[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:09

Urbanus schreef:
Hoi! Ik laat straks een medusa zetten, weet iemand hoeveel mm (qua lengte) het uiteindelijke sieraad wordt?


Leuk, viel het mee?
Nee daar is geen zinnig woord over te zeggen nu, voor ons niet. Je piercer kán een indicatie geven, maar soms willen ze niet doen om te voorkomen dat je zelf gaat wisselen (te vroeg) en soms weten ze het niet.
Ligt er ook aan wat jij fijn vind. Zo had ik altijd een 16mm in m'n tong, terwijl 14mm ook paste..

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 02:46

Met straks bedoel ik dinsdag, ik pb je de foto van m'n dikke lip wel :')

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:50

Whahahahaha ik dacht; die zit al haha. Lekkerding ben je.
Ja ik ben erg benieuwd naar de dikke lip, hebben we samen dikke lippen. Ik door een beugel, jij door een medusa

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:18

Ik heb er 7mm in zitten, en heb een vrij dikke bovenlip :)

Bodan

Berichten: 1220
Geregistreerd: 27-08-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:19

Hallo ik ben nieuw in deze groep, maar ik volg het al een tijdje. Ik heb afgelopen weekend een conch gezet. Erg blij mee.

Nu leek mij een daith ook erg mooi. Ik weet dat deze piercing kan helpen met migraine. Toen had ik er met een vriendin over en zei vertelde dat er ook een kliniek is die kijkt naar waar de zenuw langsloopt om gericht te prikken en dat het helpt voor meerdere klachten. Ik heb gekeken op hun website en het zou bij meerdere klachten helpen waar ik nu last van heb, oa long covid. Heeft iemand hier van gehoord? Ik zoek naar ervaringen en of het geen onzin is. Ik wist niet of ik deze vraag hier het beste kon stellen of in de long covid groep.

https://daithkliniek.nl/

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:15

Er is geen bewijs dat de daith daadwerkelijk helpt tegen migraine. Zeker als je hem bij een piercer laat zetten kijken ze daar ook helemaal niet naar. Je kan denk ik het beste even naar het daith + migraine topic. Geen idee hoe ik in linkje in een bericht plak, maar als je zoekt op: "Daith piercing en migraine ervaringen gezocht" vind je hem wel.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:05

Iemand tips nazorg navelpiercing na t zetten ?

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:20

Als het goed is krijg je die informatie toch na het piercen mee van je piercer mee, of zou je dat gehad moeten hebben...

Maar over het algemeen wordt geadviseerd: in beginsel met schone handen 2x per dag reinigen (misschien heb je schoonmaakspul meegekregen? Anders ook online aan te schaffen) en verder niet aankomen. Draag schone ruimvallende kleding, die geen druk op de piercing uitoefent. En zorg voor een schone omgeving (schoon bed).

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 01:55

MuSLi schreef:
Als het goed is krijg je die informatie toch na het piercen mee van je piercer mee, of zou je dat gehad moeten hebben...

Maar over het algemeen wordt geadviseerd: in beginsel met schone handen 2x per dag reinigen (misschien heb je schoonmaakspul meegekregen? Anders ook online aan te schaffen) en verder niet aankomen. Draag schone ruimvallende kleding, die geen druk op de piercing uitoefent. En zorg voor een schone omgeving (schoon bed).


Thankyouuu! Jaa klopt, alleen kreeg k voor een jaar terug verkeerde informatie van mijn piercer die overigens ook verkeerd gepierced had. Nu jaar later opnieuw laten piercen bij een wat bekendere naam, fingers crossedd. Heb van die zoutoplossingsprays met tea trea oil gekocht bij piercing mania, dus dan ga ik t daarmee doen. Thanks

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:18

Lieffiefi schreef:
Whahahahaha ik dacht; die zit al haha. Lekkerding ben je.
Ja ik ben erg benieuwd naar de dikke lip, hebben we samen dikke lippen. Ik door een beugel, jij door een medusa


Ik haal 'm zo weer weg hoor, maar pijn viel me echt heel erg mee! Ik bloedde wel als een rund :')


[Knip]foto[knip]

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:40

Oh heel leuk!! Staat goed met je septum ook!

