Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:22

Vandaag weer naar de ortho geweest voor het plaatsen van de slotjes onder. Daarnaast hebben ze weer een dikkere draad boven geplaatst.

Ik kan niet wachten tot mijn voortanden bij elkaar staan! Pff het zag er al niet knap uit maar dit is helemaal niet goed voor het zelfvertrouwen :(



Is er iemand die in zijn jeugd ook slotjes geeft gehad en nu weer?
Ik heb 0 last en ik vroeg mij af of dat is omdat ik al een keer slotjes heb gehad...
Al ben ik natuurlijk erg blij dat het geen pijn doet zoals 'vroeger'

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:48

Ik heb toen ik jonger was ook slotjes gehad en nu dus weer. Ik had wel gewoon pijn, maar de binnenkant van mijn wangen waren niet open zoals ik had toen ik jonger was.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 07:08

Wat grappig, mijn wangen of eigenlijk binnenkant lip ligt nu wel weer helemaal open. Agja dat is een paar dagen uitzingen en dan is het weer oké.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:57

Hoihoi, mag ik me hier ook melden?
Ik heb toen ik 13 was tot mijn 16e ook een beugel gehad, maar inmiddels heb ik er sinds mei weer een :n Daarbij heb ik er 13 januari nog een dubbele kaakoperatie bij. Ben overigens 21.

Om meteen in te gaan op je vraag sasika, ik kan mijzelf juist echt niet heugen dat ik vroeger pijn heb gehad of wangen die open lagen. Maar nu daarentegen...

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:23

xWouter schreef:
Hoihoi, mag ik me hier ook melden?
Ik heb toen ik 13 was tot mijn 16e ook een beugel gehad, maar inmiddels heb ik er sinds mei weer een :n Daarbij heb ik er 13 januari nog een dubbele kaakoperatie bij. Ben overigens 21.

Om meteen in te gaan op je vraag sasika, ik kan mijzelf juist echt niet heugen dat ik vroeger pijn heb gehad of wangen die open lagen. Maar nu daarentegen...





Welkom en wat spannend de kaakoperatie! Mij staat dat ook te wachten einde voorjaar begin zomer( Als het goed is) Wat gaan ze precies doen?

Ik voel dus echt niks in mijn bovenkaak, maar dat kan ook te maken hebben omdat ik een kaak verbreding operatie heb gehad.
Onder voel ik wel druk maar ook niet zoals ik mij dat kan herrinneren van vroeger.

Edit volgends mij heb ik je per ongeluk een pb gestuurd :')

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:32

sasika schreef:
xWouter schreef:
Hoihoi, mag ik me hier ook melden?
Ik heb toen ik 13 was tot mijn 16e ook een beugel gehad, maar inmiddels heb ik er sinds mei weer een :n Daarbij heb ik er 13 januari nog een dubbele kaakoperatie bij. Ben overigens 21.

Om meteen in te gaan op je vraag sasika, ik kan mijzelf juist echt niet heugen dat ik vroeger pijn heb gehad of wangen die open lagen. Maar nu daarentegen...





Welkom en wat spannend de kaakoperatie! Mij staat dat ook te wachten einde voorjaar begin zomer( Als het goed is) Wat gaan ze precies doen?

Ik voel dus echt niks in mijn bovenkaak, maar dat kan ook te maken hebben omdat ik een kaak verbreding operatie heb gehad.
Onder voel ik wel druk maar ook niet zoals ik mij dat kan herrinneren van vroeger.

Edit volgends mij heb ik je per ongeluk een pb gestuurd :')

Haha geeft niks :')

Oh echt! Kijk je er al naar uit of zie je er tegenop? Ze gaan bij mij met zowel mijn boven als onderkaak een kanteling maken, daarbij wordt boven iets omhoog geplaatst en onder wordt naar voren geplaatst, daarbij doen ze nog een kincorrectie en wordt er een stuk tandvlees weggelaserd zodat mijn tanden groter worden. Bij jou?

