Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:23

Haha ja, maar had mn zinnen ook gezet om uit de B te komen, had vier punten te pakken in april, stond B+9 :') Dus moest nog een keertje op pad. De osteopaat is net geweest en nieuw zadel nodig, dus even op rust en tijd om meer fietsen :Y)

We gaan nu trekken en overnachten in hotels, bij vrienden en familie. Alleen als we weer gaan dan gaan we voor de complete uitrusting.

Ik heb me inmiddels ook aangemeld in de strava groep. Alleen weet ik niet of iedereen zit te wachten op de korte ritjes die we vaak door de week maken uit ons werk :')

MuSLi

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:08

Sakura789 schreef:
O wauw die fiets, elke keer weer :~

Laurenlaula; wat een afstand zeg! Knap hoor! Op naar de 600 :):) er waren vorig jaar mensen bij iemand in de club toch die dat voor elkaar kregen?

Musli weer helemaal beter?

HC gaat ook nog goed?

Wij hebben gisteren een heel leuk rondje gemaakt Zeist, Bilthoven, Lage Vuursche, Soestdijk, Soest, Austerlitz. Bevalt goed op zaterdagochtend, weinig wielrenners want die moeten hun kinderen naar de sport brengen en weinig oudere toeristen want die slapen uit.

Over 1,5 week staat ‘rondje NL’ op het programma. 600km over 6 dagen, dus begin vd middag op locatie zodat we ook nog wat leuks in de namiddag kunnen doen. Nu even duimen dat het weer relatief goed blijft.

Ik ben weer redelijk op de been. Je merkt wel dat twee weken zo goed als niet sporten echt wel wat sporen na laat. Maar vandaag met ons clubje een toertochtje kunnen fietsen. 60km tocht, met heen- en terugrit 80km. Ben wel weer tevreden :D

"Rondje" Nederland zegt ze :P hopelijk hebben jullie er goed weer bij. Zou wel fijn zijn in ieder geval. Goed dat jullie hotels, vrienden en familie pakken voor deze tocht. Dat is echt wel even lekker bijkomen. In ieder geval een goed bed. Dat ik vorig jaar van Maastricht/België terug naar Heemskerk reed was ik ook blij met m'n goede nachtrust...

Je hebt echt een mooie combi @T2T. Mooi dat je geen last hebt gehad!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:20

Haha ja rondje Nederland is niet helemaal juist, groot rondje IJsselmeer is een betere benaming.

We fietsen ook iets om, maar kunnen op een aantal plekken ook nog een kortere route nemen, is even hoe we ons voelen. Deze week maar even weer door de routes heen (knooppunten en LF kustroute). Gisteren ook geoefend met de knooppunten, in steden en drukke dorpen wil het nog wel eens opletten zijn :')

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:12

@ Sakura :D , love my bike to :j
Welkom in de Strava groep *\o/*

@Culacinno ; ben ook erg blij met mijn trisuit ...met hulde aan de fietswinkel
waar ik altijd kom .De eigenaar heeft er 1 voor mij geregeld .

Thanks MuSLi ; ben je ziek geweest ? Heb er wellicht overheen gelezen :o

Zo , komende week is tapering week , en vrijdag rijden we richting Kraichgau .
Zondag de eerste swim-bike-run van dit jaar :j
Vandaag nog een rondje van 73 km op de fiets gedaan ...wat een wind zeg .

MuSLi

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:26

Time2Tri schreef:
@ Sakura :D , love my bike to :j
Welkom in de Strava groep *\o/*

@Culacinno ; ben ook erg blij met mijn trisuit ...met hulde aan de fietswinkel
waar ik altijd kom .De eigenaar heeft er 1 voor mij geregeld .

Thanks MuSLi ; ben je ziek geweest ? Heb er wellicht overheen gelezen :o

Zo , komende week is tapering week , en vrijdag rijden we richting Kraichgau .
Zondag de eerste swim-bike-run van dit jaar :j
Vandaag nog een rondje van 73 km op de fiets gedaan ...wat een wind zeg .

Heb flink last gehad van verkoudheid. Alles zat dicht en keel was erg pijnlijk. Op dit moment is dat allemaal weggetrokken, maar conditie heeft wel een stootje gehad. Dus moet weer een beetje opbouwen!

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:34

Gelukkig nu weer fit ...je conditie zal snel terug komen ..

