Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:31

Queelens schreef:
T2T lekker in zo’n endless pool. Kan je denk ik goed techniek trainen?


Ja zeker :j , daar gaat het in dit geval om .
Tijdens zo,n personal training maakt hij filmpjes onder water .
En dan zie je dus ook wat je verkeerd doet , en dan geeft hij je een
correctie opdracht .Echt super fijn zoiets .
Deze foto is al wat ouder , dat was nog in Lelystad .
Nu zit hij in Amsterdam met zijn bedrijf .

Afbeelding

Toen ik voor Corona nog in de triatlon vereniging lid was ging ik ook ieder jaar mee naar Mallorca op trainingskamp .
Dat was altijd super mooi trainen daar .

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:40

Het is een vreselijk voorjaar :brr:
Dit is zo niet mijn weer , hoop dat het morgen iets beter is .
Want ik heb dan bijna 5 uur op de planning staan .

Iemand hier die volgende week zondag met het rondje wielercafes
meefietst ? Ik heb van iemand het startbewijs overgenomen die zelf door
long covid niet mee kan doen

https://www.wielercafes.nl/toertochten/ ... elercafes/

@Zebrastreep ; ik heb iets gemist met je brandwonden denk ik Y;(
Beterschap ...wat is er gebeurd ?

@Ilonka ; Ik beweeg /sport lekker gevarieerd :D
Succes bij de podoloog volgende week . :(:)

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 22:49

@t2t

Voorjaar? Maak er maar een tweede herfst van :brr:

Ik had vandaag het paardrijden nog mijn thermokleding aan , maar dat werd al wel een beetje te warm.

Ik heb een ongelukje gehad op werk. Ik werk in de zorg en was melk aan het opwarmen voor de pap van een cliënt. Ik had de melk voor het gemak even in een maatbeker in de magnetron gezet. Ik wou het eruit pakken en ik weet niet hoe maar ik had het opeens over mijn rechterbeen . voet en arm. Het had net ook nog gekookt dus het was behoorlijk heet.

Maar goed je bent geen echte zorgmedewerker als je niet eerst netjes wacht op je collega , zorgt dat de cliënten op hun plek zitten en je de rotzooi hebt opgeruimd en dan pas een keer aan jezelf gaat denken. Ik dacht eerst valt vast wel mee maar toch even naar de wc om te kijken. Ik schrok mij rot toen ik mijn been en voet zag , knalrood en al een open plek op mijn voet zelfs al wat blaren en een hele gekke huid. Pas toen dacht ik een keer van misschien moet ik even gaan koelen.

Ik snel onder de douche maar jemig dat deed toch pijn := Op zich begon het ergste weg te trekken alleen die blaren en open plekken zaten mij niet lekker dus maar naar de huisarts. Na een uur was de pijn eigenlijk wel weg en toen ik bij de huisarts kwam waren heel veel rode plekken al weg. maar met name een plek op mijn bovenbeen , scheenbeen en voet waren het ergste.

eerste en tweedegraads oppervlakkige brandwonden volgens de huisarts , ik werd helemaal ingepakt met verband en heb zo een aantal dagen rondgelopen. Alleen het verband zat de tweede keer niet goed om mijn voet en ik kreeg enorme krampen en kon amper lopen. Waren er ook nog eens drukplekken ontstaan die nog meer zeer deden dan de brandwonden zelf 8)7 Afijn nadat het verband eraf ging en ik verder kon op pleisters gaat het in een behoorlijke stroomversnelling weer de goede kant op. De ergste plekken zijn nu aan het vervellen maar ik heb er geen last van. Bij een aantal plekjes verwacht ik toch wel een litteken maar het had nog veel erger gekund.

