Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:08

Die orthodontisten verdienen maar goed aan al die mensen die na hun eerste beugel er doodleuk weer een beugel nemen!

Orthodontie bestaat nog niet zo lang en de mensen die het nu voor een tweede poging wagen zijn het levende bewijs dat fixatie van je elementen je hele leven nodig is om alles op een rijtje te houden en op z'n plek te houden toen de beugel weg gehaald werd, en wat daar precies de gevolgen van zijn is nog niet bekend, wel dat er een grotere ophoping van tandsteen gaat ontstaan en cariƫs bij de plaatsen waar het vastgezet is.

Orthodontie t.b.v. betere functionaliteit of kauwfucties of spreek of slikfuncties daargelaten maar enkel omdat je die ene tand niet zo mooi vind staan alles gaan veranderen vind ik persoonlijk zo onnodig.

TS, ik hoop van harte dat het resultaat gaat meevallen en dat je er langer plezier van kunt hebben!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:20

Tsja, bij mij was er ook niet erg veel scheef gaan staan, maar ik heb echt jaren met een beugel rondgelopen en er zijn vier kiezen getrokken; dan wil ik ook gewoon dat het goed staat. Heb niet al die jaren niks voor niks die krengen gehad.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:22

TS, Ik vind het erg knap dat je dit doet!
Ik ben 17 en ik heb 5 jaar (!) een slotjesbeugel gehad, boven en onder. Helaas kreeg ik van de ortho geen draadje achter mijn tanden dus alles is weer verschoven -:(- Ook heb ik nog een iets meer dan 1 cm verschil tussen mijn boven en onderkaak. Ik was laatst bij de kaakchirurg voor mijn verstandskiezen en hij zei dat het uiteindelijk geen nut had dat ik zo lang een beugel heb gedragen en geen draadje heb gehad.
Ik kan nog door een operatie mijn onderkaak goed laten zetten maar dan moet ik 1.5 jaar een beugel dragen om mijn tanden weer op de goede plaats te laten zetten. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :=

Ik hoop dat bij TS en de anderen die nu een beugel hebben het resultaat wel goed is!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:25

Ik heb dus ook beugels gehad omdat mijn onderkaak te ver naar achter stond, blijkt nu dat er een hoop gewoon is teruggeschoven. "Ja, dat kan, omdat je groeit kan het weer terug gaan staan". Ben je lekker klaar mee.
Maar oh, ik kan wel even mijn kaak laten breken hoor dan zetten ze het weer goed. Nee bedankt :')

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:27

Die heb ik ook gehad maar het hielp niet zo veel.
Kaak laten breken zie ik een klein beetje tegenop als ik het zou doen maar nog een keer een beugel zie ik veel harder tegenop. Nu snap ik ook hoe ortho's hun geld verdienen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:28

Zolang ik er geen last van heb ga ik echt niet m'n kaak laten breken. Ik heb overigens wel iets minder verschil dan jij, 7mm geloof ik. Het zou dus puur cosmetisch zijn want ik functioneer prima verder.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:31

Ik heb er ook geen last van. Ik loop er al 17 jaar meer rond dus ik ben het wel gewend. En mochten er mensen zijn die zich er aan storen dan hebben die mooi pech :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:14

Ik zou eerst ook onderkaak verlenging krijgen. Afspraak met de chirurg stond al. Ben toen verhuisd en kreeg een nieuwe orthodontist,en god zijn dank kon zij een heleboel met alleen al beugelen, ipv een hele operatie. Ik hou wel iets verschil maar dat is mij meer dan prima! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:33

Ik ben uniek en heb een forse spleet tussen de tanden , ik wil die graag houden maar mijn ondertanden zijn wat scheef door de verstandskiezen die erop drukten maar het is wel prima zo

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:05

Ook ik heb er voor gekozen om op mijn 24e nog een beugel te nemen. Heb dinsdag intake en dan de week erna wordt onder geplaatst. Boven plaatsen ze een maand later.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:09

Is er een reden dat boven en onder niet op dezelfde dag geplaatst wordt?
Ik kreeg wel meteen boven en onder.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:14

Ja ik heb onder nog een melkkiesje zitten, waarschijnlijk (krijg ik dinsdag te horen) moet deze er uit worden gehaald en krijg ik een schroef in de onderkaak. Maar omdat die kies best groot is, duurt het lang voor dat gat dicht gaat zijn.
Ortho wou boven eigenlijk pas een half jaar later plaatsen omdat die best snel recht zal staan, maar ik wou het graag al eerder omdat ik snel van die overbeet af wil zijn, ik ga daar namelijk flink door slissen.

