Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6331
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:33

Totaal niet banketstaaf bedoeld, maar:
Lichamelijke gezondheid gaat voor toetsen!!!
Tuurlijk flink klote als je vertraging oploopt, maar je moet nog wel hier aanwezig kunnen zijn zeg maar...

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:52

Ik zie dat zo niet meer, omdat ik dan simpel weg nooit meer iets zou kunnen doen.

Vorig jaar heb ik t hele jaar geskipt, omdat t niet goed ging. Nu wil ik t wel doen en t is belangrijk voor mij om t wel te halen. Ik wil gewoon graag weer verder, ook al gaat t niet goed (kans is er dat dat ook nooit meer zal gaan).

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:18

dat snap ik wel Quir, maar push het nou ook niet te ver hé. :(:) Je moet niet ineens doodvallen ofzo omdat je een behandeling te lang hebt uitgesteld. :\

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:21

Ik vind het ook bijzonder om te lezen dat je zo eigenwijs bent om zo'n operatie uit te stellen :=

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:26

tja, ik kan dat wel begrijpen hoor, je komt op een moment op een punt dat je het gewoon spuugzat bent om altijd alles te moeten laten omwille van je gezondheid en net als je je gedachten op iets hebt gezet (in dit geval de toetsen die "moeten" gehaald worden), laat je lijf je wéér in de steek... Dan denk je wel al eens "we doen voort tot we er -bijna letterlijk- bij neervallen.

Dat is vreselijk akelig om als omstaander te moeten aanzien, maar nogmaals, wel begrijpelijk. Alleen... dat bijna letterlijk erbij neervallen... dat wil je nou ook weer niet meemaken natuurlijk. Maar waar ligt de grens, dat is vaak het moeilijke.

Mijn echtgenoot gaat enkel nog naar het ziekenhuis wanneer hij bij wijze van spreken aan het doodgaan is. En dan bedoel ik dat niet figuurlijk, maar echt letterlijk hé. Dat is grúwelijk om te moeten aanzien. Maar aangezien ze in het ziekenhuis niet veel meer kunnen doen dan hem weer eens aan het zoveelste infuus hangen in afwachting tot zijn lijf het zelf geregeld krijgt, tja... wie ben ik dan om hem te verplichten weer naar de Spoed te gaan. 't Is niet dat het daar zo fijn is. :)

Quir, ik hoop echt, uit de grond van mijn hart, dat je je toetsen kan meedoen. Maar zoals reeds gezegd, push het niet te ver hé. :(:)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:30

Ik snap het aan de ene kant ook wel, maar aan de andere kant ook totaal niet!
Maarja, het is niet mijn keus en ik hoop van narte dat je de toetsen goed afrond! :(:)

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:31

Haha ik ga niet dood.

Het is overigens ook gewoon in goed overleg gegaan met de neurochirurg en hij vond t goed en juist slim (als je niets doet en niets meer hebt om voor te gaan, wordt je daar alleen maar depressief van). Dus t is zeker niet in tegenspraak van de chirurg.

Ja ik voel me slecht, maar na de operatie zal ik me niet beter voelen in tegendeel zelfs.

Enige waar ik echt op moet letten is dat ik niet blind wordt en daarvoor worden de puncties gedaan.

Nu in overleg besproken om dexamethason en diamox te gaan proberen om de druk te verlagen. Hopelijk om zo de punctie uit te stellen tot na de toetsen. :)

Eigenwijs is ook wijs. ;)

Zo is t precies Jokari! Je wilt ook niet weten hoe vaak ik geweigerd heb weer naar t ziekenhuis te gaan, ze kunnen vaak toch niets doen behalve af wachten en thuis kan ik net zo goed t wel aanzien hoe en wat... Ik ga meestal niet voor mezelf naar t ziekenhuis.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:36

wel fijn dat jullie zo goed in overleg staan. En ook dat zowel jijzelf als je vriend niet onbekend zijn met het medische, dat scheelt denk ik ook wel.

