[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:04

ik vind je oor ook behoorlijk vol..ik zou voor subtielere sieraden gaan :)



mijn helix ringetje is nogsteeds aan het irriteren.. weet iemand toevallig hoe ik hem open ga krijgen? als het goed is is het gewoon een click ring maar zou niet weten aan welke kant hij hopen moet. ik heb regelmatig last van lompe mensen die er tegen aan slaan of mn oor vast pakken. nu bloed het zelfs een beetje.. ik ga morgen maar even sterilon halen (ik heb deze piercing nu bijna een jaar) want ik heb ongeveer alles al geprobeerd. ik ga komende week zeezouten en werkt dat niet dan word het toch de sterilon.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:12

kan iemand mij de afwegingen voor zeezout water geven?

zoveel ml zeezout en zoveel theelepeltjes zout? ik heb het tot nu toe steeds op de gok gebruikt.. zou wel fijn zijn als ik de exacte afmetingen heb haha

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:44

Een mok met kokend water en daarop een kwart tot hooguit(!) een halve theelepel zout, anders droog je je piercing uit. Ik neem ook wel een mespuntje als richtlijn :)

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:47

its_daantjee schreef:
kan iemand mij de afwegingen voor zeezout water geven?

zoveel ml zeezout en zoveel theelepeltjes zout? ik heb het tot nu toe steeds op de gok gebruikt.. zou wel fijn zijn als ik de exacte afmetingen heb haha


7 gram zeezout op 1 liter water.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:59

Haha misschien heb ik wel onduidelijk geschreven.
M'n oortje is ook zeker vol genoeg en 't mag wat subtieler, met name de snug :)
Ik ga jullie sites van de week eens doorspitten!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:08

Ik denk dat kleinere balletjes/steentjes al een hoop rust creëert. :)
Nu is het echt vol zegmaar omdat de balletjes best groot zijn.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:45

Ha nieuw topic weer :) nieuw deel bedoel ik haha.
Loop al een hele poos rond met het idee en de "wil" om een lippiercing te laten zetten. Alleen vinden m'n moeder en m'n stiefvader dit helemaal niks, die zijn ontzettend anti-piercing..
Moet ik dan gewoon de piercing nemen als ik 19 ben en op mezelf woon (neem ik aan, iig als ik op mezelf woon) en hun dan laten weten dat ik er toch een heb?
Misschien beetje off-topic maar jullie hebben (meestal) weer piercings en weten hoeveel het betekent en soms hoeveel je er voor over hebt ;) thx alvast

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:56

Ik kom hier even binnenvallen.. De enige piercing die ik heb zijn gaatjes in m'n oren, maar ik wil er misschien een tweede paar bij doen. De eerste heb ik gewoon laten schieten bij de juwelier toen ik 9 was, maar ik weet inmiddels al beter.
Mijn zusje heeft laatst haar oren ook laten piercen, maar het stangetje dat er doorheen zit is vrij dik. In ieder geval veel dikker dan de 'standaard' maat oorbellen. Zal dit dan ook effect hebben op de maat oorbellen die erin passen?

Oyeru

Berichten: 840
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:18

Iris82 schreef:
its_daantjee schreef:
kan iemand mij de afwegingen voor zeezout water geven?

zoveel ml zeezout en zoveel theelepeltjes zout? ik heb het tot nu toe steeds op de gok gebruikt.. zou wel fijn zijn als ik de exacte afmetingen heb haha


7 gram zeezout op 1 liter water.


Is het niet 9 gram?

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:22

ik ben der ook weer :D

laatst last van mijn tongpiercing gehad, heb ik eigenlijk nooit last van maar nu opeens :P
volgende dag gelukkig weer allemaal over :j

hebben jullie (diegene met een tongpiercing) ook elke morgen een dikke tong? :P

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:48

JenW, naar mijn idee heb ik geen dikke tong in de ochtend.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:07

Anniek22 schreef:
Ha nieuw topic weer :) nieuw deel bedoel ik haha.
Loop al een hele poos rond met het idee en de "wil" om een lippiercing te laten zetten. Alleen vinden m'n moeder en m'n stiefvader dit helemaal niks, die zijn ontzettend anti-piercing..
Moet ik dan gewoon de piercing nemen als ik 19 ben en op mezelf woon (neem ik aan, iig als ik op mezelf woon) en hun dan laten weten dat ik er toch een heb?
Misschien beetje off-topic maar jullie hebben (meestal) weer piercings en weten hoeveel het betekent en soms hoeveel je er voor over hebt ;) thx alvast

Ik heb gewoon tegen mn ouders gezegd dat ik die van mij ging laten piercen en het daarna gedaan. Mijn ouders vinden het ook niks, maar ik vind ze wel mooi (als ze nu eens gaan ophouden met bitchen :') )

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:41

JenW schreef:
ik ben der ook weer :D

laatst last van mijn tongpiercing gehad, heb ik eigenlijk nooit last van maar nu opeens :P
volgende dag gelukkig weer allemaal over :j

hebben jullie (diegene met een tongpiercing) ook elke morgen een dikke tong? :P


Nee nooit :n
Is je staafje wel lang genoeg?