Wat betaal jij TS trouwens voor het plaatsen van de beugel als ik vragen mag? Want wat de ortho zegt wat ik moet betalen, wijkt af van wat er op de vaste tarieven lijst staat.
Ik zou in de 500 euro betalen per kaak, maar omdat ik zelf eigenlijk de beugel in een keer wou laten plaatsen, mag ik ook dat bedrag betalen, dat is in de 810 euro zo uit mijn hoofd?!

Wat hebben jullie betaald?

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:05

Ik betaal er ongeveer in anderhalfjaar tot twee jaar in totaal 2200 euro voor. Ik moet ook snachts een buitenboord beugel in. Ik heb vandaag mijn onder beugel laten zetten en besef nu weer hoe vervelend en pijnlijk het is. :( Moet vanavond werken en heb er totaal geen zin in. Over een paar dagen trekt dit weg, en krijg ik alweer mijn boven beugel. En dat terwijl ik 2 dagen geleden mijn kies heb laten trekken en ik daar ook al veel last van had. Het wordt de komende weken even afzien, daarna zal het wat rustiger worden. Ik blijf mezelf maar zeggen dat het t waard is :D leuk is het gewoon niet.

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:09

Ik heb toen ik een jaar of 10 was een slotjesbeugel gekregen, nu ben ik 14,5 en zit er (gelukkig) een draadje achter en ik heb een nachtbeugel (gelukkig geen buitenboord..) als ik dit draadje na 5 jaar inhebben laat verwijderen is dat voor mij heel prettig, maar heb ik evt. ook kans dat het weer wat gaat verschuiven, dus als ik de kans krijg laat ik m eruit halen :j daarna vast geen scheve tanden..

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:12

Bentley93 schreef:
Ben alleen wel wat ouder, bijna 33... Dus het is nu of nooit...
Twijfel twijfel twijfel....


Ik ben al een stukje ouder dan jij, maar heb ook niet lang geleden anderhalf jaar een beugel gedragen. Bij mijn orthodontist liep zelfs een vrouw van tegen de 70. :)

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:14

Nikka schreef:
Bentley93 schreef:
Ben alleen wel wat ouder, bijna 33... Dus het is nu of nooit...
Twijfel twijfel twijfel....


Ik ben al een stukje ouder dan jij, maar heb ook niet lang geleden anderhalf jaar een beugel gedragen. Bij mijn orthodontist liep zelfs een vrouw van tegen de 70. :)


Mijn oma heeft idd ook een beugel genomen een aantal jaar terug. Je bent er nooit te oud voor :)

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:14

Mijn vriend heeft jaren een beugel gehad, maar droeg zijn nachtbeugel niet altijd. Gevolg: nachtbeugel paste niet meer na een paar dagen, hij heeft hem nooit meer gedragen en al zijn tanden zijn teruggeschoven. Hij heeft nu een flinke overbeet, maar wil geen beugel meer. Ik vind het persoonlijk echt zonde, vooral omdat hij onzeker is over zijn tanden, maar hij wil niet meer met een beugel lopen. Ik heb geprobeerd om erover te praten, maar dat liep bijna in ruzie uit. Zo zonde, want ik weet zeker dat hij zelfverzekerder zou zijn met een mooi recht gebit.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:16

Sammylover schreef:
Mijn vriend heeft jaren een beugel gehad, maar droeg zijn nachtbeugel niet altijd. Gevolg: nachtbeugel paste niet meer na een paar dagen, hij heeft hem nooit meer gedragen en al zijn tanden zijn teruggeschoven. Hij heeft nu een flinke overbeet, maar wil geen beugel meer. Ik vind het persoonlijk echt zonde, vooral omdat hij onzeker is over zijn tanden, maar hij wil niet meer met een beugel lopen. Ik heb geprobeerd om erover te praten, maar dat liep bijna in ruzie uit. Zo zonde, want ik weet zeker dat hij zelfverzekerder zou zijn met een mooi recht gebit.


