Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:34

@birdybirdy, Beppy is dan wel een aanraden. Die is heerlijk flexibel.
Ik heb afgelopen dagen toevallig de organicup weer geprobeerd en die is inderdaad heel stug.

Diva en beppy blijven echt mijn top paar.

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:54

Ik vind Beppy dus een enorm harde rand hebben en ik vind beppy nog aardig groot. De meluna is een veel zachtere cup om in te brengen is mijn ervaring

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:10


Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:17

Ik heb denk ik een van de kleinste en zachtste cupjes. De Casco mini. Heel tevreden over en deze voel ik niet zitten. Mijn vorige zachte cupje met een stevigere rand wel.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:24

Ik had de Beppy gekocht, maar ik denk dat mijn baarmoedermond te laag is achteraf gezien. Ik had Beppy de dag van bestellen nog gevraagd om te annuleren, maar heb nog geen reactie en gewoon een pakket ontvangen.

Ik heb nu de Merula gekocht en moet denk ik wat van het 'trapje' gaan knippen.

Net klaar met ongesteld zijn, dus moet nog even wachten tot volgende maand om de Merula te proberen.

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:06

Mijn baarmoedermond is ook heel laag op mijn eerste twee dagen. Die zakt in de cup en dan loopt hij snel over. Behalve bij Beppy door de doorlekrand. Dus wellicht juist geschikt voor je.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:53

Ik heb hetzelfde, mijn mond zakt ook erg naar beneden en heb om die reden de meluna shorty. Ik heb ook het idee dat m'n mond in de cup komt, alleen verlies is dusdanig weinig bloed dat ik überhaupt geen last heb van doorlekken? Moet soms wel overdag nog een keer extra legen op de 1e dag, ipv alleen in de ochtend en avond. Hij zit dan wel goed vol.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:30

LumosNox schreef:
Ik had de Beppy gekocht, maar ik denk dat mijn baarmoedermond te laag is achteraf gezien. Ik had Beppy de dag van bestellen nog gevraagd om te annuleren, maar heb nog geen reactie en gewoon een pakket ontvangen.

Ik heb nu de Merula gekocht en moet denk ik wat van het 'trapje' gaan knippen.

Net klaar met ongesteld zijn, dus moet nog even wachten tot volgende maand om de Merula te proberen.


Je krijgt er 2, zodat je er 1 kunt proberen en werkt het niet voor je stuur je ze terug en krijg je je geld retour.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:31

Oh ja? Ik had niet het idee dat Beppy dat van plan was.
Ik heb ze nu al twee keer gemaild, maar nog geen reactie gekregen.
Ik heb Beppy gekocht omdat ik hier goede ervaringen las en las daarna pas over eventueel geschiktere cups.
Een andere webshop waar ik de merula besteld heb heeft wel al gereageerd op een mail, dus ik weet het niet meer zo met Beppy.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:56

Ik heb ze al even, maar dat was toen de actie.. misschien nu niet meer, dat zou ook kunnen natuurlijk.
Ik had overigens contact via FB, dat ging lekker vlot.

Edit: ik zie dat ze die garantie dus niet meer hebben.. stom.
Ik zou hem dan gewoon proberen. Ik vind het echt een prima cup.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:39

Volgens mij hebben ze geen Nederlandse fb pagina meer. Als ik zoek dan kom ik bij allemaal oudere dames Beppy terecht of bij Nespresso en als ik de link volg op hun website krijg ik 'link is broken'.
Nog steeds geen reactie, ik ga morgen even verder uitzoeken hoe ik in contact kan komen.
Ik vind die Merula voor nu even genoeg om te proberen.

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:45

Je kan ook gewoon bellen tussen 09:00-17:00 uur. NL: +3110 467 65 73 (9.00 – 17.00)

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:00

Ja, dat wilde ik morgen gaan doen. Ik had het liever gewoon via de mail opgelost.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:24

Heeft iemand ervaring met een Merula (one size) die omhoog kruipt? Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid de Organicup A, maar op m'n zware dagen moet ik er snachts 2x uit om deze te legen. Daar was ik aardig klaar mee, dus na wat vergelijken de gewone Merula besteld. Nu heb ik deze vandaag voor het eerst gebruikt, 1e x met de c vouw en tweede keer met de push down, maar beide keren zat de cup toen ik hem eruit wilde halen (omdat ik 10 minuten na inbrengen doorlekte) ineens veel te hoog, ver voorbij m'n bmm. Is dit gewoon geen geschikte cup voor mij? (Welke zou ik dan kunnen proberen?) Of zijn er andere trucjes die ik nog kan proberen?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:39

Is dat zo'n rond ding?
Dat werkte bij mij echt voor geen meter, die was aan het biljarten binnenin denk ik, zat zelfs eens op zijn kop...
Ik durfde hem daarna niet meer te gebruiken.
Geen tips dus helaas.

