Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:55

Ik las berichtjes van sommige die niet te spreken waren over de 'doorzichtige' slotjes. Ben er zelf heel tevreden mee, zeker van een afstandje is het echt niet heel goed te zien! Toevallig fotootje van vandaag:

http://imgur.com/ZZ0HyTj

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:26

Wauw! Dat is echt niet te zien idd! Ik moet donderdag bitjes gaan happen. Eindelijk begint het voor mij ook dichterbij te komen. :D

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:38

Ies_ schreef:
Ik las berichtjes van sommige die niet te spreken waren over de 'doorzichtige' slotjes. Ben er zelf heel tevreden mee, zeker van een afstandje is het echt niet heel goed te zien! Toevallig fotootje van vandaag:

http://imgur.com/ZZ0HyTj

Maar hoelang heb je deze dan in?

Als je regelmaat koffie/thee/rookt en andere dingen doet die aanslag veroorzaken op je tanden zullen ze gaan verkleuren.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:20

pluche_pluus schreef:
Ies_ schreef:
Ik las berichtjes van sommige die niet te spreken waren over de 'doorzichtige' slotjes. Ben er zelf heel tevreden mee, zeker van een afstandje is het echt niet heel goed te zien! Toevallig fotootje van vandaag:

http://imgur.com/ZZ0HyTj

Maar hoelang heb je deze dan in?

Als je regelmaat koffie/thee/rookt en andere dingen doet die aanslag veroorzaken op je tanden zullen ze gaan verkleuren.

Ik heb ook de transparante slotjes (1,5 jaar) en eigenlijk helemaal geen last van verkleuren, ook niet met rode wijn en dergelijke. Wel heb ik een keer gehad dat mijn elastiekjes waren verkleurd doordat ik kerrie had gegeten (geen aanrader!), maar je krijgt toch elke maand weer frisse witte elastiekjes. Mijn beugel mag er 13 mei uit!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:33

Ben net terug van de ortho, als alles goed gaat mag die van mij er 19 mei uit :D

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:19

Ik wil mijn beugel er ook uit. Ben er nu al klaar mee..zit er nu een maand in, maar kan nog steeds niet goed wennen. Steeds als ik denk van, ja het gaat wel goed, krijg ik weer blaren, kan ik nauwelijks normaal eten en voelt de binnenkant van mijn lippen zo rauw, niet grappig.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je verschil gaat zien? Ik zie nog helemaal niks gebeuren. Mag 25 april voor controle.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:27

Klinkt motiverend haha, nog 2 dagen en dan mag ik ook.
Zit nog volop op de pijnstillers door die kies, dus hoop dat dat woensdag weg gaat zijn.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:52

Hier ook 18+ en een beugel.
Vroeger een paar jaar een beugel gehad maar het was gaan verschuiven. Spalk had blijkbaar lang los gezeten, ik merkten het pas toen die eruit lag. Nu 21 en sinds 2 maanden weer een beugel, slotjes boven. Vandaag weer op controle geweest en ik bijt strak op elkaar? Hierdoor moet ik over 3 ipv 4 weken terug komen, voor nu wel een dikker draad maar merk ik dat mijn voortanden achter me ondertanden gaan staan moet ik eerder terug. En ze hadden het erover dat ik zeer waarschijnlijk mijn tanden moet laten opbouwen(vergroten) bij de tandarts. Weet alleen niet of ik dit ga doen, misschien zeg ik 6 mei wel haal hem er maar gewoon uit.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 22:16

Moska schreef:
Ik wil mijn beugel er ook uit. Ben er nu al klaar mee..zit er nu een maand in, maar kan nog steeds niet goed wennen. Steeds als ik denk van, ja het gaat wel goed, krijg ik weer blaren, kan ik nauwelijks normaal eten en voelt de binnenkant van mijn lippen zo rauw, niet grappig.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je verschil gaat zien? Ik zie nog helemaal niks gebeuren. Mag 25 april voor controle.


Vervelend! Ik weet niet of het is omdat ik vroeger ook altijd jaren een beugel heb gehad maar ben nu na een week al gewend aan mijn (nu alleen nog onder) beugel. Ik voel amper dat ie er zit. Morgen krijg ik mijn boven beugel misschien dat ik daar meer last van krijg. Maar de pijn, blaren etc waren bij mij vrij snel weg. Hou je het wel allemaal goed bij? Ik spoel 2 keer per dag met een voorgeschreven spoelwater van de ortho, en gebruik altijd die kleine borsteltjes voor tussen mijn beugel enzo. Ik weet niet of dit verschil kan maken, dat je tandvlees dan minder irriteert?

