Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Oh die wax heb ik in het begin wel gebruikt hoor. Want als je eenmaal een wondje hebt gaat dit slecht weer helen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:35

Weekje was gebruikt maar daarna niet meer. Ik kon niet meer praten door de wondjes aan mijn tong. Je mond past zich met een weekje wel aan. Getuite lipjes kweken. Daarna geen last meer

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:53

Moos99 schreef:
Fiffill schreef:
Hebben jullie dan niet van die was meegekregen om op de slotjes te plakken tegen wondjes?


Jawel, alleen wordt dit ook weer afgeraden omdat je mond er dan nooit aan went. -O-


Ben ik het niet mee eens, als je wondjes hebt en je plakt even die was erop heelt het tenminste en heb je er daarna weinig last meer van... ik heb het idee dat je er wel aan went met die was.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:01

Ik ga vandaag toch maar even langs de ortho nieuwe wax halen. Men wat heb ik een blaren!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:11

Moos99 schreef:
Ik ga vandaag toch maar even langs de ortho nieuwe wax halen. Men wat heb ik een blaren!

Gewoon doen hoor!
Had vorige week nog een gigantische blaar, het schuurde continu op dat slotje op mijn hoektand waarbij dat stokje/uitsteeksel continu erin prikte. -O-
Flinke brok wax erop is dan echt een uitkomst.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 09:45

Mijn blaren zijn al een heel stuk minder! Ik eet weer redelijk normaal. Hoe is het met de andere beugel bekkies?

Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:21

Gaat steeds beter. Kan nog lang niet alles eten. Wel blaar bij gekregen nu. Maar goed we zijn nog geen week verder en het gaat hard vooruit. Dus we hebben hoop!!

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:37

De blaren onder mijn tong zijn zo goed als weg gelukkig. Vannacht blijkbaar wel een droge mond gehad, dus moest mezelf wat lostrekken vanochtend, maar op zich gaat het vandaag nog goed!

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:00

Fiffill schreef:
Ik heb jaren een beugel gehad, helaas is er bij mij boven geen draadje geplaatst en de boel is weer gaan verschuiven. Ik heb momenteel weer een beugel (ben nu 21), gelukkig hoef ik hem maar zo'n 6 maanden dus ik ben er al bijna weer vanaf. Mij maakt het niet zoveel uit, ze schatten me nu alleen wel vaker iets jonger. :')


Ik heb 7 jaar geleden exact hetzelfde gehad. Ik merkte daarvoor dat er iets aan mijn tanden veranderd was,maar zag maar niet wat. Totdat mijn nieuwe tandarts mij adviseerde toch maar even terug naar de ortho te gaan omdat de boel boven weer was gaan verschuiven. Na een half jaar aan de met 6 slotjes te hebben gelopen aan de bovenkant heb ik alsnog boven een spalkje gekregen. Aan de onderkant had ik hem dus al wel.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:03

Suzan_bobar schreef:
Gaat steeds beter. Kan nog lang niet alles eten. Wel blaar bij gekregen nu. Maar goed we zijn nog geen week verder en het gaat hard vooruit. Dus we hebben hoop!!


Geef het nog een paar dagen en het ergste zal er op zitten denk ik! En wat voor mij helpt is erg veel poetsen en spoelen. Hoe pijnlijk dat ook kan zijn :+ Het houdt alles schoon en zo lijken de blaren bij mij sneller weg te gaan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:07

Poetsen is inderdaad heerlijk bij pijn. Volgende week krijg ik weer nieuwe draden. Onder is dat de tweede. Ik merk volgens mij onder al een verschil 5 weken na plaatsen, kan dat? 1 tand staat namelijk iets naar achteren en daar zit nog geen draad op maar nu lijkt het of er al ruimte komt tussen de andere tanden en die meer naar voren zijn gekomen. Momenteel heb ik helemaal geen last meer van de beugel. Vorige week voor het eerst een foto van mezelf waarop ik vol op lach. Dat is heel veel jaren geleden dat ik zo op de foto ging. Mijn vriend vond hem niet mooi maar ik was zo trots als wat.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:15

Napie schreef:
Poetsen is inderdaad heerlijk bij pijn. Volgende week krijg ik weer nieuwe draden. Onder is dat de tweede. Ik merk volgens mij onder al een verschil 5 weken na plaatsen, kan dat? 1 tand staat namelijk iets naar achteren en daar zit nog geen draad op maar nu lijkt het of er al ruimte komt tussen de andere tanden en die meer naar voren zijn gekomen. Momenteel heb ik helemaal geen last meer van de beugel. Vorige week voor het eerst een foto van mezelf waarop ik vol op lach. Dat is heel veel jaren geleden dat ik zo op de foto ging. Mijn vriend vond hem niet mooi maar ik was zo trots als wat.


Dat kan zeer zeker! Ik heb 1 tand die erg naar voren staat en ik kan me van vroeger herinneren dat ie binnen 2 maanden volledig naar achter stond. Nu heb ik mijn beugel boven een week en merk al dat ie een stukje naar achter is geschoven. Vooral als het gaat om grote veranderingen zie je snel resultaat. Binnen 5 weken kun je zeker verschil merken. En heel stom, nu mijn tand wat verder naar achter staat zie ik mezelf ook al eerder breed lachen! Het boeit me niks dat er ijzerwerk op zit *\o/*

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:55

Ik kom ook weer eens kijken in dit topic :+

Paar weken terug is mijn beugel er (tijdelijk) uitgehaald, dit waren overigens witte slotjes en ze zijn wel een beetje stukgeknepen met het verwijderen maar sprongen niet in 1000 stukjes ofzo hoor :+ (dat beweerde iemand namelijk?).

