Fibromyalgie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:26

hier weer terug van de reumatoloog, nu denkt hij toch meer aan cvs, of misschien allebij. jeeeeeeeh kan dr ook nog wel weer bij. zucht.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:35

nou, daar wordt je ook niet gelukkiger van.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:35

heey bokkers..

ik had een vraag. nou, een vraag, meer een advies, hoe jullie dit zouden aanpakken.
ik ben 17 jaar, en heb dus FM. ik heb heel veel baat bij mijn huidige fysiotherapeute,
maar helaas stopt zij vanaf 1 januari met haar werk. ik was dus een beetje opzoek naar
een andere 'oplossing' om mijn klachten wat te kunnen verminderen, en ben naar de dokter
gegaan. Hij gaf mijn het advies om naar een revalidatie arts te gaan in het ziekenhuis.

Zo gezegd, zo gedaan.. Afpsraak gemaakt, en langs geweest.. mijn eerste indruk was ; nee, niet doen.
de vrouw waar mee ik een gesprek had, had ik niet echt een 'klik' mee en voelde me misschien wat
bot zeggend; niet op mijn gemak. maar toch het gesprek netjes afgemaakt, en toen ik thuis was,
toch nog even over na lopen denken.. wel, niet doen? ik moet dan 3 dagen in de week heen, en dat
word afgebouwd naar 2 dagen in de week.. (bijvoorbeeld dinsdag en donderdag) zodat er 1 dag
tussen komt te zitten. je bent daar dan dus een dagdeel.

maar het probleem is, moet ik dan mijn (net begonnen) studie er voor opgeven? dit zou ik zonde vinden,
want door mijn klachten heb ik al heel veel verzuim gehad de afgelopen schooljaren.

waar ik dus ook nog aan zat te denken, is Bioresonantie therapie, in Assen. ik ga verder geen namen noemen,
omdat ik hier nog niet opgesprek ben geweest, maar al wel een afspraak heb gemaakt..
dit is een linkje waar word over verteld hoe of wat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie
volgens mijn fysiotherapeute moet dit ook erg helpen bij FM patienten.
zelf zit ze ook bij deze mvr/mnr in Assen, en ze is er veel gelukkiger door geworden,
en wat de pijn betreft, alles gaat haar zoveel beter af! dit is 1 uur in de week..


een lang verhaal, en heel erg bedankt als je het hebt gelezen.
maar mijn vraag dus, de keuze van de dokter? of de (nog onbekende) keuze van mijn fysiotherapeute?

PS ; iemand veel ervaring mer Bioresonantie therapie?

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:58

@ kusvoorjou: Ik doe helemaal geen therapie, wat een mazzel dat je zo goed word doorverwezen naar bepaalde therapieen. Ik heb mijn reumatoloog er nog niet over gehoord, alleen een therapie bij hem in de kliniek maar daar is een half jaar wachttijd voor en is een end rijden.

Dus hier geen ervaring maar ik zou geen studie stop zetten voor een fysio behandeling.

cocolate
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:52

ik kom me melden sinds 2 jaar fibromyalgie geconstateerd,nog steeds erg last van.
het duurde onwijs lang voordat het eindelijk vast gesteld werd.
ik ben al bij ruim 4 fysiotherapeuten geweest maar helaas met weinig resultaat.
ik ga vanaf oktober beginnen aan acupunctuur hopelijk helpt dat.
ik moet de 23ste weer naar reade naar een revalidatie arts.
hebben jullie medicijnen voor de pijn?

tamary

Berichten: 29222
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:59

@kusvoorjou : waar in Drenthe zit je? IK heb zelf een goede fysio in Uffelte nl.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:07

ik heb helemaal niets met een revalidatiearts.. dus ik roep bij voorbaat al 'niet doen' !!!

toen mijn revalidatie arts mij vroeg of ik aan sport deed en ik heb vertelde dat ik ruitersport beoefende, vroeg hij of ik ook aan een 'echte' sport deed. toen was gelijk bij mij de maat vol.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:01

@tamary
ik zit vlak bij hoogeveen, uffelte zou nog wel kunnen dus.....

@paintless oke, ja ik begin zelf ook steeds meer te twijfelen..

nu zijn we er dus achter gekomen dat 1 uurtje bioresonantie, maar liefst €85,- euro kost....
dat is bij de mevrouw in Assen, via mijn fisiotherapeute..
ik dacht echt, wow! wat een berg geld.. ze verwacht dat ze bij mij zowiezo de eerste keer
2 uur nodig heeft om wat te kunnen beteken, dus reken maar uit....
beetje te veel van het goede??

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:15

klinkt meer als een goed idee om je zakken te vullen over de kosten van de patienten. jou dus.