Moet zeggen dat manlief ondertussen ook wel aardig wat weet over zijn ziekte. _O- Altijd hilarisch als de prof met studenten langskomt, die mogen dan altijd uitzoeken waarom manlief in het ziekenhuis zou liggen. Arme studenten. :=

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:05

Quir het Houdt niet echt op hè en ik snap inderdaad hoe lastig ook dat je wel gewoon door wilt met je leven. En ergens mee bezig zijn is ook fijne afleiding natuurlijk.
Kan je voor volgende week met de toetsen niet vast iemand regelen die je kan rijden? Zodat je niet met openbaar vervoer hoeft dat is toch allemaal extra belasting.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:17

jokari schreef:
wel fijn dat jullie zo goed in overleg staan. En ook dat zowel jijzelf als je vriend niet onbekend zijn met het medische, dat scheelt denk ik ook wel.

Moet zeggen dat manlief ondertussen ook wel aardig wat weet over zijn ziekte. _O- Altijd hilarisch als de prof met studenten langskomt, die mogen dan altijd uitzoeken waarom manlief in het ziekenhuis zou liggen. Arme studenten. :=


Overleg bereik je t meeste mee toch...
Vind t wel belangrijk in ieder geval. Wat dat betreft ben ik ook heel blij met m'n chirurg, die heel goed door heeft dat er een leven buiten het ziekenhuis is. Hij laat me ook altijd vrij in m'n keuzes en de keuze die ik maak staat hij ook helemaal achter.

Hij zet me aan tot studeren, door gaan zover het gaat met je leven is belangrijk om niet in een vicieuze cirkel terecht te komen. Of zelfs depressief wordt waardoor het vaak nog veel slechter gaat.

Lieve prof ook haha. Wat heeft je man? Als je niet wilt zeggen ook prima hoor. :)
Vaak weet de patiënt zelf t meeste van zijn/haar chronische ziekte, soms zelfs meer dan veel artsen...


genja schreef:
Quir het Houdt niet echt op hè en ik snap inderdaad hoe lastig ook dat je wel gewoon door wilt met je leven. En ergens mee bezig zijn is ook fijne afleiding natuurlijk.
Kan je voor volgende week met de toetsen niet vast iemand regelen die je kan rijden? Zodat je niet met openbaar vervoer hoeft dat is toch allemaal extra belasting.


Dat is t inderdaad, naast een goede afleiding soms ook wel een flink frustratie puntje. Als t weer eens niet lukt of niet gaat zoals je wilt.

Nu bezig met verslag, kost me ongelooflijk veel moeite om goede zinnen te vormen, logisch verhaal te maken en vooral niet te veel herhalen... Ook kost t me ongelooflijk veel meer tijd dan eerst, want t is maar mini verslag/artikel. Echt bizar, want daar was ik voorheen heel goed in. Erge is ook nog dat ik t zelf niet zie, pas als ik er echt op gewezen wordt. Dus probeer t verslag maar zoveel mogelijk door andere te laten lezen...

Mijn vriend brengt me met de auto. :)
Inderdaad niet met ov, hooguit op de terug weg naar huis als t goed gaat. Vriend moet natuurlijk gewoon werken. Anders ga ik naar m'n schoonouders (20 minuutjes met de bus van school) en ga met de auto naar huis als hij klaar met werken is.


Op t moment ren ik continue naar t toilet, stomme diamox. :+
Voel nog niet echt verbetering, maar dat is ook niet te verwachten. Wondje op de kleppen gaat nu wel wat beter gelukkig.

Probeer een pasta ovenschotel te maken met gehakt, courgette, ui, tomaten en mozzarella... :7

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:25

Ik blijf bewondering voor je hebben.
Moest ik gewoon nog even kwijt.

Succes met je ovenschotel klinkt erg lekker

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 20:44

Hihi dankjewel.

Was best lekker. :D

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:30

Hmmm lekker !

Ik ben erg gemakzuchtig een pizza gaan eten na de pony's te hebben verzorgd. :D

Ik stuur je een pb.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:03

Pizza is ook wel heel lekker... Haha.

Wij eten de laatste weken eigenlijk altijd heel makkelijk, elke keer dat er weer eens wat tussen komt en ik vaak niet de energie heb lang in de keuken te staan. Terwijl ik dat wel heel leuk vind. Achja.