Ik heb er in ieder geval een stoere foto aan over gehouden _O- Alles wat rood is was eerste of tweedegraads verbrand.
Afbeelding

Ik heb denk ik geluk dat ik nog jong ben en verder gezond. Was wel heel bang voor een infectie dus heb ook 2 weken niet paardgereden en kunnen fietsen. Mijn jonge paard heeft zich daardoor ook weer tonnetje rond kunnen eten. Maar goed nogmaals ik heb enorm veel geluk gehad het had veel erger kunnen zijn en ben achteraf blij dat het mijn been was en niet mijn gezicht. de cliënt waarvoor ik het eten maakte kwam daarna ook zelf in de lappenmand :') Alsof het zo moest zijn haha

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:27

@Zebrastreep ...dat heb ik idd gemist .
Oei , dat klinkt heftig dat kan idd flink pijn doen .
Sterkte nog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:12

@Zebrastreep, had natuurlijk wel wat foto's in een ander topic gezien. Wist niet dat dit de reden was. Maar damn. Dat moet schrikken zijn zeg. Brandwonden zijn echt nasty qua verloop, en dat zit dan in zo'n klein hoekje. Hopelijk knap je snel op..

Ik kom hier even binnen vallen als trouwe meelezer en fietsliefhebber. Hier zullen meer mensen met dit probleem zijn.

Ik heb een racefiets, mountainbike, stadsfiets en ben aan het sparen voor een elektrische mountainbike, want ik kom bij best veel routes de berg gewoon niet op :+ . Mijn vriend heeft een vergelijkbare collectie.
Het operbergen is altijd ZO'N gedoe, die sturen kluwen altijd in elkaar. ik wil echt heel graag een fijn opbergsysteem dat zo min mogelijk ruimte in beslag neemt. We willen ons tuinhuis (nu de schuur) namelijk afbreken en iets anders neer zetten. Ik denk een verticaal ophangsysteem, maar dan moet er nog wel een berging/schuur of iets bij.

Fietsliefhebbers, hoe doen jullie dit :P :D ?

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:20

Welkom Menino in dit topic. Zelf had ik mijn MTB altijd aan twee haken hangen in de schuur.
Mijn huidige fietsen staan overal. Eentje gewoon in de schuur op de grond. Eentje buiten onder zeil en mijn velo kan gewoon buiten staan.(Wil ik ook nog een overkapping voor maken.)

@Zebrastreep, Ik had dit ook even gemist. Houd het goed in de gaten dat je er geen ontsteking bij krijgt. (Zelf meerdere keren zwaar verbrand geweest door de zon en eens door kokend water) Hopelijk kan het mooi helen, heel veel sterkte.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:18

Alle open plekken zijn gelukkig nu goed dicht dus ik ben niet zo bang meer voor een ontsteking , maar de eerste 1,5 week was ik heel voorzichtig. Zelfs douchen durfde ik niet aan :')

Mijn leven is door mijn onhandigheid wat dat betreft nooit saai. Maar je schrikt je inderdaad een ongeluk! De documentaire van die schaatser met hele heftige brandwonden staat mij nog scherp op het netvlies.


Maar nu weer terug naar het fietsen! Komt er nog een veluwe mountainbike meeting? Had zelf eerst in mijn hoofd dat mei wel leuk was maar ik ben nog lang niet fit en getraind door dat slecht weer. Zijn er mensen die bijv in juli voordat de vakanties echt beginnen nog zin hebben in een mooie dagtocht over de veluwe?

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:33

Zebrastreep schreef:
Alle open plekken zijn gelukkig nu goed dicht dus ik ben niet zo bang meer voor een ontsteking , maar de eerste 1,5 week was ik heel voorzichtig. Zelfs douchen durfde ik niet aan :')

Mijn leven is door mijn onhandigheid wat dat betreft nooit saai. Maar je schrikt je inderdaad een ongeluk! De documentaire van die schaatser met hele heftige brandwonden staat mij nog scherp op het netvlies.


Maar nu weer terug naar het fietsen! Komt er nog een veluwe mountainbike meeting? Had zelf eerst in mijn hoofd dat mei wel leuk was maar ik ben nog lang niet fit en getraind door dat slecht weer. Zijn er mensen die bijv in juli voordat de vakanties echt beginnen nog zin hebben in een mooie dagtocht over de veluwe?