:\

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:43

Kusvoorjou, ik zou niet mijn studie er voor opgeven. Niet om pessimistisch te zijn, maar het is al lastig genoeg een baan te vinden straks waarbij je met je klachten goed uit de voeten kunt. Laat staan zonder, hoe onterecht het soms ook is, relevant papiertje op zak.
Ik was ook niet heel erg gebaat bij de intensieve begeleiding van de revalidatie arts.
Wel heb ik veel baat gehad bij Mensendieck therapie. Dat maakt je bewust van je eigen lijf, bewegen, houding. Door die bewustwording zie je dingen sneller aan komen en kan je ook sneller actie ondernemen. En structureel dingen leren verbeteren die de boel verergeren. Ik meen dat dit vaak gewoon door je verzekering vergoed word.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:04

Allegra schreef:
Kusvoorjou, ik zou niet mijn studie er voor opgeven. Niet om pessimistisch te zijn, maar het is al lastig genoeg een baan te vinden straks waarbij je met je klachten goed uit de voeten kunt. Laat staan zonder, hoe onterecht het soms ook is, relevant papiertje op zak.
Ik was ook niet heel erg gebaat bij de intensieve begeleiding van de revalidatie arts.
Wel heb ik veel baat gehad bij Mensendieck therapie. Dat maakt je bewust van je eigen lijf, bewegen, houding. Door die bewustwording zie je dingen sneller aan komen en kan je ook sneller actie ondernemen. En structureel dingen leren verbeteren die de boel verergeren. Ik meen dat dit vaak gewoon door je verzekering vergoed word.


mensendieck heb ik ook geprobeert.. maar dit is voor mij niet echt een oplossing geweest, helaas.. bedankt voor je berichtje

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:30

Ik denk, om heel eerlijk te zijn, ook niet dat je naar een oplossing moet zoeken. Misschien bedoel je het anders hoor. Maar een oplossing is er denk ik niet. Wel verschillende manieren om het dragelijk(er) te maken. Heb je weleens andere alternatieve geneeswijzen bekeken? Hier ook aleens genoemd, acupuntuur bijv, misschien reiki (zijn er trouwens mensen hier die daar ervaring mee hebben?).
Welke therapien heb je tot nu toe gehad?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:52

Allegra schreef:
Ik denk, om heel eerlijk te zijn, ook niet dat je naar een oplossing moet zoeken. Misschien bedoel je het anders hoor. Maar een oplossing is er denk ik niet. Wel verschillende manieren om het dragelijk(er) te maken. Heb je weleens andere alternatieve geneeswijzen bekeken? Hier ook aleens genoemd, acupuntuur bijv, misschien reiki (zijn er trouwens mensen hier die daar ervaring mee hebben?).
Welke therapien heb je tot nu toe gehad?


inderdaad, een oplossing is er niet maar wat ik daarmee dus bedoel, om er iets meer mee te kunnen leven enzo.

heb mensendieck gehad, 4 fysiotherapeuten, en nog iets waar van ik de naam niet meer weer, met kleine electronische prikkels..

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:09

kusvoorjou schreef:
Allegra schreef:
Ik denk, om heel eerlijk te zijn, ook niet dat je naar een oplossing moet zoeken. Misschien bedoel je het anders hoor. Maar een oplossing is er denk ik niet. Wel verschillende manieren om het dragelijk(er) te maken. Heb je weleens andere alternatieve geneeswijzen bekeken? Hier ook aleens genoemd, acupuntuur bijv, misschien reiki (zijn er trouwens mensen hier die daar ervaring mee hebben?).
Welke therapien heb je tot nu toe gehad?


inderdaad, een oplossing is er niet maar wat ik daarmee dus bedoel, om er iets meer mee te kunnen leven enzo.

heb mensendieck gehad, 4 fysiotherapeuten, en nog iets waar van ik de naam niet meer weer, met kleine electronische prikkels..


Misschien eerst leren accepteren, is het moeilijkste van allemaal, dan wordt het vanzelf leefbaarder.
Ik moet zeggen dat ik met de homeopathie en voedingsaanpassingen wel wat ben opgeschoten, maar dat het nu super gaat, nee dat niet. Fysio heb ik alleen als het echt mis gaat en dan vooral voor mijn nek.

Goof

Berichten: 28942
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:18

marleen_usar schreef:
Zoals ik al eerder aan bood, ik wil iemand een Reconective healing geven.In de buurt van rotterdam,ik weet al dat het werkt bij zo,n beetje alles maar iemand met fybro heb ik nog nooit een sessie gegeven.Ik ben dan zelf ook erg benieuwd naar het resultaat?


