[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swah

Berichten: 1864
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:56

Nou ik ga voor de Gynefix. Thanks voor de tip!

Love_Rosie

Berichten: 1505
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:49

Kun je na 1 maand al zeggen of nieuwe pil te licht is? -O-

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:56

Love_Rosie schreef:
Kun je na 1 maand al zeggen of nieuwe pil te licht is? -O-


Vaak naar drie maanden als je aan pil begonnen bent

Eloya

Berichten: 5208
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:09

ik laat de 29e mijn spiraal verwijderen, ik blijf vage buikpijn houden meerdere keren per maand, blijf gewoon ongesteld en nu veel langer dan eerst en heb een hele slechte huid gekregen. Ook mijn mentale gesteldheid is anders geworden heb ik het idee..
Zie wel beetje op tegen het verwijderen...

En dan bedenken wat ik wil, zolang ik geen relatie heb houd ik het maar even op niets denk ik.. en anders wellicht pleisters.. nog maar even zien.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:21

Eloya verwijderen stelt echt niks voor.

Hier zo ong 5 weken de Kyleena spiraal gehad en vorige week weer laten verwijderen.
Werd echt labiel met dat ding, zo wil ik me echt niet voelen.
Er bestaat natuurlijk een kans dat het minder zou worden na een aantal maanden, maar wilde me echt geen dag langer zo voelen.
Ook niet echt fijn met een baby van 6 maand.

_Lois_

Berichten: 3296
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:24

Kan ik iemand pb’en voor advies qua anticonceptie, beetje spoedgeval :o

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:21

Pb welkom....hopelijk nog op tijd...

(Bijsluiter al goed gelezen? Enne better save, than worry.)

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:19

Momenteel zit ik te dubben wat ik ga doen qua anticonceptie. Tijdens mijn relatie gebruikte ik de pil en was daar op zich tevreden over. Sinds het uit is ben ik eigenlijk gestopt en dat bevalt prima.
Op zich had ik geen grote klachten, heb nu wel het idee dat mijn borsten minder gevoelig zijn en in minder vaak hoofdpijn heb. Wel had ik in het begin duidelijk weer meer puistjes.
Nou ben ik wel in een behoorlijk heftige periode van mijn leven gestopt, dus van sommige effecten weer ik niet waar het door komt.

Nu wil ik eigenlijk wel weer gaan kijken voor anticonceptie. Ik heb nog een paar strips liggen, misschien dat ik die eerst op maak. Dan kan ik goed vergelijken. Maar mijn gevoel neigt nu naar een variant met minder of geen hormonen.
Wat zijn jullie ervaringen met anticonceptie met een lichthe dosis hormomen ten opzichte van bijvoorbeeld zwaardere pillen?

Wanneer je denkt aan iets zonder hormonen kom je denk ik al snel uit bij het koperspiraaltje. Ergens vind ik dat een beetje eng, maar misschien valt het reuze mee.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:53

Ik zit een beetje met hetzelfde :) Ik kan alleen heel slecht tegen kunstmatige hormonen en heb daardoor maar heel kort de pil geslikt. Echter zit het idee van ‘koper’ in m’n lijf mij niet zo lekker dus weet niet precies of dat nou echt voor mij de voorkeur heeft. Blijft helaas weinig over buiten die optie.

NoTwixLeft
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:32

Na heel veel jaar hormonen (pil/nuvaring) vorig jaar gestopt met alles en gewoon even de boel de boel te laten. Begin dit jaar koperspiraal laten plaatsen. Ja, het plaatsen is geen pretje, maar op dit moment heel erg blij mee.
Menstruatie is iets zwaarder dan eerst, maar dat is maar voor 2 dagen. Ik merk zelf niets van invloed van het koper.

Palmera

Berichten: 9493
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:39

Hou er ook rekening mee dat een hormoonspiraaltje veel minder hormonen bevat dan de pil en dat zijn hormonen die niet in je bloedbaan komen, zoals bij de pil.

Dus een hormoonpiraal kan zeker een overweging zijn voor wie minder hormonen wil.

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:48

Palmera schreef:
Hou er ook rekening mee dat een hormoonspiraaltje veel minder hormonen bevat dan de pil en dat zijn hormonen die niet in je bloedbaan komen, zoals bij de pil.

Dus een hormoonpiraal kan zeker een overweging zijn voor wie minder hormonen wil.


Dat is voor mij inderdaad een goede overweging. :j

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:24

Een hormoonspiraal geeft alleen progestageen af in een lagere dosis dan een gewone pil bevat.

