Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:50

mirriejj schreef:
Oke laat maar, ik begin het al te voelen haha.

mirriejj schreef:
Is het trouwens normaal dat ik nog totaal geen druk of pijn voel? beugel is er vanmorgen ingegaan.


~~}>

Wacht maar tot je morgen een beschuitje af wil happen _O-

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:36

Al een pistolet of hard broodje geprobeerd?

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:56

Ha, die sla ik al een week of 6 over, dat lukt echt niet!

Ik ben wel blij nu. Niet alleen ben ik al een week blaarloos, maar aan de hand van foto's van februari (dus van vlak voor dat de beugel erin ging) en foto's van nu, kan ik al een beetje verandering zien! Voornamelijk onderin is het goed te zien. Blij!

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:01

Ja, ik! Ik heb lang geleden een beugel gehad en alles stond mooi, maar doordat het bovenste draadje achter mijn tanden is geknapt is een tand naar voren gaan staan. Paar maand geleden de knoop doorgehakt. Ik hoop dat ik gauw mijn beugel in heb :)

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:05

Ik lees heel vaak dat spalkjes het begeven. Mijn vraag waarom niet meteen laten maken?
Die van mij zijn ook meerdere keren losgeraakt en zsm laten fixen bij de ortho. Dus geen last van wandelende tanden.

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:53

Whaa, mijn draad van de beugel is gister losgeschoten. Naast het feit dat het vreselijk onhandig is, erg lastig eet en de draad heerlijk in mijn wang blijft hangen, kan ik helaas pas (hopelijk) morgen terecht bij de tandarts. En tot overmaat van ramp ook weer een blaar op mijn tong. Eten is echt K*T momenteel (en ik heb zo'n trek...).

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:32

Ik heb vorige week weer een nieuwe construktie gekregen en het gaat best heel rap als ik het verschil zie tussen vorige week en vandaag. Vandaag weer naar de mondhygieniste geweest. Die was ook tevreden. Ik heb de datum op 1 april 2015 gezet. Streven is dat hij er dan uit is.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:53

Napie schreef:
Ik heb vorige week weer een nieuwe construktie gekregen en het gaat best heel rap als ik het verschil zie tussen vorige week en vandaag. Vandaag weer naar de mondhygieniste geweest. Die was ook tevreden. Ik heb de datum op 1 april 2015 gezet. Streven is dat hij er dan uit is.


Is het handig om sowieso naar de mond hygieniste te gaan wanneer je een beugel hebt? Ik merk ook dat ik echt meer moeite heb met alles schoon houden. Ik poets nu 3x per dag en gebruik speciale mondspoeling die ik van de ortho op recept heb gehad.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:20

Ik heb als voorbehandeling al een jaar bij haar gelopen omdat mijn gebit te slecht was voor een beugel. Ik zie haar elke drie maanden nu voor tandsteen.

OomaaikeoO

Berichten: 610
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:18

Ik ben 27 en heb nu ook een keramische beugel. Over 2 maanden mag hij er uit en heb ik m een jaar gehad.
Ben aantal weken geleden naar de tandarts geweest en moet ook tandsteen laten verwijderen maar dat doen ze pas als de beugel eruit is. Dan kan je zelf alles ook beter schoon houden.

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:23

Ik kom mij hier ook melden :D Ik heb intussen nu ook een aantal weken een beugel. Ik moet komende dinsdag terug voor mijn eerste controle.
Bij mij is 5jaar geleden ongeveer een klein deel van het stangetje achter mijn tanden losgegaan. Op dat moment vond ik het niet nodig om terug te gaan (dom, ik weet het) toen is het steeds weer iets losser gaan zitten, maar omdat het al die jaren verder geen effect op mijn tanden had gehad zag ik ook geen noodzaak om terug te gaan. Alleen nu is het stangetje een tijd terug dus nog verder los gegaan. Wat er voor gezorgd heeft dat er een verkeerde druk op is komen te staan. En dat heeft er voor gezorgd dat twee tanden naar voren getrokken werden.
Toen hebben ze het stangetje weggehaald om te kijken of dat effect zou hebben. Toen zijn die twee tanden wel al een stukje rechter gaan staan.
En nu heb ik, om ze helemaal recht te zetten, een beugel gekregen. Een plaatapparaat. Dat is een gehemelte van kunsthars, waar dan een stangetje aan vast zit dat over je tanden gaat. (veel mensen hebben deze beugel ook als nachtbeugel)
Het grote voordeel van deze beugel vind ik wel echt dat ik hem in en uit kan doen! Dus met stappen en op foto's ben ik gewoon nog beugelloos!

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:06

Vandaag onder voor het eerste de draad vervangen en boven de beugel geplaatst.

Vind het niet eens heel slecht staan

Afbeelding

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:58

Je hebt hem echt voor boven he? want onder lijkt wel heel netjes te staan :j

Vanmiddag bij de ortho geweest.
12/6 gaan ze hem eruit halen *\o/*
Daarvoor nog gips happen (bah) zodat ze het spalkje goed kunnen aanmeten.

Alvast maar even sparen want eruit halen is ook een best bedrag.

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:06

pluche_pluus schreef:
Je hebt hem echt voor boven he? want onder lijkt wel heel netjes te staan :j

Vanmiddag bij de ortho geweest.
12/6 gaan ze hem eruit halen *\o/*
Daarvoor nog gips happen (bah) zodat ze het spalkje goed kunnen aanmeten.

Alvast maar even sparen want eruit halen is ook een best bedrag.



Oh wat zal jij blij zijn dat ie eruit mag!

Onder zit er een paar weken in, maar is al heel erg recht getrokken, maar was inderdaad niet heel erg scheef. Echter moet die onder wel langer zitten als boven, omdat daar een kies getrokken is en dat gat dichtgetrokken moet worden.

