[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:30

Even een hele stomme vraag maar ik kan het niet vinden. Als ik een gewoon gaatje in mn oorlel laat piercen (dus op plek die ook geschoten wordt) wat voor oorbel komt er dan in? Net zoiets als wanneer je laat schieten of iets met een zachtere achterkant

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:51

Een pinnetje met een platte achterkant waar je het knopje erop schroeft. Die prikt dus niet in je wanneer je erop ligt

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:09

Dankje! Dat wou ik idd weten

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:34

Ik las vandaag ergens (op tiktok?) dat het normaal is dat tepelpiercings 12 maanden blijven prutten. Hiephoi nog ff te gaan dus :+

Wat zouden jullie doen, heb mijn neuspiercing altijd rechts gehad, door de operatie uitgedaan en was binnen 3u dicht.
Ik moet minimaal 3 maanden wachten voor hij daar weer mag. Zou ik hem terug links laten piercen of rechts wachten.. heb eigenlijk evht geen geduld :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:11

Tepelpiercings kunnen jaren blijven prutten en kloten. Hoor ook veel verhalen van mensen waarbij ze nooit genezen.
Heb ze nu sinds juli en nog steeds korsten, vochtbulten en soms zelfs een beetje ontstoken/geïrriteerd.... Kl*te dingen. Maar mijn helix duurde ook 3 jaar, dus dit overleef ik ook wel _O-

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:14

Ik heb mijne er destijds uit gehaald omdat t nooit genas. Vond t ook geen prettig aanzicht met telkens die korsten etc

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:14

Hoe lang heb jij ze gehad Mars?

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:27

Ik heb ze nu iets meer dan een jaar, af en toe klein beetje korstjes op staafjes maar dat is het.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:45

Ik heb ze dik 2 jaar gehad denk ik, maar eruit moeten halen, links leek heel dicht onder de huid te zitten, en idd alsmaar zeuren.

Nu kan ik weer lekker lomp door t leven :')

Renee

Berichten: 3124
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:58

Misschien is er iemand hier met goede ervaringen met een bepaalde webshop of leverancier. Ik ben opzoek naar een webshop die goede kwaliteit bioplast labrets leveren. Mijn front helix en gewone helix gaan toch ondanks de titanium sieraden snel bitchen. Wanneer er een Bioplast Labret in zit heb ik eigenlijk nooit ergens last van. Ik bestel nu vaak bij crazy factory maar zeker de laatste jaren vind ik het kwalitatief heel matig. Het lijkt wel alsof de balletjes/steentjes nooit goed aansluiten op de staafjes waardoor ik continu aan het zoeken ben naar de steentjes in bed of huis.

Wie oh wie weet waar ik kwalitatief goede Bioplast sieraden kan krijgen?
Heb er nu titanium in zitten maar merk al wat pijn na 3 dagen dus die wil ik niet te lang laten zitten.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:07

Ik kom nog heel even terug op mijn vraag over ‘gewone’ oorbel laten schieten of piercen.. (sorry, niet zo spannend als jullie tepelpiercing vragen atm :+ )

Dat de Pierce naald dikker is dan bij schieten daar ga ik toch niks weer van zien zolang ik er niks zwaars in hang? Of heeft het wel degelijk verschil

Renee

Berichten: 3124
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:22

Love_Rosie schreef:
Ik kom nog heel even terug op mijn vraag over ‘gewone’ oorbel laten schieten of piercen.. (sorry, niet zo spannend als jullie tepelpiercing vragen atm :+ )

Dat de Pierce naald dikker is dan bij schieten daar ga ik toch niks weer van zien zolang ik er niks zwaars in hang? Of heeft het wel degelijk verschil


Ik heb 1 gepierct oorgaatje en 1 geschoten. Degene die uiteindelijk gepierct moest worden was oorspronkelijk geschoten en uitgescheurd. Ik draag zelf eigenlijk altijd knopjes maar heb nooit een verschil in grote opgemerkt. Ben er ook nooit mee bezig geweest wat je wel ziet bij mij is dat ze scheef zitten vandaar ook de knopjes. Ik denk ook niet dat ik er een dikkere piercing staafje doorheen kan duwen eigenlijk.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:18

Love_Rosie schreef:
Ik kom nog heel even terug op mijn vraag over ‘gewone’ oorbel laten schieten of piercen.. (sorry, niet zo spannend als jullie tepelpiercing vragen atm :+ )

Dat de Pierce naald dikker is dan bij schieten daar ga ik toch niks weer van zien zolang ik er niks zwaars in hang? Of heeft het wel degelijk verschil


Nee daar zie je helemaal niks van, ook al hang je er iets zwaars in. Dat verschil is zo minimaal. Een geschoten oorbelgaatje is 0,8mm, een gepierct gaatje (oor), is 1,2mm. Dat verschil van 0,4mm zie je niks van.

