Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 22:51

Je doet het voorkomen alsof ik nergens anders meer mee bezig ben. We genieten van elkaar en hebben nog gewoon seks met elkaar zonder op de dagen te letten, Nogmaals, we laten nu alleen onderzoeken of alles okee is. Mijn cyclus is gewoon zoals hij altijd is en mijn man z'n zaad ook.

Je mag blij zijn dat je niet in mijn schoenen staat! Ik heb namelijk WEL een kinderwens en heb nog helemaal nergens gezegd dat ik tot het uiterste ga om zwanger te raken. We laten nu alleen kijken of alles okee is.

Dus hou alsjeblieft op met doorzagen over dat dat soort behandelingen onnodig zijn. Jij zou het niet doen, maar een ander misschien wel!

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:53

Jeetje dat vind ik nogal wat en wil jullie heel veel sterkte en succes toe wensen ;)
chanel1985 schreef:
Nee, ze gaan eerst bij mijn vriend een tese doen en dan zal het icsi worden.
Heb juist telefoon gekregen dat we de 22ste naar Jette mogen gaan. Dus dat wordt aftellen. Hopelijk gaat het dan wat vooruit want we hebben wat maanden verloren voor niets in een anders ziekenhuis.


Dat ik van onze eerste zwanger raakte hebben we er ruim 3.5 jaar over gedaan. 3 jaar lang zelf geprobeerd daarna doorgestuurd en toen dankzij Clomid met half jaar zwanger.

Tweede keer was gelijk in eerste ronde raak, wel ook weer met Clomid (150mg, dus 3 tabletten 5 dagen).

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:08

TS, heel veel succes in dit proces!

Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik het (nog) niet heb meegemaakt. Maar mijn broer en schoonzus hadden ook erg veel problemen om zwanger te worden en hebben ook een heel traject doorlopen. Toen ze het opgaven en er terug stilletjes aan rust kwam in hun leven, gebeurde het plots, totaal onverwachts! Dus ik denk wel dat de stress en druk die erbij komen kijken erg nefast kan zijn. Hun tweede kindje is trouwens gewoon "vlotjes verwekt", om het even zo te zeggen. :-)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:14

Ik denk dat stress enzo inderdaad wel kan meespelen, maar in mijn geval zal ik nooit zwanger geraken zonder hulp, of ik nu stress heb of niet.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:47

Tieneke schreef:
TS, heel veel succes in dit proces!

Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik het (nog) niet heb meegemaakt. Maar mijn broer en schoonzus hadden ook erg veel problemen om zwanger te worden en hebben ook een heel traject doorlopen. Toen ze het opgaven en er terug stilletjes aan rust kwam in hun leven, gebeurde het plots, totaal onverwachts! Dus ik denk wel dat de stress en druk die erbij komen kijken erg nefast kan zijn. Hun tweede kindje is trouwens gewoon "vlotjes verwekt", om het even zo te zeggen. :-)

dit hoorde ik ook vaak van mensen.............

maar als er bijna geen bewegend zaad is of eicellen komen die ook niet als je het aan de kant schuift en niet meer aan denkt.
tegen mij zeiden ze ook van joh meid ga lekker op vakantie en dan zal je zien kom je zwanger terug 8)7
alsof er dan ineens wel goed zaad zou zijn

en dit was bij mijn man geen aangeboren iets :n dus ook niks erfelijks!

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:42

Mirgino, ik heb PCOS en mijn man heeft Maarten weinig goed zaak en ook nog eens traag zaak. Wij hadden, na 2 jaar proberen en 2 keer IUI besloten om verder te gaan zonder kinderen. En toen was ik ineens zwanger.
In het ziekenhuis hadden ze gezegd dat de kans erg klein was op een natuurlijke zwangerschap. Ze waren dan ook erg verbaasd dat het toch was gelukt.
Het kan dus wel, maar ik weet ook dat ik echt geluk heb gehad.

Wat mij nu erg stoort aan sommige reacties is dat er gezegd wordt: kinderen nemen.
Kinderen neem je niet zo maar. Je hebt geluk als je zwanger mag worden.
Ik heb het geluk dat ik uiteindelijk, na ruim 2 jaar, via de natuurlijke weg zwanger ben geworden.

