Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:01

Succes vandaag @Maaike :(:)

@Marlies , een lekker langs stuk wandelen is ook niets mis mee .

@Druif :(:)

@Sakura , dat Supacaz stuurlint komt waarschijnlijk uit het warehouse waar ik werk .

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:43

Druif_01 schreef:
Oeh mooi stuurlint!

Haha toen ik eenmaal stond hebben we er erg om gelachen. Ik moet alleen morgen naar de fysio voor iets anders, zit ik met een enorm blauw been hahaha!


Haha, story of my life. Bij de fysio komen voor iets aan je rug en dan met een mega blauw been of zo binnen strompelen, neuh het is mijn rug :+
Die zijn wel wat gewend, hopelijk trekt het allemaal snel weg als de hele regenboog aan kleuren gepasseerd is!

T2T is ook lekker idd! Wij wandelen altijd samen, dus dat is wel fijn, even kletsen. Terwijl we altijd apart van elkaar fietsen.
Ben benieuwd of morgen met die sneeuw fietsen een optie is. Hier ligt een centimeter of 2-3 thuis.

Dat stuurlint! Gaaf!!

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:12

Ik liep een paar jaar terug bij de fysio omdat ik een hamstring verrekt had en toen moest ik na 3 weken die behandeling pauzeren omdat ik met een hernia wakker geworden was :')

Gothico

Berichten: 1357
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:13

Ik heb even terug gelezen. Door de modder fietsen doe ik al op de weide met mijn trike. Ben er ook geen fan van moet ik zeggen.

Het weer vindt ik op het moment niet erg. Met de trike rijd ik nu heen en weer naar de paarden en het werk. Dat laagje sneeuw is ook wel leuk omdat het spontaan rustiger is op het fietspad. Ik heb geprobeerd met de trike op een plekje met veel sneeuw te driften, maar het was niet heel erg glad.

Op een klein stukje fietspad waar niet gestrooid of geveegd wordt had ik wel even dat het iets glad is, en dan ben ik blij met drie wielen moet ik zeggen.

Gister heb ik tot drie keer toe in de sneeuw gefietst terwijl het sneeuwde en dat vind ik alleen maar mooi. Zolang ik niet tegen de wind/sneeuw in hoef te fietsen.

Kennissen van mij hebben de winter fiets elfstedentocht gereden. Een daarvan voor het eerst en meteen uitgereden. (Met een velomobiel, dat wel)

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:37

Ik heb mijn fysio vorige week moeten beloven dat ik niet op de schaats ga staan... Ze kennen me inmiddels een beetje denk ik.

Vandaag uitslag van de echo en de ct-scan en de bovenste schroef gaat er over een maand of 2 worden uitgehaald. Die houdt inderdaad een botstukje vast, maar hij zit deels niet in bot waardoor 1 van de pezen in de schouder af en toe langs de schroef schuurt. Daarnaast lijkt op de echo te zien te zijn dat die schroef enigszins beweegt. Wel verwacht en eigenlijk ook wel opgelucht met deze beslissing. Ik hoop dat mijn herstel dan nog verder gaat. Verder is de orthopeed wel heel tevreden, ik kom verder dan dat ze had gedacht dat ik zou komen (en ik ben van mening dat ik nog veel verder ga komen).

Ik blijf wel lekker doortrainen voor de tijdrit in maart, wie weet kan ik die wel gewoon rijden. Afzeggen kan altijd nog!

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:21

Nou Maaike , dat klinkt toch als goed nieuws *\o/*
En vooral fijn te lezen dat je er zelf ook goed in staat .
Je komt er wel , met kleine stapjes gaat het vooruit .

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:47

Gothico, haha proberen te driften! Die drie wielen is nu met het glad en sneeuw wel fijn idd. En jij bent dus ook zo'n genieter van dit weer. Dito hier!

Maaike, wat goed nieuws. Natuurlijk gun ik je geen operatie, maar het lijkt me de beste uitslag die je op dit moment kan krijgen, met het meeste perspectief.
Hopelijk kom je daarna idd nog veel verder, zoals ik op de app ook al zei, jij kan dit! Met die mentale veerkracht van jou kom je echt een heel eind.

