Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:43

Ik mocht vandaag weer op de trainer *\o/*
Arm kind wordt alleen telkens wakker van de trainer. Dus misschien toch maar verplaatsen naar de garage, zodat de kleine man gewoon kan blijven slapen. Dit is ook niks namelijk :(:)

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:10

ach nee ..dat is niets al het kind er wakker van word .

Vind het filmpje helaas niet meer , maar zag een moeder BC zwemmen
met het kind op de rug geklemd :=
Weet ook niet waarom hier ineens aan moest denken .

Misschien fietst hij met je mee tzt MuSLi ...

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:36

@Time2tri: ga je met Rompelberg? Mijn vriend is nu op Mallorca voor een week. Gisteren hadden ze hagel, regen en heel harde wind....

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:58

Wdj schreef:
@Time2tri: ga je met Rompelberg? Mijn vriend is nu op Mallorca voor een week. Gisteren hadden ze hagel, regen en heel harde wind....


Nee , we gaan vanuit onze triathlon vereniging .
We vliegen 17 april voor 10 dagen .

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:39

Time, de loopanalyse was echt SUPER interessant! Ik had alleen nog nooit op een loopband gelopen, dus moest wel even wennen in het begin :+ . Ik ben kwa profiel een power racer (dus goed en snel op korte afstanden) en na wat tips/aanpassingen een Eco racer. Ik dacht dat die goed was in alles.
M'n loophouding/efficientie is ook lang niet zo slecht als ik dacht! Na een paar aanwijzingen van hem scoorde ik 4,6 van de 5,0 sterren :):) . Eind van de week krijg ik de rapportage, ik kan je die wel toesturen via pb als je dat interessant vind! En over 3 maanden denk ik een her-test :D .

ik weet eigenlijk niet wat m'n max HR en omslagpunt is. Als ik het bereken via de site zou het ergens rond de 192 BPM moeten liggen. Omslagpunt zou ik niet weten... Tot 160/165 gaat het 'goed' en kan ik redelijk goed volhouden. Ga ik hoger dan dat wordt het serieus zwaar. Heb geen idee of dat iets te maken heeft met je omslag punt :+ . Zou het interessant vinden om dat eens te laten bepalen. Maar daarvoor moet je eerst een weer goed en fijn kunnen rennen :D.

Ik heb gisteren weer een stuk gemountainbiked. Het was vies, heel vies. En modderig :+ . Ondanks dat wel een scherpe tijd neer gezet! Sta nu gemiddeld 9e op Strava van die MTB route *trots*. Mijn goal is natuurlijk de QOM te pakken. Daarvoor moeten er nog 3.17 min af op een traject van 10km. Nog maar even door oefenen dus. Conditie, kracht, techniek :Y) .
Ik overweeg serieus om over te stappen op klik pedalen omdat iedereen zegt dat die sneller zijn. Maar durf het nog niet goed :+ .

En wat gaaf zeg, Mallorca. Daar zal je vast ontzettend naar uitkijken!

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 07:36


Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:44

@T2T, ooooh je gaat weer naar Mallorca.. Zooo lekker. Ik kan dit jaar helaas niet -O-

@Culaccino, die Facebookgroep is een goed idee! Welke regio zit je ook alweer?

@ Musli, goed bezig!!! Snel alweer joh!

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:48

Zoooo wat een lekker weer vandaag, echt genieten. Eindelijk ook weer mn Cervelo van stal <3

Rondje van 80km gedaan, met onderweg koffie (en taart O:) ) bij het vaste stekje. Echt een aanrader als je een keer in de buurt van Schoonhoven bent, heel leuk wielercafe (al zitten er genoeg niet-fietsers). Zelfs lekker buiten kunnen zitten.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:01

Wdj schreef:
@Time2tri: ga je met Rompelberg? Mijn vriend is nu op Mallorca voor een week. Gisteren hadden ze hagel, regen en heel harde wind....

Ah dat is balen, zeg... Hopelijk krijgen ze nog goed weer!

Leuk, Aagje! En fijn dat je basis al goed was. En tof dat je 9e staat op die route :D Kan me voorstellen dat je klikpedalen spannend vindt. Op de racert was ik na 2x bij het stoplicht omvallen wel gewend :Y) , maar op een mtb is dat natuurlijk wel anders!

Superleuk, T2T! Grotendeels dezelfde groep weer? Met hoeveel gaan jullie?