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:26

Dat hakt er soms flink in, he! Rustig aan, MuSLi! Fijn dat het weer beter gaat.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:51

Wow, hier worden flinke afstanden verreden... Knap hoor. Ik kom helaas nog niet zo ver, merk echt dat ik weer helemaal bij nul moet beginnen. Paar weken geleden 35 km gefietst, meer zit er gewoon echt nog niet in. Maar goed, fysio zegt dat bewegen wel mag, ondanks pijn, dus dat doen we braaf. Komt vanzelf weer goed.
Ondertussen blijf ik gewoon braaf meelezen hier.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:21

Time2Tri schreef:
Morguh ...
Vandaag de laatste fiets training voordat het in de tapering week gaat .
Gisteren nog een aerodnamische drinkfles op mijn frame laten zetten .
En kan nu achter het zadel ook twee drinkflessen kwijt .
Heb ook mijn nieuwe trisuit getest in een koppeltraining . :D
[ [url=m/yZZH9L.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/zy6zN6.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/hq5TDG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf hoor, ziet er echt strak uit allemaal!

Sakura789 schreef:
Laurenlaula; wat een afstand zeg! Knap hoor! Op naar de 600 :):) er waren vorig jaar mensen bij iemand in de club toch die dat voor elkaar kregen?

Wij hebben gisteren een heel leuk rondje gemaakt Zeist, Bilthoven, Lage Vuursche, Soestdijk, Soest, Austerlitz. Bevalt goed op zaterdagochtend, weinig wielrenners want die moeten hun kinderen naar de sport brengen en weinig oudere toeristen want die slapen uit.

Over 1,5 week staat ‘rondje NL’ op het programma. 600km over 6 dagen, dus begin vd middag op locatie zodat we ook nog wat leuks in de namiddag kunnen doen. Nu even duimen dat het weer relatief goed blijft.


Ja dat klopt! Die hadden een soort 12 provinciën tocht gedaan, 600km op 1 dag :D
Leuk dat je zo'n rondje NL gaat doen! Al steden uitgekozen waar je wilt overnachten?

culaccino schreef:
Lauraennala schreef:
Hier ook grenzen verlegd vandaag en wel die van de langste afstand :D
227km vandaag gereden *\o/*

Zo hee, wat een eind! Jij gaat lekker, he! Is er bij jullie club nog iets van een competitie en doe je daar aan mee?

Fijn dat je hamstrings en je hart goed zijn, T2T! Heeft dat stretchen wellicht toch zijn vruchten afgeworpen. Je trisuit is gaaf, zeg! Je ziet er keurig gesoigneerd uit :D

Ik ben alleen nog rustig wat toertochtjes aan het maken; helaas te druk om hard of lang te trainen. Maar de wielerclub is hier superleuk! Ik hoop over een paar weken weer tijd te hebben om vaker met ze mee te gaan. :))

Wat lekker, Sakura! Had je nou die ene fiets (Sensa, toch?) gekocht die je hier een tijd geleden liet zien? Ik hoop ook voor jullie dat het goed weer wordt. Al een mooie route gekozen dus?


Rustig toertochtjes is ook lekker en wat fijn dat de wielerclub bevalt!

En ik ga kwa kilometers best aardig ja hihi. We hebben kwa organisatie door de club altijd alleen een clubkampioenschap, maar dat is meer voor de lol. We hebben wel een groepje wedstrijdrijders en een cyclo groep waarmee we soms extra trainen en elkaar extra supporteren bij de wedstrijden en cyclo's. Organiseren dus niet echt zelf wedstrijden.

Sakura789 schreef:
Nee, helaas niet.

Afgelopen tijd vooral aan het paardrijden geweest, lekker door de B heen. Ook een nieuw zadel nodig en wat andere uitgaven gehad. Daarnaast zijn we gewoon echte tourfietsers, dus traag en lekker alle binnendoor paadjes. Als we gaan investeren dan gaat het een Santos worden, maar eerst kijken of het in NL gaat lukken. Buitenland fietsen met bepakking staat wel hoog op ons wensenlijstje :D


Cool!

MuSLi schreef:
Ik ben weer redelijk op de been. Je merkt wel dat twee weken zo goed als niet sporten echt wel wat sporen na laat. Maar vandaag met ons clubje een toertochtje kunnen fietsen. 60km tocht, met heen- en terugrit 80km. Ben wel weer tevreden :D


Mooi! Hoe staat het ervoor met de fietsverkoop?

Time2Tri schreef:
Zo , komende week is tapering week , en vrijdag rijden we richting Kraichgau .
Zondag de eerste swim-bike-run van dit jaar :j
Vandaag nog een rondje van 73 km op de fiets gedaan ...wat een wind zeg .


