[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:35

Ik vermoed dat Aimeé geen hadden helix zet. Ik zou eerst even bellen met TAT voor je een helix inplant die niet gezet kan worden. Zou zonde zijn.
Aimeé heeft zelf ook insta;
Thatsahotpicklepiercing

Omdat mijn stiefvader stopt met de zaak ben ik inmiddels overgestapt naar haar en niets dan lof. Z'n relaxte meid die haar vak echt leuk vind.

Laatst nog mijn oren onder handen genomen. Zie foto's.
De oor met conch is volledig Aimeé haar werk. Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:18

Mooi ! Heb je links nou meer gaatjes in je oorlel dan rechts ?

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:40

Mloez schreef:
Wat is jullie ervaring met een conch? Hebben jullie deze eerst laten piercen met een staafje, of direct met een ringetje?
Ik wil het liefst direct met een ringetje, maar deze kunnen lastiger zijn qua genezen hoor ik..

Mijn conch was super makkelijk gezet. Het enige 'vervelende' is het geluid van het kraakbeen dat je dan beter hoort dan bij bijvoorbeeld een helix of tragus, maar hij zat er indertijd zó in. De mijne zit dusdanig netjes in het midden, dat er een gewone labret in kan (of nu tijdelijk een gewone oorbel, omdat ik hem vanwege scans er vaker uit moest halen en mijn man dat gepriegel zat was). Een ringetje zou dan echt een RING moeten zijn, anders past het niet. :D

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:56

Mondy schreef:
Mooi ! Heb je links nou meer gaatjes in je oorlel dan rechts ?


Ja ik heb een dubbele earlobe rij idd..
Maar heb alles eruit moeten galen vanwege een operatie.
Ben nu langzaam weer mijn oren aan het designen :)

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:02

Shenavallie schreef:
Mloez schreef:
Wat is jullie ervaring met een conch? Hebben jullie deze eerst laten piercen met een staafje, of direct met een ringetje?
Ik wil het liefst direct met een ringetje, maar deze kunnen lastiger zijn qua genezen hoor ik..

Mijn conch was super makkelijk gezet. Het enige 'vervelende' is het geluid van het kraakbeen dat je dan beter hoort dan bij bijvoorbeeld een helix of tragus, maar hij zat er indertijd zó in. De mijne zit dusdanig netjes in het midden, dat er een gewone labret in kan (of nu tijdelijk een gewone oorbel, omdat ik hem vanwege scans er vaker uit moest halen en mijn man dat gepriegel zat was). Een ringetje zou dan echt een RING moeten zijn, anders past het niet. :D


Valt opzicht mee. Ik pas in mijn conch een 10mm ringetje.

Mijn tragus kraakte véél harder dan mijn conch. Dat geluid staat echt in mijn geheugen gegrift. _O-

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:49

@Mondy, echt suuupergaaf! Erg mooie tunnels <3

@Lieffiefi, gave conch! Zoiets is dus ook een beetje mijn doel wat ik zou willen.


Het kraken bij een piercing maakt me nog niet zoveel uit. Ik moet bekennen dat mijn tragus en daith echt heftig pijn deden en dat was zodanig dat ik geen kraak heb gehoord :')
Blijkbaar heb ik (volgens de piercer) vrij dik/stug kraakbeen dus het kostte haar echt moeite om de naald erdoor te krijgen.
Is ook de reden dat ik mijn oren nog niet helemaal vol heb zitten. Stiekem ben ik een groot watje wat de pijn betreft :') :')

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:29

Ohh jongens even de balen. Mijn neuspiercing was eindelijk fijn genezen. Moest k hem gisterochtend uitdoen voor een operatie. 3uurtjes later ging die dr ral niet meer in :(/( vandaag nog in de shop geweesg maar was al dicht. :(

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:51

Ik kan me geen kraak herinneren..
@meisje_ wat balen, niet opnieuw gezet ?

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:45

Kan me van zowel m’n tragus als daith geen gekraak herinneren..

Vandaag toch geen hidden/floating helix laten zetten. Kwam geen mooi sieraad naar m’n smaak tegen.
Het is een rook geworden.
Die viel me nog vies tegen qua pijn :Y)

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:45

Mondy schreef:
Ik kan me geen kraak herinneren..
@meisje_ wat balen, niet opnieuw gezet ?


Ze gaven aan dat t beter was eerst 3 maanden te genezen. Overigens mocht ik vd dokter eigenlijk of niet uit bed. Mrja prioriteiten :’) dacht als k daardior mn piercing terug heb..

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:23

Ik heb helaas de keuze moeten maken om mijn tepelpiercings eruit te halen. Het leek wel of de linker de boel er langzaam aan het uitwerken was. Hij lag heel dicht onder het topje van de tepel, en enorm veel gezeur mee.
Rechts was gewoon in orde, maar ik wil niet half rondlopen.

Ik vind het zo leeg en stom zo.. Niks aan, al gaat gezondheid natuurlijk voor. Maar alsnog stom :\

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:40

Sterre98 schreef:
Ik heb helaas de keuze moeten maken om mijn tepelpiercings eruit te halen. Het leek wel of de linker de boel er langzaam aan het uitwerken was. Hij lag heel dicht onder het topje van de tepel, en enorm veel gezeur mee.
Rechts was gewoon in orde, maar ik wil niet half rondlopen.

