[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:59

Mogelijk hebben ze het dan met name over kraakbeenpiercings? Dat is inderdaad weer anders dan een piercing in de lel bijvoorbeeld.

Maar voor elke piercing zijn er vaak verschillende richtlijnen en genezingstijden.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:11

Ja dat zou goed kunnen, dat is me niet helemaal duidelijk.
Ik vond het al wel gek dat het in het geval van mijn oorlel zoveel zou uitmaken.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:59

meisje_ schreef:
Hi allemaal
Vraagje
Heb mijn tepelpiercings nu meer dN een jaar. Nooit geen last van gehad tot nu. Links doet zo’n pijn is ook dik en dus ontstoken.
Heb er vandaag een langer staafje in laten doen in de shop. Advies spoelen en 3xd schoonmaken en nacl gebruiken.
Liefste gooi k m er uit. Hoeveel kwaad kan dat in deze staat. Word gek vd pijn :(


Iemand tips tricks? :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:13

Zelf zeezout oplossing maken en 2x per dag 10 min laten weken was het advies van mijn piercer toen.

Heeft voor mij niks geholpen, heb er zo veel pech mee gehad dat ik ze er uiteindelijk alsnog uitgehaald heb. Denk dat ik ze als kerstcadeau voor mezelf weer opnieuw laat zetten in de hoop wat meer geluk te hebben.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:45

Pepperrr schreef:
Zelf zeezout oplossing maken en 2x per dag 10 min laten weken was het advies van mijn piercer toen.

Heeft voor mij niks geholpen, heb er zo veel pech mee gehad dat ik ze er uiteindelijk alsnog uitgehaald heb. Denk dat ik ze als kerstcadeau voor mezelf weer opnieuw laat zetten in de hoop wat meer geluk te hebben.


Zoutoplossing doe ik inderdaad dat is die nacl!
Liefst deed k m uit maar mag niet als t ontstoken os blijkbaar.?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:00

Nee beter om eerst de ontsteking op te lossen met piercing erin. Als je hem eruit haalt kunnen er alleen maar meer bacteriën naar binnen kruipen en kan het nog erger worden.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:14

Het gaat gelukkig al een heel stuk beter! Pijn zo goed als weg alleen met verzorgen/spoelen. Zwelling ook een heel stuk minder :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:12

Mooi!!

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:53

Ik kom even binnen vallen...
Sorry daarvoor.

Wie heeft hier een tragus piercing?
Ik hoor hier graag goede en eventueel ook minder goede ervaringen over.
Hoelang duurde het genezen, kan/mag je er tijdens het genezen gewoon op slapen? Kun je nog oordopjes in?

En weten jullie een goede piercing studio in de regio Nieuwegein/Utrecht?

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:52

IvysToeter schreef:
Ik kom even binnen vallen...
Sorry daarvoor.

Wie heeft hier een tragus piercing?
Ik hoor hier graag goede en eventueel ook minder goede ervaringen over.
Hoelang duurde het genezen, kan/mag je er tijdens het genezen gewoon op slapen? Kun je nog oordopjes in?

En weten jullie een goede piercing studio in de regio Nieuwegein/Utrecht?

Mega toeval maar ik heb net een tragus laten zetten afgelopen zaterdag. Laten zetten zelf was best even pittig maar doenbaar. Qua pijn achteraf voelde ik er eigenlijk weinig van. Nu heb ik wel precies 'oorpijn', dat komt omdat het zo dichtbij je gehoorgang zit denk ik..

Oordoppen kunnen niet volgens mij, toch niet gedurende het heelproces.. Ik ga het wel ook nog eens moeten dubbelchecken want ik heb deze maand een concert om te vragen wat ik dan kan doen qua gehoorbescherming := Mijn koptelefoon dragen lukt helaas niet, een grote overear zou misschien wel gaan.

