Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:15

leeslampje schreef:
Welkom Jesda en Ieris!

Wat een wind de afgelopen dagen. Ik woon aan de kust dus we kregen de volle laag. Ben wel gaan fietsen: tegenwind is gratis training, is volgens mij jouw gezegde toch T2T? :D Het was wel flink afzien, maar achteraf is het altijd lekker.



Inderdaad hier ook wel flink wind gehad, maar aan de kust zou ik niet zo graag hebben gefietst.

Ik zie het zelf ook als training. Maar er zijn twee leuke gezegdes over tegenwind.

"Heb je last van tegenwind fiets je de verkeerde kant op."

En in de ligfiets wereld. "Last van tegenwind? Dan heb je de verkeerde fiets''
(Aangezien je gewoon 30km/u en soms sneller tegenwind fietst met een velomobiel ook met deze sterkere winden.)

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:08

Ik wou vanaf volgende week weer eens gaan fietsen maar heb alweer een stom ongelukje gehad en brandwonden opgelopen op mijn rechterbeen. Zit nu in het verband maar durf amper echt goed te bewegen ( ik kan slecht tegen pijn en wonden enz met name bij mijzelf bouw heel veel spanning op )

Wel even balen ik wil graag volgende week gaan fietsen maar ik kan niet eens een schoen goed aan zit op zo'n rotplek op de bovenkant van de enkel.

En mijn jonge paard ging ook net zo lekker natuurlijk.... maar wil het nu wel zo steriel mogelijk houden.


En herstel is nu wel even belangrijker natuurlijk... het gaat gelukkig volledig genezen en ik heb niet veel pijn dus dat is fijn! Maar wel flink geschrokken dit is heel naar.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 06:20

Gothico schreef:
@T2T, Gefeliciteerd nog. En wat een verschil. Wel leuk om een tinker te zien. Ik zou de mijne hier eigenlijk moeten delen.


Het is lang geleden dat ik paard heb gereden .
Dit is trouwens de tinker van een vriendin van mij .
Zelf heb ik al sinds 2017 geen paard meer .

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:41

Ik weet even niet wat ik daarop moet zeggen :o
Het is natuurlijk jammer om niet meer een eigen paard te hebben, maar gelijk is het toch ook een grote zorg minder. Betreft tijd en geld.

Mijn grote bonte vriend Willow is nu bijna 17.

Dit is misschien ook dan wel een oudere foto. Maar hier wilde hij wel lopen.
Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:54

Dit was mijn westfaalse ruin , toen denk ik 5 jaar oud .
Ik heb hem 25 jaar gehad , waarbij hij de laatste jaren van zijn oude dag heeft kunnen genieten op de wei 24/7 buiten met loopstal.
In 2017 heb ik hem in laten slapen , nadat hij ineens heel snel achteruit was gegaan .

Afbeelding

Leuke foto @ Gothico

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:24

Knappe paarden!

Hier gister een stukje van 5km gefietst. Puur conditie gefietst. Gewoon over de weg en stukken wind tegen. Was prima rondje om conditie op te bouwen

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:23

Whoop vandaag de Amstel Gold Race gefietst. Voor het eerst hoogtemeters gemaakt (ruim 2100) en zo’n 150km. Onderweg veel afgezien maar het ging zoveel beter dan verwacht. Gave ervaring en met prachtig weer als cadeautje {:}

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:46

leeslampje schreef:
Whoop vandaag de Amstel Gold Race gefietst. Voor het eerst hoogtemeters gemaakt (ruim 2100) en zo’n 150km. Onderweg veel afgezien maar het ging zoveel beter dan verwacht. Gave ervaring en met prachtig weer als cadeautje {:}


Gefeliciteerd , top gedaan . *\o/*

Ik heb gisteren ca 100 km op de fiets gezeten , maar man man .
Wat een koude wind stond er , that was no fun .
Wind vind ik niet erg , maar het maakte wel dat de temperatuur gisteren
erg laag aanvoelde .Geen reet aan zo .
Heb zelfs mijn training om een half uur ingekort , was er helemaal klaar mee .

