Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:30

Ja inderdaad dat had Genja me ook gestuurd in PB, maar schijnt hele vieze smaak te hebben en dat samen met misselijkheid...

Maar inderdaad als dit ook niet goed werkt, kan ik dat altijd nog proberen!

Normaal zou ik ook niet zo moeilijk doen en gewoon stoppen, dan maar paar dagen goed beroerd en ziek. Maar mijn lijf reageert nu zó heftig op t stoppen, dat ik niet denk dat t nu slim is dat door te zetten. Hartslag is altijd al hoog, maar dan 150+ in rust, krijg er flinke koorts (aanvallen) van, kan niets meer binnen houden (nu gaat drinken nog redelijk, dan echt niet meer), darmen stoppen er dan ook volledig mee (en ze doen al zo weinig ;') ook een reden dat ik graag wil stoppen), raak totaal van de wereld en voel me gewoon hondsberoerd.

Dus gewoon liefst zo veel mogelijk afbouwen. :)

Ik hoop dat t na de operatie ook beter zal gaan. Al zal t eerst helaas veel slechter gaan tot t weer een beetje in balans gaat komen.

Dankjewel!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:06

pff ik hoop voor je dat je donderdag in ieder geval enigszins fit bent om de toets te kunnen doen. Heftig dat het zo nu is.
Ik hoop voor je dat het na de operatie beter gaat.

Hannanas
Berichten: 13020
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:37

Waarom wacht je niet met afbouwen tot na de operatie?

Dat je je zo vast houdt aan je studie snap ik wel. JE boei als link met het "normale" leven. Heb ik ook lang gedaan totdat ik ook dat moest loslaten.
Pas goed op jezelf quir. Je hebt niets aan je studie als je zo slecht blijft als je nu bent. Maar niemand weet je toekomst. Ik hoop dat je ooit kunt gaan werken!

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:21

Madje1992 schreef:
pff ik hoop voor je dat je donderdag in ieder geval enigszins fit bent om de toets te kunnen doen. Heftig dat het zo nu is.
Ik hoop voor je dat het na de operatie beter gaat.


Ik hoop het ook, zullen zien morgen. Blijf vandaag plat op bed liggen, zo veel mogelijk rust en misschien kleine kans dat t minder is maar ben er bang voor.

Jij klaar voor de toetsen? Wat had je voor ipv?

Mis t naar school gaan wel echt enorm, hopelijk na de operatie dat t dan weer wat beter gaat lukken, al is t maar een uurtje per dag. :')

Zit je met de ikt ook inde sporthal? Heb gevraagd of ik m niet op school mag maken, scheelt toch weer een eind. Frank ging in ieder geval alvast akkoord, gelukkig.

Volgende week zijn er gesprekken op school (zonder mij hoor haha) over stages in t buitenland en zo. Vriend is daar bij (heeft het eigenlijk geregeld zeg maar haha), ben heel benieuwd!


Hannanas schreef:
Waarom wacht je niet met afbouwen tot na de operatie?

Dat je je zo vast houdt aan je studie snap ik wel. JE boei als link met het "normale" leven. Heb ik ook lang gedaan totdat ik ook dat moest loslaten.
Pas goed op jezelf quir. Je hebt niets aan je studie als je zo slecht blijft als je nu bent. Maar niemand weet je toekomst. Ik hoop dat je ooit kunt gaan werken!


Met de operatie zelf moet ik toch stoppen met tramadol, omdat dat niet samen mag met de narcose en pijnstillers die je dan krijgt. De pijn in m'n hoofd na de operatie reageert ook niet op pijnstillers, alleen heel klein beetje op dipidolor. De wond pijn reageert gewoon goed op paracetamol. Vandaar. :)

Dat is t inderdaad precies, beetje op die manier de link houden met t gewone normale leven. En van dag in dag uit op bed/bank liggen wordt ik toch ook niet beter van. Zó blijf ik in m'n hoofd ook bezig, anders is verveling heel groot (zeker omdat ik iemand ben die altijd bezig was en nooit stil zat, werkte makkelijk 80 uur in de week...).

En ik mis t echt wel, t bezig zijn, de mensen, de paarden, gewoon simpel een college kunnen volgen, dagje erop uit met vrienden, dagje wedstrijden kijken of naar (paarden)evenementen gaan, gewoon die hele normale dingen, dingen die ik nu niet meer kan, dingen die klein zijn maar toch zo enorm waardevol kunnen zijn. Het klopt echt, je weet pas wat je hebt als je t niet meer hebt.