Daar gaat het vaak fout! En als je echt niet blij bent met je tanden is het ook nog is een heel gevoelig onderwerp. Sinds ik mijn beugel nu neem voel ik me pas weer een beetje comfortabel om erover te praten. Als je je gebit niet mooi vind doet dat heel veel met je. Je bent er namelijk altijd mee bezig en kan op die manier niet jezelf zijn bij anderen. Bij mij heeft het ook weer 6 jaar geduurd voordat ik toch weer een beugel nam.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:20

Sammylover schreef:
Mijn vriend heeft jaren een beugel gehad, maar droeg zijn nachtbeugel niet altijd. Gevolg: nachtbeugel paste niet meer na een paar dagen, hij heeft hem nooit meer gedragen en al zijn tanden zijn teruggeschoven. Hij heeft nu een flinke overbeet, maar wil geen beugel meer. Ik vind het persoonlijk echt zonde, vooral omdat hij onzeker is over zijn tanden, maar hij wil niet meer met een beugel lopen. Ik heb geprobeerd om erover te praten, maar dat liep bijna in ruzie uit. Zo zonde, want ik weet zeker dat hij zelfverzekerder zou zijn met een mooi recht gebit.


Misschien zit jij er wel meer mee dan hij. Ik ging alleen aan de beugel voor een tandje dat naar voren stond, dacht ik. Achteraf gezien had ik toch wel scheve tanden, maar die waren mij nooit opgevallen. Gekker was nog, dat ik ineens veel meer scheve gebitten in mijn directe omgeving zag. Die waren mij echt nog nooit opgevallen. Dat was een hele gekke gewaarwording. En dat waren echt soms hele scheve gebitten bij mensen die ik al heel lang kende.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 04-04-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:21

Moos99 schreef:
Sammylover schreef:
Mijn vriend heeft jaren een beugel gehad, maar droeg zijn nachtbeugel niet altijd. Gevolg: nachtbeugel paste niet meer na een paar dagen, hij heeft hem nooit meer gedragen en al zijn tanden zijn teruggeschoven. Hij heeft nu een flinke overbeet, maar wil geen beugel meer. Ik vind het persoonlijk echt zonde, vooral omdat hij onzeker is over zijn tanden, maar hij wil niet meer met een beugel lopen. Ik heb geprobeerd om erover te praten, maar dat liep bijna in ruzie uit. Zo zonde, want ik weet zeker dat hij zelfverzekerder zou zijn met een mooi recht gebit.


Daar gaat het vaak fout! En als je echt niet blij bent met je tanden is het ook nog is een heel gevoelig onderwerp. Sinds ik mijn beugel nu neem voel ik me pas weer een beetje comfortabel om erover te praten. Als je je gebit niet mooi vind doet dat heel veel met je. Je bent er namelijk altijd mee bezig en kan op die manier niet jezelf zijn bij anderen. Bij mij heeft het ook weer 6 jaar geduurd voordat ik toch weer een beugel nam.


Ja klopt en ik snap hem ook wel, maar hij heeft een baan, leuke vrienden, een vriendin :+, dus ik snap niet zo goed waar het zit dat hij geen beugel wil. Het is heel erg gevoelig onderwerp. Hij zegt altijd dat hij vindt dat ik zulke mooi tanden heb (ook jaren een beugeldrager geweest). Ik merk het ook aan zijn manier van lachen, hij probeert te lachen zonder zijn tanden te laten zien, heel onnatuurlijk en het siert hem niet. Ik kan hem moeilijk meeslepen naar de ortho, maar dat is wel iets wat ik heel erg graag zou willen doen, aangezien praten geen nut heeft.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:23