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:28

Wat tof zeg Leeslampje. Heb je goed gedaan!
En wat leuk jullie paarden! Ik heb er nog 1,5. Een oudje van mezelf waar ik altijd wedstrijden mee heb gereden en een bijrijpaard waar ik vandaag (met mijn zieke hoofd) mee op wedstrijd ga. Maakt het soms wel pittig combineren met een fulltime baan en ook nog fietsen. Maarja :P

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:22

Wauw, Gefeliciteerd @Leeslampje. Wat een mooie prestatie.

@T2T, het weer was inderdaad niet fijn. Ik vind de wind sowieso nog behoorlijk koud.

@Queelens, Dank je wel. En waarom niet met je bijrijdpaardje op wedstrijd? Is toch leuk?

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:45

leeslampje schreef:
Whoop vandaag de Amstel Gold Race gefietst. Voor het eerst hoogtemeters gemaakt (ruim 2100) en zo’n 150km. Onderweg veel afgezien maar het ging zoveel beter dan verwacht. Gave ervaring en met prachtig weer als cadeautje {:}


Wat goed!! Wat een prestatie, daar mag je terecht trots op zijn!

Ik rij nu al zo’n 7 jaar geen paard meer. Ik ben op een gegeven moment bang geworden en kon niet meer opstappen nadat ik was afgestapt. Ik heb toen jaren hardgelopen maar 2 jaar geleden hield dat ook op. Mijn knieën zijn inmiddels te slecht geworden (ik weet nu sinds een jaar wat het is om pijnvrij te zijn). En dus werd het fietsen. Werk gecombineerd met fietsen en klimmen neemt het grootste gedeelte van mijn week in beslag, ik zou nu ook niet weten hoe ik er nog een paard bij zou moeten doen.

Ik geloof dat de buitenritten zijn vervangen door gravelrides. :o

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:08

Morgen ga ik dan toch naar Dronten voor onderhoud aan mijn fiets. Dat wordt weer tegen de 200km fietsen. Heb er zin in, maar kijk er ook wel tegenaan. Ik train nooit voor dit soort dingen, maar ik moet gewoon echt wel gaan omdat er best wel wat dingen zijn waar naar gekeken moet worden.

Ik zit te denken of ik misschien een proefritje mag maken met één van de kleinere race velomobielen.
Ben vooral nieuwsgierig naar het verschil in gewicht en snelheid. Hoeveel makkelijker het nou is.

Die van mij is snel, maar wel groot en best zwaar. Al trek ik met een sprint bijna iedere racefietser eruit, is hij geladen met spullen best wel zwaar fietsen. Ik wil nog steeds (als de afsluitdijk toegankelijk is) een rondje Nederland doen. (Eigen route door alle provincies.) Dit kan ik in een weekje redden als alles mee zit. Maar met een zware volle fiets vond ik 80km al genoeg eigenlijk. En dan 7 dagen kom ik niet heel ver.

Maar eerst morgen afwachten. Het weer lijkt redelijk goed alleen wel wat wind. Morgen avond zal de rit wel op Strava komen.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:31

Dankjewel allemaal :D De AGR is echt een aanrader hoor. Zo sfeervol en in een prachtig landschap. Wel kneiterdruk...

Ik zie wat paarden voorbij komen. Daar ben ik helaas al even uit... maar ik mis de verplichting niet moet ik zeggen.

@Gothico: op 1 en 2 juli is de Afsluitdijk open, mooi moment voor een rondje Nederland? ;)

Is er eigenlijk een Bokt Strava groep ofzo?
Een deel van jullie volg ik al maar de meesten niet geloof ik.

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:30

leeslampje schreef:
Dankjewel allemaal :D De AGR is echt een aanrader hoor. Zo sfeervol en in een prachtig landschap. Wel kneiterdruk...

