Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:50

Een huis dat jullie willen gaan kopen??

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 18:16

Nee, overnachten we alleen in vanavond.

We gaan pas op zoek naar een huis als we hier werk gevonden hebben en hier al wonen (huisje huren). Locatie en omgeving vinden we belangrijk en veel grond voor paarden. Dus dat komt volgend jaar pas. :)
Al kijken we al regelmatig op internet hoor haha.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 07:44

Nu alweer twee hele slechte dagen gehad, ontzettend veel pijn en voel me flink beroerd door de pijn maar vooral ook van de pijnstillers. Continue misselijk en veel braken, al is t braken met primperan redelijk onder controle.

Liefst lig ik de hele dag in bed, proberen te slapen...

Desondanks heb ik wel veel zin in vandaag, nieuw ziekenhuis. 9 uur moeten we er zijn.

Örebro was ons heel positief mee- en opgevallen. Echt super enthousiast over en ook de mensen. Een van de artsen heeft zelf heel veel paarden dus dat was ook heel leuk. Gisteren hier in t ziekenhuis geweest, maar eerste indruk is niet zo positief. Extreem oud en zo, minimaal 100 jaar en sindsdien niets meer aan gedaan... Vragen ons af of er überhaupt wel een MRI aanwezig is haha.

Maar ben benieuwd dadelijk. :)

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:58

hopelijk ben je vandaag goed genoeg voor het ziekenhuisbezoek ! Je zou er nu ongeveer moeten zijn, ik duim dat je positief meevalt. En niet zoals gisteren. :D

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:05

Succes vandaag in het ziekenhuis!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:11

Succes vandaag!!

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 13:02

Bedankt allemaal!

Heb t enorm naar m'n zin gehad, stages kunnen zonder problemen daar gedaan worden. Ongelooflijk leuke mensen en enorm behulpzaam. Team van artsen is maar een Zweed, de rest buitenlanders en het team van laboranten is 50/50 waarvan ook aantal Nederlanders. Ze weten dus precies wat je mee maakt en zo. Krijgt ook alle mogelijkheden en kansen. Dus het wordt toch nog wel erg lastig kiezen... Thuis goed over hebben en plussen en minnen. Al met al in ieder geval heel erg mee gevallen, ondanks dat t een heel oud ziekenhuis is.

Vandaag maar heel kort geweest. Het gaat niet goed.

Morgen gaan we naar huis, zal dan ook wat uitgebreider vertellen. Heb hier geen Wi-Fi en maar beperkt aantal mb hihi.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:16

Blijf het ontzettend bewonderenswaardig vinden hoe je naar de toekomst blijft kijken als je je zo verschrikkelijk voelt! :(:)

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 23:39

_KiMbErLeY_ schreef:
Blijf het ontzettend bewonderenswaardig vinden hoe je naar de toekomst blijft kijken als je je zo verschrikkelijk voelt! :(:)


Blijven hangen in het nu maakt me niet beter. :)
Ik weet dat ik nooit meer beter zal worden, maar wel wil ik weer leven en verder gaan. Aan doorzettingsvermogen geen gebrek hihi. Wil heel erg graag een toekomst samen met mijn vriend gaan opbouwen en beide willen we (ongeveer) hetzelfde. Ik wil straks in Zweden mijn eigen bedrijf in de paarden gaan starten (of eigenlijk doorzetten en uitbreiden van t bedrijf dat we nu hebben). Dat is altijd mijn droom geweest en niets is mooier dan een droom die uit komt. <3

Jouw onderschrift is trouwens echt geweldig! :D


Lig nu in bed, zijn weer thuis na een lange rit in de auto. Hebben in een week 4500 km gereden, best veel. Haha.

Ben wel echt gesloopt, dus nu zo lekker gaan slapen. Maandag begint t ziekenhuis gebeuren weer, beginnen met CT van m'n nieren...

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:19

Vandaag lekker bij komen

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:00

Haha dank je! ;) ik heb nog meer van die flauwekul in mn profiel staan! :P

Klopt hoor dat het weinig zin heeft om in het slechte te blijven hangen! Maar er zijn absoluut mensen die voor minder hun kop laten hangen! :j

Ik hoop gewoon voor je dat je je leven kunt gaan leiden zoals jij dat wil! :(:)

Behoorlijk veel kilometers! :P

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 15:14

Gaat meteen in jouw profiel kijken. :D
Ik hou daar wel van hahaha. Mijn dag meteen weer goed!

Gelukkig alweer best wat bij geslapen. Ook alweer hoop spul opgeruimd, huis gepoetst en dadelijk even voor studie aan de slag. Moet m'n verslag, artikel hoe je t noemen wilt even afmaken. Dan kan ik m eindelijk op sturen en m'n eerste studiepunten zijn officieel binnen!

Dus eh nu maar aan de studie...

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:41

Wat fijn dat het in zweden goed ging. Wel jammer van de pijn.

Wendy_Komen

Berichten: 6331
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:42

Klinkt goed, daarzo in Zweden!!

Heeeeel benieuwd of er wat uit de onderzoeken gaan komen! Wordt er verder nog DNA onderzoek gedaan naar een verdere "fout"?