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:01

lor1_1984 schreef:
Ik denk dat kleinere balletjes/steentjes al een hoop rust creëert. :)
Nu is het echt vol zegmaar omdat de balletjes best groot zijn.

Klopt hoor, in de snug en de rook zitten nog de piercings waar ze mee gezet zijn en die vind ik ook behoorlijk groot maar ivm de genezing heb ik ze nog niet eerder gewisseld.. De rook is al heel lang rustig en heb ik in juli 2 jaar en de snug gaat eigenlijk ook al een hele tijd goed, die zit er nu bijna een jaar in.

Een dikke tong 's ochtends heb ik ook nooit JenW.. Doet ie ook pijn?

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:23

Anniek22 schreef:
Ha nieuw topic weer :) nieuw deel bedoel ik haha.
Loop al een hele poos rond met het idee en de "wil" om een lippiercing te laten zetten. Alleen vinden m'n moeder en m'n stiefvader dit helemaal niks, die zijn ontzettend anti-piercing..
Moet ik dan gewoon de piercing nemen als ik 19 ben en op mezelf woon (neem ik aan, iig als ik op mezelf woon) en hun dan laten weten dat ik er toch een heb?
Misschien beetje off-topic maar jullie hebben (meestal) weer piercings en weten hoeveel het betekent en soms hoeveel je er voor over hebt ;) thx alvast


Gewoon doen, jou lichaam. :+
Nu zie ik dat je 15 bent, dus vaak moet je dan wel een 18+ iemand mee nemen voor toestemming, maar vanaf je 16e heb je geen toestemming nodig. Weet het alleen niet 100% zeker, ik weet in ieder geval dat toen ik 16 was en mijn wenkbrauwpiercing liet zetten het gewoon oké was, toen vroeg ik daar nog naar en zei de piercer dat als je 16 bent en je je ID mee hebt het goed is.
En voor de rest, het zal uiteindelijk voor je moeder en stiefvader niet uitmaken of je 'm nu hebt of over een paar jaar, hij komt er toch wel. :')

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:04

Mijn conch is weer aan het bitchen dus ga maar weer zeezouten haha heb hem nu sinds april :)

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:11

Suliko schreef:
Anniek22 schreef:
Ha nieuw topic weer :) nieuw deel bedoel ik haha.
Loop al een hele poos rond met het idee en de "wil" om een lippiercing te laten zetten. Alleen vinden m'n moeder en m'n stiefvader dit helemaal niks, die zijn ontzettend anti-piercing..
Moet ik dan gewoon de piercing nemen als ik 19 ben en op mezelf woon (neem ik aan, iig als ik op mezelf woon) en hun dan laten weten dat ik er toch een heb?
Misschien beetje off-topic maar jullie hebben (meestal) weer piercings en weten hoeveel het betekent en soms hoeveel je er voor over hebt ;) thx alvast


Gewoon doen, jou lichaam. :+
Nu zie ik dat je 15 bent, dus vaak moet je dan wel een 18+ iemand mee nemen voor toestemming, maar vanaf je 16e heb je geen toestemming nodig. Weet het alleen niet 100% zeker, ik weet in ieder geval dat toen ik 16 was en mijn wenkbrauwpiercing liet zetten het gewoon oké was, toen vroeg ik daar nog naar en zei de piercer dat als je 16 bent en je je ID mee hebt het goed is.
En voor de rest, het zal uiteindelijk voor je moeder en stiefvader niet uitmaken of je 'm nu hebt of over een paar jaar, hij komt er toch wel. :')


Okey thx, het is waar, hij zal er toch wel komen...

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:16

Ugh, mijn 3e gaatje die ik sinds oktober ergens heb is ook zwaar aan het bitchen. :')
Normaal knijp ik alle pus eruit, doe er een rustig knopje in in plaats van ringetje, zeezout en dan is het in no time over.
Maar nu vind hij mij niet meer zo aardig. Het uitknijpen ging prima, like, splash. Maar er was direct weer een nieuwe bult. Dan probleem 2, het is zo dik dat ik mijn ringetje niet los krijg. Auw, auw.

