[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:55

Is er toevallig hier iemand die snel last heeft van haar hormonen en Yaz 24+4 slikt of de generieke versie hiervan? Ik krijg deze voorgeschreven als allerlaatste optie. Ik lees veel positieve maar ook veel negatieve ervaringen. Zelf heb ik pmdd plus een erg heftige menstruatie en deze combinatie is echt super vervelend.

Heb daardoor eigenlijk vaak doorbraakbloedingen en als ik dan niet stop blijf ik ongesteld. Wat erg vervelend is. Ik heb daardoor ook altijd primolut in huis maar ik slik dit liever niet. Omdat ik dan weer extra rommel in mijn lichaam krijg.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:11

Captain schreef:
Kan het zijn dat je na wat 'langer' pilgebruik amper nog ongesteld wordt in de stopweek?
Ik slik de pil nu ruim een jaar voor anticonceptie.

Toen ik begon moest ik echt wel elke 3 weken een stopweek inlassen omdat ik anders spotting kreeg. Langzaam ben ik dat op gaan bouwen en kan nu makkelijk 2/3 maanden doorslikken. Voor mijn eigen gevoel (weet ook niet waarom) doe ik dan af en toe nog een stopweek maar dat is 3 druppels bloed (vaak ook oud) en dat is het wel... Kan dat? Ik ben niet zwanger, doe regelmatig een test.


Dat kan hoor. Door langdurig gebruik van hormonale anticonceptie kan het zijn dat er nog heel weinig baarmoederslijmvlies opgebouwd wordt.

Welke pil slik je?

Eydis

Berichten: 4887
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:44

Zijn hier vrouwen die ervaring hebben met het plaatsen van de ballerine spiraal?

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:58

De ballerine spiraal is volgens mij nog maar kort op de markt. Vraag mij af of daar al zoveel ervaringen mee zijn. Heb je al via Google gezocht?

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:05

@captain: ik had de laatste jaren ook nog amper bloedverlies tijdens mijn stopweek. Inkegkruisjes waren ruim voldoende waarentegen in mijn jonge jaren ik xl verbanden en super tampons nodig had om niet binnen de 2u lekkage te hebben.

Swah

Berichten: 1868
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:06

Wat is het voordeel van de ballerine? Heb de gynefix koperspiraal. Echt blij mee.

Esmee_RS

Berichten: 4892
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:47

Swah schreef:
Wat is het voordeel van de ballerine? Heb de gynefix koperspiraal. Echt blij mee.

De ballerine is iets meer een soort van "anatomisch" gevormd spiraal.
Zelf ga ik voor de ballerine omdat ik het een prettiger idee vind dan een "regulier" spiraal. Voel mijn hele lichaam al vastkrampen als ik denk aan zo'n relatief groot ding dat erin moet, de ballerine is wat kleiner en compacter. Voor de werking maakt het niks uit, maar voor mijn eigen gevoel wel. En denk dat het plaatsen van het spiraal ook makkelijker wanneer je je meer ontspannen voelt :)

Eydis

Berichten: 4887
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 16:53

MISTRAL94 schreef:
De ballerine spiraal is volgens mij nog maar kort op de markt. Vraag mij af of daar al zoveel ervaringen mee zijn. Heb je al via Google gezocht?


Ik heb via google gezocht maar kwam voornamelijk ervaringen tegen die op hun eigen website staan vermeld. Vandaar mijn vraag hier inhet topic.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:05

Mag ik even binnenvallen?
Wat is jullie ervaring met verwijderen spiraal en zwanger worden? Vlot of moeizaam?

Overigens raad ik spiraal wel aan... och als ik eerder had geweten hoe veel gemak hij met zich meebracht, had ik hem 10 jaar eerder genomen

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:00

Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met de Kyleena spriaal?

Deze heb ik eergister laten zetten. Mijn eerste spiraal. Pittige ervaring maar zou het zo weer doen.

Ik heb een half jaar de pil geslikt alleen werd ik daar heel somber/depri van dus mee gestopt, verademing! Ik hoop dat ik dat niet wordt van deze spiraal

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:34

PanamaD schreef:
Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met de Kyleena spriaal?

Deze heb ik eergister laten zetten. Mijn eerste spiraal. Pittige ervaring maar zou het zo weer doen.

Ik heb een half jaar de pil geslikt alleen werd ik daar heel somber/depri van dus mee gestopt, verademing! Ik hoop dat ik dat niet wordt van deze spiraal


Yes ik!
Inmiddels heb ik hem een half jaar, daarvoor jaren de pil.
In het begin wat vaker buikpijn en krampen bij ovulatie, maar inmiddels wordt dat steeds minder en word ik ook nog amper meer ongesteld. Dat laatste vind ik fijn en spannend tegelijkertijd ;) .

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:22

Dat klinkt goed.

Ik heb nu wel dat ik gister van 12 tot 19 zeker last van mn onderrug en onderbuik had en vandaag al hele tijd last van mn onderbuik

Hoelang kan dit aanhouden? Is natuurlijk per persoon anders maar dan heb ik een idee want echt chill is het niet. Wil ook niet hele tijd pijnstillers gebruiken dus vandaag nog niets genomen

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:29

De eerste twee maanden voelde ik er bijna niets van, ook niet ongesteld geworden, daarna opnieuw weer ongesteldheid met buikpijn en zelfs voor het eerst rugpijn.
Nu zit hij er bijna een jaar in (in augustus) en sinds kort lijkt het opnieuw minder pijnlijk te worden. Ook mijn acne die na een maand opkwam begint ein-de-lijk te verminderen.
Ik zou dus toch op +/- een jaar rekenen. Volgens mij had ik dat ook al eens gelezen in dit topic, dat het tot zo lang kon duren. (al was dat meer acne gerelateerd dacht ik)

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:37

Ik heb volgens mij de eerste week wel met enige regelmaat pijnstillers geslikt.
Oja, mijn acne had ook wel even een opleving. Lijkt nu wel minder te zijn.