Nu voel ik me zo'n enorme aansteller, tranen in m'n ogen nu ik dit type...

Maargoed, ik wil gewoon graag mijn diploma halen. Ook gewoon financieel aantrekkelijk, omdat m'n studieschuld dan een gift wordt en dus geen schuld meer heb. Ik hoop ooit gewoon te kunnen werken, maar dat gaat lukken. Al dan niet wat minder uren, werken zal ik. Dat eigen paardenbedrijf komt er ook, hoe dan ook. :)


Anesthesist heeft me net gebeld, t is weer akkoord! Nu een andere, maar ook wel hele prettige. Kon t haar beter uitleggen hoe t allemaal gaat zei ze hihi. Helaas nog geen datum, maar dat hoor ik dan nog wel.

En nog iets heel erg leuks. Begin dit jaar had m'n vriend hotel gewonnen op vakantie veilingen. Dus met kerst gaan we 3 daagjes/2 nachtjes naar Wenen. Samen even er tussen uit en lekker genieten. <3

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:31

Als er iemand geen aansteller is, ben jij het wel! Ik herken heel goed wat je bedoelt, en dan heb ik nog niet een klein deel van jouw ellende.

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:54

Zo voelde ik me net anders toch echt wel hihi.

Denk niet dat t uit maakt wat of hoe erg t is, alles wat impact heeft is even erg in welke mate dan ook. De gevolgen zullen ook wel t zelfde zijn denk ik. :)

Hoe gaat t nu met jou? Weet je al wat meer?

jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:31

aansteller, tssk, dat gaat voor jou toch niet op hoor. :(:) Ik snap wel wat je bedoelt. Succes morgen.

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 13:44

Hihi en tóch voelde t wel echt zo. :Y)

Dankjewel!

Lig nu heel debiel in bed. :+
Voeteneind helemaal omhoog en hoofdeinde gewoon plat. Zo is de druk van m'n rug af, eens zien of t zo wat minder wordt met die lage druk in m'n hoofd (wordt er helemaal gek van). :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:08

Ja, ik vind je ook echt een aansteller :+


Hoe is het eigenlijk bij je begonnen? Zo vanuit het niets???

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:34

_KiMbErLeY_ schreef:
Ja, ik vind je ook echt een aansteller :+


Hoe is het eigenlijk bij je begonnen? Zo vanuit het niets???


Yes! *\o/*

Nou, ja in mijn ogen wel. Haha.

Ik heb toen trombose gekregen in m'n benen en zodra de bloedverdunners beetje stabiel ingesteld waren. Zijn de internist, mdl-arts en psychiater begonnen met een ssri (een soort antidepressiva). Dat middel bleek namelijk een positief effect te hebben op darmen, omdat mijn darmen vrijwel stil lagen. Dat wilde ik wel proberen, want was t behoorlijk zat.
Vrijdag ben ik toen met dat middel begonnen en midden in de nacht wakker geworden en had ik zo extreem hoofdpijn, echt niet normaal. Zaterdag seh gebeld en hele zware pijnstillers gekregen. Werkte niet. Nu bleek maandag mijn inr (snelheid dat t bloed stolt, normaal is 1, bij trombose moet t tussen de 2.5 en 3.5 zijn. Dus duurt t 2.5 tot 3.5 keer zo lang voor t bloed stolt) extreem door geschoten te zijn, die was namelijk niet meer meetbaar en dus werd die op 20 gezet (hoogst meetbare waarde). Later op de seh bleek niet alleen de inr veel te hoog te zijn maar ook de protrombine tijd, de tijd vóór dat t bloed gaat stollen. Die was namelijk ook niet meer meetbaar, dus was t paniek.

Ik zat in de trein en was bijna in Eindhoven. Trombosedienst belde mij half in paniek dat ik direct terug moest komen, want t was levensgevaarlijk. Nou erg geruststellend! Gelukkig dringde t bij mij niet direct door. :')

Dus ik vriend gebeld en gezegd hoe en wat. Toen direct naar de seh onder de CT, omdat ze bang waren voor hersenbloeding. Wat gelukkig niet was.

In de weken daarna is toen een lumbaalpunctie gedaan en toen is t balletje langzaam gaan rollen naar idiopatische intracraniële hypertensie.