Pff hier in de straat is het me een ijsbaan. Wou vanmiddag misschien ff op de mtb het bos in, maar ga eerst kijken. Ach anders lekker even naar stal op de fiets (7 km) en een rondje wandelen of zo. Ik geniet mega van dit weer.
Alleen zondag een mtb toertocht op de planning hier in Hellendoorn. Dus hoop dat het dan wel te doen is, geen zin in valpartijen.

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:25

Maaike : Kan me voorstellen dat het een combinatie van balen en opluchting vanwege de duidelijkheid is.
Train je binnen nu?

Hier doordeweeks op de zwift en hopelijk het weekend weer buiten.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:40

Het is inderdaad een combinatie van balen dat er toch weer aan die schouder gezeten moet worden, maar anderzijds ook een opluchting dat ik het toch de hele tijd goed gevoeld heb (de initiële echo werd meer gemaakt om mij gerust te stellen) en dat het vrij minimaal invasief gedaan kan worden. ik heb ook echt liever dat ze het 'nu' doen en niet over een half jaar. Dat laatste zou qua botheling iets meer de voorkeur hebben, maar omdat de verwachting is dat de schouder qua frozen shoulder beeld wel weer een terugval zal hebben toch maar eerder. Ik zit nu nog midden in het proces en ben eindelijk begonnen met reïntegreren op het werk. Wanneer ik over een half jaar ben gereïntegreerd en dit hele proces begint weer van voren af aan dan hou ik heel weinig tijd over want dan is het tweede spoor al begonnen. En mentaal zit ik er nu midden in, dus dan kan ik nog wel even door een zure appel heen bijten als het moet.

Ik zit nu het meeste van de tijd op de Tacx. Ik maak gebruik van een trainingsplan van Zwift en ondanks dat het af en toe echt afzien is, merk ik wel veranderingen in mijn lijf op. Het wordt langzaam steeds wat sterker. In het weekend zit ik het liefst buiten op de fiets. Dat vind ik stiekem toch wel het lekkerste. Ik ben een enorme toerist, een soort Alice in Wonderland, ik geniet het meeste van de natuur.

@Marlies, doe je voorzichtig? Geen rare valpartijen in het bos!

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:25

Ja ik doe voorzichtig (al is dat bij mij wel relatief....) maar heb besloten vanmiddag te gaan wandelen ipv fietsen en dan hopen dat het zondag gewoon beter te doen is in het bos.
Dus vriendin geappt qua wandeling, mooie stok achter de deur om niet als nog op de fiets te stappen.
Gisteren nieuwe wandelschoenen gekocht, mijn huidige is de Gore Tex van verrot, dus natte voeten. Allen zo zonde om nieuwe schoenen nu direct aan te doen met dit weer :P

Snap dat dubbele gevoel heel goed Maaike!

Dat binnen op de Zwift wordt steeds populairder heb ik het idee van. Als ik op mijn Strava zie hoeveel mensen dat doen, echt veel meer dan eerdere jaren.

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:38

@maaike Balen dat er toch weer aan je schouder gezeten moet worden, maar idd zoals je al zei fijn dat er nu snel iets aan gedaan kan worden en dat je gevoel goed zat. En niet gaan schaatsen is wellicht ook wel een verstandige beslissing geweest :') En welk training plan doen je?

@marlies Verstandig om niet te gaan fietsen. Het is hier gladder dan gister omdat er sneeuw gevallen is, dat gesmolten is en weer opgevroren. Dat is vragen om ongelukken...

Ik ben net klaar met de FTP builder en ga vanavond denk ik nog maar een keer de ramp test doen om te kijken of die verbetering laat zien met een paar weken terug. En dan eens bedenken/bekijken wat voor training plan ik als volgende ga doen. Ik was aan het kijken naar een plan met wat meer tijd en intensiteit, maar dat plan is volgens de metrics die Zwift gebruikt meteen 60% zwaarder dan het plan dat ik nu gedaan heb dus ik heb een klein beetje vraagtekens bij of ik het zou kunnen...

