[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:00

Hoi dames! Misschien zit hier iemand die antwoord heeft.

Ik heb deze maand precies 1 jaar mijn spiraaltje (mirena), en ben van begin of aan niet meer ongesteld geweest, maar nu ben ik al 3 maanden op rij een beetje ongesteld (?) ik verlies niet zoveel als een normale menstruatie.

Hoe kan dit!?

Ik ben niet zwanger (als het goed is)....

Kan het zijn dat mijn spiraal verschoven is? En is hij dan nog wel veilig ?

Ik wil nog geen huisarts bellen, omdat die momenteel druk zijn met in mijn ogen belangrijkere dingen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:19

Constant menstruatie
Of af en toe ?

En je mag je huisarts gewoon bellen hoor
Corona toestand is erg
Maar er zijn meer dingen

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:25

Hoii !

Wie van jullie heeft aan de pil yaz gezeten?
Ik merk dat ik soms erg snel zweet en dit had ik eerder nooit zo heftig.

En mijn “ menstruatie “ is echt nauwelijks. Afgelopen keer geen eens echt bloed of iets.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:33

Zinzi_jewel schreef:
Constant menstruatie
Of af en toe ?

En je mag je huisarts gewoon bellen hoor
Corona toestand is erg
Maar er zijn meer dingen


Af en toe een beetje...ene keer zie ik het wel op toilet papiertje, volgende keer niet... Tis ook maar echt minimaal

Too much information misschien sorry

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:37

SharonIndezz schreef:
Hoi dames! Misschien zit hier iemand die antwoord heeft.

Ik heb deze maand precies 1 jaar mijn spiraaltje (mirena), en ben van begin of aan niet meer ongesteld geweest, maar nu ben ik al 3 maanden op rij een beetje ongesteld (?) ik verlies niet zoveel als een normale menstruatie.

Hoe kan dit!?

Ik ben niet zwanger (als het goed is)....

Kan het zijn dat mijn spiraal verschoven is? En is hij dan nog wel veilig ?

Ik wil nog geen huisarts bellen, omdat die momenteel druk zijn met in mijn ogen belangrijkere dingen.


Dat zie je helaas wel vaker. Vaak blijft de menstruatie weg maar het is niet gezegd dat je helemaal geen bloedverlies meer hebt. Hoort het wel meer de laatste tijden met de mirena. Net zoals veel meer afscheiding hebben kan ook veroorzaakt worden door de mirena.

Bij twijfel kun je altijd even bellen met de huisarts. Veel dingen kunnen ook telefonisch

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:41

Goh ik had enkele maanden na het plaatsen ook geen menstruatie meer en inmiddels 3j later gebeurd het wel eens dat ik een heel klein beetje spotting heb (alleen zichtbaar bij schoonvegen). Vaak wanneer ik ziek/verzwakt ben. Dus imo niet zo abnormaal, zolang het geen weken aanhoudt.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:18

MISTRAL94 schreef:
SharonIndezz schreef:
Hoi dames! Misschien zit hier iemand die antwoord heeft.

Ik heb deze maand precies 1 jaar mijn spiraaltje (mirena), en ben van begin of aan niet meer ongesteld geweest, maar nu ben ik al 3 maanden op rij een beetje ongesteld (?) ik verlies niet zoveel als een normale menstruatie.

Hoe kan dit!?

Ik ben niet zwanger (als het goed is)....

Kan het zijn dat mijn spiraal verschoven is? En is hij dan nog wel veilig ?

Ik wil nog geen huisarts bellen, omdat die momenteel druk zijn met in mijn ogen belangrijkere dingen.


Dat zie je helaas wel vaker. Vaak blijft de menstruatie weg maar het is niet gezegd dat je helemaal geen bloedverlies meer hebt. Hoort het wel meer de laatste tijden met de mirena. Net zoals veel meer afscheiding hebben kan ook veroorzaakt worden door de mirena.

