mooi setje wadpoten Mo! Dan kan alles!


Hahaha ja kan ook nog natuurlijk :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:42

We hebben op onze Fellowship wel eens gedacht aan wadpoten, maar het lijkt me doodeng, ook al stak die maar een meter diep :')

Wat een prachtige foto weer San <3

Succes morgen, Mo!
Heeft Terschelling ook een webcam? Daar keken wij destijds altijd naar als we richting Texel en Vlieland wilden gaan.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:58

Ik weet niet hoe ze het nu doen maar vorig jaar heb ik vooraf gebeld naar Schier dat we de overtocht wilden maken met een smurf van twee aan boord en of hij kon aangeven of hij plek voor ons (over) hield. Toezegging gekregen en overgestoken. Droogvallen was toen wel ambitieus geweest met O maar onze Nienke kan dat heel goed met haar dooskiel en twee kleine kimkielen

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 03:36

Bellen doe ik eigenlijk ook altijd vooraf. De meeste Waddenhavens hebben een beleid dat je niet kan reserveren maar, en dat klinkt heel decadent en is dat ook wel, voor een jacht van 16 meter wordt vaak plaats gemaakt. Op de site van de haven van Terschelling staat ook dat je niet moet bellen tenzij je langer bent dan 15 meter. Vorig jaar nog meegemaakt toen we naar Texel gingen, werd juist aangegeven dat ze blij waren dat we even belden en dat we konden komen. We mochten op een kopsteiger liggen waar op stond ‘niet aanmeren’ hahaha. We passen ook meestal niet in een box. Das het enige nadeel denk ik van zo’n grote maat. Maar goed het is ook ons huis dus daar wilden we geen concessies op doen. Wadpoten vind ik een mooi concept maar is helaas niet haalbaar voor ons denk ik, schip weegt ook nog eens 28 ton

Ondertussen is het 3.33 uur en ben ik geveld door een voedselvergiftiging, is dus nog even de vraag of we morgen (of nou ja, later vanochtend) kunnen vertrekken. Hopelijk is het snel over...

Een dooskiel met kimkielen is ook ideaal op het wad, doen jullie dat vaak, droogvallen?