Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:21

Ik heb mezelf net verwend met 2 ondershirts en een nieuwe kledingset met een leuk ontwerpje. Die eerste komen volgende week zaterdag binnen (ik kon bezorgtijdstip kiezen en dit was de enige die uit kwam) en wanneer de set binnenkomt weet ik nog niet. Ik ben nu eindelijk aangekomen op een punt dat ik het shirtje dat bij de set zat die ik al heb redelijk vind passen maar het wordt me wat te fris om zonder iets er onder op pad te gaan. Ik fiets momenteel echt alleen de 15 minuten van en naar werk in mijn gewone werkkleren en als ik naar de sportschool ga in het laatste uur dat ze open zijn ga ik de fiets meenemen om daar te doen wat alleen in de sportschool kan en daarna nog eve 20 minuutjes uit te fietsen. Ik hoop met meer laagjes ook in de winter nog buiten te kunnen gaan fietsen weer.

Ik was donderdagavond naar de decathlon geweest om mijn band er weer op te laten leggen, dat hebben ze netjes gedaan. Die gozer daar gaf ook aan dat het aan de wielen ligt dat ze er zo moeilijk op gaan, het gele tape aan de velg is dikker dan gebruikelijk ofzo waardoor je minder ruimte en speling hebt om de band er goed om te krijgen. Meteen armwarmers en handschoenen mee genomen, beenwarmers hadden ze alleen nog in XL en ondershirts hadden ze alleen met lange mouwen en die wilde ik nu juist niet.

Zebrastreep

Berichten: 9765
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:03

IMAY1990 schreef:
Ik heb mezelf net verwend met 2 ondershirts en een nieuwe kledingset met een leuk ontwerpje. Die eerste komen volgende week zaterdag binnen (ik kon bezorgtijdstip kiezen en dit was de enige die uit kwam) en wanneer de set binnenkomt weet ik nog niet. Ik ben nu eindelijk aangekomen op een punt dat ik het shirtje dat bij de set zat die ik al heb redelijk vind passen maar het wordt me wat te fris om zonder iets er onder op pad te gaan. Ik fiets momenteel echt alleen de 15 minuten van en naar werk in mijn gewone werkkleren en als ik naar de sportschool ga in het laatste uur dat ze open zijn ga ik de fiets meenemen om daar te doen wat alleen in de sportschool kan en daarna nog eve 20 minuutjes uit te fietsen. Ik hoop met meer laagjes ook in de winter nog buiten te kunnen gaan fietsen weer.

Ik was donderdagavond naar de decathlon geweest om mijn band er weer op te laten leggen, dat hebben ze netjes gedaan. Die gozer daar gaf ook aan dat het aan de wielen ligt dat ze er zo moeilijk op gaan, het gele tape aan de velg is dikker dan gebruikelijk ofzo waardoor je minder ruimte en speling hebt om de band er goed om te krijgen. Meteen armwarmers en handschoenen mee genomen, beenwarmers hadden ze alleen nog in XL en ondershirts hadden ze alleen met lange mouwen en die wilde ik nu juist niet.


De been warmers van decathlon vindt ik wel fijn zitten maar ik heb er tot nu toe nog niet mee gefietst ik gebruik mijn lange broeken nu. Mijn fox handschoenen zijn aardig warm normaal heb ik al koude handen met dit weer.
Lange ondershirt vindt ik juist heel fijn ik doe mijn fiets shirt erover en dan nog een jasje en er kan nog een jas overheen. Vaak kleed ik mij veel te warm :')

--
Zijn hier ook mensen die in de winter op de spinning fiets gaan? Op zolder hebbeb we een spinfiets staan. Ik heb last van winter handen en tenen dus in de winter buiten fietsen die ik liever niet omdat het gewoon heel veel pijn doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:31

scooby09 Haha, maar wel lekker gefietst dus :) Route is vanaf hier een eindje rijden, dus wellicht een keer een weekend van maken :D

T2T Leuk, vanaf morgen weer aan de bak :D

IMAY1990 Haha toevallig heb ik ook een nieuwe winter MTB broek besteld en nog 2 ondershirts en een winddichte bodywarmer en arm sleeves! Ik wil eigenlijk nog z'n fox broek, hebben jullie daar ervaring mee?
Fijn dat je band weer oke is :D

Zebrastreep Nee geen spinning hier, ik houd echt van de natuur en wordt er heel gelukkig van om buiten te zijn dus zolang het weer (en mijn ehlers danlos lijf) het toelaten blijf ik gewoon fietsen :D

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:35

Ik ga morgen met mijn broer en oom de route rijden. Ik ga op mijn eigen fiets en zij huren een fiets. Erg veel zin in en buienradar voorspelt voor morgen prima weer!