Opnieuw zeezouten en maar gewoon afblijven en duimen.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:00

Suliko schreef:
Anniek22 schreef:
Ha nieuw topic weer :) nieuw deel bedoel ik haha.
Loop al een hele poos rond met het idee en de "wil" om een lippiercing te laten zetten. Alleen vinden m'n moeder en m'n stiefvader dit helemaal niks, die zijn ontzettend anti-piercing..
Moet ik dan gewoon de piercing nemen als ik 19 ben en op mezelf woon (neem ik aan, iig als ik op mezelf woon) en hun dan laten weten dat ik er toch een heb?
Misschien beetje off-topic maar jullie hebben (meestal) weer piercings en weten hoeveel het betekent en soms hoeveel je er voor over hebt ;) thx alvast


Gewoon doen, jou lichaam. :+
Nu zie ik dat je 15 bent, dus vaak moet je dan wel een 18+ iemand mee nemen voor toestemming, maar vanaf je 16e heb je geen toestemming nodig. Weet het alleen niet 100% zeker, ik weet in ieder geval dat toen ik 16 was en mijn wenkbrauwpiercing liet zetten het gewoon oké was, toen vroeg ik daar nog naar en zei de piercer dat als je 16 bent en je je ID mee hebt het goed is.
En voor de rest, het zal uiteindelijk voor je moeder en stiefvader niet uitmaken of je 'm nu hebt of over een paar jaar, hij komt er toch wel. :')


Ben ik het niet helemaal mee eens! Ik wilde op mijn 15/16 ook heel veel aan piercings/tatoeages.. Ouders zeiden als je 18 bent mag t, dan is t je eigen keus. Toch blij dat ik heb gewacht, want ik had er nu echt spijt van gehad.
Al is een piercing natuurlijk vrij makkelijk weer weg te halen, dus als je daar spijt van krijgt is t niet zon ramp haha. (Overigens maakte dat argument van het er weer uit kunnen halen dat mijn vader 't ook accepteerde, misschien kan jij dat ook aandragen?)

Anouk_H

Berichten: 2175
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:07

Ik wil me ook melden!

Ik heb 2 piercings, navel en tong. (en natuurlijk de standaard gaatjes in mijn oor).

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:08

Moet zeggen dat ik nu op mn 28ste ook heeeel blij ben dat mn ouders me behoed hebben voor tattoos die ik op mn 15e wilde := De enige piercing die ik jn die tijd wilde en niet mocht was mn tongpiercing maar die zit sinds vorig jaar toch :P

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:09

Ik vind ook wel dat er een duidelijk verschil zit tussen piercings en tatoeages. Inderdaad omdat je het ene eruit kan halen. Nu is het wel zo dat sommige 15/16 jarige misschien iets te impulsief zijn, dat verschilt ook natuurlijk per jongere. Ik ging namelijk uit mijzelf een jaar wachten tot ik de stap nam omdat ik bang was dat ik spijt zou krijgen (terwijl mijn moeder mij er helemaal vrij in laat). :')
En nu al 1,5 jaar een tattoo in mijn hoofd, zal er ook pas na 2 jaar ergens komen. :Y)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:10

Ik wilde net zeggen, vind persoonlijk piercings een stuk minder extreem. Tsja, als je het eruithaalt heb je een gaatje. Who cares. Maar een tattoo weghalen is toch wel wat lastiger :D

Toch hebben mijn ouders meer tegen mijn medusa dan tegen de tattoos op mijn arm, 'want die zit zo in mijn gezicht'. Terwijl ik al bijna 7 jaar een neuspiercing heb _O-

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:16

Oh same here. Ik wil eigenlijk heel graag een medusa, standaard reactie van mijn moeder: "Ah nee, dat lijkt altijd op een puist". |o Oh ja, het scheelt dat ik geen septum wil, want die zou ze er eigenhandig uittrekken. :=

Mijn wenkbrauwpiercing en mijn oren vind ze leuk.

Maar een tattoo? Geen probleem! :)) Zelfs niet de tattoo die ik op de zijkant van mijn hoofd wil, wel binnen mijn haarlijn. :')

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:18

Mars schreef:
Moet zeggen dat ik nu op mn 28ste ook heeeel blij ben dat mn ouders me behoed hebben voor tattoos die ik op mn 15e wilde := De enige piercing die ik jn die tijd wilde en niet mocht was mn tongpiercing maar die zit sinds vorig jaar toch :P

Same ik wou altijd zo'n tribal boven mijn kont :') blik dat ik dat niet gedaan heb haha