Bij twijfel kun je altijd even bellen met de huisarts. Veel dingen kunnen ook telefonisch


Afscheiding is Idd ook behoorlijk :=

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:21

Zou even bellen.
T kan normaal zijn
Maar voor je eigen gerust stelling ff bellen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:35

SharonIndezz schreef:
MISTRAL94 schreef:
Dat zie je helaas wel vaker. Vaak blijft de menstruatie weg maar het is niet gezegd dat je helemaal geen bloedverlies meer hebt. Hoort het wel meer de laatste tijden met de mirena. Net zoals veel meer afscheiding hebben kan ook veroorzaakt worden door de mirena.

Bij twijfel kun je altijd even bellen met de huisarts. Veel dingen kunnen ook telefonisch


Afscheiding is Idd ook behoorlijk :=


Ik pb je wel even

ponyhorse
Berichten: 298
Geregistreerd: 19-11-09

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:24

Sorry voor het binnenvallen.

Ik heb enkele weken mijn koperspiraal laten verwijderen, maar nu heb ik na enkele dagen dat het verwijderd is last van krampen en af en toe steken. Mijn menstruatiecylcus is verder normaal. Zijn er meer mensen die hier ervaring me hebben?

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:02

Zou het niet kunnen dat je lichaam er even aan moet wennen dat de spiraal er nu weer uit is?

Ik heb ook een vraagje wat betreft mijn koperspiraal. Ik ben van de pil direct overgestapt op de koperspiraal, deze is op 31 januari geplaatst door mijn huisars. Met plaatsen niet veel last gehad en daarna ook helemaal niet, echt top!
Op 26 februari ben ik op controle geweest bij de huisarts, die heeft toen gekeken of de spiraal goed zat (geen echo gemaakt, alleen gekeken of het draadje zichtbaar was en goed zat)
Ik ben op 1 maart toen weer ongesteld geworden dat was op 31 dagen dan denk ik ongeveer. Nu zit ik inmiddels op 35 dagen als ik vanaf 1 maart tel en ik ben nog niet ongesteld, ook geen tekenen dat het eraan zit te komen.

Ik was voordat ik aan de pil ging onregelmatig ongesteld meen ik mij te herinneren, ik hield het niet echt goed bij. Toen ik een relatie kreeg dus aan de pil te gaan, dat was op mijn 17e. Ik ben nu 21 en al die tijd aan de pil geweest. Ik ben 1x 1 maand gestopt en toen werd ik na ongeveer 4 weken ongesteld, maar daarna weer verder gegaan met de pil.

Nu denk ik zelf dat ik gewoon wat onregelmatig ongesteld ben of misschien komt het omdat ik zo lang aan de pil ben geweest, maar wanneer duurt het dan echt te lang?
Heeft 1 van jullie hier misschien ervaring meer?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:56

Ik heb dit in het begin met koperspiraal ook gehad. Soms rond 41/42 dagen 1x zelfs maand overgeslagen.

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

Ik heb ook weer een vraag, los van mijn vorige.

Ik had laatst met mijn oestrogeen pleister een 2-tal keer een doorbloeding gehad, niet hard of zo, ik neem die pleister nu al zeker 2 jaar en nooit last van gehad, is ook niet los gegaan of zo. Nu had ik er afgelopen maand geen last van gehad, dacht misschien dat het aan het doosje lag want had nu een nieuw doosje. Tot gisteren weer een doorbloeding wat het 3x op 4 maanden maakt. Ik neem altijd een stopweek dus daar ligt het ook niet aan. Iemand enig idee of ik me zorgen moet maken? Laatste uitstrijkje is in augustus 2019 gebeurd. Ik bel liever niet op zaterdag naar mijn huisarts, maar als dit toch iets is waar ik me zorgen om moet maken bel ik hem zo meteen.

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:56

Misschien is de pleister qua hormonen niet meer sterk genoeg?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:48

CalipsoLover schreef:
Ik heb ook weer een vraag, los van mijn vorige.