Mijn verstandskiezen zijn nu aan 1 kant verwijdert, eind mei de andere kant. Dan weer terug een beugel (anderhalf jaar) Boven wit onder metaal en een metalendraad dat bovenlangs m'n gehemelte gaat (van kies naar kies met 1 of andere metalenring). En op het eind krijg wordt mijn kaak gespleten *\o/* kan niet wachten *sarcasm* -O-

Meer mensen die zoiets moeten ondergaan? :=

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:56

Juist door het ijzerwerk heb ik het gevoel van: werk in uitvoering. Ik heb geen mooi gebit maar er wordt aan gewerkt en dat durf ik wel te laten zien. Niet meer lachen achter een hand. Over een jaartje als hij eruit is ga ik helemaal de hele dag lachend door het leven

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:59

Maartje1990 schreef:
Ik kom ook weer eens kijken in dit topic :+

Paar weken terug is mijn beugel er (tijdelijk) uitgehaald, dit waren overigens witte slotjes en ze zijn wel een beetje stukgeknepen met het verwijderen maar sprongen niet in 1000 stukjes ofzo hoor :+ (dat beweerde iemand namelijk?).

Mijn verstandskiezen zijn nu aan 1 kant verwijdert, eind mei de andere kant. Dan weer terug een beugel (anderhalf jaar) Boven wit onder metaal en een metalendraad dat bovenlangs m'n gehemelte gaat (van kies naar kies met 1 of andere metalenring). En op het eind krijg wordt mijn kaak gespleten *\o/* kan niet wachten *sarcasm* -O-

Meer mensen die zoiets moeten ondergaan? :=


Jeetje! En ik dacht dat ik het zwaar had. -O-
Ik was degene die typte over de 1000 stukjes, maar dat is letterlijk hoe de ortho assistent het naar mij uitlegde, vandaar. :+
Heel veel succes met alle behandelingen, het resultaat zal het waard zijn!

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:55

Bij mij zit onder erin, alsnog een weekje eerder.

Hebben jullie ook gehad dat er in het begin nog geen slotjes op de laatste kiezen zitten en de draad nog niet tot de laatste slotjes gaat?

Heb nu nog totaal geen pijn, maar dat zal nog wel komen denk ik. Die opbeetdingen zijn wel echt vervelend haha.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:25

Moos99 schreef:
Fiffill schreef:
Hebben jullie dan niet van die was meegekregen om op de slotjes te plakken tegen wondjes?


Jawel, alleen wordt dit ook weer afgeraden omdat je mond er dan nooit aan went. -O-


Mijn mond is er nooit aangewend...
Ik ben iemand met idioot snel blaren en wondjes in mijn mond en mijn beugel was echt een verschrikking. Gebruik gewoon die was! scheelt een hoop ellende en bovendien geneest de boel dan 10x sneller.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:44

Napie schreef:
Poetsen is inderdaad heerlijk bij pijn. Volgende week krijg ik weer nieuwe draden. Onder is dat de tweede. Ik merk volgens mij onder al een verschil 5 weken na plaatsen, kan dat? 1 tand staat namelijk iets naar achteren en daar zit nog geen draad op maar nu lijkt het of er al ruimte komt tussen de andere tanden en die meer naar voren zijn gekomen. Momenteel heb ik helemaal geen last meer van de beugel. Vorige week voor het eerst een foto van mezelf waarop ik vol op lach. Dat is heel veel jaren geleden dat ik zo op de foto ging. Mijn vriend vond hem niet mooi maar ik was zo trots als wat.


Dat kan zeker bij mij verschuift het binnen 3 dagen.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:46

Ik heb feitelijk een beugel voor mijn ondertanden nodig, mijn tandarts vroeger heeft hier nooit wat over gezegd.. Een beetje jammer.. Het enige wat mij tegen houdt zijn de financiƫn.. Mijn boventanden staan eigenlijk erg mooi recht!

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:56

Balou_k schreef:
Ik heb feitelijk een beugel voor mijn ondertanden nodig, mijn tandarts vroeger heeft hier nooit wat over gezegd.. Een beetje jammer.. Het enige wat mij tegen houdt zijn de financiƫn.. Mijn boventanden staan eigenlijk erg mooi recht!



Je kan altijd navragen of er een regeling mogelijk is met de betaling. Mijn ortho bood dit uit zichzelf aan, terwijl dit niet nodig was en ik er ook niet naar had gevraagd.
Vond het wel netjes! :j

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:58

Kan er natuurlijk altijd eens naar kijken natuurlijk!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:10

Dat vind ik wel netjes :j
Mijn ortho is niet zo....
Geen voorstel over betaling gehad, gaat via fa-med.

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:12

Is het trouwens normaal dat ik nog totaal geen druk of pijn voel? beugel is er vanmorgen ingegaan.

Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:34

Ik heb ook nu pas het draad door de laatste slotjes.

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:43

Oke laat maar, ik begin het al te voelen haha.