Nikka schreef:
Sammylover schreef:
Mijn vriend heeft jaren een beugel gehad, maar droeg zijn nachtbeugel niet altijd. Gevolg: nachtbeugel paste niet meer na een paar dagen, hij heeft hem nooit meer gedragen en al zijn tanden zijn teruggeschoven. Hij heeft nu een flinke overbeet, maar wil geen beugel meer. Ik vind het persoonlijk echt zonde, vooral omdat hij onzeker is over zijn tanden, maar hij wil niet meer met een beugel lopen. Ik heb geprobeerd om erover te praten, maar dat liep bijna in ruzie uit. Zo zonde, want ik weet zeker dat hij zelfverzekerder zou zijn met een mooi recht gebit.


Misschien zit jij er wel meer mee dan hij. Ik ging alleen aan de beugel voor een tandje dat naar voren stond, dacht ik. Achteraf gezien had ik toch wel scheve tanden, maar die waren mij nooit opgevallen. Gekker was nog, dat ik ineens veel meer scheve gebitten in mijn directe omgeving zag. Die waren mij echt nog nooit opgevallen. Dat was een hele gekke gewaarwording. En dat waren echt soms hele scheve gebitten bij mensen die ik al heel lang kende.


Zie mijn bovenstaande bericht :) Ik weet dat hij er heel erg mee zit, ik zie het bijna niet meer. Ik merk wel dat hij moeilijk zijn mond dicht kan doen, vanwege zijn overbeet, en hij hierdoor vaak verkouden is. Hij zit ook vaak met zijn mond open, wat natuurlijk slecht is, aangezien onze neus niet voor niets de functie heeft de lucht te zuiveren en te verwarmen.

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:25

Ik wil ook een beugel omdat de laatste jaren mijn ene voortand meer naar voren is gekomen. Nu staan ze niet meer gelijk. Van ver zie je niks maar als je dichtbij staat en je let er op wel. En het wordt ook steeds erger..
Tandarts adviseerde me om of naar de ortho te gaan, of het bij hem laten doen. Bij hem ben je wel 500 tot 1000 euro goedkoper uit. Maarja, ik weet niet of hij er echt verstand van heeft. Het gebeurt gewoon in de tandarts praktijk dan. Hij is ook de enige die het kan doen.
En ik ben 19, bijna 20...

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:31

Miss_Caroo schreef:
Ik wil ook een beugel omdat de laatste jaren mijn ene voortand meer naar voren is gekomen. Nu staan ze niet meer gelijk. Van ver zie je niks maar als je dichtbij staat en je let er op wel. En het wordt ook steeds erger..
Tandarts adviseerde me om of naar de ortho te gaan, of het bij hem laten doen. Bij hem ben je wel 500 tot 1000 euro goedkoper uit. Maarja, ik weet niet of hij er echt verstand van heeft. Het gebeurt gewoon in de tandarts praktijk dan. Hij is ook de enige die het kan doen.
En ik ben 19, bijna 20...


Ik wist niet dat ze bij de tandarts beugels plaatste? of op wat voor manier zou hij het willen doen dan?

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:34

Ik ben sinds 11 maart ook weer beugeldrager! Heb vroeger (twintig jaar geleden) wel een losse beugel gehad en een buitenboordbeugel, maar dat effect was al jaren en jaren weg. Plus dat onderin alles heerlijk scheef stond. Dus na een paar jaar twijfelen toch maar aan de beugel. Heb nu slotjes onder en boven. Het was even wennen, maar kan sinds deze week zeggen dat het echt went! Kan tenminste weer eten. Hoop dat er snel resultaat te zien is, het schijnt dat ik toch 1,5 tot 2 jaar er mee rond moet lopen (ben nu bijna 35 -O- )

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:36

Ik heb van mijn 16e tot 18e een beugel gehad, omdat mijn ondertanden echt onwijs scheef stonden. Ik kreeg alleen slotjes en daarna een nachtbeugel en een draadje onder. Nu, na 10 jaar staat nog steeds alles knap en zit het draadje er ook nog steeds achter :)