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:48

Meer mensen waarbij Organicup te breed was oid ? Ik lees hier wel veel dat hij stug was.

Ik heb die dus, ik krijg hem redelijk makkelijk in nu maar het probleem is dat hij lekt en
Spoiler:
dat ik niet meer naar de wc kan omdat hij blijkbaar te groot is dat hij nog een gat afklemd _O- _O-

Hij lijkt dus te stug/te breed. Had wel gewoon A voor niet bevallen en kreeg hem ook redelijk goed in behalve dat hij niet heel flexibel uit vouwt. Tampons nooit last van dus heb ook niet per se het idee dat het nou enorm smal is waardoor dit komt. Maar misschien wel iets in combi met stugheid? Geen idee.

Nu toch maar even naar kruidvat kijken denk ik. Ik vind het ook even wat op dit moment om continu nieuwe te bestellen en uit te proberen, ze kosten ook aardig wat. De beppy lees ik veel over hier alleen ik zie veel dat hij wat breder is en daarom heb ik die tot nu toe gegokt in verband met mijn vorige struggle :')

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:50

Amado7 schreef:
Spoiler:
dat ik niet meer naar de wc kan omdat hij blijkbaar te groot is dat hij nog een gat afklemd _O- _O-


Ik plas ook in horten en stoten met de Cup in, blijkbaar knijpt ie t andere buisje ook wat af?

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:25

Ik wil het ook proberen omdat het wat beter voor het milieu is, wat raden jullie aan?
Ik bloed normaal :j

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:06

F_Orumster schreef:
Amado7 schreef:
Spoiler:
dat ik niet meer naar de wc kan omdat hij blijkbaar te groot is dat hij nog een gat afklemd _O- _O-


Ik plas ook in horten en stoten met de Cup in, blijkbaar knijpt ie t andere buisje ook wat af?

Precies de andere kant :')

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:47

Jeetje, nu word ik er toch simpel van: gisteravond ongesteld geworden dus weer die organicup ingedaan, vanmorgen dus doorgelekt maar op het maandverbandje.

En zo de hele dag al! Vorige menstruatie was ik alleen de eerste keer doorgelekt en daarna zat ie altijd goed. Maar nu? Wellicht maakt het ook uit dat ik hem toen pas de derde dag ben gaan gebruiken en u meteen de eerste dag, maar dat lijkt me toch sterk.

Maar wel irritant, heb ik alsnog dat vieze gevoel van een maandverbandje..

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:09

In het begin van je menstruatie is je baarmoederhals lager, kan zijn dat je daardoor lekt.

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:16

Dammie schreef:
In het begin van je menstruatie is je baarmoederhals lager, kan zijn dat je daardoor lekt.


Dat heb ik de eerste twee dagen ook. Alleen Beppy zorgt dat ik niet zo snel doorlek door anti lekrand. Modibodi heeft seamless menstruatie ondergoed, perfect samen. De andere dragen gebruik ik dan de claricup.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:23

Ja dat voelt idd zo. Wanneer ik hem in doe lijkt ie goed te zitten, maar ineens voel ik dat ie niet goed meer zit en zit mijn baarmoedermond ernaast. Dat werkt dus niet.

Nu maar weer ff tampons, dat voelt een stuk schoner.

Maar dat strookt dus wel dat ik het vorige keer pas op dag drie probeerde en het meteen goed ging. Zal eens kijken naar andere cups.

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:31

Je kan nog proberen hem zo laag mogelijk in te brengen. Dat werkt bij mij soms. En andere keren heb ik pech en gaat hij alsnog omhoog en er idd naast of de bmm zakt in de cup.
Daarvoor heb ik dan de modibodi. Het zit zelfs zo fijn dat ik die elke dag draag, ook al ben ik niet ongesteld :+

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:38

Ja ik vermoed dat ik hem veel te hoog inbreng.

Modibodi is denk ik menstruatie ondergoed?