Edit: plus, als je hem laat piercen. En je doet er een 0,8mm in wanneer hij genezen is, zal je oorbelgaatje gewoon krimpen naar 0,8mm.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:45

Ja dat leek mij ook, maar ik begon te twijfelen omdat ze het zo specifiek vermeldden. Thanks!

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:56

Ik heb mijn helix zelfs gestretcht van 0.8mm naar 1.2 mm om er een piercing in te kunnen doen.
Mijn helix dateert van 2000 en toen was het nog normaal om hem te laten schieten.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:05

Ik zat onbewust toch met mijn piercing (oorlelpiercing) te spelen (slecht, ik heb even veel aan mijn hoofd, en ik moet duidelijk met een fidget toy aan de slag), en nu is het balletje eraf gestuiterd.... Ik ben druk aan het zoeken op de grond, maar ik vind hem nog nergens. De studio is al dicht.
Doen studio's moeilijk over het vervangen van zo'n piercing? En kan dat ook 'snel', zonder formele afspraak? Dat ik voor een vervangende piercing moet betalen, snap ik. Ik ben de twee weken gelukkig voorbij...

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:24

Neuh ik heb zoiets een keer gehad met een tragus. Had ik ff vast gezet met steriel gaasje erop en stukje pleister/tape.
Volgende dag de shop binnen gelopen en die frommelden er zo een nieuw balletje op (staafje zat er nog in gelukkig). Maken ze vaak zat mee dat iemand een balletje verliest.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:39

Bedankt! :) Dat stelt gerust. Met een steriel gaasje werd het ff niks (al ga ik t straks nogmaals proberen), maar er zit nu een stukje medisch tape om het staafje heen. Dan valt hij niet uit tijdens het slapen.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:59

Oh dat werkt idd ook prima stukje tape erom :j

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:05

Ik zou graag een tepelpiercing willen zetten, ik heb wel gehoord dat het genezen vrij poedersuiker ging. Is dit echt zo?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:43

Jup. Genezing is echt niet grappig. Het zetten was easy peasy. Nu een 3 kwart jaar later nog steeds bloeden, korsten, prutten... Dus als je ze neemt, ga uit van een laaaaang en vervelend genezingsproces.

Edit: als je een stukje naar boven scrolt staat t daar ook nog ahha

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:06

Hier gaat het dusdanig prima dat ik opzich wel een tweede wil :))

anoukwendy

Berichten: 4504
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:17

ik heb er ook nooit problemen mee gehad, ja als ik tegen de douchedeur aanknal ofzo doen ze 2 of 3 dagen moeilijk en daarna gaan ze weer goed

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:00

Nou hij is gezet hoor := vond hem echt niet bijzonder pijnlijk om te zetten.
Hopen dat het heling proces gaat volgens het boekje!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:25

Moet wel zeggen dat ik een hele slechte start gehad heb waardoor ze extra poedersuiker doen. Piercer had er te klein staafjes ingezet, bleef 1x ergens hangen en de dag erop groeide t balletje bijna in. Toen naar een andere piercer gegaan die heeft er veeeeeel te lange staven in gedaan waardooe het nog meer ging irriteren en er vochtbulten ontstonden door teveel beweging en ik er nóg sneller mee bleef hangen. Toen zelf kleinere besteld en die erin gedaan. Na een tijdje zaten er random braampjes (????) Aan de randjes van de balletjes van een van de staafjes waardoor ze weer gingen irriteren.... Toen weer andere besteld (intern geschroefd), en deze zijn nu goed. Maar het hele genezingsproces is dus totaal verstoord door al het te klein te groot, blijven hangen, irriteren etc.... Nog een laaaaange weg te gaan dus