Anoniem

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:24

Ik moet woensdag weer naar de ortho.
Als het goed is nog 1 maandje dat mag ie eruit!(al heeft ze dat al een paar x beloofd) Ben hem goed beu inmiddels. :))

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:33

Huh.. Ik had net mijn controle afspraak. Hij zei dat hij verbaasd was hoe snel het was gegaan. Toen heeft hij weer een afdruk van mijn tanden gemaakt en donderdag moet ik terugkomen om een stangetje achter mijn tanden te laten zetten.
Maar ik snap er niks van, ik kan toch niet nu al klaar zijn?? Want ze staan wel al een stuk rechter dan eerst, maar nog niet super recht.
Of zou er nog een volgende stap komen? Maar met een stangetje staan je tanden toch vast..

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:39

Yvettee schreef:
Huh.. Ik had net mijn controle afspraak. Hij zei dat hij verbaasd was hoe snel het was gegaan. Toen heeft hij weer een afdruk van mijn tanden gemaakt en donderdag moet ik terugkomen om een stangetje achter mijn tanden te laten zetten.
Maar ik snap er niks van, ik kan toch niet nu al klaar zijn?? Want ze staan wel al een stuk rechter dan eerst, maar nog niet super recht.
Of zou er nog een volgende stap komen? Maar met een stangetje staan je tanden toch vast..


Das vaag idd? Een spalkje krijg je pas als je klaar bent. Kan me niet voorstellen dat als jouw tanden niet 100% recht staan ze zeggen nou hup we zijn klaar. Ik zou gewoon even bellen en navraag doen :)

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:48

Ja ik ga inderdaad zo maar even bellen! (ze zijn pas weer na 13uur bereikbaar)
Dit is overigens wel al het verschil. Best al veel! Maar je ziet ook duidelijk dat ze nog niet echt recht staan
http://oi62.tinypic.com/3022e7k.jpg
Edit: Ik heb net gebeld en de assistente zou het navragen en belt mij vanavond terug

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:58

Hmm dillema.. Ik was net bij de orthodontist. En dit is het maximale wat ze met deze soort beugel kunnen doen. Wanneer ik het echt recht wil hebben, moet dat met een plaatjesbeugel.
Normaal zou die plaatjesbeugel 5 tot 6 maanden duren.
Maar mijn eerste beugel heb ik een half jaar gehad ipv 2jaar wat eerst gezegd werd.
En deze beugel heb ik zes weken gehad ipv 6tot 9 maanden
Dus er is een kans dat ik die plaatjesbeugel ook helemaal niet lang hoef, omdat het bij mij de vorige keer zo snel ging. Maar dat kunnen ze dus nog niet met zekerheid zeggen.
Plus dit is het laatste jaar dat orthodontie vergoed wordt. (ben nu 20 namelijk) dus als ik het wil, moet het nu..

Anoniem

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:13

Ok, dat is vreemd. Bij mij ging het in het begin, ook razend snel allemaal. Maar juist de finishing touch duurde heel lang en nu is het nog niet perfect op links maar beter krijgen ze het niet met de slotjes. Ik krijg wel een nacht beugel. Over 2 weken wordt het eruit gehaald maar dan draag ik hem inmiddels ook al 2,5 jr. Dat is wel andere koek als bij jou. Vreemd hoor. Wel vind ik jou gebit prachtig. Mooie vorm tanden heb je :j

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:09

Yvettee schreef:
Hmm dillema.. Ik was net bij de orthodontist. En dit is het maximale wat ze met deze soort beugel kunnen doen. Wanneer ik het echt recht wil hebben, moet dat met een plaatjesbeugel.
Normaal zou die plaatjesbeugel 5 tot 6 maanden duren.
Maar mijn eerste beugel heb ik een half jaar gehad ipv 2jaar wat eerst gezegd werd.
En deze beugel heb ik zes weken gehad ipv 6tot 9 maanden
Dus er is een kans dat ik die plaatjesbeugel ook helemaal niet lang hoef, omdat het bij mij de vorige keer zo snel ging. Maar dat kunnen ze dus nog niet met zekerheid zeggen.
Plus dit is het laatste jaar dat orthodontie vergoed wordt. (ben nu 20 namelijk) dus als ik het wil, moet het nu..


Je hebt waarschijnlijk een Hawley retainer en daar kunnen ze niet zo veel mee, dan zal je echt op een normale manier moeten beugelen. Daar kan alles veel preciezer worden gedaan.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:33

Voor mij begint het nu ook dichterbij te komen.. 3 juni ga ik het behandelplan bespreken met de ortho. Behandelplan heb ik gisteren in de brievenbus gehad, en ik ben er niet heel erg blij mee. ;(
- 4 verstandskiezen en 2 kleine kiezen in de onderkaak verwijderen
- Bovenkaak, onderkaak en kin operatie....
En dan nog 2 tot 3 jaar met een beugel rond huppelen.

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:05

Oei... brrr :(:)

Het totale traject is dan iets van 5 jaar?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:10

Ik zou het niet weten, maar dat hoop ik toch niet! Zou toch niet 2 jaar duren voor ik hersteld ben van de operaties? :\
In het behandelplan staat: ".... Afronden orthodontische behandeling na de operatie ca. 6 maanden"
Volgens mij kan ik daar uit op maken dat het na de operaties nog zo'n 6 maanden duurt voor ik 2 a 3 jaar een beugel krijg.

OomaaikeoO

Berichten: 610
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:29

Pfff heftig zeg!!! En die operatie is echt nodig?
Bij mij wilde ze om alles echt perfect te krijgen ook een kaakoperatie doen, maar zonder kon ook. Hou dan iets overbeet. Dat neem ik voor lief.