Ik baal wel dat het echt al zo vroeg donker wordt, ik wordt daar zo naar van. Als mijn werkgever terug is van vakantie ga ik eens overleggen of ik een dag in de week van 6 tot 14 kan werken zodat ik nog ruimte heb om de route hier in de buurt mee te pakken :D

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:44

Zebrastreep schreef:
Zijn hier ook mensen die in de winter op de spinning fiets gaan? Op zolder hebbeb we een spinfiets staan. Ik heb last van winter handen en tenen dus in de winter buiten fietsen die ik liever niet omdat het gewoon heel veel pijn doet.


Lekker gebruiken die spinning fiets zou ik zeggen !!
Ik ga met dit weer ook niet graag naar buiten om te fietsen . Mijn handen zijn ook een crime ... krijg van die dooie witte vingers .

Daarom blij met mijn Indoor setting :j


Afbeelding

Bruikbare kleding gekocht dus Imay !!

Zebrastreep

Berichten: 9765
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:48

Time2Tri schreef:
Zebrastreep schreef:
Zijn hier ook mensen die in de winter op de spinning fiets gaan? Op zolder hebbeb we een spinfiets staan. Ik heb last van winter handen en tenen dus in de winter buiten fietsen die ik liever niet omdat het gewoon heel veel pijn doet.


Lekker gebruiken die spinning fiets zou ik zeggen !!
Ik ga met dit weer ook niet graag naar buiten om te fietsen . Mijn handen zijn ook een crime ... krijg van die dooie witte vingers .

Daarom blij met mijn Indoor setting :j


[ [url=m/sAiEcx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bruikbare kleding gekocht dus Imay !!


Heel herkenbaar de dooie vingers ik wordt ook gewoon niet warm als het echt winter is zelfs niet als ik sport. Wow dat is echt een luxe spinning fiets die van ons komt denk ik uit de vorige eeuw nog :') mijn vader gebruikte hem af en toe voor de revalidatie maar het is geen top kwaliteit zal nog wel het een of andere aan moeten passen.

Gebruik jij ook een speciaal programma? Ik zie soms wel dat je op een scherm mee kunt kijken alsof je dan een route fietst

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:39

@ Zebrastreep : dat is mijn racefiets die op een Tacx smart trainer staat .
Die gebruik ik Idd wel eens in combinatie met Zwift .
Maar ik kan de Tacx zelf ook sturen via de app .
Dat laatste doe ik op het moment omdat mijn racefiets een powermeter heeft en ik daar graag mee wil trainen .
Van mijn coach krijg ik mijn trainings schema, s .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:16

Time2Tri schreef:
Zebrastreep schreef:
Zijn hier ook mensen die in de winter op de spinning fiets gaan? Op zolder hebbeb we een spinfiets staan. Ik heb last van winter handen en tenen dus in de winter buiten fietsen die ik liever niet omdat het gewoon heel veel pijn doet.


Lekker gebruiken die spinning fiets zou ik zeggen !!
Ik ga met dit weer ook niet graag naar buiten om te fietsen . Mijn handen zijn ook een crime ... krijg van die dooie witte vingers .

Daarom blij met mijn Indoor setting :j


[ [url=m/sAiEcx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bruikbare kleding gekocht dus Imay !!



Wauw, gave setting <3

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:00

Hoppaaaa! ik heb heeerlijk gefietst! Wel langzaam want mijn broer ging een beetje dood _O- Met je ik fiets jouw er makkelijk uit haha! Mijn oom was ziek helaas maar toch lekker gefietst! Was erg gezellig!


Wel weer een beetje last van mijn knie, elke keer na het fietsen dus toch misschien even aankloppen bij iemand die het aanmeet in de buurt!

En aangezien ik even moest wachten op mijn broer, kon ik het niet laten om wat (telefoon)foto's te maken van mijn fietsie!

Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:40

Ooooh, mijn kleding is binnen, het zit als gegoten <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:42

Leuk, Fading! Wat heb je waar gekocht, als ik vragen mag? Ik heb een hele fijne winterfietsbroek, maar heb alleen een kortemouwenfietsshirtje en dun ondershirt :brr: Wat dragen jullie met dit weer (+/- 10 graden, fris windje) als bovenkleding?