Betreft een Veluwe tocht. Ik zou daar mee bezig moeten zijn inderdaad. Maar ook hier door omstandigheden niet echt meer aan gedacht.

Mocht het lukken ga ik hier nog wel even achteraan. En kijken voor een leuke route.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:50

Au Zebrastreep, ik had je ongelukje ook even gemist. Ziet er pijnlijk uit!

Qua opbergen: ik woon in een appartement dus mijn fiets staat gewoon in huis. Heb nog wel een beugel liggen om ‘m aan de muur op te hangen, maar die heb ik nog niet opgehangen. Ben net verhuisd dus dat is een van de vele klusjes die nog moet gebeuren.

Ik ben altijd te porren voor een Veluwe meeting! Ik ben niet zo goed in organiseren, dus dat laat ik graag aan anderen (@ Gothico ;) ). Maar ik wil best helpen of meedenken. Een datum vinden is meestal het lastigst is mijn ervaring...

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:52

Een datum plannen is altijd lastig! Ik ben om de 14 dagen in het weekend altijd vrij maar ik vindt het met 1 iemand soms al lastig als de roosters niet matchen :')

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:50

Ja denk dat een datum vinden het grootste probleem word.
Maar de ervaring leer gewoon 1 prikken op gegeven moment er is altijd wel iemand die dan toch niet kan.

Brandwonden zijn niet fijn nee gelukkig al stuk beter.

Hier hangt de Garage ook vol 2x mountainbike 2x een racefiets 2 X een motor en 2 elektrische fietsen ja alles is goed verzekerd staat op slot. :D
Past allemaal maar net de auto staat buiten uiteraard.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:02

Oh, wat was het een mooi weer vandaag. Ik baal er bijna van dat ik een weekje bij mijn vader ben en dus de hele week jiet op de fiets zal zitten. Gelukkig is mijn vader hartstikke lief dus ik kom er wel weer overheen.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:54

Ja het was prachtig weer vandaag! Helaas moesten we in huis klussen dus niet kunnen fietsen.

Het meest logische qua opbergen is verticaal aan de muur. Maar dat ligt ook een beetje aan de ruimte die je hebt. Kan gewoon met een simpele normale haak, die haal je door je voorwiel met ophangen. Ik ben het nu ook een beetje aan het uitzoeken voor onze kamer boven als we klaar zijn met verbouwen over een paar weekjes. Maar omdat wij een schuin dak daar hebben is het helaas toch het efficiëntste qua ruimte om ze onder het schuine dak normaal neer te zetten (vind ik jammer want ik wil graag een mooi opbergsysteem voor alles haha)
Het beste werkt nog je fietsen verkopen. Wij gaan onze mtb en racefiets er ook uit doen en alles met de gravels. Enige wat ik dan nog nodig heb is een paar extra haakjes voor twee extra wielsetjes

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:29

Menino schreef:
Fietsliefhebbers, hoe doen jullie dit :P :D ?


Welkom in het topic :j
Hangt natuurlijk allemaal af van de beschikbare ruimte die je hebt en
het aantal fietsen .
Ik heb er maar 2 , een racefiets en een triatlon fiets en +/- 15 m2 tot
mijn beschikking .
Mijn triatlon fiets hangt aan de muur , de racefiets staat of op een staander , of staat op de indoortrainer .


Afbeelding


Afbeelding


Voor aan de muur zijn er diverse ophang systemen .

Over de Veluwe fietsen is altijd mooi :j


scooby09 schreef:
Hier hangt de Garage ook vol 2x mountainbike 2x een racefiets 2 X een motor en 2 elektrische fietsen ja alles is goed verzekerd staat op slot. :D
Past allemaal maar net de auto staat buiten uiteraard.

Uiteraard :=

Nou , gisteren viel het qua weer hier gisteren best tegen .
Dan nog een rit van bijna 120 km gedaan .
Maar vandaag , is de lucht blauw en schijnt de zon {:}

@ieris ; heb je je al aangemeld voor de triatlon ?

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:44

Ik heb vanmorgen eindelijk weer eens op de fiets gezeten.

