Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:26

Dag bokkers.. ik meld mij via deze anoniem schaduwaccount. Las al wel een tijdje mee, nu wil ik graag meepraten.
Ben niet meer de jongste en partner is jonger. Inmiddels zijn we al een tijdje aan het klussen en maak ik mij vooral zorgen of het lukt. Cyclus en ovulatie is echt een voorbeeld uit het boekje (voorheen jaar spiraal gehad om alvast te ontpillen).


Elke maand is toch weer een teleurstelling. Mijn lijf doet veel.. voelt anders. Maar misschien gewoon omdat mijn lijf anders is ten opzichte van pil en spiraal. Ik wil graag zien dat mijn lijf bezig is met een zwangerschap.

Mijn vent is niet zo’n prater... hoewel we echt een eenheid zijn. Ik voel die druk en verlang er echt na....hij is net 31 en voelt die klok wat minder.

Dus wil ik hier mijn hart luchten en jullie verhalen lezen.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:37

veerledec schreef:
Ik zou zelf nooit drie pogingen in Nederland doen. De mogelijkheden en kennis zijn hier beperkt. België en Duitsland zijn veel verder.


Ik hoor ook goede verhalen over Duitsland.
Meer mogelijkheden en hogere slagingskans.
En net over de grens spreken ze nog wel een woordje Nederlands

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:52

Buitenland is leuk als je richting de grens woon. Of als je daar een tijd kan logeren.
Voor ons is het al een paar keer een race tegen de klok geweest om op tijd in Amsterdam te staan na een ontdooiing.
Krijg je om 10.00 het verlossende antwoord dat het ontdooien gelukt is en dat je 11.00 terugplaatsing heb, voor ons is het 52 minuten rijden zonder tegenslag en dan moet je ook nog even parkeren, van de parkeergarage naar de poli lopen. Tot zo ver geen stress rond een terugplaatsing :') .

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:23

Duitsland is geen probleem. Ben sneller daar dan in een Nederlandse stad.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:01

Helaas vandaag slecht nieuws bij de termijnecho, geen hartslag en vruchtje lijkt niet meer gegroeid na de vitaliteisecho, gisteren al wat bloed verloren maar nu afwachten op de miskraam

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:09

trustHim schreef:
Helaas vandaag slecht nieuws bij de termijnecho, geen hartslag en vruchtje lijkt niet meer gegroeid na de vitaliteisecho, gisteren al wat bloed verloren maar nu afwachten op de miskraam


Och... geen idee wat ik je kan zeggen.
Lijkt me vreselijk! Knuffel!

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:33

@trustHim
:(:)
Weet niet wat ik moet zeggen.

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:19

Verschrikkelijk trusthim, er valt zo weinig zinnigs te zeggen. Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen de komende periode.
Knuffel!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:13

trustHim schreef:
Helaas vandaag slecht nieuws bij de termijnecho, geen hartslag en vruchtje lijkt niet meer gegroeid na de vitaliteisecho, gisteren al wat bloed verloren maar nu afwachten op de miskraam


Och jeej... heel veel sterkte :knuffel: en als je behoefte hebt om er over te praten dan mag dat hier maar ook mn pb staat open voor je. Je zal nu in een emotionele achtbaan zitten en het kan echt even duren voor je weer beter in je vel zit. Dikke knuffel en ik hoop dat de rest goed verloopt hoe naar het ook is.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:06

trustHim schreef:
Helaas vandaag slecht nieuws bij de termijnecho, geen hartslag en vruchtje lijkt niet meer gegroeid na de vitaliteisecho, gisteren al wat bloed verloren maar nu afwachten op de miskraam


Wat verschrikkelijk dit...heel veel sterkte gewenst!

beenjesshar

Berichten: 1223
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:29

Heel veel sterkte trusthim

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:03

tnx allemaal

hoop gewoon dat het voor ons allemaal een keer mag lukken

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:30

Heel veel sterkte.. :knuffel:

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:12

trustHim schreef:
tnx allemaal

hoop gewoon dat het voor ons allemaal een keer mag lukken


Heb gisteravond hier aan gedacht. Wat zul je verdrietig zijn. Toen mijn zus dit had was ze ook echt uit haar doen. Kreeg echt zo’n flashback

Nu zijn we een dag verder. Heb je nog wel iets kunnen slapen?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:25

Damber2 schreef:
trustHim schreef:
tnx allemaal

hoop gewoon dat het voor ons allemaal een keer mag lukken


Heb gisteravond hier aan gedacht. Wat zul je verdrietig zijn. Toen mijn zus dit had was ze ook echt uit haar doen. Kreeg echt zo’n flashback

Nu zijn we een dag verder. Heb je nog wel iets kunnen slapen?