Ik had laatst met mijn oestrogeen pleister een 2-tal keer een doorbloeding gehad, niet hard of zo, ik neem die pleister nu al zeker 2 jaar en nooit last van gehad, is ook niet los gegaan of zo. Nu had ik er afgelopen maand geen last van gehad, dacht misschien dat het aan het doosje lag want had nu een nieuw doosje. Tot gisteren weer een doorbloeding wat het 3x op 4 maanden maakt. Ik neem altijd een stopweek dus daar ligt het ook niet aan. Iemand enig idee of ik me zorgen moet maken? Laatste uitstrijkje is in augustus 2019 gebeurd. Ik bel liever niet op zaterdag naar mijn huisarts, maar als dit toch iets is waar ik me zorgen om moet maken bel ik hem zo meteen.


Daar hoef je op zaterdag geen arts voor te bellen hoor. Dat kun je rustig na het weekend met je eigen arts overleggen. Het is geen acute situatie waarin je zit.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:42

Heb hier een tijdje terug geloof ik ook gepost over de Kyleena. Ben helemaal klaar met dat rot ding. Telkens een week voor m’n menstruatie aan weer extreme krampen rechtsonderin m’n buik. Zelfs al op de huisartsenpost beland. Gynaecoloog beweert dat het niet kan komen door de spiraal maar ik heb hier last van sinds dat ding is geplaatst. Val tijdens zo’n krampaanval bijna flauw dus ben er klaar mee. Word ook gewoon ongesteld trouwens..

Dus zodra het kan maar hem laten verwijderen en dan maar een implanon proberen. Laatste wat ik kan proberen nog... :(

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:50

NNikki schreef:
Heb hier een tijdje terug geloof ik ook gepost over de Kyleena. Ben helemaal klaar met dat rot ding. Telkens een week voor m’n menstruatie aan weer extreme krampen rechtsonderin m’n buik. Zelfs al op de huisartsenpost beland. Gynaecoloog beweert dat het niet kan komen door de spiraal maar ik heb hier last van sinds dat ding is geplaatst. Val tijdens zo’n krampaanval bijna flauw dus ben er klaar mee. Word ook gewoon ongesteld trouwens..

Dus zodra het kan maar hem laten verwijderen en dan maar een implanon proberen. Laatste wat ik kan proberen nog... :(


Wat vervelend zeg!!
Ik moet zeggen dat ik je verhaal over de krampen herken.
Bij mij linksonderin en niet zo heftig als jij omschrijft maar had dit voorheen nooit.

Nou is het bij mij niet erg genoeg dat het opweegt tegen de voordelen dus ben nog steeds heel blij met dat ding :) .

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:05

Ik vond de kyleena ook verschrikkelijk. Plus dat ik gewoon in paniek raakte als ik weer eens zo'n last had dat het van een ding kwam in mn lichaam welke ik er zelf niet uit kon halen :+

Ik heb hem direct bij de 12 weken controle eruit laten halen. Nooit meer een spiraal :evaw:

Ik vind het zó jammer dat ik op een gegeven moment continue spotting had van de implanon. Die was verder echt ideaal. Totaal geen pijnklachten, geen moodswings niets.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:24

Ik heb voor mijn zwangerschap enorme buikpijnen gehad. Meerdere keren in het ziekenhuis beland en nooit konden ze achterhalen wat er was. Tijdens mijn zwangerschap ook nog een paar keer. Sindsdien is het over. Het lijkt wel alsof mijn darmen ed van zijn plaats geweest zijn oid. Blij dat die ellende voorbij is. Nu bedoel ik het natuurlijk niet om daarom een zwangerschap aan te gaan :+

Kyleena is een kleiner spiraal dan de mirena. Je zou toch denken dat er iets anders niet helemaal lekker zit. Of het lichaam kan niet tegen een vreemd object in het lichaam dat hoor je ook weleens vaker.