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:44

Lijfsbehoud zit er bij mij ook niet zo goed in... Al ben ik wel iets voorzichtiger geworden.

Ik volg het 'Build me up' programma, maar soms is de drang om naar buiten te gaan te groot en dan sla ik de Zwift training over en duik ik het bos in. Maar ik moet zeggen dat het op zich best te doen is. Er zit best veel variatie in de trainingen qua tempo, wattage, cadans, positie. Best vermakelijk!

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:50

maaikemuis schreef:
Lijfsbehoud zit er bij mij ook niet zo goed in... Al ben ik wel iets voorzichtiger geworden.

Ik volg het 'Build me up' programma, maar soms is de drang om naar buiten te gaan te groot en dan sla ik de Zwift training over en duik ik het bos in. Maar ik moet zeggen dat het op zich best te doen is. Er zit best veel variatie in de trainingen qua tempo, wattage, cadans, positie. Best vermakelijk!


Dat is het plan waar ik naar aan het kijken was, goed om te weten dat het gevarieerd is en best te doen en vermakelijk. Ga denk ik de gok toch maar wagen. Kan hem volgens mij ook weer stoppen als het voor mij toch niet geschikt is.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:02

Hij meet het af aan je FTP-score (die je of invult, of een FTP-test of Ramptest die je van te voren doet). Bij mij is daar iets uitgekomen wat uitdagend is, maar wat ik wel lijkt te kunnen uiteindelijk. Er zitten echt dingen tussen dat ik denk >;) , maar ik kan het uiteindelijk wel.

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:23

maaikemuis schreef:
Hij meet het af aan je FTP-score (die je of invult, of een FTP-test of Ramptest die je van te voren doet). Bij mij is daar iets uitgekomen wat uitdagend is, maar wat ik wel lijkt te kunnen uiteindelijk. Er zitten echt dingen tussen dat ik denk >;) , maar ik kan het uiteindelijk wel.


Ja, dat deed het FTP builder plan ook. Maar de Build me up is intenser, met langere workouts op een hogere intensiteit. Maar ik denk wel dat het goed gaat komen. Ik doe gewoon die ramp test aan het begin van het plan en kijk van daar wel weer verder. En ik denk wel echt dat als ik het volg, ik aan het eind fitter en sterker ben, en dat komt dan wel goed uit qua timing ook met vanaf het einde van het plan nog een week of 5 tot mijn 1e triathlon van het jaar.

leeslampje

Berichten: 1126
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:53

Wel een mooi perspectief Maaike, duidelijk dat jij je eigen lijf het best kent/voelt.

Ik zoek nog steeds door het bos van Zwift workouts naar iets passends. Die Build me up training ziet er pittig uit (die ramp test, ruim 15min op 300+ watt?!). Is het echt te doen?

Als ik deze week start, zou ik wel vlak voor de Amstel Gold Race klaar zijn. Mooie voorbereiding :D

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:13

leeslampje schreef:
Wel een mooi perspectief Maaike, duidelijk dat jij je eigen lijf het best kent/voelt.

Ik zoek nog steeds door het bos van Zwift workouts naar iets passends. Die Build me up training ziet er pittig uit (die ramp test, ruim 15min op 300+ watt?!). Is het echt te doen?

Als ik deze week start, zou ik wel vlak voor de Amstel Gold Race klaar zijn. Mooie voorbereiding :D


Die ramp test is gemaakt om niet uit te rijden. Het idee is dat het in het begin best makkelijk/goed te doen voelt en je steeds harder moet werken + je benen vermoeid raken. Je gaat door tot je je trappers niet meer rond krijgt zegmaar. Je kan je FTP schatten op basis van bij welke stap dat dan was. Zwift rekent 75% van de laatst behaalde stap geloof ik.

En zou het Grand Fondo plan wellicht geschikt zijn? Dat is speciaal gebouwd om te trainen voor een lange rit...