Zebrastreep

Berichten: 9765
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:22

culaccino schreef:
Leuk, Fading! Wat heb je waar gekocht, als ik vragen mag? Ik heb een hele fijne winterfietsbroek, maar heb alleen een kortemouwenfietsshirtje en dun ondershirt :brr: Wat dragen jullie met dit weer (+/- 10 graden, fris windje) als bovenkleding?


Thermoshirt met daarover een korten mouwen fietsshirt een fietsjasje met lange mouwen en daarover kan nog een winddichte regenjas of nog een normale jas. Soms doe ik een sweater ipv een kortenmouwenshirt.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 07:08

Fading schreef:
Wauw, gave setting <3


Thanks ... , is best luxe ja :j

Last van je knie hebben is inderdaad niet goed .
Kleding showen ?


culaccino schreef:
Wat dragen jullie met dit weer (+/- 10 graden, fris windje) als bovenkleding?

Onder schirt met lange mouwen en een goed ademend jasje .
Ik heb twee onder shirts van CEP <3 , 1 met korte , 1 met lange
mouwen .Jasje in van Gore ( eigenlijk een hardloop jasje )

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:11

Thanks, dames. Ik ga ook nog even op zoek naar een jasje. :j

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:28

Ik kan gelukkig vanavond terecht bij de fysio voor mijn knie. En dan mijn zadel iets hoger zetten. Raar want in het begin had ik er geen last van. MIjn fysio zei ook dat het kon zijn dat mijn beenspieren aan het aansterken zijn en dat er netniets te hard aan de pees wordt getrokken waar deze aan hechten en daardoor dus last heb.

Maargoed ik heb Ehlers Danlos dus ik heb al snel last van mijn spieren en gewrichten.. Als het niet weg gaat wil ik toch deze maand naar een Bikefitter gaan.. Maar eerst even naar de fysio en mijn zadel hoger zetten!


Mijn kleding show ik morgen wel even! Ik heb een hele drukke dag gehad en ik moet zo eten en vanavond nog weg dus. Dus doe ik morgen :D

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:56

Hallo lieve medefietsera! Wij zitten even in zwaar weer hier, ivm mijn zieke moeder.
Ik was afgelopen week in Flevoland en heb en voor het eerst de fietsen meegenomen en daar de 40 km aangetikt. Was trots op mezelf. Heb een longontsteking gehad ook en weet nu dat mijn longen echt coronaschade hebben.

Van de week nog een kort ritje gemaakt en dan opeens overvalt me dat ik fiets met een reden, om die Alpe dhu Zes te beklimmen, om mijn moeder te eren. En dat klapte er zo in! En dan is keihard gaan tot je niet meer kan echt heel fijn.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9765
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:11

@Fading tip voor als je de behandelingen bij de fysio hebt gehad. Ik heb compressiesokken aangeschaft en een paar dagen rust en de pijn in mijn knie en kuit is nu weg. Ook met fietsen door de sokken geen pijn in de kuiten en knieƫn meer. Ik ga nu een hele lading ervan aanschaffen. En het is ook nog eens lekker warm.

@Pauline oh jeetje heb je Corona gehad? Wat verschrikkelijk dat je daar schade aan hebt overgehouden! Je mag zeker trots zijn dat je de 40 km hebt aan kunnen tikken na zoiets. Ik wil ook heel graag de Alpe Du Zes beklimmen ooit! Mijn oma heeft longkanker en wordt helaas niet meer beter. Voor haar komt genezing helaas te laat... Ik wou eerst volgend jaar maar dat is nu gewoon niet haalbaar en ik gok dat Corona volgend jaar er nog steeds is en naar het buitenland gaan nog niet heel safe is. En het geld inzamelen om te mogen starten is al een behoorlijke uitdaging. Ik train dus ook lekker rustig door nu. Tip voor je om te trainen bij Wijster heb je de VAM-berg. Is ook met asfalt en een flinke beklimming. Ik woon er in de buurt en moet er nog eens een keer heen , wil proberen om deze winter eens te gaan. Veel sterkte met je moeder :(:)

--
Nou is helaas de afgelopen dag nog niks geworden met fietsen. Sinds zaterdag is mijn gehoorgang licht ontstoken en om erger te voorkomen doe ik even rustig aan. Ik ben verder niet ziek gelukkig echt heel licht verkouden en dan is verkouden nog een groot woord. Maar wind op het oor is niet verstandig nu dus ik wacht wel even totdat het weer over is.

Nu was ik vandaag wel van plan om te gaan , maar de ketel was tot zijn einde dus we hadden alleen maar koud water. En ik wil toch graag wel douchen na het fietsen. Nu wou ik morgenmiddag maar mijn auto heeft besloten dat die graag nog even een keer terug wil naar de garage wordt dus ook niks meer.