Cubone

Berichten: 6235
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:29

Ik breek even onbeschoft in, maar vraag me af of jullie dit misschien kunnen bevestigen. Via Google kwam ik enkel op zwangerschap uit namelijk.

Kun je van het versterken van je buikspieren pijnlijker gaan menstrueren? Ik ben sinds 3 maanden actief aan het sporten en heb het idee dat mijn menstruatie klachten erger worden. Maar misschien zit dit wel gewoon in mijn hoofd :+

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:57

Je buikspieren niet, maar wel je bekkenbodemspieren. Je baarmoeder trekt samen tijdens de menstruatie en je bekkenbodemspieren liggen daar net onder.
Bij het sporten ontwikkel je die bekkenbodem vaak mee (denk aan: buik inhouden en kracht zetten). Hoe meer kracht daar, hoe meer potentiele last.

Cubone

Berichten: 6235
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:07

Rebel_Jits schreef:
Je buikspieren niet, maar wel je bekkenbodemspieren. Je baarmoeder trekt samen tijdens de menstruatie en je bekkenbodemspieren liggen daar net onder.
Bij het sporten ontwikkel je die bekkenbodem vaak mee (denk aan: buik inhouden en kracht zetten). Hoe meer kracht daar, hoe meer potentiele last.


Dat klinkt op zich logisch. Ik zal die spieren vast en zeker onbewust trainen.

Bedankt!

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:45

Hoi, zijn hier ook mensen die bijwerkingen hebben van de prikpil?

Sinds een aantal weken is mijn huid echt enorm slecht geworden.. allemaal rode plekjes en acne op mijn gezicht (vooral rond mijn kaaklijn/hals).. eerst had ik echt zelden plekjes, gebruikte ook geen gezichtscrème etc. Ik had van mezelf altijd een goede huid. Maar nu lijkt er bijna dagelijks een nieuw plekje bij te komen :(

Ik ben overigens ook niet anders gaan eten (en ik eet ook niet heel vet oid). De enige andere reden ervoor die ik me kan bedenken zijn de weersveranderingen.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 27-04-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:52

Ja, dat kan heel goed. Mirena en het hormoonstaafje kunnen ook soortgelijke klachten geven. Dat heeft te maken met het feit dat deze vormen van anticonceptie een androgene (mannelijke) werking hebben op de huid. Deze werking gaat gepaard met een hogere talgproductie en dus het eerder ontwikkelen van puistjes. Dit is heel algemeen genomen hoor, geldt zeker niet voor iedereen. Maar het is geen bijzondere bijwerking. Inderdaad om eens goed de voeding onder de loep te nemen (snelle koolhydraten en zuivel), en indien je graag deze vorm van anticonceptie wil blijven doorzetten, adviseer ik je je goed te verdiepen in de juiste huidverzorgingsproducten.

De pil kan zelfs een positief effect hebben op acneklachten omdat zij behalve progestageen ook oestrogeen bevatten.

6marly6
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-03-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:38

Hi dames, ik breek ook in met een vraag: iemand ervaring met kramp en verhoogde spierspanning door spiraal?

Voorheen had ik de Kyleena, nu de Mirena en het probleem lijkt zich bij allebei voor te doen. Ik merk dat ik door de maand heen kramp heb in onderbuik, -rug en liezen. Daarnaast dus het gevoel dat er continue spanning op de spieren in m'n bekken staat wat voor een zeurderig gevoel zorgt. Af en toe een maand of wat weg, en dan komt het weer terug.
Hiermee naar de huisarts geweest en wat basis onderzoeken gehad waaruit alles gezond bleek. Voor mijn gevoel komen de klachten toch echt vanuit de spiraal, al herkent de huisarts dat niet. Ik twijfel de spiraal hierom te laten verwijderen, maar zou enorm balen als het probleem daarmee niet verholpen is..

Iemand hier bekend mee? :n