Straks kersentaartjes voor morgen maken, dan komen m'n schoonouders hier heen.

En verslag eens af proberen te maken.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 14:28

Vanochtend cystoscopie gehad, zag er best tegen op... Maar stelde echt helemaal niets voor, meer ongemakkelijk. :')
Alleen plassen is wel erg pijnlijk nu.

Blaas zag er van binnen goed uit, ook CT geen grote afwijkingen. Alleen wat anatomische varianten, oh en een of ander raar wit slangetje zit in m'n buik...

Ze vroegen of er co-assistente mee mocht kijken, iedereen moet t toch ooit leren en ongemakkelijk is toch wel, met of zonder, dus ga je gang. Vroeg de uroloog haar wat dat rare witte ding op de CT was... Volgens haar liep t naar buiten (gelukkig niet haha :+ ), maar ze had dus geen flauw idee.

Uroloog haar dus uit leggen (m'n vriend moest z'n mond houden, want die gebruikt te moeilijke termen volgens hem :') ).

Maar goed, niets bijzonders dus. Maar t moet wel in de gaten gehouden worden, want er is een reden voor de dysmorfe ery's (rode bloedcellen uit de nieren). Alleen wilde hij niet nóg een arts in m'n lijstje toevoegen om frequent heen te moeten. Dus zelf in de gaten houden en de andere artsen ook. Wel fijne arts moet ik zeggen, met heel veel begrip. :)

Verder gaat t, heel simpel gezegd, slecht. M'n rug heeft t begeven en door de veel te hoge hersendruk zijn de hersenvliezen dus weer stuk gegaan (had net zo goed een punctie kunnen doen -O- ).

Overeind is een hel, hersenvocht stroomt m'n rug in wat erg pijnlijk is. Alleen wordt de druk in m'n hoofd dan weer veel en veel te laag, helse pijn is dat zeg. Bah.

Maar m'n plexus choroides (dat wat in de hersenen t hersenvocht aanmaakt) vecht er extreem hard tegen. Conclusie, tien minuten als ik weer lig loopt de druk enorm op. Hoge druk pijn is op dit moment wel iets beter te hebben, ondanks dat ik dan bijna niets meer zie. Kots ook alles eruit.

Kortom, die toets donderdag gaat een ware hel worden. Hoop dat tenminste één van de twee onderdelen voldoende gaat zijn, liefst beide uiteraard. Hoop ook een beetje gelukkig te loten op de onderdelen (tot nu toe nog nooit gebeurd, altijd de moeilijkste onderdelen geloot :7 ), want niet alles ken en kan ik even goed.

Maargoed, t is niet anders. Voor deze toets heb ik wel twee herkansingen in plaats van 1, sst niet tegen de rest zeggen hoor! :Y)

Morgen anesthesist, eens kijken of ik weer een ja ga krijgen van hem. :)
Hoop stiekem ook dat hij al een datum weet, meestal weet ie dat wel al (alleen laatste operatie wist ie t niet) en ookal mag ie t niet zeggen, doet ie t toch. :D

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:30

ongelooflijk. Ik lees jouw hele verhaal met alle ellende, en dan heel droog 'die toets donderdag'.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:35

Kan je na die ene toets onder het mes ? Of zijn er meerdere toetsen die je wilt halen ?

wit slangetje in je buik haha hoe zou dat nu toch komen.

Fijn dat de uroloog niet nog een arts wilt toevoegen, dat is anders niet meer doenbaar zeg. Dan kunnen ze zelf niet meer volgen wie wat weet haha.

Ik duim dat je de toets overleeft (figuurlijk dan, letterlijk zal dat wel lukken :D ). :(:)

Hier gisterenavond effe paniek, alcoholvrije cocktail bleek toch niet zo alcoholvrij te zijn als was gezegd, zag mij in gedachten alweer de 112 te moeten bellen. Gelukkig zelf kunnen "bezweren" met hoge pijnstillers, vandaag lijkt het alweer afgezwakt. *hout vasthouden*
Dat een mens zwaar allergisch kan reageren op alcohol, ik zou het vroeger nooit geloofd hebben. :n
Volgende keer gewoon braaf een fruitsapje voor manlief. :D

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:37

Wat een toestanden weer. :(:) Ik zal duimen voor donderdag. Hoezo moet je loten op onderdelen? Is het praktijk?