Ik ben afgelopen week bij Marleen geweest ivm dit aanbod.
Nou vind ik het lastig om nu al te stellen dat er echt veranderingen hebben plaatsgevonden omdat fibro sowieso betere en mindere dagen heeft, maar ik ben wel degelijk al dagen niet stijf meer en pijnvrij. Wel heb ik nog steeds dat vermoeide, zware gevoel in mijn lijf, maar pijn en stijfheid minder/ weg is al bijzonder zat :D

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:23

kusvoorjou:
ik heb dan niet officieel FM (zijn er wel naar aan het kijken ed) maar ik heb wel al een tijd terug bioresonantie therapie gehad. Ik heb hier eerlijk gezegd niet echt veel aan gehad, maar vrienden van mij hebben hier wel weer veel aan gehad. Ik stond er ook wat minder open voor en dat kan misschien ook wel schelen.

Ik ga 27 september ook naar een revalidatie arts, ik ben benieuwd!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:20

hebben jullie eigenlijk ook nog iets van pillen?
En heeft er iemand ervaring met Woerden? Daar ga ik binnenkort heen.

tamary

Berichten: 29222
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:35

Pillen vallen bij mij onder categorieën :
-doet weinig/niks
-bijwerkingen geven meer belemmeringen dan de kwaal

Ik gebruik ze om de scherpe kantjes er af te halen, maar ik kan er niet op rekenen om te functioneren.

tijgerr91

Berichten: 698
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:06

Ik gebruik nachtrust van a.vogel zodat ik lekker vast kan slapen want zonder slaap krijg ik super veel last van alles, en paracetamol en ibuprofen bij echt pijn in bijv mn schouders wat ik regelmatig heb en ook bij hoofdpijn, al is dat meestal meer voor het idee want helpen doet het 9 vd 10 keer niet.. Verder gebruik ik geen medicijnen.

Heb een allergische reactie ergens op gehad, mn armen, benen gezicht en borsten zitten helemaal onder de rood/paarse bulten.. Heb er inmiddels medicijnen voor maar die hebben als bijwerking dat je er moe van word, als of ik dat nog niet was :z
Maar even volhouden en hopen dat het snel weg is!

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:23

Fijn voor je Goof dat het zo goed werkt,je kan nog wel een keer of 2 komen hoor, geen probleem.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:52

heb al pillen voor mijn boederline, dus daar kan ik geen andere bij hebben. alleen de welbekende pijnstillers paracetamol en ibuprofen.. doen niets

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:59

Goof het is het met je?

Anoniem

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:59

Het is rustig hier, ik merk dat het weer vochtiger is :+ Waarschijnlijk ook wel omdat ik de voorbije 2 weken enorm hard & veel gewerkt heb, maar toch.

Heb eigenlijk een vraagje .. collega blijkt ook fibro te hebben en zij zei me dat hooggevoeligheid heel vaal lijkt voor te komen samen met fibro, ik moest het maar eens opzoeken. Heb ik net gedaan en ik herken me er héél erg in (veel te erg := ) en heb ook ergens gelezen dat dingen als fibro of cvs een gevolg kunnen zijn van hooggevoeligheid die je jarenlang genegeerd hebt. Heeft iemand dit verband nogal gehoord? Of hebben jullie zelf ook last van hooggevoeligheid? Was ik eens nieuwsgierig naar :)

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:34

hooggevoelig in de vorm van: als je je stoot doet het belachelijk veel pijn? of hooggevoelig in de vorm van, snel van je apperepot... (emotioneel)

ik heb beide. maar niet eerder bij stil gestaan dat het in verband met elkaar staat. dat laatste heeft ook een andere, mentale, oorzaak.

Anoniem

Re: Fibromyalgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:38

Dat eerste is er inderdaad ook (en lijkt ook eigen voor Fibro?) maar ik doel op het laatste :j
Dat is niet alleen snel emotioneel zijn, maar ook bv. moeite hebben met harde geluiden, drukke omgevingen, ... zelf verkiezen om rustig in je eentje ergens te zitten in plaats van in een groep etc. Is best wel veel info over te vinden. Ik had zelf ook nog niet van het verband gehoord, maar mijn collega zei dit dus en vroeg of ik me ook daarin herkende (ze noemde dan een aantal puntjes op) en ja, nooit bij nagedacht, maar eigenlijk is dat wel zo := Toen heb ik eens op internet gekeken en stond het ook op forums dat psychotherapeute zeiden dat er een verband was, heb ook gevonden dat fibro een gevolg kan zijn van (het negeren van) die hooggevoeligheid enzo ... Dus vandaar dat ik eens nieuwsgierig was hoe dit bij jullie zit :)