En ja, ik zou zelf ook niet kiezen voor IVF, maar dat is mijn keuze. De IUI sloeg bij mij niet aan.
Maar dat betekent nog niet dat ik andere mensen het geluk niet gun. Hoever iemand wil en kan gaan is een eigen keuze. Daar kan alleen diegene zelf over beslissen. En niemand anders.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:56

Leandra
dat is geweldig zeg dat je toch zwanger geworden bent!!!
ik slikte al jaren geen pil meer en in de 20jr dat ik met mijn man was en ik mijn baarmoeder nog had nooit zwanger geraakt
en idd je neemt geen kinderen, als je geluk hebt krijg je ze ....met of zonder hulp.
ik had geen andere keuze meer,maar het was een hele lange aanloop met eerst mijn man aan de hormonen wat niet aansloeg en toen ik om eicellen te kweken
toen ik eindelijk zwanger was kon ik het niet geloven!!
maar wist ook gelijk nooit weer zo`n traject je wil dan toch doorgaan tot het lukt en dat kon ik niet meer.
was ook al begin 30 en dan zijn de eicellen ook al minder
maar Heeee ik heb een zoon,nu 15jr ik ben gelukkig 1 van de vele waarbij het gelukt is en ben de artsen zeer dankbaar!
heb toch bijna 10jr rondgelopen in ZH en de doktoren hebben erg meegeleefd!

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:59

Ik snap dat nooit..Als je op een natuurlijke wijze geen kinderen kan krijgen dan is dat vast niet voor niets. Waarom dan spelen met de natuur en allerlei behandelingen volgen om toch een kindje te kunnen krijgen? Ik blijf dat raar vinden, waarom kunnen mensen zich er toch zo moeilijk bij neer leggen? Alsof je alleen gelukkig en volmaakt zou kunnen zijn wanneer je een kindje krijgt. Er zijn bovendien al genoeg mensen op de wereld.
Iedereen zou dat wel bot vinden, maar dat is wel hoe ik erover denk. Ik wil tezijnertijd ook graag kinderen, maar als dat op de natuurlijke wijze niet lukt ga ik me daar bij neerleggen want dan zal daar wel een reden voor zijn.. Mijn vriend weet ook dat ik er zo overdenk.

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:04

Dank je wel! Het moest wel even doordringen toen we de test in handen hadden, maar nu kunnen we echt genieten!

Ik zei vroeger altijd dat ik minstens 2 kinderen wilde. Maar nu ben ik blij dat ik zwanger ben. Eerst dit maar zien. Ik ben vandaag 12 weken, dus ik heb nog even voordat ik mijn kleine in mijn armen mag sluiten.
Maar wij hebben ook gezegd dat we dit traject niet meer ingaan. Ik kreeg van de clomid zoveel bijwerkingen. Opvliegers, stemmingswisselingen enz. En dat al van de laagste dosering.
Wat fijn dat je een zoon hebt! Geniet er van. En ik snap heel goed dat je de artsen dankbaar bent!

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:07

Jaime, ik hoop dat je er tegen die tijd ook zo over denkt.
Ik dacht daar namelijk ook zo over. Maar toch zijn wij het medische circuit in gegaan.
Ja, er is misschien een reden waarom het niet lukt, maar er zijn ook genoeg stellen die niet zwanger raken zonder reden.
En uiteindelijk bepaal je zelf hoever je gaat.
Wat ik al zei in mijn vorige post: je bepaalt uiteindelijk zelf hoever je gaat en niemand anders.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:16

bij ons was er een reden en niet iets aangeboren :n
er was helaas als kind bij mijn man niet goed opgelet, niet opgevoed door zijn ouders maar na wat heen en weer gegooid te zijn door de grootouders.
praat nu wel over jaren midden/eind 1950

daarom zijn we ook gerust gesteld dat ons kind helemaal gezond zou zijn [ wat dat aangaat]
het was een menselijke fout en geen genetische

Jaime, prima toch dat jij er zo over denkt :j
ik wist als klein meisje al dat ik een groot gezin wilde.....
en met mijn ex had ik die ook zeker gehad,maar helaas voor mij werd ik verliefd op mijn man <3

er zijn veel vrouwen die er niet aan moeten denken, prima!
en veel vrouwen die wel sterke moedergevoelens hebben ,niks mis mee!

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:37

Heel veel sterte TS. Ik weet hoe intens een kinderwens kan zijn. Mijn eerste was er zo en de tweede heeft lang op zich laten wachten. We zijn naar het zkh geweest voor onderzoek. Toen lukte het spontaan maar het ging mis met 10.5 weken. Daarna raakte ik snel weer zwanger maar in de jaren ertussen was ik erg gefrustreerd en verdrietig. Ik was voor een tweede denk ik niet tot het uiterste gegaan, maar ik wilde wel weten of er bij een van ons een oorzaak was.