Sterkte ermee in ieder geval -O-


Wat betreft die witte slotjes. De reden die ze mij gaven is dat ze met eventueel verplaatsen en/of verwijderen er lastig zijn en uit elkaar springen. Dus mocht een slotje een keer verplaatst moeten worden is dit heel lastig ofzo :+ Ik ga gewoon voor een normaal beugeltje, ik ben eigenlijk zo blij dat ik weer rechte tanden krijg dat ik het echt niet erg vind dat ik als een beugel bekkie rond loop!

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:14

@pluche_pluus, inmiddels alweer 1,5 jaar. Inderdaad alleen de elastiekjes verkleuren, de slotjes absoluut niet en ik let echt niet op met wat ik eet of drink haha.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:58

Bij mij was het de eerste 2 maanden echt wennen. Maar ook erna met een nieuwe draad, had ik altijd last. Op een gegeven moment went het echt, heb geduld. Een maand is nog niks.

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:04

Ies_ schreef:
@pluche_pluus, inmiddels alweer 1,5 jaar. Inderdaad alleen de elastiekjes verkleuren, de slotjes absoluut niet en ik let echt niet op met wat ik eet of drink haha.

Oké beter dan :) anders ziet het er ook zo raar uit.
Ik heb gewoon de shiny zilverkleur blokjes sinds september.

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:20

Moos99 schreef:
Moska schreef:
Ik wil mijn beugel er ook uit. Ben er nu al klaar mee..zit er nu een maand in, maar kan nog steeds niet goed wennen. Steeds als ik denk van, ja het gaat wel goed, krijg ik weer blaren, kan ik nauwelijks normaal eten en voelt de binnenkant van mijn lippen zo rauw, niet grappig.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je verschil gaat zien? Ik zie nog helemaal niks gebeuren. Mag 25 april voor controle.


Vervelend! Ik weet niet of het is omdat ik vroeger ook altijd jaren een beugel heb gehad maar ben nu na een week al gewend aan mijn (nu alleen nog onder) beugel. Ik voel amper dat ie er zit. Morgen krijg ik mijn boven beugel misschien dat ik daar meer last van krijg. Maar de pijn, blaren etc waren bij mij vrij snel weg. Hou je het wel allemaal goed bij? Ik spoel 2 keer per dag met een voorgeschreven spoelwater van de ortho, en gebruik altijd die kleine borsteltjes voor tussen mijn beugel enzo. Ik weet niet of dit verschil kan maken, dat je tandvlees dan minder irriteert?

Sterkte ermee in ieder geval -O-




wat voor spoelwater is dat? Ik heb niks gekregen. Wel poets ik drie keer per dag (twee keer elektrisch en een keer handmatig), heb ik van de kleine borsteltjes. Met mijn tandvlees is niks aan de hand. Het zijn met name mijn tong en de binnenkant van mijn wang/lippen die het moeten ontgelden. Van mijn tanden heb ik ook geen last.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:23

Fiffill schreef:
Ik heb jaren een beugel gehad, helaas is er bij mij boven geen draadje geplaatst en de boel is weer gaan verschuiven. Ik heb momenteel weer een beugel (ben nu 21), gelukkig hoef ik hem maar zo'n 6 maanden dus ik ben er al bijna weer vanaf. Mij maakt het niet zoveel uit, ze schatten me nu alleen wel vaker iets jonger. :')


Succes :=

Bij mij hetzelfde verhaal, zeiden ze ook 6 maanden na het schuiven van verkeerd draadje, heb ik er totaal 13 maanden mee gelopen :o

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:27

Moska schreef:
Ik wil mijn beugel er ook uit. Ben er nu al klaar mee..zit er nu een maand in, maar kan nog steeds niet goed wennen. Steeds als ik denk van, ja het gaat wel goed, krijg ik weer blaren, kan ik nauwelijks normaal eten en voelt de binnenkant van mijn lippen zo rauw, niet grappig.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je verschil gaat zien? Ik zie nog helemaal niks gebeuren. Mag 25 april voor controle.