Vreemd he hoe dat kan verschillen! Gelukkig heb je niet zoveel last dus.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:39

Dat klinkt pittig, maar je zult er vast een goed en fijn gebit van krijgen! Alle smoothie recepten al uit de kast gehaald :+

Doordat ik een goede ervaring met mijn eerste operatie heb gehad zie ik er niet tegenop. Wel de hersteltijd gezien ik vloeibaar eten echt verschrikkelijk vind :=

Ze gaan bij mij mijn onderkaak naar voren zetten en bovenkaak iets kantelen. Of er meer moet gebeuren hoor ik tegen die tijd omdat ze af willen wachten hoe mijn kaak is na ene half jaar beugelen

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:57

Ik heb mijn beugel nu bijna een jaar, maar wat een verschil. Moet volgende week weer terug dan gaan ze mijn kiezen onder er bij betrekken. Ik hoop toch wel over 1 a 1,5 jaar er vanaf te zijn!
Ben alleen wel een beetje bang voor de pijn met het betrekken van die kiezen..
Vorig jaar februari
Afbeelding
Afbeelding
En nu
Afbeelding
Afbeelding
Zijn ook altijd van die charmante foto’s
Ik krijg trouwens 2045 euro vergoed via de verzekering en dan 80% per behandeling. Is er dit jaar uit bij de verzekering als je hem afsluit maar heb het nog omdat ik niet alles heb opgemaakt vorig jaar.
Komt omdat ik collectief verzekerd ben via mijn werk kreeg ik dus 2046 euro ipv 350

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:15

soooow wat een verschil!!!

Ik ben nu bijna twee weken aan het beugelen maar eten blijft heel lastig, ik kan rechtsachter wat kauwen maar daar heb je het mee gehad( draad zit daar ook los, prikt niet maar lijkt soms wel een snaar van gitaar.) Vlees probeer ik te mijden, vis gaat prima. OP het werk probeer ik iets van yoghurt te eten tot ik iets beter kan kauwen.
Mn mond is niet echt kapot geweest, heb soms in de nacht een dotje wax als het wat gevoelig is en dat is best lekker :j

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:52

Vandaag hoop ik te horen te krijgen wanneer de beugel eruit mag :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:12

Wauw fenne wat zul jij blij zijn met het resultaat! En wat fijn dat er zoveel wordt vergoed!
Nog effe volhouden dus!

Peetje was shjit dat je zolang last van je beugel hebt. Die uiteindjes van het draadje kan je bij laten knippen zodat je er geen last van hebt.

In heb gelukkig geen last van de beugel en de plekken aan de onderkant van mijn lip zijn ook bijna weg en hersteld.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:03

Dat was voor mij ook een reden om voor invisalign te kiezen, bij slotjes was ik bang voor open plekken in mijn mond.
Nu in het begin wat last gehad van plekjes, maar verder ben ik er dik tevreden mee.
Ik merk ook echt wel dat er goed vooruitgang in zit, vooral bij mijn kiezen, het gat waarvoor ik de beugel heb word ook langzaam smaller, maar dat is nog wel duidelijk aanwezig.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:03

@feneeee: wauuuw wat een verschil al! Vooral je onder gebit zeg! Woow! Echt geweldig. Je mag zeker al trots zijn op t resultaat!

Hier nu een maand en bijna een week m’n boven beugel en vorige week een nieuwe draad. De hoektand en voortand die scheef staan blijven wel gevoelig. Verder niet veel last gehad hoor. Gewoon door eten haha! Hoe sneller je normaal eet, hoe eerder de pijn weg is. Er moet veel gebeuren wil ik stoppen met eten :+

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:13

Haha dat dacht ik ook, ik eet wel gewone dingen hoor maar wordt chagrijnig van al dat vlees enz overal tussen. Kauwen links is gewoon heel vervelend want dan blijft mn wang achter die slotjes hangen enz enz.

Op t werk eet ik vloeibaar, ik wil mn collega's dat uitzicht niet aandoen :')

Gister voor het eerst naar de repetitie van de harmonie geweest, ik blaas op de bariton. eerste vijf minuten zonder wax op mn slotjes gespeeld maar dat was geen doen. snel er wat opgedaan en toen ging het best goed.