Dus ja, ik vind dat t spontaan begonnen is haha. Waarschijnlijk is t gelijk begonnen met de trombose in m'n benen en heeft er ook trombose in de hersenen gespeeld, dat kan de trigger geweest zijn. Helaas zullen we dat nooit zeker weten, maar met de stollingsstoornis is t wel erg aannemelijk.

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:35

Ik kan ook nooit iets in t kort vertellen. :+

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:45

Misschien een rare opmerking maar kan het dan niet door die anti depressiva zijn gekomen?

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:15

Is in t begin wel gedacht inderdaad, maar lever enzymen en alles zijn helemaal onderzocht en dat is eigenlijk vrijwel uitgesloten.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:23

Met mij goed, ben net terug van operatie en ik heb honger.

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:27

Hihi honger is altijd goed! Dat heb ik nooit na narcose, liefst eet ik niets. :')

Is de operatie goed gegaan?

Heb op t moment enorm veel buikpijn rechts onder, pff.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:56

Ja heel goed gegaan. Morgen wsl naar huis

Honger verbaasde me ook maar macaroni smaakte prima.

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:53

Wat fijn Lielle! Al lekker vlug weer naar huis! Fijn dat t eten je goed smaakte, helpt je echt enorm met herstel in t begin.

Hoop dat je straks weer gewoon alles kan als t allemaal weer genezen is! Gun t je in ieder geval zo erg!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:57

Wat lief van je!

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 22:12

Zit er op t moment even helemaal door heen. Heb zo ongelooflijk veel pijn, maakt niet meer uit of ik lig zit of overeind sta. De pijn is niet meer te doen. Tranen staan in m'n ogen, terwijl ik echt heel erg veel pijn kan hebben.

Mijn rug is ongelooflijk pijnlijk met een gigantisch bult, zou me eigenlijk ook niets verbazen als daar een bloeding of iets dergelijks in t wervelkanaal zit. Zenuwpijn in m'n hele onderrug, bekken, heupen, benen tot in m'n tenen. Ik kan op t moment alleen liggen zonder te vergaan van de pijn. Staan zitten en lopen kan ik niet, zak finaal door m'n benen heen om nog maar niets te zeggen over de pijn. Zoveel pijn. Enorm veel pijn.

Mijn buik is een ware hel van de pijn en ook m'n nek (vooral aan de drain kant) is geen lol meer aan. Ik wordt er horendol van. Nog even en ik geef t op.

M'n hoofdpijn valt bijna in t niets nu en ook die is echt gigantisch.

Heb alle soorten pijnstillers die ik in huis heb opgegeten, in de hoop dat er íets werkt. Vaarwel afbouw tramadol, oxycodon waar ik net vanaf was. Ook xanax en temazepam ingenomen, in de hoop dat ik zo in slaap val.

Ben er klaar mee.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:30

Net je pb gestuurd maar toch nog even hier een reactie.
Pas je wel een beetje goed op jezelf ? Snap heel goed dat je morgen die toets wilt doen en daar heb ik 100% respect voor. Maar dit kan toch niet meer op deze manier?
Bel morgen ochtend of laat morgen ochtend het ziekenhuis bellen dat je er door heen zit en dat er iets moet gebeuren. Genoeg is genoeg geweest.
En trekt het nu niet snel weg naar de cocktail die je hebt ingenomen misschien nu nog contact met ehbo of huisartsenpost. Desnoods spuiten ze je wat voor de nacht hoor!!

Dikke knuffel voor je

jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:35

Jeetje meis... Ik hoop dat je cocktail aanslaat... Denk aan je. Knuffel.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:44

Mijn hemel heb hier geen woorden voor. Hele dikke knuffel en veel sterkte.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:47

genja schreef:
Pas je wel een beetje goed op jezelf ? Snap heel goed dat je morgen die toets wilt doen en daar heb ik 100% respect voor. Maar dit kan toch niet meer op deze manier?
Bel morgen ochtend of laat morgen ochtend het ziekenhuis bellen dat je er door heen zit en dat er iets moet gebeuren. Genoeg is genoeg geweest.
En trekt het nu niet snel weg naar de cocktail die je hebt ingenomen misschien nu nog contact met ehbo of huisartsenpost. Desnoods spuiten ze je wat voor de nacht hoor!!

Dikke knuffel voor je


Stille meelezer.
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.

:(:) :(:) :(:)

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:03

Ook vanaf hier een dikke knuffel, meer kan ik er niet van maken...

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:06

Hele dikke knuffel! Heb ook zoveel respect voor jou