Route over de weg gereden in plaats van het bos had geen zin in natte voeten.

Onderweg verloor Strava alweer mijn GPS signaal waardoor mijn afstand alweer niet klopt. App heb ik maar even een update gegeven. Normaal is het geen probleem als ik op stukken fiets zonder compleet goede verbinding. Nu sinds de laatste keren vormt het wel een probleem. Het is niet erg heb het handmatig toegevoegd maar wel behoorlijk wat rekenwerk.

Eerste 10 km vond ik maar zwaar maar daar moet ik even doorheen en daarna wordt het wat gemakkelijker. Nog even langs de paardjes gereden maar die stonden er prima bij dus doorgefietst. Onderweg nog een leuk groepje varkens tegen gekomen die de grond aan het omploegen waren.

Toch nog even naar het crossbaantje geweest kon het niet helemaal laten. Daarna weer terug naar huis en nu toch wel behoorlijk moe.

Weer viel mij nog iets tegen had wel wat meer zon gemogen. Maar bijna geen wind dus dat is ook wel eens lekker!

Nog meer mensen gefietst vandaag?

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:57

Ik heb 40 minuten gefietst voor mijn duurloop van net niet 20 km .
Op de fiets vond ik het toch nog frisjes ,ondanks de zon .
Voor het hardlopen was het goed .
Nog gestopt bij een mooi koolzaad veld .


Afbeelding


Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:49

Joehoe!!! Ik ben ook weer terug uit het bos. Ik heb vandaag gewoon voor het eerstvolgende korte broek gefietst {:} . Vandaag stond een rit van 105 km over het Kroondomein op de planning. Samen met een vriend die wel eens graveled. Ik ben bang dat er niemand meer mee wil over een tijdje… ik had wel bedacht dat het mogelijk wat mul kon zijn op plekken en dat 600 hoogtemeters op de Garmin best voor een kleine uitdaging konden zorgen. Maar dat de tocht over de meest bijzondere paden zou gaan, technisch zou zijn, met venijnige klimmetjes op het einde en het uiteindelijk 830 hoogtemeters zouden worden… mijn maatje lag er helemaal af. Ik vond het een fantastische rit! Er wil straks echt niemand meer mee. Het wordt namelijk altijd een avontuur op de een of andere manier.

Maar nu lekker slapen!

Gothico

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 00:01

maaikemuis schreef:
Joehoe!!! Ik ben ook weer terug uit het bos. Ik heb vandaag gewoon voor het eerstvolgende korte broek gefietst {:} . Vandaag stond een rit van 105 km over het Kroondomein op de planning. Samen met een vriend die wel eens graveled. Ik ben bang dat er niemand meer mee wil over een tijdje… ik had wel bedacht dat het mogelijk wat mul kon zijn op plekken en dat 600 hoogtemeters op de Garmin best voor een kleine uitdaging konden zorgen. Maar dat de tocht over de meest bijzondere paden zou gaan, technisch zou zijn, met venijnige klimmetjes op het einde en het uiteindelijk 830 hoogtemeters zouden worden… mijn maatje lag er helemaal af. Ik vond het een fantastische rit! Er wil straks echt niemand meer mee. Het wordt namelijk altijd een avontuur op de een of andere manier.

Maar nu lekker slapen!



Het was zeker mooi weer om te fietsen. En gravellen op 105km. respect hoor. :o

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:34

Maaike muis, haha geweldig geschreven!
Klinkt als een heerlijke tocht.
Knap gedaan hoor!
Dat hoorde ik vroeger ook vaak van mensen die met mij mee gingen paardrijden!
We gaan niet meer mee als je zo ver gaat!

Time2tri, wat een gave foto bij dat koolzaadveld!
Weer lekker gefietst en hardgelopen, goed bezig!
Nog bedankt voor de tips en links voor de triatlon filmpjes, ik ben weer een stuk wijzer geworden.
Ik moet me nog inschrijven, ik was vrijdag bij de fysio, die doet ook triatlon's, en haar vriend organiseerd het daar, dat was wel grappig!