Ik vind het zo leeg en stom zo.. Niks aan, al gaat gezondheid natuurlijk voor. Maar alsnog stom :



Enorm balen! Misschien als het genezen is nogmaals opnieuw laten piercen?
Bij mij gaan ze eindelijk goed! Sinds ik voor de operatie er plastic staafjes in heb zijn ze een stuk rustiger en nu al 3 dagen geen rommel prut niks..

Mijn neus baal nog steeds. Binnen 3u al niet meer in te doen. Ik ga hem denk ik nu links laten piercen en dan na 3 maanden rechts ook :D

Spoiler:
En heb besloten dar ik mijn c**t piercing terug wil :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:47

Mijn tepels gaan nu wel ok. Heel veel gezeik mee gehad vorige week, want op een of andere manier zat er een braampje aan mijn piercing, net waar het balletje erop zat -O-

Gewisseld naar intern geschroefd. Ook een maatje kleiner genomen (want 18mm bestaat niet intern geschroefd??? Dus dan maar 16). Maar nu gaan ze heel goed! :D

Binnenkort een afspraak maken voor een vch, vind die zo gaaf!
Wat zijn jullie ervaringen met genezing?

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:31

Lieffiefi schreef:
10+ jaar is uitzonderlijk voor een MD...
Ikzelf zou luisteren naar mijn lijf en hem eruit laten halen..
Heb het zelf aan de hand gehad bij de md op m'n pols. Toen die eruit was gehaald en 3 hechtingen later was ik echt opgelucht!


Heb jij het bij de huisarts laten doen? Ik heb m al zo lang dat ik er niet meer bij nadacht dat hij er ooit uit zou moeten. :') Zal heel gek zijn....
Heb je er n littekentje aan over gehouden?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:03

Ja. Hij zat flink ingekapseld met bindweefsel.
Ik had 3 hechtingen. Zal even een foto plaatsen van hoe het nu eruit ziet.
Ik heb er een rondje omgezet omdat je het amper ziet..

Afbeelding

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 06:32

Pepperrr schreef:
Mijn tepels gaan nu wel ok. Heel veel gezeik mee gehad vorige week, want op een of andere manier zat er een braampje aan mijn piercing, net waar het balletje erop zat -O-

Gewisseld naar intern geschroefd. Ook een maatje kleiner genomen (want 18mm bestaat niet intern geschroefd??? Dus dan maar 16). Maar nu gaan ze heel goed! :D

Binnenkort een afspraak maken voor een vch, vind die zo gaaf!
Wat zijn jullie ervaringen met genezing?


De makkelijkste piercing die er is qua genezing.
Eerste paar dagen misschien een heeel klein beetje branderig gevoel bij het plassen (blijft een wondje), daarna nergens meer last van. Ben na het piercen gewoon op de fiets naar huis gereden zonden iets te voelen. :')
En de eerste 2 weken geen sexueel contact.

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:28

Hier zelfde ervaring met een vch! Ondertussen zit die alweer 10 jaar

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 07:51

Kijk dat is top om te horen!

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:28

Beste bokkers,

Ik heb vandaag een navelpiercing gezet en ben er super blij mee! Als advies heb ik gekregen om 2 keer per dag een zoutoplossing spray erop te sprayen. Ook dat ik de korstjes met een wattenstaafje met lauw water zacht kan wegwrijven.

Voor de rest vraag ik mij af: Is het aangeraden om de piercing 1/2 keer op een dag van boven naar beneden te bewegen zodat het niet vast blijft helen tijdens het genezingsproces?

En hebben jullie nog tips om een ontsteking te voorkomen? Heel erg bedankt!

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:49

Een piercing kan niet vastgroeien voor zover ik weet. Ik zou dus er dus vooral zoveel mogelijk vanaf blijven. Iedere keer dat je er aan zit verhoog je de kans op een ontsteking.

Ik ben zelf van de litha methode :Y)
Gewoon afspoelen onder de douche, laten drogen en verder er vanaf blijven

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:51

mirtedl schreef:
Een piercing kan niet vastgroeien voor zover ik weet. Ik zou dus er dus vooral zoveel mogelijk vanaf blijven. Iedere keer dat je er aan zit verhoog je de kans op een ontsteking.

Ik ben zelf van de litha methode :Y)
Gewoon afspoelen onder de douche, laten drogen en verder er vanaf blijven


Heel erg bedankt! Is me eerste piercing dus ik wist het allemaal niet zo goed hahha :)

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 02:04

mirtedl schreef:
Iedere keer dat je er aan zit verhoog je de kans op een ontsteking.

Plus, op deze manier blijf je de wond irriteren waardoor het helen alleen maar langer gaat duren (maar goed, ik ben zo hypocriet als de neten want ik zit ook super veel aan mijn piercings. Eigenlijk het meeste aan degene die niet willen helen (en hoe zou dat nou komen :') ))

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:05

Valerie93 schreef:
Hier zelfde ervaring met een vch! Ondertussen zit die alweer 10 jaar


Dito! Zit er alweer 16 jaar nu (direct laten zetten toen ik 18 werd) nooit last mee!

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:49

Hoihoi,

Is dit de unicera zeep die ik kan gebruiken om me navelpiercing schoon te houden?
Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:55

Nee, daar ben je geen zeep voor nodig.

Water en hooguit een zoutoplossing zijn voldoende. Niet teveel aan willen zitten, dan duurt het alleen maar langer.