Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 21:26

Madje1992 schreef:
Dat is wel balen dat die pijnen niet op medicijnen reageren.

Bij mij ging RT super en MRI weet ik niet of ik die gehaald heb maar die ging voor mijn gevoel ook goed. Alleen nog geen uitslag he ;( Dat zal waarschijnlijk maandag worden


Hmm mijn rt heb ik niet, denk ik. Welke casus had je? Ik had gewoon mamma, 2 isocentrische bundels (lekker makkelijk) en kreeg gewoon de dosis niet goed in t dvh, was de ene goed was de andere weer fout of kregen hart en longen weer te veel. Echt rot, want verder ging t gewoon heel oké. :+

NG weet ik zeker dat ik die foutloos gedaan heb, had myocard processing ideaal. Ben zo blij dat ik geen MRI had, haha. Zat er iemand naast je mee te kijken? Vorig jaar was dat wel en vind dat zo irritant, met echo ook altijd trouwens... Zeker als ze dan een vraag stellen die je niet weet en dan zenuwachtig wordt, heel je beeld vliegt dan alle kanten uit. :') hahaha.

Echt slecht dat t er nog niet op staat, ze hebben de hele middag de tijd gehad... Half 12 waren de laatste. Inderdaad zal t nu pas maandag gaan worden. Kans is dan wel heel groot dat veel t niet gehaald hebben of heel veel twijfel gevallen tussen voldoende en onvoldoende. Die ze dus allemaal moeten bespreken.


Lig nu weer hopeloos op de bank, heb erg veel pijn en continue misselijk/braken, bah. Morgen bij de apotheek nieuwe pijnstillers halen.

Merk nu ook dat t wondje weer open is op m'n hoofd (ja ja er zat echt een korstje op!). Dadelijk lekker met kop hete thee naar bed en boekje lezen! :)

Oh en ik wil een Furbyyyy. *\%/*
Hahaha.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:33

Bij MRI Gelukkig geen mensen naast me. Moest gewoon schrijven en printscreens maken. Gelukkig niemand naast me, daar wordt ik altijd erg zenuwachtig van.
Rt schampvelden casus 2 had ik. Kreeg het allemaal in een keer goed. Dus dat was wel prettig.
Ja ik vind het ook slecht dat het er nog niet op staat. Vooral omdat het bij andere VHT toetsen altijd gewoon gebeurde. Denk dat frank en rob ook veel mailtjes hebben gekregen over waarom het nog niet bekend is.

Balen dat dat wondje op je hoofd open is. Hoop voor je dat ze operatie snel na je toets kunnen plannen en dat je daarna weer snel herstelt.

Furby dat zijn toch van die knuffels die bijna niet gaan slapen? Tenminste dat is mijn beleving.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:44

Oh dat is wel heel fijn! Ik wordt daar ook altijd zo zenuwachtig van. Zeker van sommige docenten, die hele gemene dingen zeggen (of juist helemaal niets zeggen haha) waar je dus ook gewoon niets mee kunt.

Ik had casus 1, dus theorie wel dezelfde. Wel echt fijn dat je alles in een keer goed kreeg! Dat scheelt zoveel gedoe, meestal is t ook gewoon maar wat schuiven en maar wat doen, hopen dat t goed gaat. :')

Ochja, volgende keer beter! Krijg in ieder geval geen ng meer, scheelt leren.

Dat denk ik inderdaad ook, mail box vol. Hahaha. Normaal staat t altijd einde van de tweede dag online. Nu zit er ook nog t weekend tussen... Ik wil ook weten wat ik voor ipv heb!

Ergens hoop ik dat de operatie meteen volgende week woensdag of donderdag al is... Dat wondje, geen idee wat ik er mee moet.

Haha dat zijn die dingen inderdaad, je krijgt ze pas in slaap als je de batterij eruit trekt. :+

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 23:29

Waarschijnlijk litteken breuk in m'n buikwand, zit af en toe flinke bult en litteken is af en toe ook behoorlijk pijnlijk. Hele aparte pijn.

Ook zit er een flinke blauwe plek vlak onder t litteken. Dacht eerst van bloedverdunners, maar dat kan niet omdat we die altijd rechts prikken en waar dus geen drain en litteken zit. :+

Maar goed, kan niet zoveel kwaad. Dat litteken wordt namelijk toch weer open gemaakt en daarna weer dicht genaaid...