Ik zie wat paarden voorbij komen. Daar ben ik helaas al even uit... maar ik mis de verplichting niet moet ik zeggen.

@Gothico: op 1 en 2 juli is de Afsluitdijk open, mooi moment voor een rondje Nederland? ;)

Is er eigenlijk een Bokt Strava groep ofzo?
Een deel van jullie volg ik al maar de meesten niet geloof ik.



Er is zeker een Strava groep van bokt. Daar is het ook wel leuk om mensen te volgen.

En rondje NL wil ik graag met de grote vakantie doen. Ik wil het combineren namelijk met de vakantie van mijn ouders en een festival. Alles bij elkaar ga ik er drie weken voor uittrekken omdat het festival 4 dagen is en ik waarschijnlijk aardig kapot zal zijn daarna :o :D :+

Betreft de verplichtingen rondom paarden geef ik je wel gelijk. Of je nu ziek bent of niet, of dat het slecht weer is of niet, je moet toch naar de paarden voor de verzorging.

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:49

Nou de rit van vandaag. Hij was zwaar, maar wel weer heel mooi en heb hem flink doorgefietst. Nu ook gesloopt.

Maar mijn velomobiel/fiets is weer helemaal in orde en kan weer even vooruit. Dat is het belangrijkste.

De tocht opzich.

Afbeelding

En de snelheid. Vind het zelf ook behoorlijk. Maar 30km/u gemiddeld rijd ik wel normaal. Maar niet op zo'n afstand.


Afbeelding

Het snelste stuk is bij het Deelerwoud naar beneden.

P.S. die olifant is inderdaad weg.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:35

Brrr dat gaat echt heel hard zeg :wow:
Heb je die andere fiets nog geprobeerd?

Leeslampje goed gedaan hoor de AGR
Ik ga in Juni als ik mijzelf fit krijg voor die tijd Limburg mooiste fietsen die fiets ik al aantal jaar.
Ook een mooie tocht een aanrader.

Die wind idd die blijft maar gaan Dinsdag avond op de fiets was het uit de wind wel lekker.
Maar verder het lijkt zoveel kouder dan andere jaren.

Paarden fietsen werk gezin...
Het is een gedoe soms om alles rond te krijgen nu werk ik gelukkig maar 4 dagen maar toch.
Man en ik wandelden ook nog veel samen met de hond.
Die hebben we afgelopen week plotseling moeten laten inslapen.
Dus daar moeten we even plekje voor creëren hij hoorde zo tot het gezin. ;(

Vandaag dan vrij maar slecht weer pff
Dus fietsen word hem vandaag dus niet.

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:16

Sterkte met het verlies van jullie hond. :knuffel:

Hier ook weinig tijd. Ik ben vaak laat thuis door school, dus alleen 's avonds tijd. Maar met dit grauwe weer en harde wind blijft het er vaak bij.

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:17

@scooby, Ja die max snelheid is ook echt maar heel kort. Ik heb daar bij het Deelerwoud wel een mooi stuk 60km/u kunnen fietsen. Ik ken dat stuk vandaar dat ik dat doe, en niet te snel op onbekend terrein.

Ik heb inderdaad wel even in die andere fiets gezeten, maar ik vind hem te klein bij mijn schouders. Ik weet dat een racer wat meer aangesloten moet zitten, maar ik zit er te precies in voor mijn gevoel.
Eind dit jaar, begin volgend jaar gaan ze met een ander model aan de gang en daar zie ik wel meer in. Die is kleiner dan mijn huidige fiets, maar groot genoeg voor mijn spullen. Ook als ik er mee op vakantie zou willen.


Vandaag heb ik naar mijn werk en terug gefietst. Maar mijn enkel is wel overbelast(rechter kant) en wat been spieren(linker been.) Dus ik fietste vandaag iets rustiger dan normaal. En heb ik het eerste stukje met één been gefietst tot ik iets warmer was zodat het minder pijn doet.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 06:34

Wat een afstand Gothico _/-\o_ , fijn dat je fiets weer helemaal top in orde is .

