Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:05

olga schreef:
Ik meld me ook!
Ik heb een Giant XTC. Ik ben verwend omdat ik op fiets afstand woon van het mountainbike parcours in Schoorl :D . Ik probeer zomers minimaal 1x het parcour te fietsen en nog lekker wat op de weg.

Ik heb afgelopen zomervakantie gedownhill mountainbiked op de ski pistes in Whistler Canada. In een woord geweldig. Dit jaar hoop ik dat te kunnen doen in Italie.

Ik heb nu ook een Giant XTC staan, echt een opknappertje helaas..
Heeeeerlijk parcours is dat bij Schoorl inderdaad! Net als bij Noordwijk!
Toch wel 2 van de beste routes in Nederland! :D

*jaloers..
Ik ben alleen in bikepark Winterberg geweest om te downhillen!
ERRUG gaaf, maar t mag mij wel wat extremer :D

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:11

Bij gebrek aan is Winterberg vast ook leuk! Canada was echt top en echt extreem :D. Ik vind dat downhillen ook wel erg leuk omdat je niet hoeft te trappen!

Ik ga binnenkort mountainbike bij mijn vriend in de buurt van Helmond. Kaarten met ruiterpaden en mountainbike paden zijn onderweg!

Wielrennen lijkt me ook wel erg lekker om te doen. MOet ik misschien ook eens een keer proberen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:47

Nou geklikt en gevallen :+

Vandaag de klikschoenen uitgetest. Ik had me voorgenomen om niet te gaan vallen (vriendlief deed het wel namelijk) en het ging een tijdje erg goed. Op en afstappen was geen probleem. Het fietst voor mij ook heel gewoon en ging best wel lekker. Alleen na een tijdje wilde ik weer wegfietsen, probeerde mijn rechtervoet te klikken, schoot weg en wilde met mijn andere voet (die vast zat) mijn evenwicht weer bewaren. Dus ik ging met een snelheid van 0 naar de grond :+ Maar ik ben er super blij mee en ik wil ook niet weer zonder. Fiets staat nu bij de fietsenmaker, even spatborden en een km teller installeren.

Ik ben er dan klaar voor :D

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:14

Al doende leert men :D ( zegt zij die geen klikschoenen heeft). Voor op de racefiets zou ik ze meteen nemen, nadeel van het mb 'en vind ik, dat je wel eens onverwacht wegglijdt of blijft hangen en dan zou ik "bang" zijn, dat ik telkens niet los kom :+ .

Spatbord heb ik ook, hoef niet elke keer bij de geringste vochtigheid mn rug vol met prut te hebben. Ik heb ook zo'n leuk computertje, moet m ook installeren. Al zou ik volgens vriendlief meer aan een gps hebben. Je hebt bij ons zoveel wegen, niet normaal...en ook al heb ik er vorig jaar ook veel rondgefietst, wist niet meer altijd welke waar heen ging. En hier werkt het niet om dan gewoon maar ergens naar links of rechts te gaan en hopen dat je dan vanzelf weer ergens in de buurt terechtkomt. Ben gister tegen mn principes in op een gegeven moment dezelfde weg terug gefietst, stond ergens op een weggetje in Belgie, tig km van een plaatsje dat ik wel kende, maar waar vanuit ik niet precies wist hoe ik terug ging komen. Nou ja, dat weet ik nu ook weer.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:40

Ik neem nu ook m'n GPS mee, alleen die heeft de meest van tijd geen ontvangst in het bos.

Het bos is ook niet echt een ideale plaats om te fietsen, die fietspaden zijn echt dramatisch met een racefiets. Ik moet maar eens een fietskaart aanschaffen.

Maar van die pedalen. Begrijp ik het goed dat je pedalen koopt waar plaatjes bij zitten, die plaatjes moet je dan op die speciale schoenen schroeven?

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:48

Klikpedalen zijn inderdaad een kwestie van wennen. Na verloop van tijd wordt het vanzelf een automatisme. Ik ben al dusdanig antiek dat ik vroeger zelfs nog op de racefiets met toeclips heb gereden. Die waren nog wel een stukje linker, zeker als je de riempjes wat strakker had getrokken.
Clipless pedalen heb je in verschillende systemen. Ik heb voor de racefiets meerdere systemen versleten. In het begin had ik ze van Look, en dat waren veel grotere plaatjes, waardoor je op die schoenen echt niet meer normaal lopen kon. Toen het SPD-systeem uit kwam heb ik snel die gekocht, zowel voor op de MTB als voor op de racefiets. Met die kleine plaatjes die verzonken liggen in de zool van je schoen kun je veel beter lopen.
@ Lenneke: Je koopt inderdaad pedalen met de bijbehorende plaatjes en schoenen, waarbij je dan wel even moet kijken of de schoenen geschikt zijn voor het gekochte systeem.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:41

Nou, ik weet niet, maar mijn vent kan écht niet fatsoenlijk lopen met z'n spd's hoor :') Zal wel aan hem liggen dan :+

Zo ik gíng vandaag voor een fietsbroek he.. Nou ik ben teruggekomen met twee shirts en een lege portemonnee.. Maar zónder broek :') Ze hadden alleen maar Castelli broeken, en hoewel ik érg gecharmeerd ben van Castelli, zaten die broeken dus echt voor geen meter -O- en toen moest ik m'n geld toch maar ergens anders aan uitgeven he :=

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:55

Ik meld me ook! Sinds vorig jaar heb ik een racefiets. Vriendlief had een fiets gekocht (cannondale) en ik wilde het ook al een tijd, dus ook ik heb een fiets gekocht zoals onderstaande foto.