Ik denk dat je het moet ervaren om te begrijpen, Jamie. Rationeel gezien heb je een punt, maar gevoelsmatig ligt dat anders. Dat het nou eenmaal de natuur is en er toch al mensen genoeg zijn, vind ik wat kort door de bocht.
Dan zouden we bij ziekte het hartaanvallen ook niet meer moeten ingrijpen??
Maar ik geloof zeker dat je ook zonder kinderen gelukkig kan zijn. Of weer kan worden als je je onvervulde kinderwens een plekje heb kunnen geven.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:55

Een jaar geleden had ik dezelfde mening als Jaime, mensen zeiden tegen me als je eenmaal zelf kinderen hebt begrijp je het pas. Ik dacht jaja, wat een poeha!

Maar dat is idd zo! Hoe stom en cliché het ook klinkt, ik schaam me voor mijn (ver) oordelende woorden en begrijp nu pas wat het is om een kind te hebben.

Ik heb geen problemen gehad om zwanger te worden maar begrijp nu ook hoe hard de woorden zijn van mensen die het niet begrijpen,
Ik hoop voor die mensen dat ze nooit voor deze keuze en problemen komen te staan en ik hoop voor TS dat ze zwanger raakt en een gezond kindje ter wereld brengt!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:43

Ieder zijn of haar eigen mening, absoluut. Maar ook daarin moet je wel respect hebben voor elkaar. Je kunt over zulke dingen niet oordelen TOT je er zelf voorstaat. Ik zou niet durven zeggen hoever ik zou willen/kunnen gaan. Daar zal ik me pas druk over gaan maken indien dat nodig is.

Wat betreft stress, dat heeft in SOMMIGE gevallen inderdaad een grote invloed. Maar niet in alle. Dus zomaar zeggen, joh zet het van je af, dan ben je zo zwanger is gewoon niet reëel.

Kennissen van mij waren ook al langere tijd bezig (zij is een paar jaar ouder dan hij) maar lukte maar niet. Ze zijn beide onderzocht, het probleem lag bij hem. Dus uiteindelijk het hele proces in. Ze zouden op maandag de 1e behandeling krijgen (ik weet even niet meer of het inseminatie of ivf was, is ondertussen zo'n 4 jaar geleden) en dat weekend kwam ze erachter zwanger te zijn.
Ondertussen is ze een maand of wat geleden bevallen van de tweede. Beide dus op een natuurlijke manier. Super natuurlijk. Hier zal stress uiteindelijk in meegespeeld hebben, maar ik geloof nooit dat het vanaf het begin al zo was. Bij hen is het gewoon puur geluk geweest.

Was het maar bij iedereen zoals je zou willen. Ik gun echt iedereen die zo'n wens heeft dat het uitkomt.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:41

Met deze discussie ansich is niks mis, en iedereen mag voor zichzelf bepalen waar de grens ligt, maar ts vraagt om ervaringen.. Ik denk TS zich heel goed realiseert in welke positie zij zich bevindt en ik vind het daarom niet helemaal eerlijk naar haar om hier een discussie van te gaan maken.

Het lijkt mij daarom verstandig om een apart topic te openen voor de discussie, en in dit topic gewoon TS te steunen en ervaringen uit te wisselen.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:48

allereerst heel veel sterkte met de situatie ts. een kinderwens hebben, maar deze niet kunnen vervullen lijkt me vreselijk.

verder zou ik er wel goed over nadenken wat barbalala zegt (al brengt ze het wat pittig). je man is dus genetisch belast en slikt hier medicatie voor. ik zie dan gelijk 2 problemen. 1 zou de baby ook genetisch belast zijn? wil je dat je kind aan doen? en 2. gaan jullie het trekken samen een kind op te voeden? ik weet uiteraard niets over de situatie, maar een kind op voeden lijkt me al pittig, laat staan als je je handen al vol hebt aan je eigen (die van je man dan) situatie.

verder ben ik wel voorstander om alles te proberen wat je kunt om zwanger te worden. maar ook heel veel respect voor de mensen die na lang proberen zich neerlegen bij het feit dat zij geen biologische ouders zullen worden. het is toch een hele keuze waar je voor gaat, om dat dan te besluiten vind ik echt heel dapper.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:49

Jaime_. Ik wil jou over aantal jaar nog wel eens horen *zucht*
Jou post komt zo bot over dat je het juist die stellen waarbij het zwanger worden niet gewoon van zelf gaat, en bezig zijn in de medische malle molen. Dat jij het die mensen maar niet gunt om kinderen te laten krijgen, terwijl jij niet eens weet hoeveel verdriet zulke mensen al met zich mee zullen dragen door die hele medische malle molen gebeuren. En dan helemaal jou opmerking over dat er al genoeg mensen op deze aardbol bestaan, ik denk dat je met jou post zeker weten genoeg stellen voor het hoofd gestoten hebt en flink ook. Kennelijk heb jij geen besef van hoe al die stellen die in de medische malle molen circel zich wel niet voelen :o.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:13

XfiemoX er is door een mod gevraagd te stoppen met discussie, gooi dan ook zelf geen olie op het vuur ;)

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:08

Sorry zie dat ik mijn bericht niet meer kan aanpassen, maar trek me ervan terug...

