Hardlopen deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:15

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Ik ben sowieso van plan om eerdaags naar een hardloop winkel te gaan en te gaan passen daar en op advies schoenen te kopen. Ik kon deze eigenlijk niet laten lopen voor 59 euro de mizuno enigma 5. Ik weet wel zeker dat de 42 te groot is ;) deze schoenen lopen ook lekker om gewoon te wandelen. Ik gok er even op dat voor kortere afstanden het wel goed is nog. Maar ik geloof jullie wel dat ik uiteindelijk een grotere schoen nodig heb en ik wil gaan kijken denk voor een hardloop schoen van sketchers omdat mijn gewone sportschoenen daarvan echt zalig zijn. Bedankt voor jullie eerlijke reacties, ik loop echt sinds donderdag voor het eerst, dus ik heb echt geen idee nog hoe en wat, sorry Y;(

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:25

geen sorry zeggen, daarvoor zijn we hier. tips en adviezen zijn altijd fijn als beginner en ook als (meer) ervaren loper is het soms heel fijn om even te sparren of te spiegelen.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:37

Precies, sorry zeggen is niet nodig en daarom zijn we hier toch :D

Weet iemand dat hier misschien, een hoop bekende ''instagram runners'' hebben altijd zo'n leuke foto van zichzelf met daarin de gelopen tijd/afstand etc. Weet iemand hoe je dit maakt := ?
En hebben jullie ook een instagram?
Laatst bijgewerkt door SteffiiY op 11-04-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:38

benangelique schreef:
geen sorry zeggen, daarvoor zijn we hier. tips en adviezen zijn altijd fijn als beginner en ook als (meer) ervaren loper is het soms heel fijn om even te sparren of te spiegelen.


Dat is zeker fijn. Ik krijg als het goed is deze week start to run met Evy van mijn schoonzusje, aders koop ik die zelf. En als ik wat verder kom met de training ga ik dus ook echt naar de winkel. Mijn benen zijn me uiteindelijk wel meer waard ;) dus ben echt wel dankbaar voor alle tips.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:32

SteffiiY schreef:
Precies, sorry zeggen is niet nodig en daarom zijn we hier toch :D

Weet iemand dat hier misschien, een hoop bekende ''instagram runners'' hebben altijd zo'n leuke foto van zichzelf met daarin de gelopen tijd/afstand etc. Weet iemand hoe je dit maakt := ?
En hebben jullie ook een instagram?

Kan met verschillende apps, oa Nike Running, Polar Flow en Strava :). Ik vind de nike app de mooiste lay-out hebben qua tijd&afstand. Dus ik voer mijn afstand+tijd handmatig in in die app zodat ik het kan koppelen aan een foto voor op Instagram :').


benangelique schreef:
geen sorry zeggen, daarvoor zijn we hier. tips en adviezen zijn altijd fijn als beginner en ook als (meer) ervaren loper is het soms heel fijn om even te sparren of te spiegelen.

Mee eens :j.

En wat betreft schoenen is mijn enige tip: laat je niet verleiden door prijs. Een traject fysiotherapie kost meer dan goeie schoenen. Was voor mij in mijn eerste hardloopjaar ook een goede les :7.

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:45

Goede schoenen zijn goud waard idd. Ik loop op trailschoenen, maar ik loop ook bijna alleen maar in het bos :)

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:14

SteffiiY schreef:
Precies, sorry zeggen is niet nodig en daarom zijn we hier toch :D

Weet iemand dat hier misschien, een hoop bekende ''instagram runners'' hebben altijd zo'n leuke foto van zichzelf met daarin de gelopen tijd/afstand etc. Weet iemand hoe je dit maakt := ?
En hebben jullie ook een instagram?


Ik zit ook op instagram gebruik ik als motivatie voor het lopen. Leuk om het zo te doen, alleen zijn mn foto's nooit zo heel spannend :) Nou vind ik mn tijden iets voor mezelf dus die deel ik dan weer niet.

Dat meisje van Rotterdam die als laatste binnen gekomen is heeft vast niet alleen gerend vermoed ik zo. Ze zit ook op fb bij de groep: ik loop hard. 6,5 uur over 42 km moet er niet aan denken

Supervixen

Berichten: 12903
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:39

Sleeper schreef:
Respect hoor Greetje, wat een afstand en tijd om te lopen. Vind het wel een super uitdaging!

Gisteren mn loopschema laten herzien. Met mijn langzaamste tempo liep ik zo verkrampt dat ik al aanvoelde dat het te langzaam was. Alle tempo's zijn wat sneller geworden en mn trainer was verbaasd over de progressie die ik gemaakt heb. Werd ik zo vrolijk van dat ik gisteren meteen mijn eigen looprondje veeeeel te snel gelopen heb en daar nu last van heb. Voor het eerst eigenlijk. Loop steeds makkelijker en makkelijker maar vergeet nog weleens dat ik niet voor niks met een schema loop. Misschien maar even een extra hersteldag erbij nemen morgen. Leermoment dus.

Iemand misschien leuke tips voor een 10 km wedstrijd? Ergens in mei.

Venthe, ligt het misschien aan je loophouding? Dat daar nog winst te behalen valt?

SteffiiY, lekker sportief bezig!


In mei is de Marikenloop in Nijmegen. Ik ga daar ook de tien lopen.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:40

Thanks :) Inmiddels de instagram foto-optie gevonden in mijn Polar flow app :D

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:44

Zijn jullie allemaal vrij snel naar de hardloop winkel geweest of hebben jullie ook nog gelopen op schoen die jullie bijv in een webshop hebben gekocht zoals ik. Ik heb me natuurlijk wel laten verleiden door de prijs maar ook door de ervaringen met die schoenen. Ik vind ze dus ook echt lekker lopen, maar ze zijn dus net een maat groter dan mijn andere schoenen en ik lees dat vaker dat dat wel echt moet en dan heb ik dus toch de verkeerde domme keuze gemaakt. Opzich is dit niet heel erg omdat ze dan toch als wandelschoenen gebruikt gaan worden. Maar iets in mij is ook eigenwijs dat gewoon denkt met deze schoenen gaat het voorlopig wel omdat ze gewoon lekker zitten.
Ik heb smalle lange platvoeten met een vrij grote grote teen in vergelijking met mijn andere tenen helemaal. Als ik nu een maat groter neem dan ben ik wel echt bang dat mijn hak weer teveel schuifdeuren maar met een ander model schoen of met halve maten kan dat dus wel weer anders zijn, lastig wel hoor. Maar in de winkel zullen ze wel vaker lastige voeten zien,Haha.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:53

Ik heb de eerste 10-15x hardlopen op mijn simpele gymzaalschoenen gedaan. Toen begon ik te merken dat ik hardlopen toch wel leuk vond en het voor langere tijd wilde gaan doen en toen ben ik drect naar een hardloopwinkel gegaan voor een loopanalyse en heeft men gekeken waar ik het beste op liep :)
Het was een rib uit mijn lijf, maar heb er zoveel baad bij!

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:58