Ik heb 2 setjes kleding. Een broekje met zemen lap, een shirt, voor de koudere dagen een ondershirt, handschoenen en spd schoenen. Ik heb ook een teller erop die bij houdt hoe lang je gefietst hebt en wat je gemiddelde snelheid is, hij houdt je calorieverbruik bij en meet je hartslag.

De eerste keer dat ik met spd fietste klikte ik bij het stoplicht mijn verkeerde voet los. Toen raakte ik uit balans en viel de kant op waar mijn voet nog vast aan de pedaal zat. Was wel geschrokken!! Nu wil ik ook weer gaan beginnen met fietsen. Ben wel een beetje bang dat ik mijn voet vergeet los te klikken, maar dat gebeurd je vast maar 1x denk ik dan. Van de winter heb ik niet gefietst. Ik ben een "mooi weer rijder".

Zijn er hier ook mensen uit de buurt van Amsterdam? Misschien kunnen we eens samen een rondje fietsen. Eind van de zomer wil ik rondje ringvaart kunnen doen.

Afbeelding

belinnies

Berichten: 194
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:39

Volgens mij valt iedereen wel een keer met spd's. Ik heb in elk geval een paar hele mooie blauwe(nu al gele)plekken :D
morgen ga ik in de herkansing. En voor een stoplicht klik ik ze gewoon alle 2 los.
Dat downhillen lijkt me ook wel erg gaaf.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:56

Heza_Yankee, ik vind die fiets zoooooo gaaf! Ik heb er zelf ook naar gekeken.
(Uiteindelijk een andere gekocht maar oke :+)

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:22

Mooie fiets zeg.

Ik had nog een carrousel endurancebroek liggen die ik nooit meer aan had. Ik heb de kniestukken eraf gehaald en nu is het een lange fietsbroek :+

belinnies

Berichten: 194
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nootdorp

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:03

Zo ,ook weer terug van een heerlijk ritje.
En de vlag kan uit ....ben niet gevallen! Elke keer op tijd los.

Ik zie idd hele mooie fietsen voorbij komen....

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:44

Ik ben vandaag naar Decathlon geweest voor wat spullen. Heb een helm, een dameszadel, een shirt, spd schoenen + pedalen en nog wat kleine dingen gekocht.
Net even alles geprobeerd, dat zadel is echt geweldig, wat een verschil en die schoenen met pedalen zijn ook heel fijn (en ik ben niet gevallen)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:48

Decathlon in Nederland? Dat is nieuw voor me! :D
Waar zit die hier? Ken het alleen vanuit Frankrijk!

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:50

Er is ook een Decathlon in Luik, Belgie.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:50

Er zit er een in Amsterdam Zuid Oost (pal naast de Arena), daar zijn wij geweest.
En je hebt er één in Kerkrade.

Ik vind het altijd wel leuk om daar rond te kijken, ze hebben zoveel en best wel goedkoop.

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:55

Klopt, ze hebben erg veel en voor een goede prijs!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:13

Getup schreef:
Er is ook een Decathlon in Luik, Belgie.

Oja, die ken ik ook! :D
Voor een Groninger toch best ver weg.. :=
Hopelijk komt er ook snel eentje in Groningen! Het is inderdaad een fijne winkel!

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:15

Dat ligt niet echt lekker in de richting, nee :D . Voor mij is het 40 minuten rijden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 09:41

Hey Sok, naar welke winkels ga je dan in of rond Groningen?

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:50

Nou ik zie zoveel mooie fietsen voorbij komen, dan wil ik de mijne uiteraard ook graag showen:
Afbeelding

ik heb een voorkeur voor het rijden over de weg met de racefiets maar in de winter ga ik nog regelmatig met de club mee door de bossen op de mountainbike.

Iedereen in ieder geval veel fietsplezier gewenst !

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:01

jeeeej ik meld me ook!!!!
ik heb een MTB van gary fischer
deze :D
Afbeelding
ik ben niet echt een boscrosser maar meer van de afstanden, ik zit er ook aan te denken om een andere fiets te kopen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:01

Mijn vriend is een fanatieke mountainbiker, en ik wil eigenlijk ook wel weer wat aan m'n conditie gaan doen.
Mijn zusje heeft zo'n mountainbike met dunnere banden (crossroad ofzo?), die ze wil verkopen, dus wordt tijd dat ik dat eens ga proberen, kan ik 'm overkopen :D

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:41

LuvdaTossa schreef:
Hey Sok, naar welke winkels ga je dan in of rond Groningen?

Ik ga meestal naar Egbert Egberts in Borger :D

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 13:45

Kytha schreef:
Mijn vriend is een fanatieke mountainbiker, en ik wil eigenlijk ook wel weer wat aan m'n conditie gaan doen.
Mijn zusje heeft zo'n mountainbike met dunnere banden (crossroad ofzo?), die ze wil verkopen, dus wordt tijd dat ik dat eens ga proberen, kan ik 'm overkopen :D


Die heb ik ook :j Erg geschikt voor wat langere afstanden en je kunt er ook nog wel een beetje mee crossen :+

Mijn vriend heeft hem eigenlijk voor lange afstand gekocht, dus meer als trekfiets. Nu ik er ook eentje heb gaan we beginnen met kilometers maken. Ik vind het erg fijn fietsen en mss kunnen we er later nog eens mee op fietsvakantie/ trektochten maken.

Ah Borger, dat ligt wel iets buiten Groningen...