In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:40


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:42

belle_boef schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurolinguïstisch_programmeren
De wiki omschrijving.

Heftig Maaike


Je link doet het niet helemaal maar ik lees het. Het klinkt heel ingewikkeld maar volgens mij snap ik het :P

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:48

Ik zie het, hij heeft het laatste stuk er niet aangeplakt.
Zoals zij het me uitlegde was het ook een stuk duidelijker. Helaas ben ik niet zo goed in herhalen naar wat een ander me verteld heeft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:38

maaike1994 schreef:
ik ben 2 jaar geleden in therapie geplaatst door de jeugdrechter.
heb heel wat meegemaakt ( door toedoen van anderen) en daarom werd ik verplicht tot therapie om alles te verwerken. Eerst heel erg tegen mijn zin, nu ben ik dankbaar dat ze me gedwongen hebben. In mijn eentje zou ik nooit zo ver geraakt zijn als dat ik nu al ben. Ik ga nu nog steeds wekelijks bij mijn psychologe en ben van plan dat nog niet direct te stoppen :)

Knap hoor Maaike, ook al werd je gedwongen.

Jeetje Manfredie, dus eigenlijk heeft de zwangerschap de boel opgeschud als het ware?

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:24

Ik wil er geen 'oh wat ben je zielig topic' van maken maar ik wil wel ff kwijt dat ik meteen alweer een bekende dip heb. Die had ik van het voorjaar steeds, dat ik dan me depressief voel (plotseling) en niet weet wat het getriggerd heeft. Ook krijg ik een vorm van bindingsangst, mijn liefde voor mn partner is ineens weg en ga me dan afvragen wat ik hier nog doe. Nu heb ik dat al vaker gehad en al een 2 keer weggegaan maar gezien dat dat niet de oplossing is, dus ik vertrouw erop dat dat wel weer goed komt. Maar die plotselinge depressie is zo irritant. Ik wil en kan helemaal niks. Ja alleen een beetje bokken, dat is de ideale manier om me te verschuilen...

Zit echt te overwegen om medicatie aan te vragen want ik trek dit heel slecht...

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:31

He wat vervelend Jolien. Vooral ook dat je niet weet waardoor je getriggerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:48

belle_boef schreef:
He wat vervelend Jolien. Vooral ook dat je niet weet waardoor je getriggerd wordt.


Ja en dat heb ik dus wel vaker, zo frustrerend. En nu is t alweer een stuk minder. Echt bizar...

Lady_M
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:36

Joolien schreef:
Ik wil er geen 'oh wat ben je zielig topic' van maken


Ik geloof dat het fijne van dit topic is dat je kunt vertellen wat je wilt zónder dat mensen meteen denken och gut, arm kind, omdat andere Bokkers weten wat je doormaakt...

Hier een interessante docu over sociale angststoornis: http://www.youtube.com/watch?v=gmEJEfy5f50
Vind het nog steeds lastig uit te leggen wat het nou precies is en hoe het me beïnvloedt, en vooral hoe moeilijk en eng sommige situaties voor me zijn... Heb het gevoel dat veel mensen het toch een beetje afdoen als verlegenheid...

Edit: Ben zelf de documentaire ook aan het kijken :(:) Tranen lopen over m'n wangen omdat het zo herkenbaar is... Kleine kindjes die gewoon dichtklappen en letterlijk niet meer kunnen praten omdat de aandacht op zich gevestigd wordt...
Laatst bijgewerkt door Lady_M op 22-08-12 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:38

Ik hoop dat het zo blijft Lady, dat lijkt me heel fijn. Ik ga morgen even die docu kijken...

Lady_M
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:57

Ik vind je in ieder geval niet zielig, altijd als ik posts van je zie denk ik van jee, wat is het toch een sterke (in de zin van... respect voor zichzelf en anderen, niet van dat je niet 'zwak' mag zijn...), grappige, getalenteerde dame... Ik ken je verder niet, maar van wat ik zie op Bokt heb je heel veel dingen waarin je uitblinkt, en veel van de paard (maar ook over emotionele) gerelateerde dingen die je zegt vind ik heel leerzaam :) en het gaat nu misschien poedersuiker... En het duurt misschien een tijdje voor het beter wordt... Maar ik vind je absoluut niet zielig!

[Kruipt weg in hoekje, want je vind dit vast een rare reactie :') angst slaat weer toe]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:00

Lady_M schreef:
Ik vind je in ieder geval niet zielig, altijd als ik posts van je zie denk ik van jee, wat is het toch een sterke (in de zin van... respect voor zichzelf en anderen, niet van dat je niet 'zwak' mag zijn...), grappige, getalenteerde dame... Ik ken je verder niet, maar van wat ik zie op Bokt heb je heel veel dingen waarin je uitblinkt, en veel van de paard (maar ook over emotionele) gerelateerde dingen die je zegt vind ik heel leerzaam :) en het gaat nu misschien poedersuiker... En het duurt misschien een tijdje voor het beter wordt... Maar ik vind je absoluut niet zielig!