Sow, je zal dan straks maar naar de ortho moeten en te horen krijgen dat de beugel eruit mag, ik kan niet wachten :P

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:07

Helaas mag de beugel er nog steeds niet uit. Ben best boos erover, ga dan niet de vorige keer zeggen dat er nog maar een afspraak nodig is en dat de beugel er dan uit mag... Dus helaas, word maart voor mij. En dan ben ik er ook écht klaar mee en gaat ie eruit.
Beugel zou ik maar maximaal half jaar nodig hebben. Grappig, in april zit ie er alweer een jaar in.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:02

Dat zullen ze vast niet zeggen om jou te pesten? Jij wilt toch ook het beste resultaat? Maart is over twee maanden, kop op. :D

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:05

Neverland schreef:
Dat zullen ze vast niet zeggen om jou te pesten? Jij wilt toch ook het beste resultaat? Maart is over twee maanden, kop op. :D


Nee snap ik, maar zeg dat dan niet. Elke keer als ik daar kom is het: jaa de laatste dingetjes nog hé.
En dat duurt blijkbaar maanden???

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:46

Aaah balen Zertab! Hopelijk is het dan in maart echt klaar :(:)

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:54

Ik baal er idd gewoon enorm van...

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:29

Daar zou ik ook van balen!

Ik vroeg een maand of 2 geleden wat mijn prognose is. Ze hadden namelijk 1,5 tot 2 jaar gezegd met mijn intake.
Toen kreeg ik laatst dus als antwoord dat her nog wel even ging duren en was het totaal plaatje ineens 2 tot 2,5 jaar..

Ik zit nu op 1 jaar. Ik ga er maar gewoon vanuit dat dit 2020 het laatste jaar is. :+

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:53

xChantal94 schreef:
Daar zou ik ook van balen!

Ik vroeg een maand of 2 geleden wat mijn prognose is. Ze hadden namelijk 1,5 tot 2 jaar gezegd met mijn intake.
Toen kreeg ik laatst dus als antwoord dat her nog wel even ging duren en was het totaal plaatje ineens 2 tot 2,5 jaar..

Ik zit nu op 1 jaar. Ik ga er maar gewoon vanuit dat dit 2020 het laatste jaar is. :+


Daar baal je ook wel flink van!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:49

Ik vind het gewoon niet netjes van de ortho ook, voel me een beetje belazerd.
Over een aantal maanden nog maar eens pijlen hoe we er voor staan. Als ik dan weer hetzelfde antwoord krijg kaart ik het wel aan.

Ik heb gister controle gehad en nu enorme pijn. Ik denk omdat ze mijn verstandskies er nu willen bijtrekken? Maar het lijkt wel alsof ik griep heb maar dan alleen in mn mond :+

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:55

Herkenbaar Chantal. Mijn ortho zei in eerste instantie vier maanden en dan klaar. Dat geloofde ik al niet, dus heb gezegd: maak er maar een half jaar van. En daarvan dus een offerte gekregen. Nu dus al 9 maanden bezig... En dus nog geen datum waarop beugel eruit mag.

En klinkt pijnlijk! Ik had alleen gister pijn, nu weer over. Vorige keer ook nauwelijks pijn. Vraag me af wat de beugel dan nog doet nu :+

Zertab

Berichten: 12256
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:36

Oké, sinds ik maandag dus bij de ortho ben geweest bijt ik vol op een slotje als ik dichtbijt, en het is zó irritant :+

Laten we hopen dat het mijn slotje is trouwens, en niet mijn tand. Dan is het in ieder geval opgelost als de beugel eruit mag.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:44

Zertab schreef:
Oké, sinds ik maandag dus bij de ortho ben geweest bijt ik vol op een slotje als ik dichtbijt, en het is zó irritant :+

Laten we hopen dat het mijn slotje is trouwens, en niet mijn tand. Dan is het in ieder geval opgelost als de beugel eruit mag.

Dan bijt je m er nog wel af, als je er vol op bijt. Ik ben al 4 x terug geweest in 4 weken met losse slotjes. Daar had ik vroeger echt nóóit last van -O-