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 14:35

Joltsje: het is niet zo dat mijn een vreselijke genetische afwijking heeft. Er is met een kleine dosis medicijnen prima mee te leven. Dus over of ik dat mij kind 'aan wil doen', als je het zo zwaar wil noemen, ja, dat zou ik willen.

Daarbij is het zo dat de kans dat ons kindje dat krijgt (het niet aanmaken van een stofje in de hersenen) klein is, dus daar maak ik me niet zo druk om.

Verder las ik de vraag of wij de opvoeding wel aan kunnen (in verband met het medicatie gebruik) daar durf ik volmondig ja op te zeggen.

Verder bedankt voor de lieve berichten en pb's! Ze doen ons erg goed :)

Popstra
Berichten: 13841
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:35

yenopi schreef:
Rapido je hebt helemaal gelijk, maar tis wel een proces. Ik merk dat het slijt, zo af en toe steekt het de kop op.

Klopt, en ook ik denk nog wel eens van goh, hoe zou het zijn geweest om zwanger te zijn...hoe zou het kind van ons er uit hebben gezien.
Ik heb zelfs een tijd gehad ik het vooral erg vond voor mijn eigen ouders dat ze geen opa en oma konden worden van de kinderen van hun eigen dochter. Dat ik faalde! Heel dramatische gedachtes allemaal die je maar beter opzij kunt schuiven omdat je anders zwelgt in zelfmedelijden ;)

Soms denk ik ook wel eens, misschien loopt dit allemaal wel met een rede zo in dit leven!

nutts
Berichten: 334
Geregistreerd: 10-02-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:22

Toen ik net alles te horen gekregen had voelde ik me zo verschrikkelijk.
Voelde dat ik faalde, Mijn lichaam doet niet wat het moet doen.
Was bang dat mijn man spijt zou krijgen als die bij me bleef.

dat soort gevoelens spelen ook mee met de medische molen.

Ts veel succes en ik hoop dat alle onderzoeken goed gaan en dat jullie snel zwanger MOGEN worden

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:40

....sorry.....was overbodige reactie van mij
Ik zie dat chocobroodje al heeft verwoord wat ik wilde zeggen ;)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:33

Spullen schreef:
Je doet het voorkomen alsof ik nergens anders meer mee bezig ben. We genieten van elkaar en hebben nog gewoon seks met elkaar zonder op de dagen te letten, Nogmaals, we laten nu alleen onderzoeken of alles okee is. Mijn cyclus is gewoon zoals hij altijd is en mijn man z'n zaad ook.

Je mag blij zijn dat je niet in mijn schoenen staat! Ik heb namelijk WEL een kinderwens en heb nog helemaal nergens gezegd dat ik tot het uiterste ga om zwanger te raken. We laten nu alleen kijken of alles okee is.

Dus hou alsjeblieft op met doorzagen over dat dat soort behandelingen onnodig zijn. Jij zou het niet doen, maar een ander misschien wel!



Mijn reactie was zeker niet (alleen) tegenover jou. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het tof vinden voor je, maar begreep er iets meer uit dat jullie ziekenhuis in, test na test en dag na dag ermee bezig waren.

Ik zou het zelfs tof vinden voor je als het jullie uiteindelijk lukt. M'n moeder heeft een eigen kraambureau en heeft universitaire opleiding voor lactatiekunde afgerond. Ik weet dus iets meer over baby's maken, krijgen en houden dan ik zelf zou willen. Dagelijks komt ze de gevallen tegen zoals jullie.
Zo ook de mensen die helemaal niet natuurlijk zwanger kunnen worden dit doen door middel van IVF, cyclus onnatuurlijk opwekken, hormonen slikken om zwanger te blijven, inleidingen en keizersnedes om vervolgens hormonaal in ene gat te vallen en geen borstvoeding te kunnen geven etc.
Zie het wellicht meer als een 'waarschuwing' dat het met zwanger worden alleen nog niet klaar is.

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:25

een topic als dit aanmaken zal een pittige stap zijn geweest.
ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Ik wens jullie al het geluk toe!

pas als je zelf in de situatie zit waarin het niet lukt weet je wat een impact het heeft en hoe sterk je wens is. De ts zal vast jaren terug ook niet gedacht hebben: Nou als het niet lukt dan laat ik me lekprikken in het ziekenhuis, ga ik gesprekken met een psycholoog aan etc. Daar denk je niet aan en die beslissing neem je ook niet zomaar.

ik wens jou en s een voorspoedig traject toe.