Zebrastreep, jeemig wat heftig zeg van je brandwonden.
Gelukkig dat het nu de goede kant op gaat!
Ja leuk zeg een Veluwe meeting, ben ik als inwoner zeker voor in!
Ik kan wel vaak in de weekenden, zaterdag of zondag maakt me niet zo veel uit.

Ik heb alleen nog geen geschikte fiets.
Mijn laatste keer op de mountainbike heb ik 37km gemaakt, was erg mooi, maar de remmen zijn slecht, banden slecht, en hij trapt steeds door, ik heb besloten dat dit het laatste ritje was op deze fiets.
Weet nog niet zo goed wat ik nu ga kopen, ik zit te denken aan een hybride fiets, dan kan ik er mee naar de winkel en naar het bos.
Het nadeel van een mountainbike vind ik dat er geen bagagedrager op zit, en als ik naar het zwembad fiets doe ik een rugtas op, maar op de terugweg met alle natte spullen is dat niet zo fijn.
Hebben jullie tips voor een sportieve fiets waar je mee op bospaden kan, en die ook een bagagedrager heeft?

Hier trouwens nog wat foto's van mijn laatste rondje, was mijn verste afstand ooit!



Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:43

@ T2T: kleurrijke en vrolijke foto's! Het is nu echt lente.

@ Maaikemuis: klinkt wel als een heerlijke rit :D

@ Ieris: oei, de tip die je misschien niet wilt horen: een hybride kopen? Doe het niet. Hybride fietsen kunnen meerdere dingen een beetje: of beter gezegd, ze kunnen niks echt goed vind ik :n Ik ben nooit echt blij geweest met mijn hybride racefiets-woonwerkverkeer fiets. Die heb ik dus ook snel verkocht. Ik zou speuren naar een leuke tweedehands MTB. Een mooi instapmodel van Trek of Cube ofzo is al een gigantische verbetering van wat je nu hebt. En dan een stadsfiets voor je dagelijkse ritjes naar de supermarkt en zwembad enzo.

Als je toch één fiets voor bos en asfalt zoekt: een gravelbike met bagagedrager? Kun je ook het bos mee in. Sommigen doen er zelfs MTB paden mee, zoals bokkers hierboven :D
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 01-05-23 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:44

Het antwoord op al uw vragen, een gravelbike! Je kunt er mee over onverharde paden, een stukje singletrack is geen probleem, de weg doet hij ook (eventueel met een ander setje wielen als je wilt wielrennen). Je kunt er vaak een bagagedrager op monteren.

:D

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:45

Ik zou ook eerder voor een gravel bike gaan dan voor een hybride of MTB .
Ik ken er genoeg die met zo,n fiets op vakantie gaan en tent etc mee nemen .

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:01

Wat zijn jullie allemaal lekker aan het fietsen :j Hier is het nog wat wisselend. Ik probeer wel elke dinsdag te gaan. Verder heb ik er helaas nog een beetje weinig tijd voor -O- iets met een kind en huis, werk, relatie, andere activiteiten...

Maar vanavond in ieder geval weer even een rondje kunnen doen met wat andere dames van de club :D 40km. Beter iets dan niets zegmaar.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:09

MuSLi schreef:
Wat zijn jullie allemaal lekker aan het fietsen :j Hier is het nog wat wisselend. Ik probeer wel elke dinsdag te gaan. Verder heb ik er helaas nog een beetje weinig tijd voor -O- iets met een kind en huis, werk, relatie, andere activiteiten...

Maar vanavond in ieder geval weer even een rondje kunnen doen met wat andere dames van de club :D 40km. Beter iets dan niets zeg maar.

Haha hier ook elke dinsdag avond met schoonzus en zwager...
Bijna 50 maar vond het fris. Waar blijven die heerlijke zomeravonden.
Vorige week lekker wat kilometers kunnen maken deze week iets minder tijd.

Vrijdag vertrek ik naar de Eifel met paard en zonder fiets . :D

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:27

Het was ook echt fris ja. Stomme koude wind. Die gaat echt overal doorheen lijkt wel :x