Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:54

Spannend boompje, ik ga voor je duimen!

Het plaatsen zelf gaat heel snel Damber, ik was maks 10min binnen.

Ik heb een gesprek gehad over de volgende poging. Medicatie wordt aangepast om overstimulatie proberen te voorkomen. Tussentijds meerdere controles om zeker te zijn dat de follikels groot genoeg zijn voor het uithalen. Dat maakt de kans op een groter aantal rijpe eicellen.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:09

Spannend boompje, duim voor je

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:48

Ja dat plaatsen is letterlijk: gaan liggen, eendebek erin, zoeken naar de baarmoedermond die even schoonvegen met een watje met (koud) water, rietje inbrengen onder begeleiding van een uitwendige echo zodat ze kunnen zien waar ze de embryo en het luchtbelletje los laten (Embryo is niet zichtbaar op het echo apparaat, het luchtbelletje wel). En daarna wordt het rietje gecontroleerd of ie echt leeg is. Daarna halen ze de eendebek er weer uit en klaar is kees.

Thanks dames, ik ben snot verkouden dus veel doen zit er niet in. Lig op de bank met mn deken en verders doe ik helemaal niks.

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:33

Duim voor je boompje

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:56

beenjesshar schreef:
Duim voor je boompje


Dankjewel! Maar ik mot dit toch ff kwijt, ik lees jou naam iedere keer als beentjeshaar :j :') _O-

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:09

Was toen een tikfoutje
En niet meer veranderd toen het is ook eigenlijk Beentjes

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:15

Ooh wat spannend Boompje, ik duim weer hard mee voor een plakembryo!

Hier nog een maand en dan hopelijk echt beginnen met het traject. Zo spannend, maar kijk er wel naar uit op een of andere manier. Ondanks dat ik 'weet' dat het een zwaar traject is (weet tussen haakjes omdat ik er eigenlijk nog helemaal niks van weet door eigen ervaringen, maar wel veel erover gelezen)

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:05

Dankjewel en ja het traject kan voor veel mensen als zwaar ervaren worden, maar ik was vooral blij dat we actief met onze kinderwens bezig waren. Al had ik best moeite met thuis de eerste injectie te zetten. Heb zitten huilen (had een serieuze naalden fobie) en riep steeds: Ik kan dit niet! Uiteindelijk de psychische knop kunnen omzetten en gewoon die naald gezet. Elke keer daarna ging het makkelijker. Het traject heeft mij dus van mn naalden fobie af geholpen en dat vond ik toch ook een mooie bijkomstigheid. Nou had ik vrij weinig last van de hormonen alleen die lucrin die jeukte nog wel eens na het zetten vooral als ie nog te koud was. Ik heb vrij weinig last gehad van de emotionele kant ervan, ik was niet bezig met 'wat als dit ook niet lukt' of een 'waarom is het zo oneerlijk dat ik dit allemaal moet doen'. Dus misschien was ik een van die weinige vrouwen die het niet als zwaar heeft ervaren? Mijn advies zou dus ook zijn laat het allemaal op je af komen en niet teveel bij nadenken.

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:03

Wij waren gister in het ziekenhuis geweest

Zaad kwaliteit is niet al te best

En bij mij twijfelt ze het leek er op dat me eierstokken aan het krimpen zijn zeg maar

Dus moet opnieuw bloedprikken naar de waardes

Was dus wel even een domper maar nog niks is zeker

Heeft er toevallig iemand verstand van bloedwaarden?

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:54

Wat vervelend Beenjesshar, ik heb helaas geen verstand van die waardes.

Ik zit rond mijn ovulatie en heb echt best wel heel erg last in mijn onderbuik. Het gevoel is vergelijkbaar met de overstimulatie van de eierstokken. Zoveel last heb ik voorheen nooit gehad. Iemand die zich hierin herkent?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:31

beenjesshar schreef:
Wij waren gister in het ziekenhuis geweest

Zaad kwaliteit is niet al te best

En bij mij twijfelt ze het leek er op dat me eierstokken aan het krimpen zijn zeg maar

Dus moet opnieuw bloedprikken naar de waardes

Was dus wel even een domper maar nog niks is zeker

Heeft er toevallig iemand verstand van bloedwaarden?


Ik heb ook geen verstand van bloedwaarden helaas, maar hoe slecht is de kwaliteit van het zaad? En wat is jullie leeftijd?

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:33

Ik 39 en vriend lief 42

Aanstaande vrijdag krijgt ie een echo
En ook bloedprikken

Hij had 1 miljoen zaadcellen waarvan er een aantal 1000 goed zijn

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:38

beenjesshar schreef:
Wij waren gister in het ziekenhuis geweest

Zaad kwaliteit is niet al te best

En bij mij twijfelt ze het leek er op dat me eierstokken aan het krimpen zijn zeg maar

Dus moet opnieuw bloedprikken naar de waardes

Was dus wel even een domper maar nog niks is zeker

Heeft er toevallig iemand verstand van bloedwaarden?