@Ilonka ; zag al op FB dat je je hond hebt moeten inslapen :(:)
Dat zal zeker een gemis zijn , sterkte .

Nou , ik heb gisteren mijn fietsintervallen naar vandaag geschoven .
En gisteren mijn rustdag gepakt .
Ik kwam zo moe van mijn werk , en ben meteen op de bank gegaan en
op tijd naar bed .
Het weer werkt ook echt niet mee :brr: ,waar blijft de lente {:}

ieris

Berichten: 1781
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:52

Gothico, jee wat een afstand heb je gefietst zeg! Echt knap zo ver, en dan met die snelheid, volgens mij kun jij ook wel een Iron man meedoen, je fietst zo iedereen er uit! :))
Ik zag dat je vlak langs mij bent gekomen, ik woon iets onder Apeldoorn,wel mooi fietsen daar hé.
Wel super dat je fiets weer helemaal goed is! Sterkte met je enkel en spierpijn, ja snap wel dat je dat even voelt.

Scooby, gecondoleerd met jullie hond.
Ik snap je helemaal qwa drukte en tijd, heb ook vaak tijd te kort, en ik werk maar 3 dagen!

Time2tri, nou inderdaad hé ik had het ook warmer vervacht, gister en eergisteren nog best een koude wind, brrrr.
Wat een gave foto van je dat je binnenkomst bij de Iron man, super stoer zeg!
Ik zag een folder over een 1/8 triatlon hier in de buurt, lijkt me erg leuk, maar ben wel een slak met zwemmen, kan alleen de schoolslag!

Leeslampje, wow je hebt de Amstel gold race gefietst! Knap gedaan *\o/*

Ik heb maar mini stukjes gefietst, als ik jullie afstanden lees! Ben gisteren naar het zwembad gefietst 11km hier vandaan, en heb ruim een uur gezwommen, daarna weer terug gefietst, voelde echt als een duathlon!
Zwemmen is ook best pittig zeg, ik had mijn sporthorloge om, zodat ik de afstand kon meten, en heb maar 2km gezwommen in meer dan een uur :D

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:51

Wat had ik een mazzel vandaag . :j
Na werk mijn intervallen gedaan , en er was warempel zon {:} *\o/* en zelfs een regenboog gezien .
Ik was nog geen half uur thuis , donkere wolken , onweer en een pittige hoosbui .
Lucky me .


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:14

Soms heb je gewoon geluk in je leven..
Heerlijk even droog fietsen.
Hoor net de weervoorspelling gaat de wind weer aan trekken met regen enzo...
Pff hoe moet ik nu fit worden voor Limburg. 8)7
Dit weekend wel ergens een rondje doen anders komt het echt niet goed.

Alle beetje helpen toch Ieris.
Zwemmen schiet bij mij ook niet op denk ik nog nooit gemeten.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:46

Dat was idd geluk hebben .
Wanneer is Limburg Ilonka ?

Hier ziet er op het moment nog redelijk uit .
Vandaag ook maar niet te laat op pad gaan .

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:49

Ik moet nog een beetje motivatie ( en vooral tijd) gaan zoeken. Het wordt mij volgende week ook nog wat te slecht en door koningsdag moet ik veel werken.

Denk dat het de eerste tijd toch over de weg wordt na al die regen bos is toch veelte nat.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:21

Time2Tri schreef:
Dat was idd geluk hebben .
Wanneer is Limburg Ilonka ?

Hier ziet er op het moment nog redelijk uit .
Vandaag ook maar niet te laat op pad gaan .

Zaterdag 3 Juni.
Is nog haalbaar maar dan moet er nu wel echt wat gaan gebeuren

Met over het harde fietsen word je ook fit Zebrastreep gelukkig.
Er is idd zoveel water gevallen laatste tijd.