Ik heb destijds de gok gewaagd omdat ik na langdurig pilgebruik geen menstruatie meer had en niet "terug" wilde plus dat de inschatting van hoe fel deze zouden terugkomen bij overstap naar een koperspiraal dus niet in te schatten was.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:37

Hi ik heb vorige maand mijn stopweek geskipt omdat ik niet op vakantie ongesteld wou worden, dus gelijk met een nieuwe strip begonnen maar ben toch ondanks het doorslikken soortvan ongesteld geworden, niet zo erg als normaal veel minder bloed. Maar vandaag is de laatste pil van mijn strip en ben dus al van begin tot eind van de strip ongesteld geweest wat ik een beetje raar vind. Iemand dit ook weleens meegemaakt?

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:01

Mag ik iemand met ervaring over pil en mirena een vraag stellen in pb?

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 00:00

Je mag pb' en, misschien kan ik helpen :).

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:05

Iemand dé tip tegen menstruatie krampen? Aleve feminax gebruik ik al jaren, maar begint een beetje zijn werking te verliezen... Paracetamol werkt niet. Warme kruik etc., beetje te warm voor vandaag. :P

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:05

Iemand toevallig ook ervaring met de Kyleena spiraal ipv de Mirena?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:50

Zertab schreef:
Iemand dé tip tegen menstruatie krampen? Aleve feminax gebruik ik al jaren, maar begint een beetje zijn werking te verliezen... Paracetamol werkt niet. Warme kruik etc., beetje te warm voor vandaag. :P


Ibuprofen 400mg?

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:33

Josien_ schreef:
Iemand toevallig ook ervaring met de Kyleena spiraal ipv de Mirena?


Yup

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:40

Divers schreef:
Mag ik iemand met ervaring over pil en mirena een vraag stellen in pb?

pb-box staat open.

Josien_ schreef:
Iemand toevallig ook ervaring met de Kyleena spiraal ipv de Mirena?

ken irl maar een iemand die het had en stelt nu mijn "veilig" gevoel met een hormoonspiraal toch wat op losse schroeven.

AylaL schreef:
Hi ik heb vorige maand mijn stopweek geskipt omdat ik niet op vakantie ongesteld wou worden, dus gelijk met een nieuwe strip begonnen maar ben toch ondanks het doorslikken soortvan ongesteld geworden, niet zo erg als normaal veel minder bloed. Maar vandaag is de laatste pil van mijn strip en ben dus al van begin tot eind van de strip ongesteld geweest wat ik een beetje raar vind. Iemand dit ook weleens meegemaakt?

Een doorbraakbloeding is meestal niet zo fel en kan idd langer duren evenals wanneer je voor het eerst met de pil begint dat in sommige gevallen de menstruatie ook niet volledig stopt. Je lichaam "vecht" tegen de extra hormonen.

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:16

Toch meer mensen dan ik dacht! Had er nog nooit van gehoord, maar word blijkbaar vaker geplaatst bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad mede omdat hij kleiner is. Maar vroeg je af of het verder nou heel anders is en of het nog wat uit maakt welke je kiest.

@Petitparis; is dat dat verhaal over die buiten baarmoederlijke zwangerschap dat je eerder in het topic plaatste?

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:19

waarschijnlijk, want zoveel mensen irl met een hormoonspiraal (losstaand van Kyleena of Mirena) ken ik niet :+

Eloya

Berichten: 5208
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:40

ik heb mijn mirena gisteren laten verwijderen.. speculum was weer zeer onprettig, maar het hele verwijderen zelf was zo gebeurd, voelde 1 klein steekje en toen was die er al uit. Maar was wel even naar thuis van de pijn down under, was duizelig en erg moe. maar na even slapen was dat ook weer weg.

Dat verwijderen is dus 100x beter te doen dan plaatsen XD
Nu mijn lijf de tijd gunnen om zich te herpakken zonder hormonen

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:54

Josien_ schreef:
Iemand toevallig ook ervaring met de Kyleena spiraal ipv de Mirena?


ja ik heb Kyleena.


Josien_ schreef:
Toch meer mensen dan ik dacht! Had er nog nooit van gehoord, maar word blijkbaar vaker geplaatst bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad mede omdat hij kleiner is. Maar vroeg je af of het verder nou heel anders is en of het nog wat uit maakt welke je kiest.


Kyleena wordt idd vaker geplaatst bij vrouwen die nog geen kinderen gehad hebben. Het dingetje is idd ook kleiner dan de Mirena. Kyleena geeft ook minder hormonen af. Ik moet eerlijk zeggen dat kwa betrouwbaarheid ervaringen nog niet super veel te vinden is op internet. (verhalen van mensen die toch zwanger geworden zijn terwijl ze de Kyleena hebben). de bijwerkingen is wel iets waar je je in moet verdiepen....