Nee geen verstand van bloedwaarden.
Maar heb jij nu geen steen in je maag? ik kan het mij zo goed voorstellen. Toen ik dit las al...
veel knuffels. En statisch gezien is er nog wel kans, snap dat je neits hebt aan deze woorden.
Maar er is nog niets uitgesloten. Met deze woorden hoop ik zo dat dat ook voor jou uit mag komen.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:40

Morgenzon schreef:
Wat vervelend Beenjesshar, ik heb helaas geen verstand van die waardes.

Ik zit rond mijn ovulatie en heb echt best wel heel erg last in mijn onderbuik. Het gevoel is vergelijkbaar met de overstimulatie van de eierstokken. Zoveel last heb ik voorheen nooit gehad. Iemand die zich hierin herkent?


ja ik krijg altijd beetje last van mijn rug. Maar dat heb ik ook in de aanzet naar ongesteldheid.
Dus in die zin herken ik het wel.

Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik het voorheen nooit zo opmerkte als dat dat het zou kunnen zijn.
Nu ik echt al een tijdje bezig ben met ovulatietesten zie ik wel dat verband.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:42

Boompje1985 schreef:
Dankjewel en ja het traject kan voor veel mensen als zwaar ervaren worden, maar ik was vooral blij dat we actief met onze kinderwens bezig waren. Al had ik best moeite met thuis de eerste injectie te zetten. Heb zitten huilen (had een serieuze naalden fobie) en riep steeds: Ik kan dit niet! Uiteindelijk de psychische knop kunnen omzetten en gewoon die naald gezet. Elke keer daarna ging het makkelijker. Het traject heeft mij dus van mn naalden fobie af geholpen en dat vond ik toch ook een mooie bijkomstigheid. Nou had ik vrij weinig last van de hormonen alleen die lucrin die jeukte nog wel eens na het zetten vooral als ie nog te koud was. Ik heb vrij weinig last gehad van de emotionele kant ervan, ik was niet bezig met 'wat als dit ook niet lukt' of een 'waarom is het zo oneerlijk dat ik dit allemaal moet doen'. Dus misschien was ik een van die weinige vrouwen die het niet als zwaar heeft ervaren? Mijn advies zou dus ook zijn laat het allemaal op je af komen en niet teveel bij nadenken.


Dank voor je ervaring. Het is goed dat we niet teveel blijven hangen in dezelfde ervaringen als er ook andere ervaringen zijn natuurlijk.

Heb ik het goed dat voor jou het traject ook al is afgelopen?

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:44

Damber2 schreef:
beenjesshar schreef:
Wij waren gister in het ziekenhuis geweest

Zaad kwaliteit is niet al te best

En bij mij twijfelt ze het leek er op dat me eierstokken aan het krimpen zijn zeg maar

Dus moet opnieuw bloedprikken naar de waardes

Was dus wel even een domper maar nog niks is zeker

Heeft er toevallig iemand verstand van bloedwaarden?



Nee geen verstand van bloedwaarden.
Maar heb jij nu geen steen in je maag? ik kan het mij zo goed voorstellen. Toen ik dit las al...
veel knuffels. En statisch gezien is er nog wel kans, snap dat je neits hebt aan deze woorden.
Maar er is nog niets uitgesloten. Met deze woorden hoop ik zo dat dat ook voor jou uit mag komen.



Ja op het moment gister even een behoorlijke klap in het gezicht maar we wachten eerst de andere dingen allemaal af

En we proberen er uiteraard helemaal voor te gaan

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:36

Damber2 schreef:
Boompje1985 schreef:
Dankjewel en ja het traject kan voor veel mensen als zwaar ervaren worden, maar ik was vooral blij dat we actief met onze kinderwens bezig waren. Al had ik best moeite met thuis de eerste injectie te zetten. Heb zitten huilen (had een serieuze naalden fobie) en riep steeds: Ik kan dit niet! Uiteindelijk de psychische knop kunnen omzetten en gewoon die naald gezet. Elke keer daarna ging het makkelijker. Het traject heeft mij dus van mn naalden fobie af geholpen en dat vond ik toch ook een mooie bijkomstigheid. Nou had ik vrij weinig last van de hormonen alleen die lucrin die jeukte nog wel eens na het zetten vooral als ie nog te koud was. Ik heb vrij weinig last gehad van de emotionele kant ervan, ik was niet bezig met 'wat als dit ook niet lukt' of een 'waarom is het zo oneerlijk dat ik dit allemaal moet doen'. Dus misschien was ik een van die weinige vrouwen die het niet als zwaar heeft ervaren? Mijn advies zou dus ook zijn laat het allemaal op je af komen en niet teveel bij nadenken.


