[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:00

Heb ik vaker gehoord ja, werkzame stof in aspirine heeft een ontstekingsremmende werking. Zelf geen ervaring met het gebruik ervan. Je moet wel echte aspirine hebben, paracetamol werkt niet.

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:02

Ga het proberen, baad het niet dan schaad het niet ;)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:23

wat is het verschil tussen asprine en paracetamol als ik vragen mag? :+

Oyeru

Berichten: 840
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:29

Aspirine werkt ontstekingsremmend en paracetamol niet

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:54

Aspirine werkt ook bloedverdunnend en paracetamol niet.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:59

aahh oke ! thanks

Oyeru

Berichten: 840
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:28

Nouja, antistollend. Het bloed stolt minder snel. Maar dat is alleen bij inname. Anders zou ik het geen strak plan vinden bij een verse piercing :P

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:24

Ik heb een hele toffe deal kunnen maken! Ik kwam mijn buurmeisje tegen die na lange tijd weer in Nederland is en nu werkzaam/in opleiding als piercer. Toen ik haar tegen kwam zei ze direct "oh je hebt piercings!" en kwamen we erop dat ze een aantal mensen nodig gaat hebben over een tijdje als oefenpersoon.
Nu mogen mijn oren absoluut nog voller en voor de een heb ik wel een idee voor mijn andere oor ben ik op het moment nog blanco en het vooruitzicht van forse prijzen hield mij tegen om er over na te denken. Maar als oefenpersoon word je dus gratis gepierced! *\o/*
Helemaal happy, want ik vertrouw haar er volkomen in dat het goed gaat komen.

Wel bizar om iemand piercingloos te herinneren en plots te zien vol met bizarre/extreme piercings. :')

Nu maar eens gaan kijken waar ik mijn oor nog mee wil volproppen. :=

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:26

Wauw gaaf! Ik zou het ook wel weten :')

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:27

oohh wat leuk! ik zou het niet durven als proef persoon.. maar dat is ook omdat mijn ouders me daar op waarschuwen en tegen houden.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:33

Ik ken dit persoon al echt mijn hele leven en ze is inmiddels ook tattoo artiest en heeft al meerdere piercings gezet, dus ik heb zeker wel vertrouwen in een vaste hand. Daarbij is het in een shop met toeziend oog van een ervaren piercer. Het is dus niet zo dat ze voor het eerst pierced, maar ze moet nu om haar opleiding af te ronden wel een bepaald aantal mensen piercen (beginnend met oor, dan lip (verdorie waarom blijft die medusa in mijn hoofd hangen) en dan de rest).

En heb ik mijn laatste piercing door mijn vriend in de slaapkamer laten zetten (wel alles heel schoon en netjes gedaan, maar toch, het is geen shop). Mijn angst voor een naald door mijn huid, en het fout gaan daarvan, is gewoon niet zo heel groot denk ik. :o

sterreke98 schreef:
Wauw gaaf! Ik zou het ook wel weten :')


Bij mijn ene oor waar ik nu 2 helix en 3 normale gaatjes heb wil ik heel graag een rook erbij. Maar mijn andere oor heeft enkel 2 normale gaatjes, dus daar ga ik de komende tijd even mijn fantasie op los gooien. :))

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:37

Industrial misschien? Of een conch? <<)

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:45

Een inner conch vind ik wel echt vet.

Een industrial voor mijn rechteroor te onhandig helaas. Links heb ik een sidecut maar rechts allemaal haar en dreads en dat is echt ontiegelijk irritant als dat blijft haken aan een piercing. En met een piercing als een industrial zie ik dat eerder gebeuren omdat ik vaak mijn haar achter mijn oor doe en mijn dreads best zwaar zijn (en echt kunnen vast gaan zitten in een piercing).

Ik hou van harmonie maar ook heel erg van asymmetrie, dus in het oor moet het kloppen maar ik wil het juist anders dan mijn linkeroor. Links zitten allemaal ringetjes aan de buitenkant (5), dus ik dacht ook aan een triple forward helix voor in mijn rechteroor en dan misschien een inner conch erbij...
Zo veel opties! :+

Mijn buurmeisje had wel echt een vette helix die ik nog niet eerder had gezien, het staafje zat ín het kraakbeen (zag je dus niet) en aan de buitenkant van het oor zaten dan 2 bolletjes onder elkaar, 1 cm uit elkaar. Dus verticaal door je oor heen, laat maar zeggen.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:13

Proefpersoon zou ik echt niet durven. Maar wel leuk, kan je het tenminste voor een leuk prijsje doen.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:50

Ik meld me ook! In oktober me Helix laten zetten en ben van plan om in maart een tragus of een rook te laten zetten. Moet nog even bepalen wat ik wil :D

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:22

Ben ook proefpersoon geweest, aangezien ik toch niet bang/zenuwachtig ben voor piercen durfde ik t wel. En het was bij een leerling van Classic I&M dus had er vertrouwen in dat dat wel goed ging komen :)