Volgende planning is dan donderdagochtend... Hoop ik dan

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:58

Oh Zebrastreep da's misschien wel een tip, heb jij een linkje van de kousen die jij hebt? :D
Ik bedacht mij dat ik de eerste keren met mijn aangemeten inleg(loop)zooltjes heb gefietst en daarna dacht maar dat is niet nodig dus laat ik dat maar zitten.. Dus die ga ik ook gewoon aandoen in de MTB schoenen die ik draag.

Jeetje wat een pech heb jij zeg, wat een gezeik allemaal.. Hopelijk kan je morgenochtend gaan fietsen! :D Ik duim voor je!


Hoe heten jullie hier eigenlijk allemaal, vind het wel leuk en persoonlijk om jullie gewoon bij je naam te noemen hihi! I'm [***] :D

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:10

Morguh ...

Wat een mooi initiatief Pauline :(:)

@Fading :Hoe is het nu met je knie ?
Heeft de fysio wat gevonden ?

Ik ben Jeanette , 53 jaar jong ( Time2tri )

Sinds deze week ben ik weer aan het trainen , off saison schema,s .
Maar iig weer lekker structuur .Vanavond om 19:00 uur video bellen
met mijn coach , daarna nog kort en intensief op de Tacx .

Gisteren wezen zwemmen ...buiten in een bad met 28 graden .
heerlijk ...en vooral helemaal alleen .
Afbeelding

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 05:32

Oh Jeanette dat is zalig denk ik!
Dank je wel zebrastreep, jij ook veel sterkte. Geld inzamelen doen we nog niet, eerst maar op conditie komen. Is Donderdag gelukt?

Zebrastreep

Berichten: 9765
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:19

Pauline schreef:
Oh Jeanette dat is zalig denk ik!
Dank je wel zebrastreep, jij ook veel sterkte. Geld inzamelen doen we nog niet, eerst maar op conditie komen. Is Donderdag gelukt?


Ik zou ook echt nog een lange tijd moeten trainen voordat ik zo'n bult op kan komen inderdaad het is denk ik pittiger dan dat ik het inschat.

Nee helaas niet mijn auto ging kapot dus die moest weer opgehaald worden bij de garage. Ik was ook heel licht wat verkouden en had even een flinke baaldag dus even gas terug genomen en even een dagje zo goed als niks doen.

Ik ga vandaag proberen om te gaan op de spinningfiets te gaan heb wel zin om weer iets te gaan doen.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:50

Balen van je auto zebra..
Nu weer gemaakt?

Ik ben woensdag gaan fietsen met vriendin en straks met zoon.
Het word echt heerlijk weer.
Maar eerst mijn huis doen.

Heftig Pauline rustig aan hoor ook de tijd nemen voor goed herstel.
Lijkt mij ontzettend mooie ervaring om daar te fietsen.
Moet ik alleen echt een andere racer hebben met deze gaat dat niet lukken.

Jeanette ook weer aan de bak na weekje spelen.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:02

Pauline schreef:
Oh Jeanette dat is zalig denk ik!


Echt wel :j
Alleen hier in Duitsland zijn vanaf maandag de sportscholen en
zwembaden weer een maand dicht i.v.m corona .
Echt balen , was net zo lekker weer aan het zwemmen .
Maar weer uitwijken naar Nederland 1 x per week .

Oooh ...huisje moet ik vandaag ook nog doen . -O-
Maar mag zo eerst mijn steunkousen ophalen die ik nodig heb
na de behandeling .Sexy _O-
Dan nog een uurtje hardlopen , het is inderdaad lekker herfstweer .

Veel plezier vandaag Scooby .

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:21

Fading schreef:
Hoe heten jullie hier eigenlijk allemaal, vind het wel leuk en persoonlijk om jullie gewoon bij je naam te noemen hihi! I'm Femke :D

Hai.....Ilonka is de naam. :D

Balen Jeanette gelukkig mag je de grens nog over is alleen de vraag voor hoelang.
Sexy kousen :D

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:52

scooby09 schreef:
Balen Jeanette gelukkig mag je de grens nog over is alleen de vraag voor hoelang.
Sexy kousen :D


Moet voor mijn werk ook dagelijks de grens over :o
We zullen het zien ...vanaf 9-11 ben ik toch effe uit de running .

Mwaaahh ....echt sexy die kousen ....voordat ik er net in zat -O-
Ben benieuwd hoe lang ik het geduld heb die dingen aan te
trekken _O-