Maaaar qua looks wel mooi vind ik <3

Afbeelding

Om te slapen kreeg ik als tip van mijn piecer om een handdoek op te rollen tot een worstje, dan de uiteinden vast te binden met een touwtje. Dan krijg je een donut waar je oor perfect door past om op te slapen. Gaat prima. :j

Ik moet na 2-3 maand terug om een korter staafje indien mogelijk. We hebben nu een platte achter- en voorzijde gekozen, gezien mijn tragus erg klein is. Daarom zit die ook bewust op het breedste deel en niet perse centraal, dat ging het beste voor mijn anatomie.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:14

Ik slaap ondertussen al bijna twee jaar op een reiskussen, zo eentje die je normaal om je nek doet. Zelfde idee als de handdoek hierboven :D

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:41

Mijn tragus zit al jaren maar daar sliep ik ook snel op dmv de handdoek/reiskussen tip. Ik kan mn airpods gewoon in maar alleen omdat ie al zo lang zit en volledig genezen is. Met een verse zou ik t niet doen.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 00:39

Ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het slapen. Die kan ik zonder problemen in met mijn tragus!
Heeft inderdaad wel een jaar geduurd, dus dat was wel rot met slapen aangezien ik overal wakker van word :+ toen heb ik ze niet gedragen

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:25

xLianneeee schreef:
Ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het slapen. Die kan ik zonder problemen in met mijn tragus!
Heeft inderdaad wel een jaar geduurd, dus dat was wel rot met slapen aangezien ik overal wakker van word :+ toen heb ik ze niet gedragen


Ik draag loops met slapen....
Dus dan denk ik toch maar geen tragus....

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:45

Tragus was bij mij echt de makkelijkste..
Laten zetten deed veel minder zeer dan ik dacht en ik sliep er direct al op :')
Echt nooit problemen mee gehad...

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 14:04

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik heb een septum en 2 nostrils, deze zijn op een wat meer unieke plek gezet (naar achteren en naar boven) zodat ze in 2 kuiltjes vielen waar ik ze graag wilde hebben. Daar ben ik nog steeds heel blij mee maar ik word binnenkort geopereerd en dus moet alles weer uit. al mijn andere piercings (en dat zijn er nogal wat) krijgen dan ringetjes zodat ik, na dat ik terug op mijn kamer kom, alles weer in kan doen. Echter, net geprobeerd en vanwege de gekke hoek krijg ik geen ringetje in mijn neus tenzij een enorme koeienring (10mm :') ) maar het zit niet prettig ivm de bocht. Ik ben gepierced met een labret 1.2mm maar een labret indoen is, vanwege de diepe plaatsing in mijn neus geen 5 minuten taak. Ik haal ze er wel eens op mijn neushaar te trimmen en mijn neusstrip op te doen maar het erin doen is pure horror en daar ben ik soms gerust 15 minuten per neus mee bezig.

Iemand anders nog een idee voor iets dat ik snel erin en eruit kan doen?

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 14:23

IvysToeter schreef:
xLianneeee schreef:
Ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het slapen. Die kan ik zonder problemen in met mijn tragus!
Heeft inderdaad wel een jaar geduurd, dus dat was wel rot met slapen aangezien ik overal wakker van word :+ toen heb ik ze niet gedragen


Ik draag loops met slapen....
Dus dan denk ik toch maar geen tragus....


Mijn tragus zit er nu één jaar in en ik draag nog steeds geen oordoppen. Af en toe geprobeerd maar dan had ik er 's ochtends meteen een vochtbultje bij door de druk tijdens het slapen. Helaas, want ik word nu ook super vaak wakker 's nachts van allerlei geluidjes :')

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 14:31

_Friemel schreef:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik heb een septum en 2 nostrils, deze zijn op een wat meer unieke plek gezet (naar achteren en naar boven) zodat ze in 2 kuiltjes vielen waar ik ze graag wilde hebben. Daar ben ik nog steeds heel blij mee maar ik word binnenkort geopereerd en dus moet alles weer uit. al mijn andere piercings (en dat zijn er nogal wat) krijgen dan ringetjes zodat ik, na dat ik terug op mijn kamer kom, alles weer in kan doen. Echter, net geprobeerd en vanwege de gekke hoek krijg ik geen ringetje in mijn neus tenzij een enorme koeienring (10mm :') ) maar het zit niet prettig ivm de bocht. Ik ben gepierced met een labret 1.2mm maar een labret indoen is, vanwege de diepe plaatsing in mijn neus geen 5 minuten taak. Ik haal ze er wel eens op mijn neushaar te trimmen en mijn neusstrip op te doen maar het erin doen is pure horror en daar ben ik soms gerust 15 minuten per neus mee bezig.

Iemand anders nog een idee voor iets dat ik snel erin en eruit kan doen?


Zoek je dan dus iets tijdelijks zodat ze niet dichtgroeien terwijl je nog in t ziekenhuis bent? Is zo’n gebogen staafje dan niet iets? Zie je misschien wel wat in je neus zitten maar als het toch maar voor even is…

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:51

IvysToeter schreef:
Ik kom even binnen vallen...
Sorry daarvoor.