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:04

Mars schreef:
prugelpiet schreef:
Kom toch even binnenvallen... :D
Vorig jaar een tragus laten piercen, ontzettend blij mee, op wat ontstekingen en vochtbultjes na heb ik er nu (een maand of 10?) later absoluut geen last meer van.
Al heel lang het idee om er ook een (dubbele) Helix bij te laten zetten, maar het feit dat ik bij mn tragus ontzettend licht in mn hoofd werd na het piercen en als het verzorgt moest worden houd me tegen. Ik kan niet zo goed tegen het gevoel als ie beweegt, in de eerste weken na het piercen :')
Daardoor word ik al bijna bang als ik er alleen aan denk, terwijl ik bij mn tragus absoluut niet zenuwachtig was. Nu dus wel :')

Wat zeggen jullie, doen of niet :D


Zeker doen :j
En als je zeker een dubbele helix wilt dan meteen twee laten piercen. Heb zelf aardig wat piercings nu en ben ook paar keer flauwgevallen. Terwijl ik niet bang ben voor piercen, naalden of pijn. Ben juist erg dapper ermee.
Maar flauwvallen of licht in je hoofd worden is puur een reactie van je lijf omdat er ineens een lichaamsvreemd ding in zit. En in mijn geval had ik soms ook niet goed gegeten.
Zorg dus dat je een voedzaam bodempje in je buik hebt.

Hoe verzorgde je je tragus?


Met een spray die ik van de piercer er bij kreeg. Dit moest aan de voor- en achterkant gespoten worden en dan voorzichtig heen en weer bewegen, zodat het ook aan de binnenkant kwam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:25

Ik ga mijn helix er binnenkort uithalen, dus omdat die eruit gaat wil ik er een nieuwe bij :') Denk aan nog een derde forward helix en een tragus. Kan iemand mij vertellen of een tragus een 'fijne piercing is', dus niet dat je haar er de hele tijd uit aan blijft hangen o.i.d. Heb ook wel eens gelezen dat bij de plaats van je tragus een zenuw o.i.d. zit, waar je dus mee op moet passen, of is dat weer zo'n onwaar horrorverhaal?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:37

Mijn haar is nog achter m'n tragus blijven hangen en iets met een zenuw? Ik weet van niks..
Het was een van m'n makkelijkste piercings. Je kan alleen de eerste weken geen oordopjes in. :)

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:51

[***] schreef:
Ik ga mijn helix er binnenkort uithalen, dus omdat die eruit gaat wil ik er een nieuwe bij :') Denk aan nog een derde forward helix en een tragus. Kan iemand mij vertellen of een tragus een 'fijne piercing is', dus niet dat je haar er de hele tijd uit aan blijft hangen o.i.d. Heb ook wel eens gelezen dat bij de plaats van je tragus een zenuw o.i.d. zit, waar je dus mee op moet passen, of is dat weer zo'n onwaar horrorverhaal?


Ah jammer! Blijft hij toch veel zeuren?

Mijn helix gaat verassend goed.... Ik blijf alleen last houden van een vochtbultje. Al een paar weken 3-4 keer per dag met sterilon aandeppen helpt niet helaas, hij slinkt alleen minimaal. Ik denk dat ik dat ik die tip met die aspirine eens ga gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:56

UhNee schreef:
[***] schreef:
Ik ga mijn helix er binnenkort uithalen, dus omdat die eruit gaat wil ik er een nieuwe bij :') Denk aan nog een derde forward helix en een tragus. Kan iemand mij vertellen of een tragus een 'fijne piercing is', dus niet dat je haar er de hele tijd uit aan blijft hangen o.i.d. Heb ook wel eens gelezen dat bij de plaats van je tragus een zenuw o.i.d. zit, waar je dus mee op moet passen, of is dat weer zo'n onwaar horrorverhaal?


Ah jammer! Blijft hij toch veel zeuren?

Mijn helix gaat verassend goed.... Ik blijf alleen last houden van een vochtbultje. Al een paar weken 3-4 keer per dag met sterilon aandeppen helpt niet helaas, hij slinkt alleen minimaal. Ik denk dat ik dat ik die tip met die aspirine eens ga gebruiken!

Ja helaas wel, mijn haar blijft er steeds achter hangen, als je hem maar iets 'stoot' gaat ie al helemaal boos doen. En ik heb hem al een jaar, dus ik heb er niet zo veel vertrouwen in. Vind het wel ontzettend zonde.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:03

Balen van je helix!

Mijn tepelpiercings nog gevoelig uiteraard. Gister kon de linker onder de douche bewegen. Rechts niet. Dus het komt zo vanzelf wel. Verder geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:11

Ik heb nog even gezocht over een tragus, kom allemaal berichten tegen van mensen die zeggen dat als hij door een zenuw ga je er doof of verlamd van kan worden, het merendeel zal vast overdreven zijn, maar toch durf ik niet meer. :=

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:02

Ja dat heb ik ook gehoord. Toch gedaan maar nu zit ik met hetzelfde probleem nu ik twee tongpiercings wil laten zetten := Dat je hartproblemen kan krijgen etc..

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:24

mag ik vragen waarom je er 2 wilt en niet gewoon 1 ?