[Kruipt weg in hoekje, want je vind dit vast een rare reactie :') angst slaat weer toe]


Dank je, dat waardeer ik super van je. :) Niet bang worden :)

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:22

Mensen denken vaak dat er meer depressies zijn in het najaar of de winter, maar niets is minder waar; de meeste depressies openbaren zich in het voorjaar
Dit omdat heel veel mensen dan blij zijn, vrolijk worden en het des te meer opvalt als jij je niet zo voelt. Hierdoor ga je je nog rotter voelen en voila, de ellendige vicieuze cirkel kan beginnen

Sterkte ermee joolien, goed dat je je hier uit! En hetzelfde geldt voor lady_M :)

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:41

Voor die docu ga ik ook morgen even zitten.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:54

wil iedereen heel veel sterkte wensen, vind het fijn dat er ook andere mensen zijn die de psych opzoeken (terwijl ik ze altijd zo sterk vind over komen op bokt en het dus ook niet verwachtte :+ ) Zelf loop ik daar niet meer, ze hebben me gewoon laten vallen :\

Anonimo12
Berichten: 172
Geregistreerd: 11-05-11

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:16

Dit blijft toch een goed topic... Ik lees morgen even bij, wil graag de verhalen volgen. Ik krijg in ieder geval de indruk dat hier veel krachtige mensen opzitten en wil iedereen sowieso kracht toewensen!

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:48

Ladypaard, wat ontzettend naar, hadden ze daar een goede rede toe?

Lady_M
Berichten: 807
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:21

Wat naar zeg Ladypaard... :(:) Denk je dat dat een plek is waar je onvoorwaardelijk terecht kan met problemen... Gebeurt er zoiets... Ga je nog een andere psych opzoeken?

De broer van mijn vriend heeft ook een tijdje bij de psycholoog gelopen, omdat zijn toenmalige vriendin anorexia had en hem daar de schuld van gaf, na de eerste keer belde hij z'n moeder helemaal overstuur op, ja, ik heb de psycholoog aan het huilen gemaakt, wat doe ik nu? Bleek dus dat de pyscholoog na zijn verhaal in tranen was uitgebarsten omdat ze het zo erg voor hem vond... _O- Toen dacht ik ook van... Dan moet je volgens mij wel écht je best doen, als zelfs de psych je verhaal niet aankan :Y) Het is helemaal goedgekozen, en hij ziet er nu zelf ook de humor van in, dus ik dacht, even een leuk verhaal tussendoor :)

Heb straks één van mijn laatste afspraken voor de behandeling van ADD, beetje evalueren en over het waarom van uitstellen... Daarna begint (of nou ja... wil ik zelf ook...) beginnen met de behandeling voor mijn angsstoornis, maar ik zie er best wel heel erg veel tegenop... :\ Dus ik vertelde dat tegen vriendlief, komt hij met de legendarische woorden 'komt wel goed schatje' -O- Terwijl ik er gewoon even over wilde praten en steun en troost bij hem zocht... Zucht... Mannen :+ Kan ik dan gewoon zeggen van.. Niet dat zeggen... Gewoon even luisteren en lief zijn? Ik bedoel, hij bedoelt het niet verkeerd... Alleen mannen en vrouwen communiceren wat dat betreft gewoon anders ofzo... Ik weet ook wel dat het goedkomt...

@Jolien: Ik weet het... Maar ik word automatisch bang, dus als ik ipv niet reageer wél reageer, dan zie ik van ooo, het is gewoon een leuk persoon die het ook leuk vind om een complimentje te krijgen (wie niet?) en ze vind het helemaal niet erg dat ik het eng vind... Ofzo... :') En dan hoop ik dat het de volgende keer weer beter gaat... Probeer mezelf te dwingen gewoon mezelf te zijn in plaats van geforceerd leuk doen wat mensen in mijn ogen van me verwachten....

Succes allemaal! Vind het leuk (niet helemaal goede woord...) jullie verhalen te lezen en zelf ook m'n verhaal te doen :) +:)+ Toch zo'n gevoel van we zijn niet alleen en het wordt hoe dan ook beter :) In ieder geval super al dat we met z'n allen de eerste stap van het überhaupt in therapie gaan hebben genomen! Applausje voor jezelf! *\o/*

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:29

belle_boef schreef:
Ladypaard, wat ontzettend naar, hadden ze daar een goede rede toe?



denk dat ik te moeilijk was :+

Was al een paar keer steeds ergens anders heen gestuurd, en zat uiteindelijk nu een jaar bij iemand waar het niet zo heel goed mee boterde. En aangezien ik al niet zo'n prater was kwam er toch steeds niks uit. Uiteindelijk zei ze dat we beter konden stoppen, maar dat ze wel iemand anders zou vragen of die me een keer wilde zien (i.vm. depressie) Maar heb daarna nooit meer wat gehoord. Was eerstelijns dus ook niet echt keus. Heb ook zoiets laat maar. Loop wel gewoon op mn tenen. Is geen oplossing maar voelt voor nu wat stabieler.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:30