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 14:44

Lielle schreef:
ongelooflijk. Ik lees jouw hele verhaal met alle ellende, en dan heel droog 'die toets donderdag'.


Sorry. :7


jokari schreef:
Kan je na die ene toets onder het mes ? Of zijn er meerdere toetsen die je wilt halen ?

wit slangetje in je buik haha hoe zou dat nu toch komen.

Fijn dat de uroloog niet nog een arts wilt toevoegen, dat is anders niet meer doenbaar zeg. Dan kunnen ze zelf niet meer volgen wie wat weet haha.

Ik duim dat je de toets overleeft (figuurlijk dan, letterlijk zal dat wel lukken :D ). :(:)

Hier gisterenavond effe paniek, alcoholvrije cocktail bleek toch niet zo alcoholvrij te zijn als was gezegd, zag mij in gedachten alweer de 112 te moeten bellen. Gelukkig zelf kunnen "bezweren" met hoge pijnstillers, vandaag lijkt het alweer afgezwakt. *hout vasthouden*
Dat een mens zwaar allergisch kan reageren op alcohol, ik zou het vroeger nooit geloofd hebben. :n
Volgende keer gewoon braaf een fruitsapje voor manlief. :D


Nee volgende week dinsdag theorie toets, na de tiende kan t. Dus in principe wel al volgende week.

Ja raar he... Geen idee wat dat doet daar, hoort niet in m'n buik thuis hoor. Ook maar heel weinig vocht in m'n buik, dus wel extra bevestiging dat ie t echt niet meer doet.

Zeker wel fijn, zeker ook omdat ik in drie ziekenhuizen onder behandeling ben. Maakt t ook niet makkelijker, maar echt fijne man.

Poeh dat is schrikken! Ik wist niet eens dat dat kon! Brr, gelukkig goed gekomen zonder ambulance. Niet fijn om te zien gebeuren of zelf mee te maken.


Iris82 schreef:
Wat een toestanden weer. :(:) Ik zal duimen voor donderdag. Hoezo moet je loten op onderdelen? Is het praktijk?


Inderdaad praktijk toets. Eerst wordt er geloot uit de vakken, nucleaire geneeskunde, radiotherapie en radiodiagnostiek.

Daarna per vak weer loten. Nucleaire uit processing (beelden nabewerken en interpreteren, die wil ik wel!) en acquisitie (patiënt onder de gamma camera leggen en opnamen juist instellen en starten, die wil ik niet :+ ). Radiotherapie kan he twee casussen krijgen, bestraling plannen voor borst kanker (een zonder boost, geen probleem! En met boost, die weet ik nog niet...). Radiodiagnostiek kan je dan nog loten uit MRI en CT, allebei wel prima. Geloof dat t dat was... :+

Dankjewel!

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 19:32

Ahh bestaat tramadol ook in 25 mg? Weet iemand dat zo? Kan t niet terug vinden in t kompas...

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:38

Pb Genja eens. Die weet dat.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 19:41

Ohja! :)*

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:58

Ik ken alleen de 50 en 75 mg.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:11

50, 100, 150 en 200 ken ik. Heb nu 100 (zetpil) die ik door midden snij. Maar t is gewoon nog te veel om hiervan te stoppen, dus wil graag verder afbouwen nog.

Vriend gaat nu in ieder geval tramadol met paracetamol halen (37.5 mg tramadol). Beginnen met drie en dan afbouwen naar 1 per dag en dan maar stoppen. Hopelijk dat t dan wel beter gaat.

Stomme troep ook. :7

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:18

Volgens mij heb je ook vloeibare tramadol, kun je per druppel minderen!

Vervelend dat je zoveel last hebt! Hopenlijk gaat je operatie verbetering brengen.