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:36

Madje1992 schreef:
Wat fijn dat het in zweden goed ging. Wel jammer van de pijn.


Wel fijn inderdaad! Hier in Nederland gaan wij nauwelijks aan t werk komen helaas...
Mag ook al mijn stages daar gaan doen en afstuderen (minor mag eventueel zelfs als ik dat wil), dus daar op school ook achteraan gaan.

Ben jij donderdag ook op school?


Wendy_Komen schreef:
Klinkt goed, daarzo in Zweden!!

Heeeeel benieuwd of er wat uit de onderzoeken gaan komen! Wordt er verder nog DNA onderzoek gedaan naar een verdere "fout"?


Jaa, heel goed!

Nee verder geen DNA onderzoeken, groot risico factor is nu gevonden (en enkele andere zijn uitgesloten) en de kans is heel klein dat er meer is.

CT nieren morgen ben ik ook wel benieuwd naar, maar verwachten daar eigenlijk niets uit. Die week daarna krijg ik de uitslag van de CT en dan ook van cytologie onderzoek, verder dan cystoscopie (in de blaas kijken). Daar zie ik toch nog wel tegenop eigenlijk... Maar goed er is geen grote aanleiding om iets daar uit te verwachten. Enige is ook de hematurie (bloed plassen) en de dysmorfe ery's (rode bloedcellen uit de nieren). Verder nergens last van wat dat betreft.

Helaas nu even beetje een tegenslag. Ondanks dat we nu alweer zo'n 6 weken bloedverdunners spuiten net toch weer een heel paars/blauw/grijs been (enige wat toen met de trombose ook heel duidelijk was). Alleen nu niet alleen t onderbeen, maar vanaf m'n heup en dus het hele been. Verder geen last van, geen dik been, geen zwaar gevoel, geen harde kuit of wat dan ook. Toch is t niet echt een fijn idee. Na de operatie wilde ik eigenlijk stoppen en dan kijken wat er gebeurd, maar dat zie ik nu ook niet meer zo zitten...

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:07

Quir schreef:
Madje1992 schreef:
Wat fijn dat het in zweden goed ging. Wel jammer van de pijn.


Wel fijn inderdaad! Hier in Nederland gaan wij nauwelijks aan t werk komen helaas...
Mag ook al mijn stages daar gaan doen en afstuderen (minor mag eventueel zelfs als ik dat wil), dus daar op school ook achteraan gaan.

Ben jij donderdag ook op school?

Ooh dat is wel fijn dat je daar al je stages kunt doen en zelfs je minor. Inderdaad in Nederland kom je niet snel aan de bak. Ik wil ook een buitenlandse stage gaan doen om te kijken of het werken in het buitenland me bevalt.
Maar dan zou ik dat van de stages met frederique over leggen en minor weet ik niet precies wie daar over gaat. Maar misschien dat rob of frank dat weten
Donderdag ben ik er ook.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 11:22

Ga je mee naar Zweden?! Plek zat daar, haha.

Frederique heb ik inderdaad al mailtje gestuurd, Frank vraag ik wel voor minor maar dat komt na de vakantie wel.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:29

Haha, Moet ik alleen nog even zweeds leren;)
Ik wilde richting bonaire gaan. Ben meer van continue warm weer. Maar ze zijn nu aan het kijken of er mogelijkheden zijn.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 11:31

Zweeds is niet zo lastig, meestal kan je met een maand al voldoende Zweeds om zelfstandig als laborant te werken.

Bonaire is wel even heel wat anders, haha. Maar wel gaaf!

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:59

Nou, even CT nieren zat er niet echt in...

Meteen eerste keer infuus prikken voor contrast ging goed, in één keer zelfs. Na tweede keer contrast haalde ze infuus er uit en nog één scan. Daarna zagen ze ineens gal bulten ontstaan en werd ik blijkbaar spierwit.

Oftewel allergische reactie op contrast.

Toen moest er met spoed dus weer een infuus in. Eerst twee laboranten drie keer geprobeerd, toen de radioloog twee keer en twee keer met echo, lukte nog niet. Daarna anesthesist gebeld en tweede keer zat er eindelijk infuus er in. Medicatie er in en mocht ik weer overeind komen, wat thee (met heel veel suiker) gedronken.

Zo dus eindelijk naar huis.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:11

zo dan... :(:)
Hebben ze dan überhaupt kunnen scannen ? Of is dat voor een andere keer ?

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 14:26

Ze hebben wel gescand, reactie zagen ze daarna pas. Vriend had even snel door de CT gebladerd en dat zag er goed uit, misschien wel anatomische variant in een van de nieren.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:28

heb je tenminste niet voor niets afgezien met die reactie. := (sorry. :D )

hopelijk is het dan een onschuldige variant en niet een die voor ernstige problemen zorgt.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 15:31

Ja dat wel, waarschijnlijk niet eens een variant die bloed verlies kan geven. Alleen waar t dan wel vandaan komt...

Nu weer lekker thuis en plat op de bank, voel me niet zo lekker op t moment.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:21

Nou... T scherpe puntje van de drain/kleppen op m'n hoofd is nu dus echt door de huid heen. -O-