[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:56

Gek is dat. Mijn helix, en nu met conch en forward helixen zijn echt vanaf zetten af aan nooit boos geweest. Hopelijk blijft dat zo :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:58

Ik denk ook niet dat jij 7 uur per dag met een koptelefoon op loopt? Dat was hier zeg maar de druppel voor de boze helix. _O-

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:05

Hhaha nee dat gelukkig niet! Moet dat voor je werk?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:51

Nee ik was veel onderweg en in het OV en op de fiets heb ik hem op tegen omgevingsgeluid. :j

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:40

Aaah vandaar! En je hebt niet een ander soort koptelefoon ofzo?

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:18

Ik heb ook gerust 8u per dag mijn koptelefoon op. Heb je een over ear of on ear koptelefoon? On ear is vaak wel funest voor je piercings. Ik heb nu een best grote over ear koptelefoon waarin mijn hele oor + piercings gewoon de ruimte hebben, dus nu gaat het gelukkig goed.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:06

Ja zo een wil ik ooit ook maar die zijn echt heel duur. Dus dat zit er helaas nog niet in. -O-

AnnemiekvM

Berichten: 8251
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:45

Vraagje: Ik heb een half jaar een Helix piercing. Vandaag wilde ik voor het eerst er een ringetje indoen. En dat is gewoon niet gelukt. Met heel veel moeite het staafje er weer ingekregen.
Denk dat het nu weer moet helen, want het ging bloeden. Hebben jullie tips?

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:21

meisje_ schreef:
Hallo allemaal!
Ik heb gisteren mijn neuspiercing laten zetten! :D
Helemaal blij want eigenlijk direct geen pijn meer.

Nu word ik toch wakker met godsgruwelijk veel pijn :(
Gisteren onder de douche afgespoeld met een schone handdoek droog gedept en voor de nacht nu een pleistertje op gedaan zoals geadviseerd.

Ik slaap er niet op oid maar wat nu?
Liefste trek ik hem er al uit! Ben zoo bang voor ontsteking en t doet echt pijn?!



Hij zit nog en hij doet t goed!
Weten jullie; moet je 2x daags schoonmaken gedurende hele genezingsperiode? Of wat raden jullie aan?
Antwoord al gevonden :+


@annemiek; mijn helix toendertijd was na 9maand nog niet genoeg geheeld voor n ringetje -O-

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:48

_Friemel schreef:
Suliko schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik wil al een hele tijd een daith piercing, maar draag vaak in-ear oortjes (met zo’n rubbertje erop, andere oortjes blijven nooit goed zitten bij mij) en dit houdt me tot nu toe tegen omdat ik niet door het leven wil zonder muziek te kunnen luisteren. :')
Iemand ervaringen? En hoe is de heling?
Ik heb een rook piercing gehad, maar dat was echt een kreng. Ik denk doordat het zo’n stug deel van je oor is, met slapen en telkens als er iets tegen aan kwam begon het te irriteren. Toen ik op een festival in Hongarije was en het voor de zoveelste keer ontstoken was (toen had ik ‘m al 8 maanden) eruit gehaald en sindsdien was ik helemaal klaar met piercings _O- tot nu 4,5 jaar later ik er toch weer een bij wil. Omdat een daith in een soortgelijk stuk van het oor zit ben ik ook een beetje bang voor de heling.

En om een visuele bijdrage te leveren aan het topic :D ik heb 2 wenkbrauwpiercings (onder
kleinere bolletjes dan boven) en verder 2 helixpiercings en in beide oren 3 gewone gaatjes. En ik had dus een rook piercing. Dit alles laten zetten toen ik 16-18 jaar was, sindsdien is het stil geweest met zetten. Zweethoofd, het was 30 graden, maar kon even geen betere foto vinden :Y)

[ [url=m/c6I7XN.jpg]Afbeelding[/url] ]


@MarlindeRoos, ringetje in een helix piercing gaat echt prima! Mijne waren juist eerder geïrriteerd met staafje, een ringetje beweegt juist fijn mee waarbij er op een staafje omdat die recht en stug zijn eerder druk op het oor komt. Ik heb al 5 jaar lang probleemloos 2 ringetjes in mijn helix!


Ik vind wenkbrauw piercings meestal meeh omdat niet iedereen er mee weg kan komen maar wat staat jou dit onwijs gaaf zeg! Moest dat even zeggen :D


Dankjewel! :D
Ik moet zeggen dat ik wenkbrauwpiercings het meest van de tijd ook niet mooi vind :')
Maar dat ligt er ook vaak aan dat ze best wel breed gezet worden (12 mm) terwijl wenkbrauwen veel dunner zijn dan dat meestal waardoor het lomp oogt. Of dat het vervolgens inscheurt en mensen met een uitstekend staafje lopen.