:= dat verhaal van psycholoog aan het huilen maken, geniaal. Ik kreeg ze alleen maar geirriteerd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:16

ladypaard schreef:
belle_boef schreef:
Ladypaard, wat ontzettend naar, hadden ze daar een goede rede toe?



denk dat ik te moeilijk was :+

Was al een paar keer steeds ergens anders heen gestuurd, en zat uiteindelijk nu een jaar bij iemand waar het niet zo heel goed mee boterde. En aangezien ik al niet zo'n prater was kwam er toch steeds niks uit. Uiteindelijk zei ze dat we beter konden stoppen, maar dat ze wel iemand anders zou vragen of die me een keer wilde zien (i.vm. depressie) Maar heb daarna nooit meer wat gehoord. Was eerstelijns dus ook niet echt keus. Heb ook zoiets laat maar. Loop wel gewoon op mn tenen. Is geen oplossing maar voelt voor nu wat stabieler.


Heb je nu dan geen behoefte aan hulp? Of red je het wel?

Lady, wat een apart verhaal van een huilende psych.
Wat voor behandeling krijg je voor je angststoornis? En praat je er met je vriend voldoende over naar jouw wens? Misschien weet hij wel niet wat hij moet doen of wat je van hem verwacht, als je dat aangeeft aan hem kan hij daar wellicht wat mee :) Soms moet je ze ff in de goede richting duwen, ik heb gelukkig een exemplaar die het allemaal uit zichzelf doet :P
En af en toe iets forceren kan best goed zijn, vooral als je achteraf merkt dat het eigenlijk wel meevalt of als het je een goed gevoel geeft :)

Het is frustrerend, de hele vakantie gaat het redelijk goed, ik was redelijk stabiel. Ben ik 1 dag op therapie geweest, word ik weer gedwongen na te denken over het hele gebeuren en ik stort als een kaartenhuis in. Nu ben ik ook weer redelijk stabiel, maar mijn lichaam is nog bekaf van gister, alles doet me zeer en ben kapot moe. Zo stom :+ En ik wilde eigenlijk lekker impulsief naar een kortebaandraverij in Hoofddorp, ff iets heel leuks doen (ben altijd als een klein kind zo blij als ik er heen ga :P ) maar dat gaat helaas niet lukken ivm afspraken. Maar wel gezellig ff lunchen :)

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:25

Ik ga zo weer heen, heb om 1 uur een afspraak. Nu nog alle moed verzamelen om te zeggen dat ik meer wil in behandeling dan ik nu krijg. Ik vind dat zo moeilijk..

acera1991

Berichten: 765
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:36

Ik zit nu net in therapie...... en ik vind het zo moeilijk om er heen te gaan. Het stomme vind ik dan altijd, dan vragen ze ' Hoe gaat het met je?' En dan antwoordt je gewoon : ' Ja goed...' Maar het gaat niet goed! Het gaat hartstikke poedersuiker! Maar daar durf ik dus niet over te praten. Maar ik heb nu 3 gesprekken gehad dus meer praten en ik krijg thuisopdrachten mee. Ik heb namelijk tja......... ik heb een zelfmoordpoging gedaan. Dus dat is de aanleiding van de therapie. Ik heb een enorm negatief zelfbeeld van mezelf. Zo .... ik ben ook net terug van een gesprek.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:23

Die vraag vind ik ook verschrikkelijk. Ik antwoord meestal met, ach gaat z'n gangetje of met *ut en dan kan ik eruit gooien wat ik op mijn lever heb.
Ik heb ook weer een nieuwe opdracht. Mag weer een brief schrijven met alles wat ik nog wil vertellen aan een bepaald persoon. Hopelijk kan ik dan dat hoofdstuk afsluiten. Ben er nu nog teveel mee bezig dat ik gek wordt van mezelf. Heb me laatst gewoon een week lichamelijk ziek gevoeld van de stress en angst. Nooit geweten dat ik dat zo erg zou kunnen hebben.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:30

Ik meld me ook aan.

Ik ben vandaag begonnen met Mindfullnes maar heb al een aardige geschiedenis aan therapieen.
Ben ooit begonnen met EMDR, het afgelopen jaar opgenomen geweest op de PAAZ. De afgelopen weken heb ik poli plus gedaan (zijn dan 3 therapieen waarvoor je naar het ziekenhuis komt: PMT, running en creatief). Verder loop ik bij een psychologe/psychotherapeute die mij helpt als ik tegen dingen aanloop en die mij op de achtergrond in de gaten houdt hoe het gaat.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:37

Welkom Miranda.
Wat vond je van je mindfullnes?