Kan het zijn dat je een allergie voor de elastiekjes hebt? Dat had ik namelijk. Ook constant blaren maar toen ging bij iemand een lichtje op en heb ik anti-allergie elastiekjes gekregen (weet niet meer hoe ze heten) en waren mn blaren ook over.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:54

SIEMxFUNNY schreef:
Fiffill schreef:
Ik heb jaren een beugel gehad, helaas is er bij mij boven geen draadje geplaatst en de boel is weer gaan verschuiven. Ik heb momenteel weer een beugel (ben nu 21), gelukkig hoef ik hem maar zo'n 6 maanden dus ik ben er al bijna weer vanaf. Mij maakt het niet zoveel uit, ze schatten me nu alleen wel vaker iets jonger. :')


Succes :=

Bij mij hetzelfde verhaal, zeiden ze ook 6 maanden na het schuiven van verkeerd draadje, heb ik er totaal 13 maanden mee gelopen :o


Als het goed is mag hij er volgende maand al uit. Ligt eraan of ik er tevreden over ben of niet anders duurt het wss nog een maand. Ze zeiden 6-8 maanden en dat klopt.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:21

Ik heb even jullie mening nodig.

Ik zou morgen mijn beugel krijgen, helemaal naar uit gekeken, ook rekening mee gehouden met mijn planning doordat ik er wrs wel last van zou krijgen.

Nu krijg ik net een telefoontje van de ortho, dat er een van de assistentes ziek is. Naja kan gebeuren natuurlijk, vind het wel slecht dat er dan geen vervanging is, maar alla.
Maar nu kan de beugel pas over 2 weken geplaatst worden en dat vind ik niet echt netjes. Was aardig overrompeld net, dus niets van gezegd, maar twijfel nu toch wel een beetje om een eerdere afspraak te eisen.

Wat zouden jullie doen?

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:41

mirriejj schreef:
Ik heb even jullie mening nodig.

Ik zou morgen mijn beugel krijgen, helemaal naar uit gekeken, ook rekening mee gehouden met mijn planning doordat ik er wrs wel last van zou krijgen.

Nu krijg ik net een telefoontje van de ortho, dat er een van de assistentes ziek is. Naja kan gebeuren natuurlijk, vind het wel slecht dat er dan geen vervanging is, maar alla.
Maar nu kan de beugel pas over 2 weken geplaatst worden en dat vind ik niet echt netjes. Was aardig overrompeld net, dus niets van gezegd, maar twijfel nu toch wel een beetje om een eerdere afspraak te eisen.

Wat zouden jullie doen?

Vind dit ook niet netjes,zo last minute en dan pas over 2 weken. Ik zou even bellen en vragen of je echt niet eerder mag komen?

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:10

Vandaag draad gewisseld. Man man, dat is echt niet fijn!! Had wel gedacht wat last te hebben, maar weet niet wat erger is. Beugel plaatsen of draad wisselen. Bah.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 09:02

Suzan_bobar schreef:
Vandaag draad gewisseld. Man man, dat is echt niet fijn!! Had wel gedacht wat last te hebben, maar weet niet wat erger is. Beugel plaatsen of draad wisselen. Bah.


Heb je meer last van druk als toen je je eerste draadje kreeg?
Ik heb gister mijn boven beugel laten zetten en heb niet heel veel pijn, behalve aan mjn wang etc dan. Kan me van vroeger herinneren dat het veel pijnlijker was!

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:36

O dat valt dan nog mee Moos99, hopelijk blijft die pijn ook weg.

hier nog erger balen, maar dit keer door mijn eigen schuld. Vanmorgen bezig met opruimen in huis en keer op een gegeven moment op mijn telefoon en had een half uurtje daarvoor 2 gemiste oproepen. Was dus de ortho, was iemand niet op komen dagen, dus had alsnog vandaag terecht gekund, maar was nu al te laat. Zuur!

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:45

Ja druk van beugel zetten was met een dag weg. Nu nog steeds geen boterham kunnen eten,... Gaan nu aardappelpuree maken. Kan slecht tegen te weinig eten. Krijg ik hoofdpijn van. Het trekt helemaal door naar m'n oren bah.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 14:01

Balen mirriejj!
Ik heb nu veel pijn aan mijn boven beugel qua wondjes en blaren.
:(

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:21

Hebben jullie dan niet van die was meegekregen om op de slotjes te plakken tegen wondjes?

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 16:41

Fiffill schreef:
Hebben jullie dan niet van die was meegekregen om op de slotjes te plakken tegen wondjes?


Jawel, alleen wordt dit ook weer afgeraden omdat je mond er dan nooit aan went. -O-