Ik heb 1 jaar één wenkbrauwpiercing gehad (de binnenste) en als ik dat nu terugzie vind ik zo 2 bij elkaar veel mooier en apart genoeg ook subtieler :o? Omdat het meer een geheel is met mijn wenkbrauw denk ik?
Die eerste was ook best wel ingescheurd, waardoor de 2e met een 6 mm staafje is gezet.
Ik heb er nu 2 transparante op maat geknipte staafjes in, dat is ideaal, nu sluit het echt mooi aan. Die zijn dan ook slechts 5,5 mm lang en 4 mm lang, echt mini _O-

BritHittepit

Berichten: 2562
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:28

Iemand ervaring met een piercing voor hoofdpijn te verlichten?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:31

Yep, de daith. Maar daar is een heel topic van.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:41

Daith hielp niks voor migraine bij mij

AnnemiekvM

Berichten: 8251
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:18

@meisje
Dan moet ik nog wat meer geduld hebben.

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:39

Begin van het jaar mijn 2de gaatje opnieuw laten piercen. Nu wil ik deze graag vervangen voor een ringetje omdat ik dit zelf fijner vind. Maar nu is de vraag; hoe ga ik dit er uit krijgen nu de piercingshops zijn gesloten? Ik heb een intern geschroefd sieraad.Afbeelding

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:20

Vraagje; ik kom de laatste tijd op Instagram steeds meer piercers tegen die je oor echt 'designen' om het maar zo te zeggen. Ze kijken naar de vorm etc van je oor en gaan het dan op de mooist mogelijke manier verfraaien met de piercings die er het mooiste bij passen. Dus niet zoals het nu vaak gaat, dat je naar een shop gaat, zegt ik wil die en die piercing, die krijgt gezet en klaar.
Nu heb ik er in NL nog geen gevonden. Iemand van jullie toevallig bekend met een piercer hier in NL die ook volgens deze methode werkt?

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:25

Kan je dat niet gewoon met je piercer overleggen? Ik wilde graag 3e gaatjes, maar door de vorm van mn oor zou dat niet mooi uitvallen, dus adviseerde ze me een low helix, gebaseerd op mn oor en in de lijn met wat ik wilde.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:27

Ik ken dat niet Mloez maar ik zit ook niet zo in de oorpiercings.

Gisteren kwam mijn buurman trots zijn neuspiercing laten zien. Dus ik vraag door wie die gezet is, heeft ie gewoon wat spul via Alie bestelt en het zelf gezet. Hij zat ook echt wat te hoog voor het mooie, dat vond hij zelf ook. Toen ik verbaast reageerde dat ik dat nooit zelf zou doen reageerde mijn vriendinnen dat ze hun neuspiercing ook zelf hadden gedaan en dat mijn vriendin de oren van haar kinderen zelf pierced. Mijn buurman heeft de piercing 2 weken en volgende week gaat ie er een ringetje in zetten.
Ben ik dan zo voorzichtig door naar een piercer te gaan, netjes een paar maand te wachten tot ik een ringetje doe of ligt het aan mij? :')

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:03

Nee hoor. De kans dat hij problemen krijgt met de piercing door er na 2 weken al een ringetje in te doen is echt vrijwel 100%

Ik heb mijn neuspiercing inmiddels 7 maanden en heb er nogsteeds een labret stud in zitten. Ik wilde er op den duur ook een ringetje in, maar nu heb ik er al die maanden een mooi knopje op en verdwijnt de neiging voor een ringetje meer en meer.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:00

Ik heb mijn derde gaatje ook zelf gepierced maar daar zit nog geen kraakbeen. Maar eerlijk gezegd zou ik de recht-toe-recht-aan kraakbeenpiercings ook best zelf durven met mijn medische achtergrond

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:29

Zelf piercen zou ik ook nog wel kunnen denk ik. Omdat ik 9ok enige vorm van medische achtergrond heb. Maar laten we eerlijk wezen. De meeste mensen hebben dat niet. :')

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:05

Ik ben ook verpleegkundige maar mij niet bellen :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:07

Ik zou dat zelf nooit doen. Maar ik heb een vriendin wiens werk het is om mensen te prikken en ze is ook nog eens heel motorisch ontwikkeld (ik niet). Die zou ik dat zo durven laten doen. Maar ga liever naar een piercer.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:15

Jester_ schreef:
Ik ben ook verpleegkundige maar mij niet bellen :')

:') :') :') ik moet erg lachen om deze uitspraak :P
Ik moet ook zeggen dat hij in dit soort dingen niet de meest snuggere persoon is. Ik heb hem ook gezegd dat ie geheid problemen krijgt, maar dat ziet ie dan wel weer :') Ook prima, ook mij niet bellen dan :')

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:04

Peelie schreef:
Zelf piercen zou ik ook nog wel kunnen denk ik. Omdat ik 9ok enige vorm van medische achtergrond heb. Maar laten we eerlijk wezen. De meeste mensen hebben dat niet. :')


:') Goed punt