Eerste nacht niet, vannacht redelijk. Emotioneel gezien jantje lacht, jantje huilt. vanmorgen gynaecoloog geweest, nogmaals bevestigd. Heb gekozen voor medicijnen om het op gang te brengen, vruchtje is waarschijnlijk 4 weken geleden al gestopt, wil niet oneindig wachten. Zou wel eerst nog tot maandag wachten met gebruiken maar in overleg met mijn vriend toch nu al gedaan.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:07

Als het al 4 weken geleden gestopt is met groeien dan is het misschien "fijner" om het op te wekken indd. Dan kun je gaan beginnen aan het afscheid en het verwerken van alles. Nogmaals sterkte, ik weet uit ervaring hoe heftig het kan zijn! Ik heb meer miskramen gehad dan succesvolle zwangerschappen.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:18

:knuffel: trusthim


We zijn naar Gent geweest voor een gesprek. Daar gaven ze aan dat zij niks anders konden doen dan wat er al in Nederland gedaan werd. Duitsland zou hetzelfde verhaal zijn.
Dus daarom hebben we 3 pogingen in Nederland gedaan. Het ermee omgaan wisselt per dag. Nieuwe collega raakte net de gevoelige snaar vanmiddag. Gesprek ging over kinderen krijgen en dan het benoemen dat we geen kinderen kunnen krijgen doet dan toch weer wat.
Mijn schoonzusje is net bevallen dus dan moet je op kraamvisite. Daar zie ik stiekem ook wel een beetje tegenop om eerlijk te zijn.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:00

colinneke schreef:
:knuffel: trusthim


We zijn naar Gent geweest voor een gesprek. Daar gaven ze aan dat zij niks anders konden doen dan wat er al in Nederland gedaan werd. Duitsland zou hetzelfde verhaal zijn.
Dus daarom hebben we 3 pogingen in Nederland gedaan. Het ermee omgaan wisselt per dag. Nieuwe collega raakte net de gevoelige snaar vanmiddag. Gesprek ging over kinderen krijgen en dan het benoemen dat we geen kinderen kunnen krijgen doet dan toch weer wat.
Mijn schoonzusje is net bevallen dus dan moet je op kraamvisite. Daar zie ik stiekem ook wel een beetje tegenop om eerlijk te zijn.


Als eerste mag je daar best tegenop zien. Dat is een gevoel waar je je zeker niet voor hoeft te schamen. Een ieder zal dat maar moeten begrijpen. Vooral diegene die wel zo’n pasgeborene kleine vast mag houden beseft dat het een geluk is. Had maar zo anders kunnen zijn. Zegt helemaal niets over of je het een ander wel/niet gunt.

En gevoelige snaren ga je nog wel krijgen. Ik word wekelijks gevraagd of ik nog kinderen ga krijgen. De vraag begint altijd met;

“‘Mag ik je een persoonlijke vraag stellen...?”
Als ik aangeef dat het mag, maar ik geen antwoord verplicht ben Vragen ze hun vraag. En ik geef aan er niet op te Antwoorden. Om ze nog een keer de vraag in een iets andere vorm te horen stellen. Waarop ik nogmaals aangeef er niet op te antwoorden. Giechel hier en daar.. en de echte volhouder doet nog een poging nr 3.
In die setting zou ik op mijn werk moeten aangeven dat het nog steeds niet lukt?

Notabene mijn collega’s Of mensen van stal.
Ben ze niets verplicht. Ik deel mijn verdriet alleen met mensen met wie dat vertrouwd voel. Of zoals nu anoniem.

Wanneer leren mensen het nu eens???

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:28

Hoe is het met je Trusthim?

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:33

@Damber; Heel veel succes ik hoop voor jullie dat het zonder hulp mag gaan lukken! Dat van die klok is niet raar hoor. Ik heb nooit heel erg drang gehad om moeder te worden, tot mijn 27e toen begon het toch best wel meer dan te kriebelen en dat gevoel heb ik nu op mijn 31e nog steeds.

@Colinneke; Bah wat een domper zeg, dat moet pijn doen. Er wordt altijd gezegd; Tijd heelt alle wonden. Ik vraag me echt af of die wond helemaal heelt.

Een hoop mensen leren dat nooit Damber, ik maak hetzelfde mee. Voornamelijk onder mijn collega's. Ik ben het echt spuugzat en antwoord meestal dat ze zich niet met zaken moeten bemoeien die ze niets aan gaan.

Hoe gaat het Trusthim?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:18

Vanmiddag naar zh , wil nog steeds niet vlotten. Donderdag was hel qua pijn, vrijdag ging wel maar geen/ nauwelijks bloedverlies. Zal wel een curatage worden denk ik

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:02

Oh wat ontzettend balen Trusthim :knuffel:

Ik zit weer op het wachtbankje, vandaag een terugplaatsing gehad van een embryo. En nu braaf wachten... :=

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:11

Boompje1985 schreef:
Oh wat ontzettend balen Trusthim :knuffel:

Ik zit weer op het wachtbankje, vandaag een terugplaatsing gehad van een embryo. En nu braaf wachten... :=


Ik duim met je mee..
hoe lang duurt zoiets eigenlijk?

Hier vandaag weer aan de ovulatietesten begonnen. Was alweer door mijn voorraad.
Hopelijk morgen een positieve test

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:08

Ik mag de 13de gaan testen, voel al wel een hoop activiteit in mn baarmoeder maar ja dat zegt nog helemaal niks.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:47

Ik bedoelde meer het plaatsen zelf.
Het testen is gelijk aan het moment zoals dat bij reguliere bevruchting ook gaat, lijkt mij tenminste


En laten we hopen dat je baarmoeder druk is met de goede dingen. Zorg voor wat ontspanning af en toe. Of geniet eens bewust van je ontspanning.

Ik duim voor je mee. Nog twaalf dagen te gaan!