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:21

Ik heb de ramptest light gedaan, die staat ergens in de workouts. Ik zag de gewone ramptest en zag dat niet zo zitten met een lijf dat net weer aan het begin van training stond. Aan de hand daarvan is mijn FTP bepaald en daar draait hij het programma op. En als ik het kan, dan is het echt doable. Vooral omdat hij het aan lijkt te passen op de data van de persoon.

Dat gezegd hebbende, zojuist anderhalf uur een orange unicorn training gedaan. Ik ben toast!

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:54

Oke, ik ben helemaal toast nu. Net ramp test gedaan en de benchmark ride er meteen achteraan op 110%. Ik ben niet zo goed in staat om zo diep het rood in te gaan als dat voor een ramp test het accuraatste zou zijn, maar toch tevreden met het resultaat. En als je elke keer even diep gaat dan is de verbetering van test naar test wel een goed handvat. Ik zat nu op 10% meer dan de vorige keer (27 November)

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 07:31

Als FTP test kun je natuurlijk ook de 20 min test doen .
Dus 20 min zo gelijkmatig mogelijk RPM en wattage output .
Van het gemiddeld gereden wattage X 95 % is dan je FTP .
Persoonlijk vind ik dat een betere realistischere test .
Straks doe ik die weer 3 a 4 x per jaar .

Hier is geen sneeuw te bekennen :D , maar koud is het wel .

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:24

Of gaan fietsen met JOIN. die heeft me vorig jaar goed geholpen om de Geile Strecke te rijden op een van de warmste dagen van het jaar ( 220Km gravel van station Nijmegen naar Maastricht centrum door Duitsland).

En uiteraard de Beter Worden podcast luisteren ( van Jim van Join + Laurens ten Dam + Stefan) , die geeft super veel inzicht in trainen.

Maar goed ik ben LTD fan :D

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:52

Ik heb deze week echt iets nieuws ontdekt waar ik op Zwift veel plezier uit haal, Time trials. Ik heb er een paar dagen terug een gedaan en vandaag nog een en waar ik 0 interesse heb in gewone races, vind ik dit format waarbij je gewoon individueel het beste uit jezelf haalt wel erg interessant. Al denk ik dat ik wel nu de kmende paar weken alleen mijn trainingsplan ga volgen en dan over een tijdje ga zoeken of ik nieuwe time trials kan vinden op te zien of ik mezelf verbeterd heb...

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:47

Lekker toch Imay , is vast en zeker een mooie test zo tussendoor .
Met Zwift kun je eigenlijk best veel . Als je de compagnion app gebruikt heb je enorm veel keuzes .

Ik had vandaag een duurtraining van 1,5 uur op de planning .

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:16

Ik ben nu 2 weken into Zwift en ik vind het echt enorm lollig en ik merk een ontzettende sprong in mijn conditie. Al weet ik niet of dat komt door Zwift of door het stoppen met het slikken van de amytriptiline :)* . Vandaag stond er een training van 1,5 uur op de planning en ik was bang dat ik het enorm zwaar zou vinden, maar uiteindelijk had ik echt super fijn gereden. Ik vind de graphics ook leuk, een dinosaurus die door beeld loopt of een beer die naast je uit de boom valt; soms moet ik enorm lachen.

En mijn ligstuur is vandaag op de fiets gezet. Vriendin die triatlons doet heeft even meegekeken wat er qua ergonomie het beste uitzag en nu moet ik er langzaam mee gaan oefenen. Nu maar hopen dat het verwijderen van die schroef na 30 maart gebeurt, of dat ik weinig last heb. Anders kan ik hem altijd nog gebruiken om tijdens meerdaagse tochten mijn bioshort aan te knopen om tijdens het rijden te laten drogen. *\%/*

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:01

Ik vind Zwift wel handig omdat ik mijn TrainingPeaks trainingen daarmee kan doen . Die staan er automatisch in .
Zwift regelt dan de intensiteit van de Tacx . En ik hoef dan niet met de app te klooien .

Fingers crossed voor de tijdrit @Maaike