Laura, heerlijke foto op dat terrasje! Je Cervelo is echt gaaf *D Heb je die andere nog? In Groningen zit ook een heel leuk wielercafé (waar idd ook niet-fietsers graag een bakkie doen). Sinds een jaar woon ik in Salland. Rondje kwelders/waddengebied vond ik prachtig, maar stiekem vind ik het hier wel mooier fietsen! Veel afwisselender landschap binnen bereik. Ik voel me nog steeds een toerist, alles is mooi :D

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:37

Lauraennala schreef:
@T2T, ooooh je gaat weer naar Mallorca.. Zooo lekker. Ik kan dit jaar helaas niet -O-


:j Voor de vijfde x dit jaar alweer :D

@Laura ; dat zal gisteren idd genieten zijn geweest .
En , het blijft een blitse fiets hoor +:)+

culaccino schreef:
Superleuk, T2T! Grotendeels dezelfde groep weer? Met hoeveel gaan jullie?


We zijn sowieso al met ca 38 sporters en trainers .
En ik weet niet helemaal precies het aantal , nog 20/25 wandelaars
van onze sportschool .
morgen in 6 weken vliegen we *\o/*

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:15

Aftellen! :))

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:26

Culaccino, die Ridley heb ik ook zeker nog hoor, net weer opgehaald van de grote beurt. Nieuwe kabels, stuurlintje, alles schoongemaakt en ingevet, heerlijk :D
Je woont echt in een super mooie omgeving! Super mooi fietsen daar, gaaf hoor.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:23

Omslagpunt kun je ook laten bepalen soms op kosten van een verzekering. Dan kun je de test doen op een locatie en op die manier ermee aan de slag.

Inmiddels heb ik zelf wel door waar die ongeveer ligt en doe ik alles voor de fun, dus voor mij zijn de harde getallen niet zo heel belangrijk. Ik moet er vooral op letten hoe ik mezelf voel en in welke zone ik de dag erna ook nog normaal mijn werk kan doen. Je kunt wel keihard gaan rammen, maar dat is meestal niet het meest zinvolle.

Gisteravond net bij licht nog een rondje kunnen maken! Lekker hoor dat het niet donker is, was wel een beetje frisjes.

Wij plannen voor de zomer een korte fietsvakantie, we willen de IJssel af gaan fietsen. Volgend jaar heb ik mijn oog laten vallen op de N8 in Denemarken als 'zomer'vakantie.

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:22

Zeer zeker aftellen Cullacino *\o/*

Voor mij is het omslagpunt/ zones weten heel belangrijk .
Als triatleet vooral voor mijn aanstaande halve ben ik zeker 6 uur onderweg .
Je kcal verbruik is natuurlijk veel hoger dan dat ik kan opnemen .
( 90 gram koolhydraten per uur )
Vandaar dat de vetstofwisseling activatie voor mij heel belangrijk is .

Nog 1 dagje werken , en dan hopen dat het morgen een beetje weer is om
buiten twee uur te kunnen fietsen .

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:25

T2T maar jij bent een halve prof bijna :')

Zal eens even kijken hoeveel regenwater er is gevallen, man het hield gisteravond niet op hier.

Aagje klikpedalen is echt gewenning hoor, maar gaat supersnel. De keren dat ik viel, was vanuit bijna stilstand. Nu wel geleerd om ze voortijdig eruit te halen. Zag er heel charmant uit, kon net niet meer voor de rotonde los klikken en viel in slowmotion op het gras.

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:09

Sakura789 schreef:
T2T maar jij bent een halve prof bijna :')


Daar ben ik nog heel erg ver van weg := _O-
Maar , hobby sporter of niet ...ik neem het wel tamelijk serieus :D

ben net op , kijkt door het raam naar buiten en de zon schijnt *\o/*
Dus op de nieuwe racefiets vandaag *\%/*
Er staat twee uur duur op het schema .

MuSLi

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:38

Afbeelding

Afbeelding

Och, wat was het genieten vandaag zeg! {:}
Heerlijk weertje om de eerste kilometers buiten te maken.

29 maart rij ik samen met wat dames van mijn clubje de Omloop van Zandvoort (45km maar hoor) kijk er nu al naar uit :)

Vandaag 30km alleen gefietst, dus die 45km met meerdere dames moet helemaal goedkomen...

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:12

Super MuSLi *\o/*
Hier was het ook genieten ... hello sunshine {:}
Je hebt mooi beide kanten gefotografeerd!!
Ik ben 2 uur onderweg geweest , heen over de dijk wel veel woei .
De Rijn behoorlijk buiten de oevers , en een eerste ooievaars stelletje gezien .