Verder gaat t bagger, heb extreme pijn in m'n hoofd en vooral in m'n buik. Zo heftig dat ik niet kan lopen of bewegen. Messen die m'n buik bewerken. Pijn komt van m'n drain, die zich ergens omheen draait of ergens tussen klem komt te zitten. En dan zitten er straks twee van die slangen van ruim 1/1,5 m in m'n buik knopen te leggen of misschien wel met elkaar... -O-

T is niet anders.

Hoop dat t een beetje wil weg zakken of in ieder geval iets minder wordt. De steken zijn echt heftig, bah.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:23

Heb je morgen nog die toets??

Hoe gaat t vandaag?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 11:32

Morgen inderdaad toets... Proberen althans. :)

Gaat niet zo goed. Vooral veel pijn, te veel.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:32

Al een definitieve datum?


:(:)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 15:41

Nee nog niet...

Morgen of woensdag even bellen als ik nog niets gehoord heb. Wil t stiekem nu toch wel weten.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:49

Ja, duurt ook veel te lang zo met die pijn! :(:)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 15:48

OK planning was al niet meer bereikbaar, morgen maar weer eens proberen en dan vóór half 12...

Toets heb ik gehaald! En nog goed ook. *\o/*
Heb van de 140 vragen er 131 goed, dat is ruim 93% en wat ik begreep moet je 70/75% halen voor een voldoende.

Dus die is ook binnen, verslag heb ik 9 voor dus ook die is binnen. Alleen 1 herkansing van vaardigheid dus, zo even mailtje naar de examen commissie sturen of ik die volgende periode al mag herkansen (wat ik begreep mag je pas eind van t jaar alles herkansen...). Zodra ik die ook heb, heb ik alles gehaald deze periode. :)

Mag ik denk ik best trots op zijn.

Nu paar dagen niets doen, had ongelooflijk veel moeite met de toets. Moest alles 5 keer lezen voor ik überhaupt begreep wat er stond en dan nog had ik heel veel moeite met hoe ik de vraag moest begrijpen en interpreteren (Endometriose is het vóórkomen van baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder... (stond iets anders geformuleerd, weet niet meer precies hoe) Ja het komt voor buiten de baarmoeder, maar voorkomt t niet... Nouja ik begreep er niets van hoe ik dat moest interpreteren, maargoed heb m wel goed).

Ik ben nu uitgeput, stuk, kapot en verga van de pijn. Nu even helemaal niets en voorbereiden voor de operatie, hopelijk weet ik morgen meer...

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:26

Je bent een kanjer! Respect ervoor hoe je erin staat. En nu...tijd voor jezelf.

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:16

Goed zeg, van je toets. Je mag echt trots op jezelf zijn.
Hopelijk verloopt je avond toch nog een beetje beter..

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 18:53

Dankjewel allebei.

ik ben echt blij met hoe t nu uiteindelijk gegaan is (ik ben denk ik nog geen 5% aanwezig geweest). Gisteren en vooral vannacht (niet eens kunnen slapen) echt in de stress voor de toets van vanochtend. Normaal heb ik dat helemaal niet, maar gisteren lukte me gewoon weg niet meer dan 15 vragen en had erg veel moeite met de stof (was alsof alles nieuw was :') ), zag er dus écht tegenop. Vanochtend ging t wel iets beter, maar nog steeds heel moeilijk. Maar t is gelukt, dus klaar. Nu op voor volgende periode en dan vaardigheid nog even herkansen. :D

Vandaag zal waardeloos blijven denk ik, maar hopelijk gaat t rest van de week wat beter. Zie nu echt uit naar de operatie, niet dat ik nu zo graag weer onder t mes wil, maar wil wel heel graag verder. Gewoon, normaal, zoals iedereen. :)

Laatste dagen zat ik op 2x 37.5 mg tramadol (Zaldiar). Zonder echt problemen, pijn is wel veel heftiger, maar merk ook dat de pijnstillers die ik nu neem wel meer effect hebben. Vanochtend 100 mg gepakt (probeer maar eens te concentreren als je enorm veel pijn hebt... Dus dat maar even voor zijn! Helaas begon m'n drain halverwege de toets echt veel pijn te doen in m'n linker onderbuik, degene die moest surveilleren vroeg zelfs nog of t wel goed ging, gelukkig trok t een beetje weg na minuut of tien) en vanmiddag ook nog een keer 100. Morgen maar weer terug naar minder. :)

Maar ik vind t zo bizar wat een enorme moeite me dit allemaal kost. Eigenlijk doe ik amper iets. Vriendlief heeft me voor de deur van school eruit gezet, maar wel met de trein terug naar huis. En ik ben kapot, bizar gewoon. Ik heb niet eens iets gedaan... En vind dat toch wel heel moeilijk om te accepteren. Of eigenlijk, ik kan t niet accepteren, ik wil t niet accepteren.

jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:00

Ik snap dat dat heel moeilijk te accepteren is, en dat je dat eigenlijk niet wil en kan. :(:) Weet daar niets zinnigs op te zeggen, want ik geef je groot gelijk. Ik vrees alleen dat je niet veel andere keus hebt dan het te accepteren. :\

Maar meid ik ben plaatsvervangend trots dat je de toets zo goed hebt afgelegd !!!! *\o/*
Heel erg knap gedaan. Nou vind ik het sowieso al erg knap om een medische richting te volgen maar als je lijf dan ook nog een beetje alles eraan doet om je te saboteren en je legt alsnog die toets af, ... Geen woorden voor. (Ja behalve "goe zot gij" :D ) Weet niet of je alcohol mag, maar anders is een glaasje bubbels op z'n plaats hoor. :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:48

Dankjewel!

Inderdaad niet veel andere keus dan t te accepteren, maar aan toe geven ga ik toch niet zomaar doen. :)
Blijf door gaan en zal altijd proberen de goede en positieve kanten te blijven zien.

Ik hoop straks weer wat meer mee te kunnen doen met t gewone leven, al is t met beperkingen en grenzen.

Medische vind ik juist heel interessant en eigenlijk niet eens zo heel lastig, het (medisch) technische vind ik vaak lastiger. Hihi. Hoe de MRI scanner of CT werkt bijvoorbeeld.

Alcohol mag eigenlijk niet met medicatie, of in ieder geval mee op passen. Heel af en toe pak ik wel eens een glaasje en dat gaat gewoon goed. :D
Vandaag ook 2,5 jaar samen met m'n vriend, dus eigenlijk maar gewoon glaasje pakken. :Y)

Ben nu ook op zoek naar mensen die menles willen geven met zijn/haar pony/paard. Liberty is nog te jong om voor de wagen te (laten) zetten en zo kan ik toch nog lekker bezig zijn met de paardjes. Erop kan ik nu toch (nog) niet. Bovendien wil ik ook graag goed leren mennen, want meer dan recreatief rondje door de (Zweedse) bossen heb ik nooit eerder gedaan. Nu dus ook besloten Liberty voor de wagen te laten beleren, lijkt me wel heel tof. :)
Maar voor mij nog helemaal onbekend, op misschien wat basis dingen na hihi.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 21:18

Afbeelding

<3 <3 <3

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:21

mooi! die heb je zeker verdient!

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:25

Wat lief van je vriend! gefeliciteerd!

En wat super goed van je toets, echt super knap, enne nu ook echt niks meer doen hoor, komende dagen :Y)

Hopen dat vannacht wat beter gaat :(:)

Ik kruip weer onder mijn steen O:)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 21:58

Bloemetjes ruiken ook zo lekker. <3
Ik hou van bloemetjes hihi.

Echt heel leuk en lief van vriendje.

Ik ga m'n best doen om niets te doen komende dagen, hooguit beetje freubelen (kijken of t lukt om weer wat te borduren, weet niet of ik daar nu goed genoeg voor zie).

Dankjewel beide. <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:12

Wow wat een mooie bos!

EN WAUW, ik ben ook trots op je!!! :*
De uitslag van de andere al gehad???

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 22:17

*bloooosssst*

Ja, heb alles op 1 toets na gehaald deze periode. De vaardigheidstoets, die ik al verwacht had, heb ik niet gehaald.

Krijg alleen nog geen studiepunten voor de andere vaardigheid, daarvoor moet je beide hebben. Dus hopelijk na herkansing heb ik m wel! :)

Niet slecht toch?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:21

Dat is wel het understatement van de dag! Super gedaan, die bos heb je meer dan verdiend.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:26

Niet slecht?!


NIET ZO fiets BESCHEIDEN JIJ!!!!


Echt respect gewoon!!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:43

Super goed dat je de ikt hebt gehaald. Vind het heel knap!! Ik heb niks en heb het slechter gedaan. Maar ja ik ben dan weer beter in de werking. Ieder zijn ding.

Gefeliciteerd met het feit dat je 2,5 jaar samen bent met je vriend.

Ga inderdaad nu proberen rust te pakken, je hebt het verdiend!!!
Ik zou zeggen drink er eentje op
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 10-11-15 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Berichten: 4900
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:44

Hè toppertje you did it!

Gefeliciteerd met jullie jubileum
Houden die Bas het is een gouwe :o