Dank voor je ervaring. Het is goed dat we niet teveel blijven hangen in dezelfde ervaringen als er ook andere ervaringen zijn natuurlijk.

Heb ik het goed dat voor jou het traject ook al is afgelopen?


Ja ik heb het eerste traject in 2015 doorlopen. Maar kan er nog 2 doen als deze embryo niet blijft zitten. Ik had 12 follikels, 7 eicellen goed genoeg voor bevruchting, uiteindelijk 'maar' 4 bevrucht. En de eerste verse terugplaatsing heeft gelijk gepakt en die gaat al naar school. Vorig jaar eerste cryo terugplaatsing gehad die bleef 6 weken zitten, maand of twee later de volgende cryo terugplaatsing gehad maar dat is niks geworden. En nu dus de laatste waar ik op zit te broeden.

Adamootje

Berichten: 6212
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:01

Beentjesshar, wanneer moet je weer bloedprikken?

Boompje, de duimen draaien voor je!

Trusthim, sterkte! Hoe gaat het nu met je?

Mijn bloeduitslagen zijn binnen en de waardes zijn normaal. Bij de inwendige echo van maart bleek ik cysten in de eierstokken te hebben (pcos). Aankomende maandag heb ik opnieuw een inwendige echo en daarna starten we dan eindelijk echt met de behandeling, nadat we een half jaar hebben moeten wachten totdat we terecht konden. Ik ben heel benieuwd en ik vind het allemaal best wel spannend, maar wel op de goede manier. :D

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:07

Vrijdag gaan we bloedprikken

_lautje_

Berichten: 9279
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:06

Boompje volgens mij heb je nu weer 3 pogingen. Bij een volwaardige zwangerschap (of kloppend hartje bij termijnecho) begin je weer bij nul qua aantal pogingen.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:23

Adamootje schreef:
Trusthim, sterkte! Hoe gaat het nu met ?


Hoi,
Gaat naar omstandigheden goed, vooral erg moe. In mijn hoofd meestal wel oké, wel soms veel vragen, zoals wanneer en of mijn cyclus weer op gang komt, of het dan nog een keer lukt, of het dan wel goed gaat etc. Zitten voor nu best " traumatische " stukjes in wat er gebeurt is.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:48

_lautje_ schreef:
Boompje volgens mij heb je nu weer 3 pogingen. Bij een volwaardige zwangerschap (of kloppend hartje bij termijnecho) begin je weer bij nul qua aantal pogingen.


Oh dat is goed dat je dit zegt! Dit wist ik dus helemaal niet maar zal het voor de zekerheid even navragen mocht het zo ver komen dat ik weer een traject in ga.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:51

trustHim schreef:
Adamootje schreef:
Trusthim, sterkte! Hoe gaat het nu met ?


Hoi,
Gaat naar omstandigheden goed, vooral erg moe. In mijn hoofd meestal wel oké, wel soms veel vragen, zoals wanneer en of mijn cyclus weer op gang komt, of het dan nog een keer lukt, of het dan wel goed gaat etc. Zitten voor nu best " traumatische " stukjes in wat er gebeurt is.


Geef dat ook aandacht. Het is niet niks. De buitenwereld zal hard zijn.
Maar blijf bij je eigen gevoel. Er zat gewoon een wezentje in je. Jullie kind! Die traumatische stukjes hoeven niet weggestopt te worden. Dikke... hele dikke knuffel.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:02

Ja het heeft echt even tijd nodig en bij elke nieuwe zwangerschap ga je er vaker bij stilstaan of het wel goed zal gaan... Dikke knuffel voor jou :knuffel:

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:40

Ik vind die clearbleu ding ook zo raar.
Via de site kun je checken wanneer je de early test kan gebruiken. Maar het stoort me zo dat er iets in zit wat ik niet snap. Terwijl ik best kan tellen in een gewone agenda. Toch kriebelt het dat er iets is wat ik fout denk, of zij fout hanteren.

Bij een 28 dagen cyclus
Stel dag 1: Start menstruatie
Dag 14: ovulatie (getest)
Dag 28; ‘laatste dag’

28-5 = 23 dag de early test mogelijk.
Dit geeft ie netjes aan als je eerste ongesteldheidsdag invuld. En resultaat is dus die 23e dag. Bij ovulatie vul je ‘weet ik niet’ in.

Vul je de ovulatie dag wel in. Is de te testen dag soms wel 3 of 4 dagen later. Serieus 2 dagen voor je menstruatie.

Das toch raar? Want een ovulatie op de 14e dag is toch perfect volgens het boekje? Waarom dan juist de datum naar achteren schuiven?