Eva_vanO
Berichten: 316
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:39

Knert schreef:
Mag ik even binnenvallen?
Wat is jullie ervaring met verwijderen spiraal en zwanger worden? Vlot of moeizaam?

Overigens raad ik spiraal wel aan... och als ik eerder had geweten hoe veel gemak hij met zich meebracht, had ik hem 10 jaar eerder genomen


Hier spiraal verwijderd op 16 april vorig jaar en 8 juni een positieve test. 2de cyclus dus gelijk raak. Ik had ook gelijk weer een goede cyclus.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:09

Knert schreef:
Mag ik even binnenvallen?
Wat is jullie ervaring met verwijderen spiraal en zwanger worden? Vlot of moeizaam?

Overigens raad ik spiraal wel aan... och als ik eerder had geweten hoe veel gemak hij met zich meebracht, had ik hem 10 jaar eerder genomen


Ik had hem ook veel eerder genomen als ik wist hoe makkelijk dat was :)

Die van mij is in december verwijderd, maar ik heb nog altijd geen regelmatige cyclus. Mijn gynaecoloog vermoedt dat ik ook geen eisprong heb. Bij mij gaat het dus niet zo vlot. Normaal gezien zal ik medicijnen krijgen om mijn eisprong te stimuleren.

Ik moet echter wel zeggen dat ik voor het spiraaltje al nooit een heel regelmatige cyclus had, dus het heeft niet enkel daarmee te maken.

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:01

Vraagje!

Ik zit nu sinds een kleine 2 maanden aan de pil.
Van mijn spiraal kreeg ik echt suuuuper veel uitslag, van kop tot teen. Die heb ik na 4 maanden laten verwijderen. Dan een jaar de prikpil gehad, maar daar kreeg ik acne van.

Nu dus "de pil". Geen uitslag, geen acne. Maar.. wel grotere borsten :+ Mijn vriend merkte het vrij snel, ik dacht eerst dat hij gek werd. Nee hoor - ze zijn echt gegroeid. Blijven ze groeien, of houdt het nu wel op? :+ Ik ben van een B naar een kleine C gegaan nu. Vind ze wel oké zo, maar wil niet dat ze nog groter worden - ik ben zelf vrij klein en wil niet voorover vallen :+

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:10

Ja had ik ook! Heerlijk vond ik het. Heb zelf een kleine B en ging naar echt een volle B.
Dat was ook t enige wat ik echt super vond aan de pil hahaha!

Hoop dat ik dat van de spiraal ook krijg haha

Nog een vraagje, het is nu bijna een week terug na plaatsen spiraal alleen bloed ik nog elke dag ‘oud’ bloed zegmaar... dat betekend dat ik nu ruim 1,5 week ongesteld ben... hoelang houdt dit aan?

Ik dacht dat ze met doorbloeding af en toe wat bloed bedoelde maar ben t nu de hele dag door....

Zinzi_jewel

Berichten: 8863
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:30

Dat kan wel 2 tot 3 weken duren .
Het stopt
En je wordt of niet meer ongesteld of je krijgt gewoon menstruatie of spotting

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:16

Ik heb zeker 6 week lang constant bloedverlies gehad. Daarna jaren niets meer, echt heel fijn.

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:17

PanamaD schreef:
Ja had ik ook! Heerlijk vond ik het. Heb zelf een kleine B en ging naar echt een volle B.
Dat was ook t enige wat ik echt super vond aan de pil hahaha!

Hoop dat ik dat van de spiraal ook krijg haha

Nog een vraagje, het is nu bijna een week terug na plaatsen spiraal alleen bloed ik nog elke dag ‘oud’ bloed zegmaar... dat betekend dat ik nu ruim 1,5 week ongesteld ben... hoelang houdt dit aan?

Ik dacht dat ze met doorbloeding af en toe wat bloed bedoelde maar ben t nu de hele dag door....


Ik ben er momenteel ook wel blij mee, hoop alleen dat ze niet nog meer groeien haha.
Ik heb na mijn eerste spiraal (waar ik wel oké mee was, in tegenstelling tot dat tweede) ook vrij lang en hevig gebloed, dat gaat idd wel over. Ik had overigens nog steeds gewoon mijn maandstonden met mijn spiraal :+ Met de prikpil dan weer niet.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:40

Kan het kwaad om 1 pil extra te nemen? Ik twijfel over de werking van mijn pil die ik gisteravond heb genomen. Neem liever het zekere voor het onzekere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:45

aman2002 schreef:
Kan het kwaad om 1 pil extra te nemen? Ik twijfel over de werking van mijn pil die ik gisteravond heb genomen. Neem liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb dat regelmatig gedaan en leef nog :j

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:46

brokjes schreef:
aman2002 schreef:
Kan het kwaad om 1 pil extra te nemen? Ik twijfel over de werking van mijn pil die ik gisteravond heb genomen. Neem liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb dat regelmatig gedaan en leef nog :j

Oké dan doe ik dat toch maar voor de zekerheid :)

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:10

brokjes schreef:
aman2002 schreef:
Kan het kwaad om 1 pil extra te nemen? Ik twijfel over de werking van mijn pil die ik gisteravond heb genomen. Neem liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb dat regelmatig gedaan en leef nog :j


Ja hoor.. ik deed dat ook.
Maar wel de ‘laatste’ pil uit de strip. Want als je de eerst volgende pakt is de kans groter dat je je daarna weer vergist in de dagen.