Spannend :):)

Renee1991 schreef:
Wow, hier worden flinke afstanden verreden... Knap hoor. Ik kom helaas nog niet zo ver, merk echt dat ik weer helemaal bij nul moet beginnen. Paar weken geleden 35 km gefietst, meer zit er gewoon echt nog niet in. Maar goed, fysio zegt dat bewegen wel mag, ondanks pijn, dus dat doen we braaf. Komt vanzelf weer goed.
Ondertussen blijf ik gewoon braaf meelezen hier.


Dat is altijd zo jammer, je doet er maanden over om goed conditie op de te bouwen en je kan het in een paar weken kwijtraken.. Mag je weer van voor af aan beginnen -O-

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:22

Ik mag morgen mijn fiets ophalen *\o/*
Hij is eindelijk binnen. Bikefit morgen afmaken en dan kan ik hem -als het goed is- gelijk meenemen :D

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:31

Lauraennala schreef:
Ik mag morgen mijn fiets ophalen *\o/*
Hij is eindelijk binnen. Bikefit morgen afmaken en dan kan ik hem -als het goed is- gelijk meenemen :D



Eindelijk !!! *\o/* *\o/*
Ben erg benieuwd hoe je nieuwe aanwinst eruit ziet :D *-:)

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:20

Time2Tri schreef:
Gisteren nog een aerodnamische drinkfles op mijn frame laten zetten .


Goed dat je het zegt; daar heb ik er nog drie van in een doos liggen. ´Historische´ Shimanos; waren de eersten. Zelfs een plastic aero dingetje om de beugel!


Gefeliciteerd Lauraennale!!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:23

Lauraennala schreef:
Leuk dat je zo'n rondje NL gaat doen! Al steden uitgekozen waar je wilt overnachten?


Plaatsen deze keer, geen steden. Idee voor eerste nacht is Wassenaar, tweede nacht Camperduin, derde nacht Vlieland, vierde nacht familie Friesland, vijfde nacht vrienden in de Flevopolder.

Het weer leek gister fantastisch voor volgende week, inmiddels weer aardig wat regenbuien, hopelijk verdwijnen die nog :')

Ben benieuwd naar de fiets! Hier komt een flink pakket binnen met Ortlieb tassen, regenjack, broekje en nog wat fietsspullen.

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:34

Huertecilla schreef:
Goed dat je het zegt; daar heb ik er nog drie van in een doos liggen. ´Historische´ Shimanos; waren de eersten. Zelfs een plastic aero dingetje om de beugel! !


Hoe zag vroeger er aerodynamisch uit dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:50

Lauraennala schreef:
Ik mag morgen mijn fiets ophalen *\o/*
Hij is eindelijk binnen. Bikefit morgen afmaken en dan kan ik hem -als het goed is- gelijk meenemen :D

Ik durfde er al niet meer naar te vragen. :P Eindelijk! Ik ben ook heel benieuwd!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 02:39

Time2Tri schreef:
Hoe zag vroeger er aerodynamisch uit dan ?



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


is ook de eerste aero fiets; Shimano Aero DuraAce 600AX.
We hebben het over 1982 :wow:

Hier de mijne; 100% origineel, nieuwstaat.


Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:33

*\o/* Van de fiets heb je geloof ik al eens eerder een
foto geplaatst ...Die bidon had ik niet meer zo in herinnering ...
Maar die is voor de tijd al best aerodynamisch :j

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:51

Time2Tri schreef:
Maar die is voor de tijd al best aerodynamisch :j


Werd als fíets een flop; was de tijd een jaar of 10 te ver vooruit.

Het zette Shimano als merk voor integrale fietsproducten echter onder het voetlicht en gaf het startsein voor het grote succes.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:58

Ik vind het echt zo'n elegante fiets!

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:59

Trommfelgeroffel... Tadaaaaa :D Daar is ze dan <3

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:28

Wooooow, wat een gave fiets!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:16

Wauw Laura! Wát een gaaf ding inderdaad, zeg! Gefeliciteerd! *\o/*

MuSLi

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:24

Heel erg gaaf <3

Time2Tri

Berichten: 6154
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:36

Woep woep Laura *\o/*
Gefeliciteerd .... gaaf !!
Geen kabel te zien +:)+ .
Is het frame aerodynamisch ? Of lijkt dat door de zadelpen zo ...
Heel veel mooie km er mee *\%/*

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:59

Dank allemaal :D

Het is inderdaad een aero frame T2T! Die kabels weggewerkt vond ik ook echt geweldig, helemaal blij mee. Heb nu wel een iets ander verzet (52|36 met 11-30 in plaats van 50|34 met 11-32), ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.