Wie heeft hier een tragus piercing?
Ik hoor hier graag goede en eventueel ook minder goede ervaringen over.
Hoelang duurde het genezen, kan/mag je er tijdens het genezen gewoon op slapen? Kun je nog oordopjes in?

En weten jullie een goede piercing studio in de regio Nieuwegein/Utrecht?


Heeft hier een jaar geduurd met genezen, en daarna ook nooit meer last van gehad. Ook het zetten was echt een eitje. Je hoort het vooral kraken maar qua pijn was het echt een 3/10. Met slapen heb ik nooit last gehad ook. Ook oordopjes kon ik vrij snel weer in. Wel héél voorzichtig!
Een van de makkelijkste piercings die ik heb iig!

En ik vind Gabriella van Next Level Piercings in Utrecht (zit bij U Ink in het pand) echt de meest fijne piercer die er bestaat! Ik reis er altijd heen vanuit Brabant, zo'n lieve en fijne vrouw is dat! <3

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:18

Misschien iets van bioflex? En dan eventueel nog een pleister over je neus als de artsen bang zijn dat je piercing verdwijnt tijdens de operatie :')

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:15

Mars schreef:
_Friemel schreef:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik heb een septum en 2 nostrils, deze zijn op een wat meer unieke plek gezet (naar achteren en naar boven) zodat ze in 2 kuiltjes vielen waar ik ze graag wilde hebben. Daar ben ik nog steeds heel blij mee maar ik word binnenkort geopereerd en dus moet alles weer uit. al mijn andere piercings (en dat zijn er nogal wat) krijgen dan ringetjes zodat ik, na dat ik terug op mijn kamer kom, alles weer in kan doen. Echter, net geprobeerd en vanwege de gekke hoek krijg ik geen ringetje in mijn neus tenzij een enorme koeienring (10mm :') ) maar het zit niet prettig ivm de bocht. Ik ben gepierced met een labret 1.2mm maar een labret indoen is, vanwege de diepe plaatsing in mijn neus geen 5 minuten taak. Ik haal ze er wel eens op mijn neushaar te trimmen en mijn neusstrip op te doen maar het erin doen is pure horror en daar ben ik soms gerust 15 minuten per neus mee bezig.

Iemand anders nog een idee voor iets dat ik snel erin en eruit kan doen?


Zoek je dan dus iets tijdelijks zodat ze niet dichtgroeien terwijl je nog in t ziekenhuis bent? Is zo’n gebogen staafje dan niet iets? Zie je misschien wel wat in je neus zitten maar als het toch maar voor even is…


Ja, echter zijn die staafjes 0.8 zag ik, ik ben op 1.2mm gepierced :(

edit: de piercings moeten uit tijdens operatie (helaas) dus het is iets dat ik in de ochtend snel in kan doen naar het ziekenhuis en na de operatie als ik terug ben op de kamer totdat ik de volgende dag thuis ben om normale staafjes erin te doen :j

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:27

Ik breek even in maar is zoiets misschien een idee?
Ook te krijgen in 1.2 en ik denk dat je dat sneller indraait dan een labret. Ik vond het toen ook zo'n gedoe om alles weer in te krijgen na een operatie met m'n half suffe hoofd.

Afbeelding

Of deze, kun je zelfs je eigen balletje opdoen :D

https://www.piercingsworks.com/nl/neus- ... -12mm.html

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:18

Solleke_Noah schreef:
IvysToeter schreef:


Ik draag loops met slapen....
Dus dan denk ik toch maar geen tragus....


Mijn tragus zit er nu één jaar in en ik draag nog steeds geen oordoppen. Af en toe geprobeerd maar dan had ik er 's ochtends meteen een vochtbultje bij door de druk tijdens het slapen. Helaas, want ik word nu ook super vaak wakker 's nachts van allerlei geluidjes :')


Dat dus.... en heel eerlijk.... ik heb de laatste jaren slecht genoeg geslapen dus denk dat er geen tragus komt...

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:22

Ik heb nooit geen enkele last gehad van mn tragus, niet met slapen, oordoppen etc. Naast mn conch de makkelijkste piercing ooit.

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:50

Ik heb tijdens het herstel van mijn tragus volgens mij geen oortjes gedragen, maar daarna is het geen probleem geweest :) (is al héél wat jaren geleden)...

Mijn dubbele flat helix piercings doen het echt helemaal top! Heel erg fijn... 0 last van gehad zo ver :D