Mijn Foto’s :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

scooby09

Berichten: 2217
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:15

Wat een super weertje om te fietsen vandaag.
Musli lekker zeg weer een rondje kunnen doen viel het mee.?

MuSLi

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:16

Time2Tri schreef:
Super MuSLi *\o/*
Hier was het ook genieten ... hello sunshine {:}
Je hebt mooi beide kanten gefotografeerd!!
Ik ben 2 uur onderweg geweest , heen over de dijk wel veel woei .
De Rijn behoorlijk buiten de oevers , en een eerste ooievaars stelletje gezien .

Mijn Foto’s :D


[ [url=m/otPoLn.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/admaLT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/GK9lZL.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/WtXFKV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/UGqkkB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, ik probeer er rekening mee te houden ja. Beide kanten :')

Flinke woei op de dijkjes herken ik.
Ik had gelukkig wel de juiste richting van m'n rondje gekozen, waardoor ik veel wind mee had...

MuSLi

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:17

scooby09 schreef:
Wat een super weertje om te fietsen vandaag.
Musli lekker zeg weer een rondje kunnen doen viel het mee.?

Ik had gemiddeld 24,8/24,9 km/u gereden, in m'n eentje. Dus eigenlijk zo goed als wat het was voor m'n zwangerschap. Echt heel bizar. Haha.

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:09

_O- Ik zal de volgende keer ook aan beide kanten denken *-:)
Had niet in de gaten dat er toch behoorlijk wind stond .
Ach ja , het maakt je sterker .
Maar het was echt indrukwekkend op de dijk .
Hoog water overal , de natuur begint weer te leven .
Snap niet waarom mensen hun afval droppen waar het niet hoort 8)7 ~~}>
Het tweede deel had ik meer wind mee .
Oh ja , ik heb vanmiddag mijn MTB verkocht . :D
En begin volgende week komt mijn nieuwe zadel aan .
Best stoer , een pakje uit Amerika krijgen .

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:07

Time, ik heb de analyse binnen! Vind je het interessant om er samen over te sparren? Stuur me even een pb'tje met je email adres, dat is denk ik het makkelijkste om hem te delen.

Laura, jeetje, 80km! Voor mij nog een heel eind :+ . En mooie fiets zeg!

culaccino, daar ben ik dus idd bang voor :P . Maar hoe kan dat ook nu? Ben je op een bepaald moment gewoon te laat om nog uit te kunnen klikken en lig je dan dus op de grond :Y) ? Je wilt toch in een reflex je voeten aan de grond zetten, maar dan klikken ze dus niet uit?

Sakura, ik zie jou al helemaal gracieus omvallen in het gras :D .

Musli, jij gaat ook weer snel zeg! Nu alweer zo'n eind fietsen! Heb je geen last? Bizar hoe snel je weer terug op de fiets zit :D .

En mooie foto's Time, samen met je Liv'je :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:09

Heerlijke lenteplaatjes, T2T en MuSLi! Fijn dat je alweer op je niveau zit. Echt super!

Aagje_Nimbly schreef:
culaccino, daar ben ik dus idd bang voor :P . Maar hoe kan dat ook nu? Ben je op een bepaald moment gewoon te laat om nog uit te kunnen klikken en lig je dan dus op de grond :Y) ? Je wilt toch in een reflex je voeten aan de grond zetten, maar dan klikken ze dus niet uit?

Ja, het is even een beweging waar je aan moet wennen, zowel voor het in- als uitklikken. Soms vergat ik dat ik links was uitgeklikt en wilde ik mijn rechtervoet aan de grond zetten, maar die zit dan nog vast. Alsof je schoenveter om je pedaal gewikkeld zit; geen houden meer aan :') Ik heb tijdens mijn eerste ritje ook twee gracieuze Sakura-vallen uit stilstand gedaan, sindsdien gaat het goed. Het went echt snel! Je kunt ze ook losser zetten zodat het uitklikken gemakkelijker gaat; dat is in het begin misschien wel fijn.

Ik heb vanochtend voor het eerst meegefietst met een groepje gezellige dames. Er stond een straffe wind; ik was alweer vergeten hoeveel het dan scheelt als je in een groep fietst! 50 km met gemiddeld 26 km/u, mooie start om weer kracht en conditie op te bouwen. Dat is wel nodig :o

MuSLi

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:43

Ik ben gelukkig heel goed uit mijn zwangerschap gekomen. Daar ben ik heel erg blij mee :)

Fijn dat jullie ook lekker hebben kunnen fietsen. Fijn hè, in een groep fietsen @culaccino? Zoveel makkelijker... Behalve als je op kop fietst dan :')