Hoe duur was het?

Sterre98

Berichten: 6331
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:14

Ooh super tof! Ik twijfel ook al jaren, maar heb altijd in die regio regelmatig koortslippen dus dat lijkt me niet handig :(:)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:23

45+15 voor een sieraad.

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:24

Staat heel goed!!!!

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:26

Dank! Ik heb zo getwijfeld omdat ik 37 word maar ik ben er echt heel blij mee!

Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:09

Leeftijd is voor piercings totaal niet relevant! :D

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:14

OMG! Hoe gaaf is dat! Staat je perfect!! <3

Die medical Daith kliniek is ook een mooie zeg. 160 euro voor een piercing.
Ik zou als piercer voortaan ook het woordje medical op mn prijslijst zetten. :')

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:20

Urbanus schreef:
Dank! Ik heb zo getwijfeld omdat ik 37 word maar ik ben er echt heel blij mee!


Ik heb dat gevoel soms ook bij bepaalde keuzes zoals ik ook wss bij deze zou hebben - maar heel goed dat je je daar niet perse door laat tegenhouden en dat je blij bent met je uiteindelijke keuze het toch te doen :)
En ik zou je - gebaseerd op deze foto - ook echt geen 37 schatten :)) en dat komt niet door de piercing, je oogt gewoon als een prima niet oud - ook geen baby- maar normaal jong bloempje :))

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:08

Ahh dank ♡♡

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:58

Ik vind het heel gaaf staan! Mooi hoor!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:44

Iris82 schreef:
OMG! Hoe gaaf is dat! Staat je perfect!! <3

Die medical Daith kliniek is ook een mooie zeg. 160 euro voor een piercing.
Ik zou als piercer voortaan ook het woordje medical op mn prijslijst zetten. :')

Maar dat is echt onvergelijkbaar. Bij de daith kliniek zijn ze best even bezig met uitmeten in welk oor en hoe diep de piercing gezet wordt. Qua tijd, kennis en apparatuur is dat gewoon een heel ander verhaal. Je markt is ook heel anders; mensen die een mooi ringetje willen of mensen met allerlei klachten. Daar is als het goed is ook helemaal geen overlap tussen..

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:49

Mwah, mijne is gezet voor de mooi maar wel exact op het drukpunt waardoor ik geen hoofdpijn meer heb. Maar wellicht een toevalstreffer. Wel veeeeel goedkoper dan de kliniek..

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:16

Ik kwam er vandaag achter dat ik mijn helix niet meer in had, geen idee hoelang hij er uit was. Ik heb hem nu zelf doorgeprikt met een oorbel die er nu ook in zit, maar kan die blijven zitten of kan ik beter een helix piercing halen morgen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:45

JackieT schreef:
Ik kwam er vandaag achter dat ik mijn helix niet meer in had, geen idee hoelang hij er uit was. Ik heb hem nu zelf doorgeprikt met een oorbel die er nu ook in zit, maar kan die blijven zitten of kan ik beter een helix piercing halen morgen?

Beter een piercing halen! Oorbellen zijn vaak dikker en korter geloof ik.

jasz

Berichten: 2232
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:07

Nee oorbellen zijn juist dunner, dus zou een piercing halen. Anders kan je meestal later geen piercing meer in doen.

Ik had met m'n tragus ook en heb er wel weer (met wat pijn en moeite) een piercing in gekregen. Maar doe er nu echt geen oorbel meer in.

Hier ook een daith, maar ik heb geen verschil gemerkt qua hoofdpijn. Heb ook geen migraine, maar ik heb nog steeds wel gewoon soms hoofdpijn. Maar misschien dat ze bij zo'n kliniek wel veel beter kunnen kijken waar ze moeten piercen.